-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz szabonagyur #38152 üzenetére
Ha van kedved a keresőben kigyűjteni az erről a témáról való értekezéseinket, akkor hosszú részleteket is olvashatsz. Röviden összefoglalva: ebbe az autóba a minél folyósabb, minél könnyebb szivattyúzhatóságú olaj kell, mert ez az iDSI motorkonstrukció a minél takarékosabb üzemről, minél kisebb ellenállásról, minél tökéletesebb égésről szól. A gépkönyv szerint elmegy 0W20-tól 10W40-ig mindennel, de bármely hőmérsékleten könnyebben fog menni, jobb lesz a kenése, és hidegindításkor, hideg üzemben jobb lesz a motornak a kisebb viszkozitású olaj. Nem mondom hogy rossz bele a 10W30, csak van jobb. Az 5W és a 0W is jobb.
A 0W30-hoz képest a 10W30 üzemmeleg állapotban elhanyagolhatóan különbözik. Azonban az üzemmeleg állapotot kivéve minden annál hidegebb hőmérsékleten jobb kenést biztosít a 0W. És ezzel a motorral nem nagyon esélyes, hogy versenykörülményeket teremt az ember, vagyis túlhevítené. Ha túlhevül, az nem az olaj, hanem a kenési rendszer és főleg a hűtési rendszer hiányossága.Én speciel most pont 0W20-at fogok beletenni, pont ebbe az L13-as motorba, egyelőre kísérletképp. Ha beválik, maradok is ennél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szabonagyur
félisten
válasz BlacKSouL #38154 üzenetére
Ahaa, így már értem. Az a baj hiába keresek rá, nem igazán értek az autókhoz, szóval nem sokat mond.
Mondjuk lehet a végén márkaszerviz lesz belőle Itt a környéken a szervizesek nem igazán mernek a klímához nyúlni, de az automata váltóhoz meg egyáltalán nem, aztán 2 helyre nem akarom vinni (jövőhéten pénteken délelőtt le akarok tudni minden).
Tied nem érintett a légzsákos csere sztoriban?
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
JoolsNOS
veterán
Jazzre van méretpontos sárfogó? Vagy csak univerzális?
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
BlacKSouL
addikt
válasz szabonagyur #38155 üzenetére
De. Múlt szerdán vitte el faterom.
Ha nem vagy elmélyedve az autókban, akkor csak ezt érdemes végignézni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Hú de jó hogy kutorászok.
Ezt például érdemes végignézni, különösen 2:20-tól kb 1 perc, illetve 4:55-től...szerintem tanulságos.
És ez meg szintén elég jól szájbarágós, ebből is kiemelném az 1-es ábrát, hogy mennyire változik a 10-20 között kb. ideális viszkozitás az adott hőmérséklet tartományokban. 100 alatt mindenhol, nagyon. 100 fölött csak nagyon nagyon kicsit.Mindenki attól fél, hogy mi lesz, ha 100 helyett 110-re "hevül" a motor és az olaj. Hogy biztos megszűnik a kenés. Nem. Nem szűnik meg. Ekkor ugyanis van olajnyomás, van olajáramlási sebesség, és van viszkozitás. Majdnem pont annyi, mint 100°C-on. Alig kicsivel kisebb. Kenés igazából akkor nincs(rendes), amikor -10 és +80 fokos olajhőmérséklet között bármelyiken elindul a motor, és nyomom a gázt. A hideg lassú nyúlós olaj sokkal szarabbul ken, hűt, véd, mint a 110 °C-on megfelelő nyomáson, nagy sebességgel száguldó olaj. Tehát 100°C alatt minden olaj lassúbb, nyúlósabb, hidegebb. Csak az a nem mindegy, hogy mennyivel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szabonagyur
félisten
-
honda23
aktív tag
Sziasztok
7 gen accordom ma megviccelt, tegnap este a jobb hátsó kerekem egyszerűen blokkolt a fék miatt egy kanyarban. Megállva a felni nagyon meleg volt, viszont a tárcsa és betét nem égett meg.
Ma reggel ismét melegedett, először egy 3km út alatt, majd 13km út alatt lett nagyon meleg, majd két rövid táv alatt taposgattam a féket, utána hideg. Előzmény: kézifékem nagyon gyenge, valszeg állítani kell a két bovdenen, ami hátra megy. Délelőtt megemeltem a kocsit, mindkét hátsó kerék tökéletesen forog, nincs nyeregben dugattyú hiba. Kézifék viszont gyenge, a bal hátsó csak a hatodik kézifék kattanásra fog be teljesen, jobb hátsó pedig utolsóra. Alul semmit nem fog(kb 10 centi), jár a kézifékkar.
Bovdenen lehet feszíteni, vagy bovden csere?
Még mindig nem értem, hogy ha nem fog a kézifék, a jobb hátsó kerék mitől blokkolt, ha jó a nyereg, csak a kézifék bovden laza. Ma este majd kiderül, mondjuk a hátsó tárcsa belső pereme fémesre dörzsölődött, lehet, hogy a tárcsa és a betét közé került valami.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
7600 GS
addikt
Kuplungot kell csereltesek a Civic-ben hamarosan. Exedy vagy Oyodo legyen? Mindenkeppen japant akarok.
-
szabonagyur
félisten
12e Ft munkadíj szalonban motorolaj, szűrő, váltóolaj, levegőszűrő, klíma töltésre soknak számít?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbence
senior tag
válasz szabonagyur #38169 üzenetére
Szerintem teljesen jó, nekem 14 volt az olaj, olajszűrő,levegőszűrő cseréje 6gen Civicbe
"...Life is too short to remove USB safely..."
-
nagyúr
válasz szabonagyur #38169 üzenetére
Az nem sok.
-
BlacKSouL
addikt
Ma vagy holnap, ha tudom, kipróbálom, hogy beteszek egy flakon 0W20-as, és egy flakon 0W40-es olajat a fagyasztóba (-20-25°C), és pár óra után megnézem melyik mennyire dermed meg. Ki nem öntöm, mert bontatlanok, de lötyögtetve lehet látni a különbséget akkor is. Még talán van egy 5W40-es régi tartalékom is, lehet, hogy azt is beteszem melléjük. Nem lesz hitelesített mérés, de érdekességképp meglátom.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
sunny84
senior tag
normális alváz és üregvédelemben tud valaki segíteni vagy tud jó szakembert ? előnyben Mosonmagyaróvár és Győr környékén , köszi
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
honda23
aktív tag
Azóta 4-5 indítás után semmi, nagy sebesség után sem.
Érdekes, szerintem valami kerülhetett a tárcsa és betét közé a tárcsa belső falához, mert ott valami végigdörzsölte, mindenesetre jövőhéten kérek időpontot kézifék bovden állításra, 4500-at mondtak rá max.
Ennyi legyen a legnagyobb bajom egy év alatt az accorddal.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
NoLF
addikt
Jobb elso kerekem 96nal bug, kerekcsapagy lesz gondolom. Milyet erdemes?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Ha gumiabroncson a az a jelölés van hogy DOT13 ; DOT12 ? stb, tehát a DOT után csak két számjegy van. Az mikori gyártásu gumi?
-
!Overdose!
őstag
Ma bekerültek hátra is a Koni STR.T gátlók. Ég és föld az autó viselkedése. Hamarabb meg kell volna lépni. Talán még vadászok egy VTI stabrudat hátra, de már így is nagyon kanyarvadász az autó.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #38174 üzenetére
+40 foknál is már közel 30 cSt különbség van köztük, tehát a W40-nek -20 körül is valamivel sűrűbbnek kellene majd lennie. De persze lehet, hogy ezt lötyögtetéssel nem fogom tudni megállapítani Mármint a 0-sok között.
NoLF: Ha csak egy adott sebességnél jellemző, akkor az inkább szokott öregedő gumi lenni. Illetve sebességet tartva próbálj lassan szlalomozni (felváltva terhelni a két oldalt) és figyeld, hogy változik-e a hang. Ha gumi, akkor nem változik jelentősen. Ha csapágy, akkor terhelésre hangosodik, erősödik az adott oldali hang.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bbubby00
őstag
Egy kis OFF. Mi a pitsa lehet ez a ciripelő hang?!
Csak hidegen hallható a jelenség, aztán elillan.
A megfejtőnek jár a Hoegaarden! Opel Insignia[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
zolynet
addikt
Megtörném a nagy csendemet ezzel a kis szösszenettel.
Annyi molyolás után csak rászántam magam.2007/8. hó
1. tulaj
129.000 km (szerv.könyv)
nem sérülésmentes, 2012-ben jobb hátsó ajtó kapott egy kis puszit, azt cserélték újra spec műhelyben
2 szett felni, gyári type-s gurulók az csomiban
AP 40/40 rugó (tüv)
Zimmermann lyuggatott tárcsa + Ebc black elől (nagyon kellemesen fog)
Cusco első felső merevítőEmberünk tett bele valami audio interfészt is, azzal sem kell már bajlódnom. Itt öleltem meg először. [SMIL:/nevet/laugh8.gif]
Mondja hogy az aksi a nem gyári, nagyobb, itt öleltem meg másodjára. [SMIL:/szetvert.gif]
Ellenben úgy vágta be az ajtót több ízben, hogy már majdnem megszóltam érte.Egy-két apróbb esztétikai dolgot kell megcsinálni
plusz a reflush + leömlő + cai szentháromság és kész is a táltos.
Bár az úton meglepően jól ment, kicsit csodálkoztam is, mert már vezettem ats-t de nem ilyen élmény maradt meg bennem.A fogyasztás valami hihetetlen, még mos sem hiszek a saját szememnek.
1 tankolás: 324km 20,41 liter 6.3-as átlag (kompúter 6.6-ot írt)
2 tankolás: 819km 54,74 liter 6,68 átlag (kompót szerint 6.3liter volt az átlag, és még 54km-t lehetett elmenni)Life is too short to stay stock!
-
m3tr0
senior tag
válasz zolynet #38184 üzenetére
Fincsi gép.
Láttam fórumon is, én is átnyergelnék Accordra, akár a 2.0 -ra is.
Nézegettem már őket...amin helyre áll a munkahely téma,meg is lépem.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
>>>W!nman*
tag
Hello!
Pár alkatrész vásárlása körvonalazódik -van amelyik kicsit, van amelyik jobban, de inkább egyben kérdeznék:
- milyen hátsó sárvédőívet javasoltok?
(Amiket találtam: Klokkerholm, Van Wezel, Iharos, Polcar -ugye fontos lenne az anyag minősége (nem rozsdás fémek újrahasznosításával készült), illetve az illeszkedés, pontosság, ívek azonossága a gyárival)
Gyári ív nem kapható esetleg valahol? Érdemes megkérdezni Csepeli bontót?
(Egyúttal lakatos tippet is szívesen veszek.- milyen márkájú klímahűtőt javasoltok?
(Nissens pl? Azt hallottam, vakok között félszemű...- milyen márkájú Lambda szondát vegyek?
pl. Blue Print, vagy esetleg VDO? Vagy egyéb? Gyári nagyon borsos...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz >>>W!nman* #38191 üzenetére
Gustavsson Carosserie Csepelen, oket tudom ajanlani.
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #38194 üzenetére
(#38192) tboy93: köszi, majd újranézem a képeket, mindenesetre elsőre nem tűnt annyira jónak a FB-os képek alapján számomra.
Mm. Nissens klímahűtő és NGK Lambdaszonda?
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #38195 üzenetére
Igen.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
7600 GS
addikt
válasz !Overdose! #38196 üzenetére
Kuplungból mit ajánlanál Oyodo illetve Exedy közül?
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #38196 üzenetére
NGK nincs Bárdinál, Unix és Fékmester pedig 4 vezetékest hoz le csak. (?) Hol lehet kapni egy vezetékes NGK-t akkor?
-
zolynet
addikt
válasz Snoop-y #38199 üzenetére
Nem fogok, olyan munkám van hogy elkerülöm a várost, pont jó a forgalom, nekem kedvez reggel is és este is, ordas nagy mázli. Amúgy szerintem vti + 1litert tudom tartani minden körülmények között, de lehet kevesebb lesz az nem plusz.
Meglepődtem a dinamikáján, nem ez maradt meg bennem, kellemes meglepetés.
Vittek a napokban leömlő + reflush kombóval, igen meggyőző volt. Ezért is léptem meg.Life is too short to stay stock!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik