-
GAMEPOD.hu
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
válasz Gergőke88 #168543 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy szakértőnek nevezzem magam, mert közel sem vagyok az. Szimplán szó szerint születésemtől kezdve autóbuzi vagyok, nem volt olyan időszakom, amikor hanyagoltam volna a témát. Műszakilag azonban nem vagyok a topon, leginkább adathuszár vagyok, pontosan tudom a legtöbb autó kódnevétől kezdve a felszereltségi szinten át a legtöbb dolgot, mely régióban/kontinensen milyen típusok kaphatóak, megbízhatósági statisztikákat,..stb. és rengeteg autós oldalt követek. '12 óta van jogosítványom, azóta 13 autót próbáltam, ebből a döntő többséget az elmúlt 2 évben. Azért, mert érdekel, meg mert sokan kölcsönadják az autójukat 1-2 napra, hogy teszteljem le és mondjak róla véleményt, mert adnak a szavamra, eddig pedig szerencsére nem vallottam kudarcot, akár véleményt kellett mondani, akár pedig ajánlani kellett megvételre autót. Ezen kívül pedig még úgy tudott összejönni, hogy vannak event-ek Budapesten, ahol ellehet vinni tesztkörre bizonyos típusokat.
Ez a lista a 20 éves kis FIAT-tól a VW Transporteren át 0km-es 10+ milliós autókig terjed. Volt benzines, dízel, hybrid, tisztán elektromos, manuális váltóval szerelt, automata váltóval szerelt, első kerekes, összkerekes. Egyelőre csak a hátsókerekes erőgépek maradtak ki, de ezt is igyekszem minél előbb pótolni. Most jutottam el odáig, hogy ezt a tudást és azt, hogy tényleg napi szinten foglalkozom a témával hobbi szinten nem kéne veszni hagyni, ezért is tervezek megtanulni pályán vezetni (Hungaroring), valamint belemélyedni a műszaki tartalmakba is, hogy mélyebben belelássak a dolgokba. Ezért is kérdezek, tudom, hogy vannak itt olyanok, akik ezen a területen jóval többet tudnak nálam. Ha valamit leírok, akkor vagy 100%-ig biztos vagyok benne, mert van vele saját tapasztalatom, ha pedig nincs, akkor azt írom le, hogy ezt hallottam/olvastam, majd megkérdezem erről a véleményeteket, ahogy az imént a tesztpályával kapcsolatban is tettem. Mindig van mit tanulni.
[ Szerkesztve ]
-
Zjunior
veterán
válasz lugosi #168546 üzenetére
Honnan veszel ekkora barosagot h 35.000 km-ként kell cserélni az olajat?
Vagyis nem baromság, hanem meggondolatlanság.
Volt már autód egyáltalán vagy kerékpárral közlekedsz?
Szervízkönyvet láttál már?
Ehhez nem kell autóbuzinak lenni, csak szépen meg kell az olajacskát fogni a kezeddel...Work Hard ™- Play Hard ™!!
-
Gsx-rr
veterán
válasz lugosi #168553 üzenetére
Olvass mar vissza mit irtal:
Másrészről ha reggel elindítjuk az autót, az autópályán utazunk egész nap 2400-as fordulattal 130-cal, akkor nyugodtan maradhat bent a megfelelő fizikai és kémiai tulajdonságú olaj akár 35 ezer kilométert."Ez szerinted eletszeru? Ki hasznalja igy az autojat?
Zjunior: Hat nem erted ,hogy le van irva a cikkben? Te is mit okoskodsz?
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
Nézzetek, az egyértelmű, hogy a motor (és így az olaj) legnagyobb ellensége a kopás. A kopás oka pedig a hideg motor. Ha hideg a motor és így az olaj is, akkor a kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni: reakcióba lép, savas löttyöt alkot, ez pedig nem csak a motort, hanem az olajat is károsítja. Tehát nagyon nem mindegy, hogy pl. 1000 km az kétszáz darab öt kilométeres munkába járásból áll, amikor sose melegszik be a motor és az olaj; vagy pedig 25 darab negyven kilométeres ingázásból, amikor minden egyes út során üzemmeleg hőmérsékleten ketyeg az erőforrás. Fél év után már szemrevételezéssel lehet látni a különbséget a nívópálcán! Nem véletlenül mondja minden szakértő, autószerelő, hogy ezerszer inkább vegyünk százezret futott, “autópályás” kocsit, mint tízezret futott városon belüli munkábajárósat.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168555 üzenetére
Ha arra a cikkre gondolsz, akkor az nem azt írja, amit te írtál.
De neked is leírom még egyszer, idézőjelbe azért tettem, mert a cikkből idéztem. Szó szerint, másolás-beillesztéssel. Tehát ezt nem én írtam, hanem egy szakújságíró.
Én elfogadom, ha mutattok egy másik szakcikket, amiben másképp írják, de még mindig egy szakportál cikkével vitatkoztok, nem velem. Bár nem értem, hogy ezt kb. negyedikre miért nem érted.
"Ez szerinted eletszeru? Ki hasznalja igy az autojat?"
Biztos hogy vannak olyanok, akik sokat járnak autópályán. Ez nyilván más elhasználódást jelent az olaj és a motor tekintetében. Természetesen olyat nem írtak sehol sem, hogy valaki az autópályán lakik. Kár ilyen szintre levinni ezt a beszélgetést.
De mivel látom, hogy még mindig nem olvastad el a teljes cikket, így nem tudod, hogy mire reagálsz.
Csak ezt a bekezdést olvasd el a cikkből:
"A kenőolaj elhasználódása nagyon sok körülmény függvénye, amit a motorüzem kapcsán az intervallumot meghatározó szoftvernek figyelnie kell. Ma ritka az olyan sorozatgyártású személyautó, ahol az olajat valami figyeli, méri a viszkozitását vagy szagát, színét. Ellenben tudják, hogy az elhasználódás mértéke arányos bizonyos üzemi körülményekkel, és ezeket figyeli a szoftver. Például, hogy hányszor forgattuk hidegen 3000 fölé. Hányszor indítottunk hidegben és mennyit ment a motor üzemi hőmérséklet alatt. Amikor ezek a kedvezőtlen körülmények előfordulnak, akkor a szoftver virtuálisan behúz egy strigulát, és ha mondjuk öt strigula összejön, akkor csökkenti a csereintervallumot ezer kilométerrel. Másrészről ha reggel elindítjuk az autót, az autópályán utazunk egész nap 2400-as fordulattal 130-cal, akkor nyugodtan maradhat bent a megfelelő fizikai és kémiai tulajdonságú olaj akár 35 ezer kilométert."
A kiemelés kedvéért dőlt betűvel is szedtem.
A lényeg tehát, ahonnan kiindult a dolog részemről (ami szintén "baromságnak" lett titulálva persze), hogy az autó szoftvere figyeli az olaj elhasználódását, illetve az arra hatással lévő használati körülményeket, és értékeli a hideg üzemet, illetve a meleg üzemet is. Így ebből határozza meg a változó olajcsere-periódus esetén (figyelem: nem minden esetben, csak akkor, ha ilyet tud a jármű szoftvere) azt, hogy mikor van szükség olajcserére.
Ennek körében értékeli azt is, hogy ha valaki egész nap autópályán megy azonos fordulattal, üzemmeleg motorral, mert ilyenkor jelentősen alacsonyabb az olaj és a motor elhasználódása. Sem a cikk nem írta, sem én nem írtam, hogy valaki autópályán lakik. Azonban, ha valaki sokat használja jellemzően ilyen körülmények között az autót, annak az olajcsere-periódusa ilyen dinamikus periódus esetén kitolódik, a szoftver ugyanis így van beállítva. Ellenben olyan is létezik már, hogy a fedélzeti számítógép figyeli az olaj viszkozitását, tulajdonságait, de mint ahogy a cikk is írja, ez ritka jelenleg (de van ilyen, erre is utaltam korábban, ezért is ki lettem nevetve, úgy tűnik, szintén alaptalanul).Tehát sem én, sem a cikk nem írt sem olyat, hogy valaki az autópályán lakik, hanem olyat, hogy a jellemző autópálya-használat egy olyan faktor, ami adott irányban befolyásolja a szoftvert.
Érdemes ezeket elolvasni és átgondolni, mielőtt támadólag és gúnyolódóan léptek fel.
-
B-L-A-C-K
titán
Attakurva eget, ennek lesz vége? 🤭
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz szekra #168564 üzenetére
Sajnálom, hogy valamit bohóckodásnak, baromságnak és egyebeknek tituláltok, amikor el sem olvassátok, hogy mire írtok választ.
Egyébként igen, az a legegyszerűbb, hogy "elengedtem", illetve mikor lesz már vége, amikor belátjátok, hogy nincs igazatok, de ezzel úgy érzitek, hogy felemelt orral tudtok kivonulni a vitából. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #168567 üzenetére
Persze van abban valami, amit mondasz, csak továbbra is mondom, hogy én különböző cikkeket osztottam meg, és ti úgy érzitek, hogy velem vitatkoztok. Felőlem lehet ez "megszavazzuk, hogy a cikkírónak nincs igaza", de attól még csak egy komolyan vehető forrás vs. fórumozók "úgy gondolom" véleménye a dolog...
-
Gsx-rr
veterán
válasz lugosi #168568 üzenetére
Remélem nem jól emlékeszem ,hogy te ajánlottad az ingyenes szaktanácsadást friss vállalkozóknak céges dolgokkal kapcsolatban.
Mert ha abban is ilyen nagy szakértő vagy és az olvasott baromságokra hagyatkoztál akkor: Ajjajjjjj.Tudod azok alapján amit írtál arra a következtetésre jut az ember ,hogy ezért lesznek a pár éves autók is szarok ,mert a sok okos aki újságcikkek alapján szervizeli az autóját , megharapja a lifetime váltóolaj és hasonló idiótaságokat. Milyen érdekes ,hogy a "buta" amerikaiknál már ezt nem lehet elsütni!
Zjunior: És világvége is lesz idén megint,publikálták 1-2 helyen!
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168571 üzenetére
Írjátok le még nyugodtan párszor minden hsz-ben hogy “baromság”, attól még teljesen laikusok vagytok ti is a témához és egy szakportál cikkével vitatkoztok, annál akartok okosabbak lenni.
Forrást nem hozott egyikőtök se. Én értem, hogy nem vagyok nektek szimpatikus és így egy csoportformáló viselkedés közösen támadni, de attól még ti nem hoztatok semmilyen komolyan vehető forrást és csak vagdalkoztok, hogy nincs igaza a cikknek. A tények nem szimpátia alapon dőlnek el. Ha hoztok más cikket, én - ellentétben veletek - szívesen elolvasom, mert érdekel a téma, de eddig csak ellenkeztek és azt hajtogatjátok, hogy ÉN mondok hülyeséget (baromságot stb) holott azt sem vagytok hajlandóak felfogni, hogy idézek.Azt még vegyétek észre, hogy már egy ideje nem is az általam idézett állásponttal foglalkoztok, hanem a személyemmel. Ez egyrészt nem való egy szakmai fórumra, másrészt nem is túl érett magatartás, és azt is jelzi, hogy az állításokkal nem tudtok érdemben vitatkozni, ezért a másik fél személyét igyekeztek kisebbíteni, hogy az általa leírtak jelentéktelenné váljanak.
Azt javaslom, hogy mivel az idézett cikkben megtalálható a totalcaros cikkíró elérhetősége, írjatok neki, hogy jobban tudjátok és ő téved.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Zjunior #168572 üzenetére
Érdekes téma ez, egyébként orvosszakmai diagnózisok és terápiák felállítása során gyakran támaszkodnak az orvosok a megfelelő impaktfaktorral rendelkező szaklapok cikkeire, természetesen itt van egy kredibilitási határ a humángyógyászatban, de a diagnosztikában érdemes figyelni a szakirodalmat.
Szerk.: természetesen ezt is csak hallottam, mielőtt bármivel meg lennék gyanúsítva vagy erre is beindulna a személyeskedés.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz lugosi #168577 üzenetére
Én általában olyan dologban okoskodom amiben van tapasztalatom, de amiben nincs, nem próbálok meg napokon át tartó vitát folytatni, úgy hogy senki se áll mellém meg főleg. De amit most te csinálsz tök jó, mert így lehetsz bármi egy cikk alapján, még rákkutató is akár...Ez igen.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168580 üzenetére
Egy fórumhozzászólást linkeltél. Tiszteletben tartva az illetőt és az általa leírtakat, nem érzem olyan forrásnak, mint a cikk amit én linkeltem. Lehet persze, hogy tévedek, de egy fórumhsz. és egy szakportál cikke közé nem tettem egyenlőségjelet.
Hiába próbálod rám sütni ezt az új jelzőt, hogy lejáratom magam, továbbra is jelzem, hogy nem az állásponttal vitatkozol, hanem a személyemmel foglalkozol, ami az érvelés gyengülésének, jelen esetben inkább hiányának az indikátora. Igaz ez változatosság "baromság"-hoz képest, az már régen volt.
Nem tartom elfogadhatónak, amikor valaki nem tud vitatkozni, akkor személyeskedni kezd. Biztos vagyok benne, hogy ez a vita élőben nem így zajlana, hiszen élőben az ember sokkal jobban tiszteletben tartja a másikat, és emiatt nem lenne ilyen jellegű frusztráció benned, hogy minden áron a másik felet kell hitelteleníteni.
Én kíváncsi vagyok a te álláspontodra is, és a véleményedre, nem tartom sem baromságnak, sem más jelzőt nem aggatok rá, viszont egyszerűen elfogadhatatlannak tartom, hogy színvonaltalan beszólásokkal igyekeztek ellentmondani valaminek úgy, hogy érdemi ellenvetésetek nincs, csak az, hogy én nem vagyok szimpatikus, és akkor most jól ki vagyok szavazva. Ez rettentő gyerekes és méltatlan a fórumhoz. -
lugosi
MODERÁTOR
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168586 üzenetére
Abszolút elhiszem, hogy van ilyen, és hogy valós, amit a srác bemutat.
Ahogy én is olvastam, az olaj elhasználódása nagyon függ a motor használati körülményeitől (hideg motor rövid távokon, vagy meleg motor hosszabb távokon). Ezért tartottam jónak amit jeleztem, hogy a cikkben olvastam, hogy a használati szokások alapján a fedélzeti számítógép szoftvere az újabb modelleknél bele tud szólni abba, hogy mikor legyen olajcsere. Sőt a mercedesnél például már az olaj tulajdonságait is tudja mérni egyes modelleknél, gondolom ez egy prémium felszereltség azért.
Ha egy kicsit higgadtabban tudunk beszélgetni a témáról, akkor csak jelzem, hogy nem azt írtam, hogy minden esetben 30e-t (vagy 35-öt) kell betartani. A cikkben is volt, hogy "akár" ennyi is lehet, ha a szoftver olyan körülményeket észlel. Természetesen olyan esetekben, amikor a szoftver a dinamikus, használatfüggő olajcsere-periódust ismeri egyáltalán.
Vannak olyan rokonaim (idősebb emberek), akik autóval évente talán 1x mennek városon kívül. Jellemzően minden nap autóznak, elmennek ebédelni (kb. 3km-es út oda-vissza), bevásárolni (ugyanekkora távolság) és ennyi. Ennyi hidegindítás, elindulás-megállás esetén szerintem még a 15e-s előírásnál is indokolt lehet sűrűbben olajat cserélni. Ezt kiválóan ki tudná szűrni egy ilyen használatfüggő olajcsere-periódust előíró szoftver.
-
Gsx-rr
veterán
Oké beszéljünk arról ami mindenkinek bejön! A kaja! Annyit tennék hozzá ,hogy rájöttem miért népszerűek a gyorséttermek a világon. Magyarországon nincs ekkora kontraszt ,mert lehet jó áron jókat kajálni. Nyugatabbra ez nehezebb ,és ott egy Meki menü olcsónak számít.
de pl a Pizza Hut itt rohadt drága. 1 pizza 2 üdítő 9000.- Viszont bejön -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168588 üzenetére
Én azt szeretem a gyorséttermekben, hogy 99%-ban állandó összetételt, minőséget kapok, tehát nem fordul elő olyan, hogy ahogy esik úgy puffan a kaja. Van nem messze tőlünk egy streed food jellegű hely, állati jó kajáik vannak, és jó is, ha jó napja van annak aki csinálja, az csinálja, aki ért hozzá, meg úgy állnak a csillagok. Ha nem, akkor közepes, vagy csalódás.
Gondolom, ami a képen van, méretéből adódóan, ha jól viszonyítok a pohárhoz és egyebekhez, akkor 2 embernek simán elég, nem?
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168591 üzenetére
Én nagy Burger King rajongó vagyok, tapasztaltam én is hogy a világon erre-arra van különbség a kínálatban, úgy értettem, hogy arra hogy rossz minőségű, félig sült vagy égetett, vagy rossz alapanyagból ne legyen, arra így kisebb az esély.
Egy kanadai BK-ben pl mikor megláttam először a tripla whoppert, rávetettem magam és állati nagy csalódás volt ízre. Másik országban más volt a krumpli mint itthon (bár lehet, hogy csak belemagyarázom), az viszont jobban ízlett. Üdítők is mások néha ezekben.BLACK: ja ja, Fast Food Digest, előfizető vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
gyuromoj
veterán
-
DanielK
addikt
Itthon én a Burger Kinget szeretem a gyorséttermek közül. Ízre nekem az jön be. De ugye sehol sincs egy normális hamburgerestől (amit ma kézművesnek hívnak, régen ők voltak a sima hamburgeresek )
Angliában viszont találtam egy olyan gyors éttermet, ahol a hambik olyanok mint itthon a kézműveseknél (Five Guys) . Úgy pakoltatod bele a dolgokat mint a subwaynél. A krumpli igazi krumpli, nem ez a szar, amit itthon kapni. Sőt kiírják, hogy aznap melyik termelőtől van a krumpli. És nagyon finom.
link
Amúgy amerikai a lánc és Európában több helyen is vannak.
Nekem nagyon ízlett a hamburgerük.[ Szerkesztve ]