-
GAMEPOD.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lompos48
nagyúr
válasz DonThomasino #24000 üzenetére
Nem tudok egyetlen megoldást adni az általad megadott egész tartományra. Ezért írtam ismételten, hogy esetenként megtárgyaljuk. Az áraitokról pedig halovány gőzöm sincs.
-
PHM
addikt
Az egyik leggyakoribb adapter dugó típus az 5,5/2,1 mm-es.
A legtöbb dugasztápon ilyennel találkoztam.(#23988) 14adam: Ezt meg nem mondom fejből.
Függ a pufferelkók kapacitásától és átlagos belső ellenállásától is.
A teljesítménye nem mindegy, el kell tudnia viselni a rá eső feszültséget,
de a legjobb teljesítményre kissé túlméretezni,
hiszen még így is előfordulhat némi aszimmetria.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
PH-User
addikt
Én kérdeznék most egy olyat, hogy sodrott rézkábelre a sarut melyik módszerrel jobb felszerelni;
a, egyszerűen blankolni a vezetéket majd fogóval rányomni a sarut
b, blankolni a vezetéket majd ráforrasztani a sarut és a forrasztásra kis darab zsugorcsövet melegíteni
(Egy Simson motor újrakábelezésekor jött elő ez a kérdés.)
?
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz PH-User #24004 üzenetére
Amikor nagy mennyiségben kellett sarut csinálnom, ilyen napi pár százas mennyiségben, összenyomás után a tövét be is forrasztottam mindnek, úgy örökös a saru a kábelen.
Ez nélkül történtek leesések az egyébként stabilnak tűnő csak rányomott saruknál.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
őstag
válasz PH-User #24004 üzenetére
Üdv
Ha normálisan felrakod a csúszósarukat akkor nem kell feltétlen forrasztani.Inkább a saru minőségére érdemes odafigyelni mert sajnos sok "szemét" van a piacon.(az egyik fajtása a túl vékony anyagból készült ami már a párok összedugásakor lelazul és később szét is csúszik vagy a keménynek tűnő de anyagában igen csak szennyezett amik 2-3 év elteltéve egyszerűen szét töredeznek)
A forrasztás mellett is szeret eltörni a vezeték (főleg rezgő,mozgó motorokon stb)
Ha már Simson akkor itt egy szép példány(nekem csak sima Swchalbém van.Üdv:Attila
-
Tamy
senior tag
Erre valakinek ötlete? A 18 V/200 mA tartósan elég lenne. A nagyobb bemenőfesz miatt meg nem lehetne sorbakötni két ilyen ic-t? Vagy esetleg féltápot csinálni a bemenő fesz.-ből, akkor 2x60 V DC-nél megállna szerintem.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
doc
nagyúr
Hány éve van műben
ez azt jelentene hogy mennyi ideig volt hasznalatban? mert akkor a valasz: nulla (mar igy hozta a postas, a vetelarat visszakaptam, ezert is szedtem szet; ha javithato, akkor miert dobnam ki?)
es nem CO szenzor (az az MQ7)szoval a kerdes valtozatlan: valakinek van otlete, hogy lehetne a hajszalvekony drotokat visszarakni? a legegyszerubb megoldas az ongomboc lenne, de nem tudom az nem befolyasolna-e tulzottan a szenzor mukodeset
-
mezis
nagyúr
Az SMD alkatrészekhez használhtó tűhegyes forrasztópákával forraszthatónak látszik ?
(Agresszív folyasztószert javasolnék (nem biztos, hogy csak rezet kell forrasztanod), de a szenzorba ne kerüljön belőle semmi.)
Egyes szenzorok használaton kívül is öregednek...
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Lompos48
nagyúr
Hát, nem lesz egyszerű. Ez eredetileg a ponthegesztéshez hasonló "wire bonding" technikával vannak szerelve, ami a félvezetőgyártásban használatos.
Ami még plusz problémát jelenthet:
1. Valószínű, hogy a tok lábai nikkelből vannak (ez a merevség miatt szokás)
2. A szálak aranyból szoktak lenni, vagy olcsóbb megoldás utóbbi időkben az alumínium olyan 25μm átmérővel
3. Kérdés hogy hova kell a szálakat a chip-en kötni? Azon piciny fémezett pad-ok vannak általában, amikre ugyancsak wire bonding-gal szokták a szálakat csatlakoztatni. Egy pákával melegítve nem kizárt, hogy ezek a padok elszállnak.Házi megoldással szemben szkeptikus vagyok. Forrasztóónnal gond lehet a más fémhez való tapadással. Olyan helyet, ahol félvezetőket vagy hibrid áramköröket szerelnek/gyártanak nem tudok ajánlani, sajnos.
Azért szorítok!
-
Tamy
senior tag
válasz kjani18 #24017 üzenetére
Agydinamóval szeretnék tölteni lithium akkut. Az akkupakk megvan, benne a töltőáramkör is, csak 18V kell neki. Ő meg elő tud állítani mindenféle feszültséget (nekem csak 5V és 12V kell).
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
tsu
tag
Szia.
Az a 80V AC nekem egy kicsit soknak tűnik egy dinamótól. Lehet hogy terhelés nélkül van ekkora fesz, de szerintem terhelést rárakva nem megy fel eddig. Ezt kellene kipróbálni, max fordulatszámon ami lehetséges egy biciklinél, pl. valami ellenállással vagy izzóval terhelve. Azért jó lenne valami leírás a dinamóról. (Úgy tudom amit dinamónak neveznek dc-t ad le, az ac-t leadót generátornak hívják. De hozzáértők megcáfolhatnak.)×××
-
Tamy
senior tag
Való igaz, az elnevezés helytelen, a dinamó egyenáramú generátor, de most mit csináljak, ha így hívják, nem én neveztem el A kerékpár generátorok váltakozóáramúak, de valamiért dinamónak hívják, ki tudja miért. A 80V nekem is soknak tűnik, lemérni viszont nem tudom, mert még nem vettem meg, de több helyen is írják, hogy felszökhet addig. Szerintem is csak üresjáratban, és azt is jó lenne tudni, hogy mekkora sebességnél, de ilyesmiről nincs adat. Az óvatosság viszont nem árt, és szerintem a teletöltött akku pl. nem túl nagy terhelés, egy esetleges szakadásról nem is beszélve, bár utóbbi viszonylag könnyen kivédhető.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
sörösló
aktív tag
válasz totya694 #24012 üzenetére
A saruzásnak megvannak a maga aranyszabályai. Először is, járműtechnikában NEM forrasztunk! Egyébként sem forrasztunk semmi erősáramot, ez a technika az elektronika területe. Totya írta: "A forrasztás mellett is szeret eltörni a vezeték (főleg rezgő,mozgó motorokon stb)". Ez bizony pontosan így van. Az a pont ahol véget ér az ónozás, az a töréspont. Évtizedek óta nem használnak a járműtechnikában forrasztott kötéseket, csak préselnek. Ez nem véletlen, hanem gyakorlati tapasztalatok alapján kiérlelt technológia. Jó minőségű sarukat és a hozzájuk tervezett présfogókat kell használni, akkor nem "csúszik " ki a vezeték. Ha vékonyabb mint a rendelkezésre álló saru, akkor két-három visszahajtással kell kitölteni a saru üregét, hogy a préselés után megfelelő szorítóerő keletkezzen. A megfelelő présszerszám persze nem olcsó, bár ma már amatőr célra is kaphatók jól használható, de megfizethető árú példányok. Úristen, hány szénné égett berendezést láttam már az ónozás miatt meghalni!
-
-
Poo
aktív tag
sziasztok,
tudnátok segíteni hogy abban hogy lenne egy hanns-g hd281 monitor ami nem kapcsol be abszolút.itt egy kép az inverterről amit neten találtam és megegyezik a benne lévővel,a biztositék az jó az lemértem és semmi égés vagy elpukkanást nem látok szabad szemmel.tudnátok segíteni hogy milyen irányba induljak el a keresgéléssel?
Veszek eredeti tonereket,patronokat
-
And
veterán
válasz sörösló #24027 üzenetére
De ez nem CO-szenzor (mondjuk ezt említette is), hanem éghető gázokhoz való érzékelő. Igaz, a szén-monoxid is éghető, de az alsó robbanási (égési) határértéke nagyságrendekkel nagyobb koncentrációnál - az ARH-értéke konkrétan 12,5% - van, mint amennyi a CO-mérgezéshez már elegendő.
Mod #24029-re, itt az adatlapja: [link], nem kellett sokat keresni .[ Szerkesztve ]
-
Tamy
senior tag
válasz kjani18 #24026 üzenetére
Itt egy kis olvasnivaló róla. Bringán használják, a régi dörzshajtásos (hagyományos) "dinamó" modern utódja. A tengelyre van szerelve, így menet közben állandóan működik, egyúttal ez az egyik legfőbb hátránya is, hogy valamennyire mindig fékez.
Még annyi, hogy az a névleges 6V-os fesz. az csak azért annyi, mert az itthon forgalmazott típusokban főleg életvédelmi szempontból (illetve izzólámpás használat miatt is) van 2db Schottky dióda. Ezt ledes használat esetén (is) ajánlott eltávolítani, feltéve, hogy az ember fia nem azért szakad meg a tekerésben, hogy jól befűtse az utcát
[ Szerkesztve ]
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
doc
nagyúr
válasz sörösló #24027 üzenetére
felejtsetek mar ezt a marhasagot, hogy meghalok ha a szallitas kozben megserult gaz (es NEM, ismetlem N E M CO-erzekelot!!!) meg akarom javitani...
gondolom ti is egybol arokba lokitek az autot, ha eppen kieg az index egoje, ugye? hiszen a javitastol meghaltok...szoval mielott meg tobben nekemugranatok:
NEM valamilyen mar meglevo CO vagy fusterzekelot szedtem szet, semmi koze az eletben maradasomhoz, egyetlen szomoru szemu kisnyuszi sem fog sirni ha sikerul megjavitani az erzekelot, stb... -
sörösló
aktív tag
Igaz, nem CO. Mezis válaszát olvastam utoljára. A véleményemet fenntartom, az ilyesmivel életveszélyes dolog "játszani". Ha csak tényleg játék az asztalon akkor OK, de élesben használni soha nem szabad. Lehet hogy kissé paranoiás dolognak tűnik az akadékoskodásom, de olyan sok hajmeresztő barkáccsal találkoztam már, hogy mindenről a legrosszabb verzió jut eszembe.
-
Tamy
senior tag
válasz Wind-Storm #24032 üzenetére
Az a küllődinamó lesz. Nézegettem azt is, egy befuccsolt projekt volt (illetve a gyártó csődölt be). Az házilag felszerelhető, az elve a km órákhoz hasonló, a villára van felszerelve, és egy kart kell behajtani a küllők közé, az forgatja. Könnyebb, mint az agydinamó, és házilag könnyű felrakni, meg persze kikapcsolható. Viszont több áttétel van benne, ráadásul műanyag fogaskerekekkel, így a hatásfokát eléggé lerontja, nem beszélve arról, hogy hangos is, és gondolom az alkatrész utánpótlás finoman szólva sem egyszerű hozzá.
[ Szerkesztve ]
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
And
veterán
válasz sörösló #24034 üzenetére
(Az éles használatban való játszadozásról annyit, hogy nálunk - rengeteg robbanásveszélyes anyagot, oldószert és gázokat használó üzemegységek - régebben megszokott látvány volt a gázérzékelő fejekre húzott gumikesztyű, hogy nehogy már hatásos legyen a védelem /vészszellőzés beindítása, erőátvitel tiltása/. Ma azért már kicsit jobb a helyzet. Pár évvel ezelőtt egyébként az egyik kolléga a gyáron kívül, maszekolás közben /kazánokkal foglalkozott/ épp CO-mérgezés áldozata lett.)
-
Tamy
senior tag
válasz Wind-Storm #24039 üzenetére
Ez így nem igaz. Az elektromos hálózatról lehet csak leválasztani, nyilván üresjáratban minimális a fékezőhatás, de a keletkező örvényáramok miatt azért nem 0.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
sörösló
aktív tag
válasz Wind-Storm #24041 üzenetére
Nem feltétlenül. Városi bringákhoz lett kitalálva, ahol természetes dolog a lassú haladás miatt a nagy áttétel. Itt az állandóan forgó kerékagyba épített "áramtermelő eszköz" fékezőhatásának hátrányát kiegyenlíti a valóban nagyfokú működési biztonság. Persze ilyesmit nem tesznek 2-3 kg összsúlyú, 40-50 km/órás sebességre képes túrabicajokba. Ott már ténylegesen fékezné a haladást. Itt marad a Duracell.
-
Tamy
senior tag
válasz sörösló #24042 üzenetére
Szerintem inkább versenybringára gondoltál. Én pont túrabicajra szánom, illetve amolyan mindenesnek. Szeptemberben voltam egy 22 napos biciklitúrán, hát a bringám volt vagy 30 kg, ha nem több, de csomagok nélkül se 2-3 kg. Van egy komolyabb napelemes töltőm, ennek van beépített akkuja is, és hálózatról is tölthető, ehhez kéne a 18V. Viszont be kellett látnom, hogy a napelemes technika még messze nincs olyan szinten, hogy alkalmas lenne ilyen célra, az út felénél segítséget kellett kérnem, mert már vészesen fogyott az energiám. Ezért gondoltam, hogy veszek egy agydinamót, ezt meg tudnám használni az energia tárolására. Van benne egy 12Ah-ás akku, és tud 5V-ot, ami a telónak kell, meg 12V-ot is, amivel már tudok ceruzaakkut és fényképező akkut is tölteni megfelelő töltők segítségével.
[ Szerkesztve ]
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
sörösló
aktív tag
Igen, az tényleg versenybringa . A 30-40 kg összsúlyú túragéppel sem igazán lehet száguldozni. Az igazi gond az agyba épített áramtermelővel az, hogy nem igazán szabványosak a méretei. Persze a profi bringásboltok bármilyen méretű küllőt be tudnak szerezni, de lehet hogy ez hetekbe telik. Sokféle megoldás létezik a problémádra de ehhez elsősorban ismerni kell konkrétan annak a valaminek a tulajdonságait, ami az első kerekedben az energiát termeli. Egyen vagy váltóáram, teljesítmény, fordulat-feszültség görbe... Mindenre van megoldás, csak türelem és kitartás kérdése. Persze némi suska sem jön rosszul. Az egyszerű "agydinamó" valszeg váltóáramú és a kimenőfeszültségét a rákötött terhelés korlátozza. A manapság sokszor látott elektromos kerékpárok drágább példányain a brushless DC motorhoz csatlakozó elektronika visszatáplálja a fékenergiát az akkumulátorokba, szóval a határ a csillagos ég, na meg a pénztárca.
-
Poo
aktív tag
erre esetleg valaki?
Veszek eredeti tonereket,patronokat
-
moha21
addikt
Ha szemre nem latszik semmi, akkor csak a mérés marad. Diódákat, tranzisztorokat elsőnek és mondjuk a forrasztásokat is átnézni. Kondenzátorokat is csak méréssel lehet pontosan megnézni, ráadásul csak olyan mérővel ami tud alacsony soros impedanciájú kapacitásmérést. Aztán, ha minden jó és mégsem jó, akkor az ic körül lehet nézelődni, de itt már nem árt tudni mit is csinál az és megfelelő eszközzel vizsgálni.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...