Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz -Solt- #67510 üzenetére

    Toltofeszultseg ellenorzesere en beepitettem fixen egy 500 forintos voltmero modult. Nagyon hasznos eszkoz, mar mentett meg akkumulatort, fesz.szabalyzo hibajabol 17,5V lett a toltes. Ez normal esetben, akkumulator fajta es a toltesi rendszer allapotatol fuggoen 13,8V-15V kozott van.
    Aramot korrekten csak ugy lehet merni ha leveszed az akkusarut es sorbakotod a multimetert. Az egyenaramu lakatfogok a 10-100mA tartomanyban nem mindig valnak be.
    A meres idejen nehogy inditozzal, azonnal agyonvagod a 200A aramfelvetelu inditomotorral a multimetert.
    A kisuto-toltoaramot folyamatosan mashogyan kell merni de ennek szerintem nincs ertelme allandoan.
    Az akkusaru levetelet egy modern autonal viszont nem ajanlom, jo esetbe csak a radiot kell ujraprogramozni meg esetleg az ecu ujratanul, legrosszabb esetbe trelerrel kell bevinni a markaszervizbe ahol ujrainditjak a komputeret. Ez utobbi nem urban legend, sajat tapasztalat.
    Ha ilyen autod van, inkabb hanyagold a nyugalmi aramfelvetel mereset.
    Ez egyebkent egy hagyomanyosnak mondhato oregebb kocsinal 10-50mA nagysagrendu (radio, centralvezerlo, riaszto), egy mostaninal ennel tobb.

Új hozzászólás Aktív témák