Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz erikke17 #12068 üzenetére

    Az önindukció az más mint az indukció.
    Önindukcióról akkor beszélünk amikor egyenáramot kötsz egy tekercsre(jelen esetben a feltöltött kondi) és amikor megszakítod az egyenáramot a tekercsen akkor jön létre az önindukció ami több 100V-ot is elér.
    Ha autószerelőnek tanulsz akkor majd tanultok(tanultatok) a hagyományos megszakítós gyújtásról ott is az önindukció elkerülése végett tesznek(kötelezően) kondenzátort ami ezt az önindukciós feszültséget hivatott csökkenteni(mert párhuzamosan van kötve a gyújtótrafó primer tekercsével) és a megszakító nyitásának pillanatában létrejön egy önindukciós feszültség ami feltölti a kondit majd az kondiba lévő feszültség kisül a tekercsen és ez a folyamat szép lassan "lecseng"míg.Elméleti síkon kondi nélkül is működik az hagyományos gyújtás(tehát szikrát ad) csak a magas önindukciós feszültség miatt a megszakító igen csak strapásra tervezett wolfram érintkezői is villám gyorsan szétégnek és a gyújtó szikra időben történő kisülése sem állandó így a motor is egyenetlenül jár....
    pl. régen a bicajok világítására szolgáló generátorokba(köznyelven dinamó de ez helytelen mert a dinamó egyenáramot termel :K )használták az indukciót.Egy mágnes forgott egy tekercsben.Névlegesen 6V~ termelt de ha jobban beletekertél akkor természetesen magasabb volt a feszültség(ami akár ki is csaphatta az izzókat)

    Üdv:Attila

Új hozzászólás Aktív témák