-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Furky
őstag
Sziasztok!
Manapság Budapesten hol érdemes hangszóróknak kábelt vásárolni? Olyant szeretnék, amit csak 1-2-3 hónapig használok, szóval legyen jó olcsó, azért ne legyen szar, de csak átmeneti kábelekre van szükségem, később komolyabbakra cserélem.
Amihez kellene:
- 5.1-es erősítő, és a hozzá kapcsolódó 5 hangsugárzóhoz:2db Wharfedale Diamond 9.5, 2db Wf Diamond 9.1, és egy Wf Diamond 9.CS. Szóval egy ideiglenes, olcsó, de elfogadható kábeltípus kellene mihamarabb.Üdv, Furky
-
Auratech
őstag
Mekkorát szívtam tegnap! Egy lemez keverését kellet lehallgatnom a zeneszerzővel. Most éppen van egy zs2, amin monitorozni tudok. Egy tesztlemezzel lőném be a cuccot, amit letelepítettem egy nagyobb szobába. (Beag hec 45 auratech MOD) Szint, oldalak, fókusz OK. a sztereó azonban szar. "áthallás" van a jobb-bal csatorna között, nem is kicsi és sehogy sem tudok normális hangképet csinálni. A bal oldali mérőjel szól a jobbon is -20 db vel. Őrület. Aztán jön a megvilágosodás. Creative beállító panel. Hátha ott van valami elszarva, vagy deffault parasztvakításilag beállítva. Hurokba állítottam egy tesztjelet (pink noise balról) és nyomkerásztam a kib@...tt consumer hangkártya paneljét. CMSS3D volt a bűnös. Amiatt szólt minden rohadtul, mert nem figyeltem rá. CMSS of és heuréka.
Az etap lement és meg lettem dicsérve, pedig ha tudta volna a tag, mekkorát szól a cucc...
Aztán mikor elment már volt időm beállítani és kihegyezni a hangzást.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Korábban egy nehézkesen konfigurálható akusztika kompenzátort használtam, de most Kaptam apanázsba egy ARC rendszert, mérő mikrofonostul Bécsből, mert megérdemeltem . A mikrofon jó, de nekem van jobb. A szoftver odab@sz. Egyszerű és kiváló eredményt ad. A keverés után (eső után köpönyeg) "belőttem a helységet" és az eredmény egyszerúen lenyűgöző. a sztereó kiszélesedik, homogénebb lesz, a szoba falai "leomlanak", majdnem. A cucc úgy szól, mintha a helység ki lenne "párnázva", mérve. Persze nem tökéletesen, de nagyon határozottan hallhatón.
A kapott beállítást eredetileg a saját pluginjában használja a szoftver, de én átfordítottam egy ingyenes FIR szűrős vst pluginba.
Szóval, ha valakinek pc/mac ról szól a zene a hifibe, megvan a lehetőség, hogy egy ingyenes VST pluginban működjön a szobaakusztika korrekció. A vst plugin fut egy picur szoftverben, vagy akár a winampban és a cucc kap egy plusz dimenziót
Nagyon szívesen megcsinálom Bárkinek akit érdekel. Győrben ingyé', messzebb...megdumáljuk.Auratech Field Recording
-
Telefunen
őstag
Kipróbáltam a Behringer UCA202-es külső hangkártyámat, egy 5,7V-os (igen, ez némileg több mint az USB által juttatott 5V), 800mA-es, amerikai Nokia töltőről táplálva. Nem a kártyába forrasztott kábelt barmoltam szét, csak egy USB hosszabbító burkolatát bontottam le és a tápvezetékeket kötöttem ki belőle. A kártya működött, és hallhatóan más volt (jókora mélytöbblet, nem egészséges mértékű). A mérések szerint sajnos rosszabb lett, bár ezen nem lepődöm meg, elvégre a telefontöltő sem egy minőségi valami.
RMAA összesítő táblázat (a 2. oszlop készült töltővel)A következő próbát 4db, sorba kötött, ceruzaakkuval tervezem, attól lényegesen többet várok..
Esetleg mivel érdemes még próbálkozni? -
Telefunen
őstag
válasz Telefunen #7307 üzenetére
a 4db ceruzaakku egyelőre elmaradt, ám helyette kipróbáltam 3db AAA elemmel (nem akku, 1,5V-os). A mért eredmény siralmas, a halott koránt sem ennyire rossz.. Nem is tudom higgyek e ezután a RMAA-nek..
RMAA elemÉrdekes, hogy a Nokia töltővel hallható artifactok voltak a zenében, mégis tűrhető mérési eredményeket produkált... a 3db elem hangja sokkal jobbnak tűnik, mégis siralmas a végeredmény (talán kevés a 4,5V -vagy kevesebb- ahhoz, hogy egyszerre működjön a kártya be- és kimenete).
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz Telefunen #7308 üzenetére
Szerintem a 10%-hoz közeli feszültség változások tápoldalon nem maradnak büntetlenül. A 4db ceruza akku pont 5v. tehát jó lehet. Viszont csak jól feltöltve, mert az is leereszt. Az usb 5v.ja nem szokott 0.1-2 tizednél többet ingadozni.
A mérési értékeket nézve elég borzasztó, mintha egy szar hangszóró lenne torzítás határon bemérve. Gyanakszom, hogy a mérési metódus lehetett hibás. (konkrétan földhurokra gyanakszom)Auratech Field Recording
-
eddie1978
aktív tag
Yamaha MCR-E150 rendszerem van már ezer éve. Most kaptam próbára egy Magnat Monitor Sub 200A mélyládát. Zenére ez mennyire felel meg? A Yamaha hangja nekem tetszik. A Magnat-ot megvegyem ha tetszik a hangja? Esetleg más, ami jobb zenére? Zenében tüc-tüc-ön kívül szinte minden megy nálam.
-
mano660
tag
válasz eddie1978 #7310 üzenetére
Ezek szerint nálad van a Magnat. Akkor alaposan próbáld ki és ha tetszik akkor vedd meg, de csak akkor! Zenéhez igazából nem kell Sub láda.Tapasztalatból tudom. Az elején én is használtam Subot, és pár hónap után rájöttem igazából zavar, pedig csak a 80 Hz alatti hangokat engedtem rá, és a levelt is diszkréten állítottam be. Ma már inkább mozira használom a Subot.
Próbáld ki hosszabb távon, ha van rá lehetőséged és döntsd el. -
orbano
félisten
válasz eddie1978 #7310 üzenetére
zenéhez minek kell mélyláda? vagy én vagyok már mingt túl buta
ja most látom, nem vagyok egyedül a véleményemmel. bár biztos meg lehet jól oldani, elvégre kocsikban is relatíve jól működik a dolog. csak kérdés mennyire van lehetőség rendesen beállítani az erősítőt hozzá
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Tristis
őstag
válasz zoltanz #7314 üzenetére
Egy jobb állódobozkának már kéne hozni azt a szintet, hogy ne kelljen hozzá mélynyomó.
Én úgy oldom meg, hogy alapjában véve be van dugva a reflex nyílás (sokkal szebb közép és némileg szebb magas tartmányt kapok és nem is búg annyira), mozihoz meg ki van szedve a zokni a hangfalakból és akkor jön a mély bőséggel. Egyébként a dobozka gyárilag 38 Herzig megy le. Ez egész jó érték, sok mélynyomó se tud nagyon 30 Herz alá menni, ami meg igen az általában baromi sokat késik. Problémásak ezek a mélyhangok, de szerintem annyira nem is fontosak...Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
zoltanz
nagyúr
válasz Tristis #7315 üzenetére
Állodoboz ??? Hogyan hozhatná azt a szintet, hallagasd meg vagy néz bele az erősítőd kézikönyvébe elöbb (normál 2/3 utas a front névleges 100-200 W közöttiről beszélek és 20-40 W szatelitekkel).
Nem beszélve arról ha valaki DJ -kedéssel is foglalkozik, annak több hangjucca van, manapság elég sokan teszik, kedvelt elfoglaltáság, oda ha megköveteli a felszerelés kell.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Tristis
őstag
Zenéhez nem kell mélyláda. Dijumvisuhoz lehet, hogy kell, de én olyat nem hallgatok.
Bár szerintem ott meg pont sokak számára a kontrollálatlan mély hangok túltengése az, ami nagyot "dobbant" a lelkükben... Javaslok táguló TL dobozt házilag elkészítve, na az tud döngeni úgy ahogy kellAmi az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
patyik75
tag
sziasztok.
szerintetek jobb hangja van egy E-MU 0404-ek mint egy Denon 1940-es lejátszónak?
D/A converter:192 kHz / 24-Bit (Burr-Brown DSD1608) -
Tristis
őstag
válasz patyik75 #7318 üzenetére
Elméletileg minőségi különbségnek kellene lenni a kettő között. A CD lejátszók azonos kategóriában jobban szólnak általában, mint a DVD-k. A 80e Ft-os CD-knél meg általában jobban szólnak ezek a stúdióhangkártyák. Denon dcd 700 cd lejátszónál jobban szól ez az Emu. Látatlanban ennyit tudok mondani. Azért mindig a hallgatás az első, de valószínűleg komoly különbség lesz közte a Dac miatt.
[ Szerkesztve ]
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Ebit
addikt
válasz Tristis #7319 üzenetére
Szerintem azért ez nincs teljesen igy.
A pc hangkártya, csak a lánc egyik eleme, ami lehet nagyon jó,de általában az elhelyezése a számitőgép belsejében, nem kimondottan,optimális,viszont az audió cd lejátszók összes alkatrészét a hang tőkéletesebb leadása érdekében valósitották meg./ remélhetőleg/A meghallgatás a konkrét készülékek között korrekt feltételek mellett, sokat segithet.
-
Auratech
őstag
Hasonló a véleményem.
Ha ugyanazt az audio cd-t hallgatnánk meg a a lejátszóból, meg az emus- pc-ről valami korekt lehallgatásban, el lehetne beszélgetni, miben más a hangzás. A 16 bites hang lejátszásában szerintem nagyságrendi jelentősége nincs, hogy a dac tudja-e ezen felül még a 192khz/24 bitet is. Az emu nyilván későbbi technológia, de a 16 bites audio cd-t a denon is korrektül közli. Különbség a virtuálisan 20 bitesre ditherezett lemezeknél lehet, ahol a dinamika 24 bites dac-on kiterjesztettebb lehet.
Nekem van profi stúdió hangkártyám (presonus fire studio tube), Zs2-es audigym és Mar. cd 67se MKII-m
A cd egyáltalán nem ad kevesebbet, mint a hangkártya. Van különbség, mert kíváncsi voltam a mérhetőségére, de a technikai értékek nem előzik be a zeneiséget.Auratech Field Recording
-
Tristis
őstag
Én nem elmélkedtem sem fizikai sajátotsságokon, sem elrendezésen csak hallgattam a két eszközt ugyanabban a láncban. (Azt azért hozzátenném, hogy a hangkarihoz a gépben van egy futómű és egy táp is, amit ha hozzáadunk, plusz ház akkor már szépen közelít a cd árához, csak ez már ugye alapvetően adott pc-ben)
Viszont! Van egy nagy baj ezzal a hangkártya történettel. Bár sokkal olcsóbb megoldást, de azt is figyelembe kell venni, hogy nagyon sok rossz minőségű lossless van az interneten. Egy gyári cd szinte mindig jobban tud szólni, mint ezek a digitalizált dolgok. Sajnos nagyon nehéz rendesen felvinni egy cd-t. Ennek az lesz a következménye, hogy a cd lejátszó bőven jobban szólhat egy gyári cd-vel (nem másolttal), mint egy hangkártya losslessel.
Sajnos ez ilyen. No persze még mindig olcsóbb, de kérdés, hogy megéri-e. Nekem igen, meg gondolom ilyen árkategóriában neked is meg fogja.
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Ebit
addikt
válasz Tristis #7323 üzenetére
Nekem más a véleményem, de nyilván a te konkrét tapasztalatod ettől eltérhet, mint ahogy én sem csak az elméletre alapozok.
A hangminőség esetében, nagyon sokszor nem a jobb technikai adatok győznek, már beszéltünk róla,hogy megközelitőleg azonos felépitésú, kivitelú berendezések hangképe mennyire eltérő lehet.
Én pontosan ezért tartom jelentősnek, a korrekt körülmények között való meghallgatást,kivülálló személy segitségével lefolytatott vakteszt /azonos zenei anyag stb/
Auratech profi/drága/ hangkártyás véleménye,meggyőz arról, hogy, nem egyedi álláspontot képviselek,és akkor nem is beszéltünk, a jelenlegi CD készitési technikákról,ahol felvételi oldalon szükitik a dinamikát.,rontva a lejátszandó anyag élvezhetőségét.
-
Auratech
őstag
válasz Tristis #7323 üzenetére
"Sajnos nagyon nehéz rendesen felvinni egy cd-t."
Szerintem meg nem. A cd lemezen lévő információ 1:1 kinyerhető. Nem kell hozzá ürhajó sem. EAC és társai használatosak a lemezgyári üveg master készítésénél, ami leggyakrabban egy írott 16 bites master cd-ről van másolva az IRSC kódokkal, meg egyéb attribútumokkal.
24 bites masterről semelyik cd gyár nem csinál felvételt, mert a ditherezés a masterelés része, stúdió munka. A master pedig a megjelenő lemez első digitális változata kell legyen, tehát 16/44.1 Gyakran Teac íróval 1x- megírva 3 példányban és a utána visszaellenőrizve, hogy a három elkészült lemez ugyanazt az ellenőrző értéket (chksum) adja-e. Ha igen, van egy használati master a gyárba, egy a stúdióba, egy a kiadónál. Az audiofil lemezeknél is. A 24 bites formátumoknál már más a helyzet, de most az audio cd-ről volt szó. Azért az már lassan 30 éves technológia.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
#56474624
törölt tag
válasz Tristis #7326 üzenetére
Mihez méred? Azért azt nem hiszem, hogy minden esetben letöltöd 3-4-5 helyről, és összeméred őket.
Amúgy írott CD-vel is meg lehet közelíteni a gyárit, sőt el lehet érni azt. EAC, profi CD-író, meg jó alapanyag kell hozzá. Semmi mágikusat nem csinálnak a lemezgyárban sem, annyi a különbség, hogy azt nyomják. Ráadásul abból is lehet találkozni silány minőségűekkel. -
#56474624
törölt tag
a jelenlegi CD készitési technikákról,ahol felvételi oldalon szükitik a dinamikát.,rontva a lejátszandó anyag élvezhetőségét.
Ehhez megjegyzésül, amit én hallottam, hogy a kevésbé jó áramkörrel, tápegységgel rendelkező cd-lejátszók (hangkártyák, DAC-ok...) hajlamosabbak a folyamatosan nagy kivezérlés hatására elkezdeni torzítani az ilyen loudness war-os felvételeket.
-
#56474624
törölt tag
válasz Tristis #7329 üzenetére
Akkor Te időmilliomos vagy. Nekem arra nincs időm mostanában, hogy új zenéket egy példányban beszerezzek. Bár igaz, ha a gitározási időt rászánnám, akkor lenne, de ha már zeneb*zi vagyok, illik valamilyen hangszeren tisztességesen tudni játszani, legalábbis törekedni rá.
-
Ebit
addikt
válasz #56474624 #7328 üzenetére
Biztos ilyenek is vannak,de itt konkrétan arról szólt több cikk, hogy egyes előadók lemezét a leirt modon keverik.
Egyidőben nagy divat volt bizonyos Dac-al,és futóművel szerelt lejátszókat beszerezni/ezek általában régebbi,legalább 15 éves tipusok./,de szétszerelve, azért kiderült, hogy egyes tmárkáknál, a jel utjába beépitettek olcsobb alkatrészeket is.
-
zoltanz
nagyúr
válasz #56474624 #7327 üzenetére
Persze az élő előelőadáshoz kell mérni, az én hallásom nem exra én egy jó bakelittal, vagy crome kazival 3 fejes márkás deckkel, persze highen közeli cuccokokal megfelel. Persze van amihez elég aCD legtöbbször.
Azért az otthonokban házi műhelyekben készűlt CD kópiák silányak ált...[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Tristis
őstag
Arról én is hallottam sokat, hogy szándékosan úgy keverik az albumokat, hogy az ilyen műanyag minihifiken is jól szóljon, és ezért szól sok lemez gyatrán komolyabb cuccon. Egyszerűen ez a trend és ők azoknak csinálják a lemezeket, akik a többséget alkotják. Nagyon sok magyar albumon is hallható, hogy szét van húzva az egész és szinte alig van közepe éppen azért, mert azt a legnehezebb megszólaltatni.... Mióta Sonidokat hallottam párszor, azóta már értem miért
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #7328 üzenetére
A dolog elég egyszerű, mármint amit az olcsó eszközökkel elkövetnek. Az első ilyen élményem volt, amikor egy alap jvc cd játszón hallgattam A Ray of ligth-ot. A csúcs kivezérléseknél (-0.1db) pattogott, torzított, Aztán bemértem. Az analóg kimeneti oldal nem 0.75v szintű volt, hanem 0.77v a 0db-re. Szóval gyárilag "hangosítottak" rajta, hogy ha egymás mellé van téve a polcon két cucc, akkor hangosabb legyen(tehát jobban szóljon! ) az említett márka ócsópajtása.
Ezzel nyilván nem élnek a korrektebb termékeknél. Ezt akkor lehetett hallani, amikor összetett, folyamatos zúzás volt. Azt használták ki, hogy a masterelésnél általában -.05-1Db körülire van kivezérelve/normalizálva az anyag.
Vásárláskor nem haszontalan egy picur írott cd-n -0.05Db-re normalizált fehérzaj jelet és sinus sweepet(20-20) bekínálni. Ha recseg, pattog, vagy betorzít (persze az erősítő vége halk legyen!), a kimeneti fokozat csal. Persze nem minden őrült megy tesztlemezzel vásárolniAuratech Field Recording
-
#56474624
törölt tag
Egy teljesen alap Ibanez (valamikor 3-4 éve vettem emlékeim szerint) el. gitár, amihez egy marshall mg30dfx kombót használok. Volt már bennem szándék, hogy jobb gitárt vegyek, de aztán úgy döntöttem, hogy nem érdemlem meg, majd ha tisztességesen tudok játszani. Kérdés, eljön-e az idő, mikor úgy érzem.
Mondjuk mostanában rászoktam a kézzel pengetésre, meg a kimondottan akusztikus gitárra szánt klasszikusabb darabokra, így sokkal többet fejlődök, ehhez viszont ideálisabb lenne egy valódi akusztikus gitár, mint ez a vékony nyakú ibanez. Nehéz dolog ez. Majd ha úgy gondolom, megérdemlem, akkor veszek gitárt. Egyelőre gyakorolni, gyakorolni, és gyakorolni kell, igaz, ez mindig áll. -
#56474624
törölt tag
Igazából se kedvem, se pénzem külön tanárra. Megvagyok magam, amíg látom, hogy szépen fokozatosan fejlődök hétről-hétre. Aztán majd ráérek ezen gondolkodni, ha úgy érzem. Amúgy például a pengetést rosszul tanultam meg a kezdetek kezdetén, aztán elkezdtem átképezni magam a helyes le-fel pengetésre (nem minden gitározási stílusban használják ezt), végülis egy gitározással kapcsolatos oldal mutatott irányt.
Idővel meg én is észreveszem, ha valamit rosszul csinálok. Lényeg a sok-sok türelem, előtte lassan begyakorolni. Aztán utána már megy egyre gyorsabban is és tisztán is remélhetőleg. Ha valaki tényleg szereti a zenét, és elég elkötelezett annak van türelme szerintem, meg mégiscsak felfigyel, ha valami nem úgy szól, ahogy kellene. Persze, kell a tanár, egy profibb, aki figyelmeztet a hibáidra (amit esetleg nem vettél észre magadtól), de nem örökkön örökké, mindig. -
#56474624
törölt tag
Nekem tanárra pénzt kiadni luxus. Meg igazából kedvem sem volt soha.
Egy olyan dolog, hogy jó ha van időnként, de nem szükségszerű, a kitartás a lényeg. Sokan vannak, akik először nagy lelkesen elkezdenek tanárhoz járni, majd pár év, vagy akár hónap után leteszik a hangszert. És ebben épp úgy benne lehet az elszántság hiánya, mint egy tanár frusztráló hatása. Bár akire utóbbi tud hatni tartósan, az aligha elég elkötelezett.
"Hivatalos" koncertadásnál még nem tartok, viszont tervbe volt már véve, hogy majd ha összeomlik a világpiac, és koldusbotra jutunk, akkor becélzok egy aluljárót.
De amúgy csak hobbigitározást folytatok, első más kell legyen pillanatnyilag. -
Telefunen
őstag
Ez sem kapcsolódik szorosan a témához, de a minap feltettem a win7-et, ami nagyon komoly előrelépést jelentett a hallott hang tekintetében.. Tudom, ott a Kernel Streaming, meg az ASIO, de nálam valahogy egyik sem vált be (előbbi azért nem, mert csak a Behringer driverét feltéve ment, ami sajnos nagyon gyenge, utóbbit a Behringertől lekapott ASIO2KS el úgy is életre tudtam hívni, hogy a driver maradt az alap windowsos, de nekem valahogy nem tetszett). Már éppen kezdtem kicsit kiábrándulni az otthoni zenehallgatásból, de most ismét elégedett vagyok
szerk: egyébként a 4 ceruza akksis tápellátást még mindig nem tudtam kivitelezni, ellenben a C64 táp közel ugyanazokat a mért eredményeket hozta, mintha simán a gépről kapná az áramot az UCA202.. -ezzel többet nem is kísérletezek, amíg nem kapok kölcsön 4 akksit egy teszt erejéig.
[ Szerkesztve ]
-
Khaal
őstag
válasz Tristis #7317 üzenetére
Nekem sokat dobott a zenéken a mélyláda, pedig nagy álló hangfalaim vannak (Celestion F30). Mondjuk én nagyrészt elektronikus zenét hallgatok, akusztikus zenéknél, komolyzenénél visszaveszek én is a mélyládából. Persze a szoba méretétől és a hangfalak elhelyezésétől is függ, nálam pont a szoba közepén elvsznek a mélyek, pont ahol egyébként ideális a tér .
-
Auratech
őstag
Mondjuk, ha a hangszóróid 50hz körül mennek le esés nélkül és egymástól 3 m-re vannak és a faltól fél-fél méterre és 3m-re hallgatod, pont kiolthatják egymást az 50-60hz körüli hangok. De lehet interferencia egy állóhullámmal is, amit mondjuk a helység hossza eredményez. Meg lehet próbálni egy kicsi aszimmetriát belevinni az elhelyezésbe. Gyakran segít...
Az f30--asszem 55hz körül padlózik...Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt