Új hozzászólás Aktív témák
-
-
chop
őstag
válasz Somatom #9446 üzenetére
Ebben az esetben arra lennek kivancsi, hogy miert meloznal teli honapot, ha aranyaiban jobban megeri kethetezni?
En - ha nem lennek raszorulva, akkor - nem csinalnam. Most pl. azon gondolkodom, hogy jobb lenne nekem ezt 4/2-ben csinalni, a penz picit kevesebb lenne, de ket het alatt faszan fel lehet toltodni.
KAMELOT: Nem a lakas a lenyeg, hanem a lakcim. Anelkul nem nagyon akar se a nemet, se az osztrak foglalkoztatni.
[ Szerkesztve ]
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #9459 üzenetére
Nem tervezek gyereket, nem nekem valo. Ha valtani fogok, akkor azt azert fogom tenni, mert kevesebbet akarok dolgozni. Es nem az a problemam, hogy sok a munka, hanem sokkal inkabb az, hogy egy nap csak 24 ora.
Azt gondolom amugy, hogy heti 30 oranal tobbet nem lenne szabad dolgozni es ezen munkavegzes alatt megkeresett penzbol meg kellene tudni elni. Igy maradna ido a csaladra es magadra is.
Egyelore nincs jobb opciom a kamionozasnal, ugyhogy maradok :)
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #9461 üzenetére
Itt valami nem stimmel. Chop munkát írt, Te pedig vezetést. A vezetőidő és a munkaidő két, külön dolog. Jó is lenne, ha a munkanapjaink csak vezetésből, tv -ből, kajából, meg szundiból állnának. Akkor minden 24 órából legalább 12,5 -öt hevernénk. De, sajnos, ez nem így van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
válasz Somatom #9462 üzenetére
Pontosan, itt a munkaidot - en legalabbis - a tevekenysegi idovel azonositom, tehat amikor barmikor ugranom kell, hogy epp vezessek, rakodjak, papirozzak, targoncast kergessek, ugyintezore/kompra varjak, stb. Ez hetente 84 ora lehet. Maximalisan. Ez nyilvanvaloan egyik heten sincs meg, viszont eleg, ha atlagosan csak a 75%-a megvan, mar az is 63 ora.
De egyebkent igazabol az van, amit irtal (marmint Kamelot) egy korabbi hozzaszolasodban, itt 0-24 h munka van. Amikor odavagy, akkor a kamion tartozeka vagy, mint a porolto, vagy epp a kerekek. Es felreertes ne essek, nem panaszkodasnak szanom mindezt, csak tisztanlatas vegett, hogy - minden szepsege es pozitivuma mellett - ez a melo azert masszivan leepit szinte minden szocialis kapcsolatot. Talan a szulo/testvert nem (bar ha nincs kontakt, akkor azt is), de ezenkivul nem sok minden tart ki.
Egyebkent hallgatom Moldovatol a Penz szagat, ami a 80-as evekbeli kamionozasrol szol, na, a mai ahhoz kepest gyakorlatilag lofasz, akkor voltak csak igazan szarra zsigerelve az emberek.
-
KAMELOT
titán
3/1 rezsim nem épít le kapcsolat. Sőt így hogy heteket kint vagyok az sem. Barátok, ismerősök mind megvannak.
Nem kell itt semmit feladni. Egy dolog amit feladsz az a párkapcsolat.
Kimondottan szeretek kamionozni., vezetni. Munka nagyon nincs, csak a papírért bemenni, amikor zölden világít a lámpa.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
A pénz szaga, többször olvastam könyvben, hangoskönyv stb., bitang jó cucc.
Viszont akkor egy ügyes drájver könnyen megkeresett a fizetése mellé mégegyszer annyit, ha okosan csinálta, meg a társadalmi megbecsülése is egy doktor, ügyvéd mellett volt, mint írja Moldova. Lehet már rég sitten ülnék, ha akkor tolom, de KAMELOT tuti.XXX
-
Somatom
veterán
válasz Freiherr #9466 üzenetére
Szoci ide, vagy oda, nagyon bírom Moldovát. A szatírái is zseniálisak. Pl. a Gumikutya az 1967 -ben megjelent Elátkozott Hivatal c. könyvében volt olvasható először. Annyira valós, hogy nem is értem, annak idején hogy kerülhetett kiadásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #9467 üzenetére
Kiszabott jó író szerintem is. Én ezekbe a "tényfeltáró", már ahogy lehetett akkoriban, műveiben szerettem bele a stílusába.
Szerintem sokat segített neki, hogy Kádárral személyes jó viszonyban volt, állítólag sokat sakkoztak is, ezért nyúlhatott érzékeny témákhoz is. De mindegy, remek a faszi ettől függetlenül is.XXX
-
őstag
Kérdeztem már egy korábbi hsz-ben, hogy a pénzen kívül mi a nemzetközizésben a vonzó, de nem sok meggyőző válasz jött.
Ha csak minden második hsz-ből kiveszem a negatívumokat, akkor az derül ki, hogy a negatívum egy kamionnyi, míg a pozitívumnak egy hamutartó is nagy. Persze minden nézőpont és beállítottság kérdése, de ez mint nálad is csak "lakva ismeri meg" módon derül ki. Kell az embereknek, hogy saját maguk érezzék át a dolgokat, mert a csábítás vakká és süketté teszi az embert.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Pl. a világlátás. Nem csak arról van szó, hogy szó szerint világot látsz, hanem arról is, ahogy a világot látod attól, hogy az otthonitól teljesen eltérő környezetet és kultúrákat is megismersz. Nálam ezek a meghatározó szituációk inkább motoros élményeimhez köthetők, de történt velem ilyen kamionozás közben is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #9472 üzenetére
A jellem is fejlődik rendesen. Én (mi) megoldok egy bonyolult helyzetet egyedül, idegen közegben, ez qrva jó érzés hosszútávon, építő jellegű.
Míg egy pronyó már attól is kattog, ha át kell ugrani a szomszédos városba, vagy a hülye főnöke a seggében áll egész nap,haha.XXX
-
chop
őstag
válasz Somatom #9474 üzenetére
Nekem azert rengeteget segit, hogy korabban eveket mar eltoltottem kulfoldon, igy mar megszoktam, hogy a dolgok tulnyomo tobbseget meg kell tudni valahogy oldani, nem fog jonni apuci. Ha hivom is az iranyitot (amit nem annyira szeret), akkor inkabb olyanok miatt, mert admin hiba van, vagy epp le akarom magamrol tolni a felelosseget, ne engem bsztasson, en szoltam. De aki a huszas evei elejen kezd ebbe bele ugy, hogy meg szemelyautoval se ment tul sokat..hat, annak azert ez kibszott nehez lehet es a sok hiba miatt baromi dragae.
Az pedig, hogy fejlesztheto vagy adottsag, en azt gondolom, hogy is-is. Kell hozza talpraesettseg, ez biztos, de a rutin is sokat segit. Igazabol en azt latom, hogy a dolgok nagyresze automatizalhato, rutinszeru (ahogy egyebkent egy repulogep vezetese is...), viszont amikor valami varatlan tortenik, akkor kell a human eroforras.
En is csinalok baromsagokat, hat meg akkor egy full kezdo...de az tuti, hogy ez a melo az eletre es onallosagra nevel. Van ismerosom, akinek a felesege kesziti ki a ruhait reggelente...WTF?!!!!
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Feleség készíti a dolgokat.... Rengeteg férfi így van a házasságban. Ez viszont egy nagyon szomorú dolog.
Nekem a véremben van. Már kiskoromban is kamionos akartam lenni. Ahogy írod kell az adottság, de rutin nélkül az kevés. Irányítónak az a dolga, hogy felvegye a telefont és segítsen neked!!!! Együtt vagytok nem egymás ellen.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chop
őstag
válasz Somatom #9478 üzenetére
Ne legyunk alszentek, ez alapvetoen igy van. Viszont azzal, hogy latja, hogy pontosan hol vagyok, mennyi idom van, stb., ezzel gyakorlatilag osszesen ket fek van, ami lassitja a tempot: maguk a cegek, pl. nem raknak meg, varakoztatnak, vagy csak holnap raknak meg/szednek le, illetve az, hogy idoben meg kell allni, maskulonben nincs parkolo.
-
KAMELOT
titán
Az hogy mikor raknak meg nem rajtad múlik. Onnantól meg már borul a rend.
Neked csak egy dolgod can. Vezesd ki az időd. Legalább ilyen 8ó környékét és akkor nem köthet beléd.
Sajnos a másik szomorú dolog a parkolás, hogy az országokban rengeteg a kamion, de parkoló alig van. Ami meg van az meg kicsi.
50km-ként legalább 3-400 férőhelyes parkolónak kéne lenni.
Csak lebetonozni az egészet, kukákat oda tenni meg lámpa, kijelölni a helyeket és csókolom.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #9480 üzenetére
"Az hogy mikor raknak meg nem rajtad múlik."
Ez sem teljesen így van. Olyan úton megyek, ahol tuti dugó van, kicsit ráteszek a határon a vámkezelésre, elnyújtom a tankolást, mintha állnának előttem a kútoszlopnál, az előző lerakón bekamuzom, hogy várnom kellett, épp belecsúszok az ebédszünetükbe, szólok a targoncásnak, hogy langsam, stb., stb. Ilyesmikkel símán lekéshetem a határt, a rakodást, vagy, amit épp szeretnék lekésni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
válasz Somatom #9481 üzenetére
Otcsillagos KMK lennel
Egyebkent az erdekelne, hogy pl. nemetben honnan tudom, hogy melyik kuton tudok zuhanyozni? A parkolason felul (amibol ugye ez a problema is szarmazik) ez volt meg nagy problemam, mivel ha csak 6 utan allok meg, akkor benzinkuton mar akkor sem lesz hely. Hugyosban lesz, de ott csak budi van. Szoval azon gondolkodom, hogy a kovetkezo turnusban akar delutan 3-4-kor is megallok valami kuton (akkor is, ha van meg boven idom), mert volt, hogy 3 napig nem tudtam furdeni es a cicamosdas krva maceras a fulkeben, meg egyszer boritom magamra a vizet, onnantol kezdve nem kell tobbet jonni.
Szoval van erre valami hack vagy otlet? Meg az ipari park is erdekelne, hogy mondjuk szaguldok a palyan, akkor honnan tudom, hogy a kozelben van-e ipari park, ahol lerakhatom vegre a szekeret? Menetkozben nem egeszseges guglizni.
-
Somatom
veterán
Németben sztem minden pályás kúton tudsz zuhizni. Plusz a Hofok, plusz van néhány cég, ahol a parkolóból is elérhető a zuhanyzó. A kényszer-alvóhely már neccesebb, ahhoz próbálkozni kell, tapasztalni és GPS -be gyűjteni a találatokat. Esetleg, ha megírod az irányt, akkor talán tudunk segíteni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Megálsz parkolóban és megnézed, hogy a közelben holvan IZ. Aztán megnézed ott hol lehetséges parkolni.
Kiszámolod kb meddig jutsz el, de jobb úgy hogy maradjon pici idő.Azért a délutáni leállással nehogy gondod legyen, másik meg azzal magadnak csinálsz jót, hogy többet mész így másnap kevesebb marad.
Fürdés: sajnos ezzel jár, hogy pár napig nem tudsz fürdeni. Ilyenkor Vizes törlő és csókolom. Nyáron nincs gond van mobil zuhany. Én mivel alig dolgozom, így nincs izzadás és kosz sem. Ha meg van akkor - 5-25C van ahol rakodok. :)
Nekünk a gázt kell nyomni, sokszor időre megyünk. Rakodás max 30p. Marmint ők raknak. Várnak minket az áruval. Ritka hely van ahol nekem kell rakni.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chop
őstag
válasz Somatom #9485 üzenetére
Nem tudok iranyt irni, mert az utobbi 3 hetben 8 (Szlovenia, Olaszorszag, Franciaorszag, Hollandia, Nemetorszag, Svedorszag, Csehorszag, Szlovakia) orszagban voltam, szoval...
Kamelot: hat, igen, ponyvason azert mas a helyzet, elegge meg lehet izzadni a kotozesnel, foleg nekem, aki - meg - duplan dolgozik. Amugy meg a legszarabb az, hogy a krva targoncas is hajt, mint az orult, multkor Hollandiaban rakodtam papirt, ket raklap egymason. En a raklapok kozott alltam, elvedozni kellett, kotni, meg minden. Utolso raklap volt hatul, berakta a targoncas, modntam neki, hogy varjon mar, hadd huzzam at a gurtnit, mutat az orajara, hogy vege, bement, bmeg, becsukta a kaput, en meg ott ultem 3 meter magasan a potkocsin levo dupla raklapon. Es, bmeg, obegattam, meg szentsegeltem, hogy azonnal jojjon vissza, mert nem tudok lemenni (Hollandiaban TUDNAK angolul), szart ram. Tenyleg alig tudtam lejonni, a mocskos krva anyjat.
Amugy megertem a huto elonyet, de en konkretan a hutostol kettovel arrebb is nehezen alszom, azaz nekem ez nem palya.
Engem is raknak, eddig egyszer sem kellett pakolnom, de amugy is max bekazni kell, itt a melo a kotozes, ami azert eleg kemeny tud lenni, amikor 7 tonnas feltengelyeket kell lerogzitgetni.
"Azért a délutáni leállással nehogy gondod legyen, másik meg azzal magadnak csinálsz jót, hogy többet mész így másnap kevesebb marad."
Nem teljesitmenyre megyek, odaerek, amikorra odaerek. Ha kesek, akkor sincs para, csak epp nem jar a bonusz.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Nap közben, ha pl egy reggeli rakodás után már úton vagy de reggel leizzadtál, akkor 45perces pihenőt benzinkúton veszel ki és ez alatt az idő alatt frankón le is lehet fürödni. Így este már nem zavar ha csak poros parkolóban lesz hely. Országtól is függ egyébként. Franciáknál pl. elég sok cégnél létezik külön sofőrzuhany.
Ponyvással sokan csinálták régebben is a kannázást. Tíz liter csapvízből felforralsz két litert egy edényben a gázon, visszaöntöd a csapos kannába, felviszed a pótra, felkötöd a pót végén az utolsó keresztvasra, aláállsz, és lehet kibontakozni.
Én is elég sokszor megcsináltam, ha más lehetőség nem volt. A tíz liter bőven sok is, gyakran elég volt öt liter fürdővíz ami pillanatok alatt megvan. Volt külön kis ötliteres csapos kannám, csak fürödni.
Persze ha fullon van a pót és fel sem lehet lépni, vagy eleve le van plombálva, akkor nem jó. Télen szintén nem jó.. De tavasztól őszig simán. -
KAMELOT
titán
Camelferr jól mondja.
Megrakodsz elindulsz 45p pihi alatt zuhany, majd ott parkolsz le ahol tudsz, közben kikeresed a parkolókat és megnézed, hogy hol van IZ. Így ha nincs parkoló van IZ.Freiherr sygic cucca is szuper.
CNS fő navi
Sygic mellék navi
Google maps IZ és cégek keresése.Múltkor 9 napig egyfolytában ment a hűtő. Amúgy ha mögötted búg nem annyira zajos, továbbá az sem mindegy az alap fordulat milyen. Enyém alacsony, így kellemes aludni!
A munka pontosan a spani + lecek rakodása + ponyva/tető huzigatás.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #9491 üzenetére
Nem feltétlen jobb. A pót elején lévő aggregátor nem olyan vészesen hangos a kipufogó meg felfelé tolja a hangot. Nekem a régi Carrier Genesis volt a kedvencem, az épp hogy búgott.
A konténeres pótokon alul van a genset és a kipufogó lefelé tolja a hangot a betonra. Ez sokkal hangosabb, mint a fülke mögötti aggregát pedig méterekkel hátrébb van. Engem sokkal jobban zavart, mint körábban a fülke mögötti aggregát.<tRucKdriFteR>
-
Vmf
csendes tag
Sziasztok!
Van valami törvényi hivatkozás arra vonatkozóan,hogy nyerges vontatóval vagy félpóttal együtt outban tehát kártya nélkül mennyi km-t mehetek?(okok,feltételek)
Pl: műszakiztatnék egy vontatót, akkor hány kilométert mehetek sofőrkártya nélkül?
-
Vmf
csendes tag
Köszönöm szépen az infòt KAMELOT és Somatom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Surface
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Politika
- E-roller topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest