Új hozzászólás Aktív témák
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #8346 üzenetére
En abszolut geeknek tartom magam, viszont a tisztan onvezeto autoban (akarmilyenben) nem igazan hiszek. Nem is a technologia miatt, azt valahogy megoldjak, hanem a jogi problemak miatt: ha egy ilyen okoz balesetet vagy azert okoz ez balesetet, mert egy ember vezette jarmu nem szabalyszeruen kozlekedik, akkor kit vonsz felelossegre? Senki nem fogja ezt bevallalni, ezert en maximum ugy tudom elkepzelni, mint most a Teslaban: vezet a gep, de te ott ulsz es ha gaz van, az a te felelosseged.
Gondoljatok bele: ha ez annyira mukodo rendszer lehetne, akkro miert nem kotott palyan tesztelik eloszor? Ott legalabb a palya (sinpar) egy fix tenyezo. Megis kell mozdony- es villamosvezeto, szoval ha lesz is full onvezeto kamion, az meg legalabb 20-30 ev. Az meg meg odebb van..
-
Somatom
veterán
Úgy tűnik, hogy kiismertem a DAF -ot. Kell valami új játék, mert a 100% már nem kihívás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8352 üzenetére
Próbálkozz mercivel. Egy rémálom. Jobb a fogyi mint egy volvóval, de itt véget ért a jóság.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Régen vezettem Actros -t. Már megfakultak az emlékeim, de az tisztán megvan, hogy télen fáztam benne. Nálunk nincsenek Mercik, legfeljebb PEMA -sként. Kollégám kapott egy új, 500 -as, "okos" Volvo -t (előtte is Volvo -val járt). Azt mondja, hogy 31 -gyel el lehet vele járni (az nálunk parádés fogyasztás), de nem nagyon lehet manuálisan felülbírálni a számítógép akaratát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8355 üzenetére
Fázni nem fáztam, bár olyan hideg se volt már mikor megkaptam. Rettenetesen hangos, ha jön egy emelkedő, és visszavált, vagy motorféket használsz. Sík terepen is hangosabb mint kellene, de még elmegy. A váltó még mindig béna, előfordul hogy nem indul el gázadásra, várni kell míg eszébe jut kapcsolni. Lassan tolatni rettenetes, folyton megáll, aztán meg rángat, főleg rakottan. Beltér olyan mintha sok helyed lenne, de szarul van elhelyezve minden, így semmit se tudsz rendesen lerakni oda ahova szeretnéd. Az ülés és a középső szőnyeg anyaga minden szöszt magába szed, egy hónap után randább mint egy cigó zsiguli ülése. Az ablakokat nem lehet felhúzni ha nincs bent a kulcs. Az ágyat nem hagyhatod lehajtva, mert nem fér el az üléstől, viszont a gyári zára csak akkor működik ha teljesen üres az ágy. Most a jobboldali ülés támlájával támasztom ki, így nem kell lepakolni róla. A hűtő keskeny, és a hátulján fagyaszt mindig. Gyárilag nincs akku kijelzés, ezt külön kell szervízben kérni. A tengelysúly mérő sincs alapból bekapcsolva, azt is kérni kell szervizben.
Ha valaki még kíváncsi valamire, ígérem őszintén válaszolok.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Kafa. Csak tudnám, hogy mire (kire) gondolnak a tervezők, amikor ilyeneket kitalálnak. Arra emlékszem, hogy valami nagyon eldugott, bowdenes nyitója volt a hűtőnek. A bowden elszakadt, vagy kiakadt. A szervízben olyan ismert volt a hiba, hogy kapásból tudták, hova kell fúrni a lukat, amin át egy csavarhúzóval lehetett mozgatni a nyitópöcköt. Onnantól csavarhúzóval nyílt a hűtő.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #8359 üzenetére
Én barkácsoltam a Volt mérőmet, szintén szivargyújtóról megy.
Alapból meg vagyok elégedve az új Volvóval, csak az adaptív tempomat nem jön be nekem.
Ennek ellenére csoport első lettem (97%), az 5 új autó közül, a második vizsgált időszakban. A telefonos alkalmazás szerint az elmúlt hónapban 25.03l-es fogyasztást produkáltunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8359 üzenetére
Most én is DAF-al megyek már 4-ik turnusa. Minden szuper a kamionban. Akárhogy megyek 29L. 358k van most benne.
Más: Usa-ban kitaláltak egy olyan kis szuper cuccot, hogy a kamionban van egy dízel aggregátor ami áramot termel. Így ha kell villany nem kell járatni a motort, hanem az megy jóval kisebb fogyasztással. Így a motort is kímélik.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8362 üzenetére
Bocs átlagot írtam. Mondjuk én sem sokszor nem értem azok akik 25 fogyit írnak, hogy hol mennek és mit visznek. Szerintem tollakat visznek és végig pálya. Egyszer mentem arra Linz felett, de bundeson jó hegyes 22t frigó. 36-37L mutatott az Iveco arra a szakaszra.
Meg ez a üzemanyag spórolás is jó nagy kibaxás a sofőr felől. Meg azt is beírják pénznek, amit valójában nem szabadna. Nálunk a + pénz csak a hétvégi és éjjeli vezetés. Fogyasztás senkit nem érdekel.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8363 üzenetére
Autópályán mennek..
Amíg konténereztem nálunk ki volt adva utasításba, hogy csőgáz. Üres konténerrel is 90-nel mentünk illetve rakottal is amikor már 46-50tonna volt a szerelvény összben. A sima R450 Topline Scaniáink éves átlaga az alapjárat levonása után 25 liter alatt maradt ( alapjárattal valami 25,2-3 körül volt). Az én 3 tengelyesemet elég elbaszottul rendelték, amikor tudták akkor a 3 tengelyes vontatót küldték a 34 tonnás konténerért, az én éves átlagom 31 liter volt. Viszont nálam rendszeres volt 6 tengelyen a 45-50 tonna összgördülő
A 7 tengelyes R500-akat ( 6x2-es R500 + 4 tengelyes félpótkocsi ) amikor utoljára néztem 27,5 körüli átlaggal gurultak.
Nálam a Koper-Rédics-Győr-Nagyigmánd hegyvölgy/pálya/országút szakaszokon volt 37-38 liter a fogyasztásom 48-50 tonnában, csőgázzal ( mondjuk ilyenkor már nem repült az R490 ).
Nálunk egy ideig kísérleteztek a vontatókkal, a Scania R450 és a 450-es Actros nagyon elverte fogyasztásban a 440-es TGX-eket és az 500-as Volvokat (meg a 105.460-at is, de a régebbi technika, ahhoz felesleges hasonlítani). Az Iveco sosem volt arról híres, hogy keveset enne, ezen nem kell csodálkozni
A fogyasztás nálunk sem volt fontos, mert mindig sietni kellett, meg 45 tonna felett már hülyeség a fogyasztást nézni. Volt olyan, hogy próbaképp a 7 tengelyes szerelvényre felraktunk 40 tonnát ( szabályosan, útvonalengedéllyel). Gyakorlatilag egy komplett rakott nyerges súlya volt a rakomány egy 17 tonnás szerelvényen...
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Láttatok már ilyet? [kép] [kép]
Pénteken raktam le az autót, hétfőn fel, volt kártya kiolvasás is. Amikor észrevettem nyomtattam egyet, azon a valós időt hozta. Kíváncsi leszek milyen hibát hoz majd 6x24 óra után hibának.
Talán az kavarhatott be, hogy elkúrtam a visszaírást, pihi helyet munkát adtam be.
Mára helyreállt.(#8363) KAMELOT : Igaz, hogy van jópár <10t-ás fuvarunk, de ilyen fuvar után is (szlovák-osztrák viszonylat) is 26,6 l-es volt a fogyasztásom. A T1 a tankolástól-tankolásig, a T2 a havi átlag. Az átlag sebességből meg látszik, hogy nem pályán mentem végig.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
Milyen zana. 2 órája itt állok a A5 bruchsalnál. Még 1-kor történt LKW unfall. Pálya lezárva. Legalább közel vagyok, de utánam szerintem 20km stau van 3 sávban.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
Mindenki elment nyaralni, csak én gályázok?
XXX
-
zsid
senior tag
Én a hét hátralévő részét betegszabadságon töltöm
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8378 üzenetére
Túl jól sikerült a múlt heti motorozás és megfáztam. Vagyis annak indult azt' lett belőle valami összfegyvernemi baktériumfertőzéses csapás (orrtól-tüdőig). Annyira nem vészes amúgy, csak ezek a zöld izék ne jönnének fel
A héten már nem dolgozok, hétfő meg megint ünnep..
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
No, igen. A motorozás veszélyes. Egy-egy erősebb túrán velem is előfordult, hogy megfáztam. Legalábbis a tünetekből úgy tűnt. Szipogás, fejfájás, gyomorémelygés. Csak, míg régen egy három napos megfázást egy nap alatt kihevertem, most ez pont fordítva van.
Jobbulást!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
-
HoTaZo
őstag
Múlthéten Norvégiába mentem megint, hétvégét svédeknél töltöttem, hétfőn rakodtam ADR-t, egy olyan helyen, ahol 3 angolnyelvű (vagy lehetett volna még a svédet választani) filmet kellett megnézni és 10-10-10 angolnyelvű kérdésre válaszolni, ahhoz hogy bemehessek rakodni egy olyan területre, ahol közelében se voltunk a gyártó területnek.
Hogy ilyenhez minek kell ilyen tesztet megcsinálni, elcseszni több mint egy órát, azt nem értem.
Kedd a hajóra várásról és átkelésről szólt.
Ma pedig Rostockból csurogtam le Aachenig. 9:28-ban, 686km, szigorúan 80-at tartva. Furamód senki nem dudált, szorított le.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Segítenétek átlátom, megértenem, hogy ha az eredetileg 85-re állított, tachoilesztett autót felhúzzák 90-re, de nem illesztik utána a tachót és 2km/h-val lassabban megy, mint amit mutat (ez a GPS-en és másik autóval bemérve is igazolódott), az a megtett valós km-t miként csalja?
Többet, kevesebbet, ugyanannyit mutat? Le is vezetnétek?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Erre tudnátok mondani valamit?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Ez tök egyszerű. A naviban adj meg pályán egy köztes pontot! Jegyezd fel a távolságát, és a tachográf szerinti induló és érkező óraállást. Az érkezőből kivonod az indulót és a kapott eredményt összeveted a GPS által jelzett távolsággal.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Valaki tud ajánlani valami használható szivargyújtó elosztót?
Mind szétmegy 1-2hónap után, 2szivargyujtó és 1USB kellene legalább. -
Somatom
veterán
válasz Intruder A 6 #8392 üzenetére
Mi megy szét és mitől? Nálam mindegyik bírja, csak az USB vezérlők szállnak el, mert az mindegyikben gagyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Intruder A 6 #8392 üzenetére
Én ezeket használom, már bő egy éve. Mindkettőt benzinkúton vettem. Az usb csataija szerintem nem ad át elég zaftot, de amúgy is külön töltőm van. A fekete 24V-os, a másik 12V.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Intruder A 6 #8395 üzenetére
Nem lehet, hogy az indítások tesznek be neki? Akkor viszont az autóban keresném a hibát. Az usb-t mindenképp külön aljzatról javaslom.
Nekem azért vannak kapcsolósaim, mert navi, útdíj fizetők, ventilátor, külön feszültség jelző, mind be van dugva, csak kapcsolnom kell a szükségeset.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Ennek máshol van az előzménye.
Csak velük vagyok körbevéve, de semmi gond, nyugisak. Nem kell bevetnem a Black Metal fegyvert.
Amúgy akkora a személyautós forgalom, hogy van látnivaló rendesen. Szőke, barna, vörös...Azt viszont melegen ajánlom mindenkinek, hogy ha ide jön valaki közületek, akkor ne álljatok le a pálya melletti sávra pihenni, mert már a második turnust zavarták el a rendőrök, hosszasan kitöltött papírok kíséretében.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-