-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kimi07
újonc
válasz tboy93 #69277 üzenetére
Nekem sajna fogy belőle. Előzőleg 5W-30 volt benne, de abból is evett. 10000 km alatt picivel több. mint 1,5 litert elfogyasztott. A VTEC szolenoidnál volt némi olajfolyás, de akkor ki is cseréltem a tömítést, azóta jó. Máshonnan nem látok folyást. Persze az is lehet, hogy én vagyok figyelmetlen, és valahonnan tényleg szivárog, csak nem látom.
Persze lehetne mondani azt is, hogy bizonyos szintig normális is lehet, hogy valamennyi fogy, de ezek szerint neked pl. nem fogy semmi, igaz kevesebb km-rel.
265e km van benne. A teljes előéletét sajnos nem tudom. Ki tudja, hogy mikor milyen olajat töltöttek bele, és mikor nem cserélték le időben.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz Kimi07 #69302 üzenetére
Szerintem 10k alatt 1,5l még nem a világ vége. Lehetne sokkal több, rosszabb. A lányom Jazz-ében is utána kell tölteni ennyi idő alatt kb 0.8-1litert, nekem is a CR-Z-ben is elfogy kb 0.5 liter ezalatt. Ez teljesen normális. Bár az is igaz, hogy az Accord 8gen 2,2 dizel egyáltalán nem ette az olajat, pedig mindig márkaszerviz cserélte, 5w-30 olajjal járt...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
nagyúr
válasz Kimi07 #69302 üzenetére
Az nem szivarog, hanem megeszi. Onnan tudom, hogy amikor nekem egy idoszakos szelephezag ellenorzesnel rosszul lett visszarakva a szelepfedel tomites, akkor a motorter burkolatban kb allt az olaj es az auto alatt is olajfoltok voltak, de a nivon semmi sem latszott Ergo elkepzelheted hogy ha elfolyna 1L olaj akkor hogy nezne ki az auto környezete.
-
nandow
aktív tag
válasz tboy93 #69306 üzenetére
Én is agyalok, az én 7gen 2.4 Type-S Accordom világ életében 5w30-at kapott, de legalább szigorúan 10e km-enként cserélve, és az autót leginkább hosszú távra használták korábban is, meg most én is. Egyáltalán nem eszi az olajat.
Agyalok, hogy bepróbáljam-e a 0w20-at...Csak félek, nehogy valami negatív hatása legyen, kiold valami lerakódást stb.
Sokan 5w30-cal használják a 2.4-es 7geneket, anno nagyon nem volt ismert és tudott, hogy kijött egy bulletin, miszerint 0w20 kellene bele. És sokaknak nem is eszi, tartva a 10e km-es csereperiódust.
Imi is azt mondta, hogy ha mindig is 5w30-at kapott, akkor lehet nem kéne váltani. Fene sem tudja. -
nagyúr
válasz nandow #69308 üzenetére
Mint fentebb írtam, esélyesen azzal van összefüggésben, hogy mennyit volt rövid utakon / hidegen járatva az autó. A 0w és 5w között főleg ott van különbség, ha már meleg a motor akkor kb mindegy hogy 0w20 / 5w30 van benne. Ergo ha hosszú távra volt használva az autó akkor sokáig jól működhet 5w30-al is, accordot meg eleve sokan hosszú távú ingázásra vettek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nekem a corsika 10w40-et kapott az elso tulajnal. Tönkre is tette a vezermulancot Utana 5w30-at raktam bele, aztan most elkezdtem 0w30-al hasznalni es nem bantam meg, halkabb lett téli hideginditasnal eszrevehetoen. Ja es nem eszi. Szoval sose késő kisebb hideg oldali viszkora valtani
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz tboy93 #69312 üzenetére
A melegtől is mindenki úgy ódzkodik, a mérnökök ajánlása ellenére. Apámmal volt egy vitám erről, aki szerint a 0W30 vékony lesz a 2.2 dízelbe. Hiába mondtam, hogy a mérnökök is ezt találták ki…
10-20 éve beégett a köztudatba a 10W40, és nem lehet kiírtani a fejekből
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Biqci
aktív tag
válasz tboy93 #69315 üzenetére
A CR-Z-ben 0W20 van, nem tudom korábban mit használtak az előző tulajok, de én ezt rakom bele. A Jazz legutóbb 5W40-et kapott, ezt használta az előző tulaj is. Amikor a lányom megvette, az első alkalommal 0W ment bele, de azzal volt kb 1,5l fogyasztás. Ezért most visszatértünk az 5W40-re, ezzel jóval barátságosabb. Igazából nem is idegesít az olajfogyasztás, mert ha nagyon megnőne, ami már túllépne a fájdalomküszöbön, akkor mennie kell. Olyan olcsón lett véve az autó, hogy le sem merem írni, így ezáltal sok mindent megbocsátunk neki. Főleg úgy, hogy július végén lesz harmadik éve, hogy megvan és eddig csak 2 izzót kellett benne cserélni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rp526
aktív tag
Sziasztok!
Olajcserével kapcsolatban érdeklődöm. Eddig vidéki szerelő csinálta, de most nem tudom vinni és magamnak fogom innen.
1998 Civic 1.4 iS (90 LE). 235.000 km van benne, 30e km-rel ezelőtt hengertalptól felfelé minden cserélve benne. Felhívtam a szerelőt mit tett bele eddig.. de szerintem itt vidéken mindenki 10W40 és csá, ő is ezt mondta.
Olvasgatva sok helyen szembejön az 5W30, 10W30.. 0W20.
Mi az ajánlott olaj? Fele város, fele országút, ritkán autópálya. Ma-holnap meg kell vennem az olajat, mert most léptem át a 10e-t.
Előre is köszönöm Nektek! -
Rp526
aktív tag
válasz zolynet #69323 üzenetére
Igen, hengertalptól felfelé. Dugó, gyűrű, henger, hengerfej stb..
Én is ahogy olvasgattam erre jutottam, hogy váltok egyel lentebb. 5W30.
És akkor gondolom full szintetikus.
Amúgy, ha bármi baj lenne azt miben érezném? Jobban melegszik a motor, kopogósabb hangja lesz? Jobban eszi az olajat?
Most a 10W40-hez 9,5e km után egy-két decit öntöttem utána. -
nagyúr
Nem fog jobban melegedni és nem lesz kopogósabb hangja. Talán eheti jobban, de igazából az sem tűnik számomra logikusnak, mert hidegen egy 0w20 sem olyan viszkózus mint melegen egy 10w40. Csak jó következményekkel járhat, ha csökkented a hideg oldali viszkozitást. "Folyékonyabb" lesz az olaj hidegen, kevésbé kopik a motor a hidegjárat alatt.
-
Kimi07
újonc
Sziasztok!
Szerintetek van rá esély, hogy az alábbi gyári 17-es Accord felnik valamelyikéből tudjak szerezni egy szettet?
Vagy kb. felejtős, hogy ezekből találok?
Csepeli Honda bontót kérdeztem már, de mondták, hogy elég ritka. Meg gondolom, akinek ilyen van, az nem is adja el.
Valami tipp esetleg?[ Szerkesztve ]
-
goranje
tag
válasz goranje #69289 üzenetére
Hátha segít a jövőben valakinek.
Időközben meg lett a hiba, elég banális, a gyújtás kapcsoló betét rendetlenkedett.
Most már minden OK., megy mint régen.Én a 6.-gen 1.8 ban Motul 6100 10W40-et használok kifejezetten az eladó srác "utasítására". Neki már több Hondája volt, ez után is azt vett. Gondoltam ért hozzá valamennyire.
Egyébként 10k. km. után kb. 1l. amit után kell tölteni, ami szerintem nem sok. Úgy hogy pedig nyomom is neki rendesen. -
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Jazz GE 1.4 főúton hajtva mennyire harmatos? Előzésnél, klímázni...
Mennyire ordít, ha 80-ról nekilódulok előzni, mennyire torpan be, ha 80-90-es tempónál benyomom az AC-t?
Vagy ha ilyesmikre vágyok, akkor 8gen Civic 1.8-al vagy Accord? -
félisten
válasz zolikaDB #69342 üzenetére
Szerintem 90 fölött ne nagyon akard kicentizni az előzéseket.
Kellő rákészülés, megfelelő időpont kiválasztása, visszaváltás, lendületvétel, stb...."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
félisten
válasz zolikaDB #69344 üzenetére
Most mondjam azt, hogy az 1.6-os szívó Fókával sem lehet nagyon vitézkedni?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen