-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
ozzy711
őstag
válasz Patice #41349 üzenetére
0 Hz
Más: a mélysugárzó azért lehet esetleg gond, mert ahhoz ugye valamilyen fokú szűrés kell, ami megzavarhatja az egész hangképet, mivel visszahat az erősítőre ( a minimum impeancia is csökkenni fog értelemszerűen ).
A nagyobb gond viszont az illesztés lehet, hiszen alapesetben a mélyebb hangoknak több "kakakó" kell az azonos érzékenységhez vagyis nagy eséllyel előfordulhat, hogy passzív kivitelben gyakorlatilag nem is hallanád a mélyeket, mivel a front sugárzó érzékenyebb!
Szóval kell az a szub!Andorra: Szerintem nem a "szub" kifejezésre gondolt Patice, hanem arra, hogy aktív helyett elég a passzív megoldás, amire reagáltam
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41338 üzenetére
És a (#41342) kammerer-hez is, csak a hecc kedvéért, illetve a későbbi életrajzi jellegű szoborállítás megfelelő tematikája végett, a "De ezt a bakidat elnézem neked, lévén nem(nagyon) értesz a mozihoz. Max. a filmek tartalmának szubjektív megítéléséhez." kitétel kapcsán.
Amellett, hogy a Kammerer Mackónak a mindenoldalúan művelt szocialista embertípust megtestesítően szerteágazó képzettségei és tevékenységei között filmtanári és -esztétai diploma is és gyakorlat is megtalálható, így emiatt is objektíven értékeli a filmeket, a Havas Henrik sokoldalúságához méltó tevékenységi körein belül többek között hét éven át üzemeltetett mozit is - igaz, természetesen nem multiplexet, de (természetesen) ott is tudja, mi a dörgés (a dörgés a multiplexszel kapcsolatban akár szó szerint is érthető)... Kammerer mindenhez ért, ez nem csak axióma, hanem gyakorlati tapasztalat is, és történelmi tény.[ Szerkesztve ]
-
-
andorra
őstag
válasz xtremetuning #41350 üzenetére
A demonstrációs hifiről írtam. Miért is vetted magadra? Holott a Te rendszeredet nem is hallottam ! Önként beállsz a sorba?
Ha nekem fáj a fejem 10 perc demonstrációs hifi hallgatás után, attól még másnak persze nem kell hogy a sajátja fájjon, hiszen azért törekszik ilyen típusú hifi hangzásra, mert neki az a jó. Nem sajnálom senkitől, csupán leírtam egy bizonyos saját nézőpontból a hifire és a házimozira egyaránt jellemző tömegjelenséget.. Na persze innen fenntről. -
#71562240
törölt tag
válasz Patice #41349 üzenetére
Ahogy Andorra is írja, a két tartomány találkozik a szubbasszussugárzóknak nevezett eszközökben, de ezeket az eszközöket szubbasszusugárzóknak szoktuk hívni. A panelsugárzókkal az a helyzet, hogy ott általában a 80-100Hz alattti tartomány lesugárzására van szükség, mert az hiányzik belőlük, tehát nem a máskor illendő 40-50Hz-re állítjuk a szubbasszusugárzó vágási frekvenciáját, hanem 70-80Hz környékére. Szubbasszussugárzóknak nevezni szokott eszközöket használnuk ehhez.
(#41354) Patice "És mindezek ellenére tudod is mitől lesz jó minőségű egy mozi hangja?" Komolyra fordítva a szót, (kivételesen) Andorrávalk értek egyet, aki arra próbált rámutatni, hogy a mozi-házimozi hangi igényei mások, sokszor ellentétesek, mint a zenehallgató hifi hangi igényei. Nehéz olyan öszvér készülékeket gyártani, amelyek a (házi)mozi és a hifi hangi gényeit is egyaránt kiszolgálják, és az ilyen öszvér irányultságú hangdobozok inkább azt eredményezik, hogy egyikre se lesznek igazán jók. Xtremetuninggal szemben szerintem nem ugyanaz a szubbasszussugárzó jó mozira, mint zenére.
[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz andorra #41356 üzenetére
Tölcsért csinálok a kezemből :
"Egyébként itt lép be a képbe, a kultúrális igényeket most jobb ha nem firtatva, az a demonstrációs hifi, ütős hifi, ami oly sokakat ámulatba ejt és amire sokan törekszenek (tisztelet a kivételeknek akiket most névszerint kelle sorolnom"
Pusztán eme szösszenetekre reagáltam....kultúrálisan igénytelen hifisták, hiszen jobb ha nem firtatjuk Őket, majd számszerűsíted is, mivel név szerint el tudod őket sorolni.....(ami vagy nagyon jó memóriára utal, vagy.....) .
Sőt még meg is említed Gorbepet személyesen, mint kellemes csalódást. Khmmm a többiek helyében (akiknél jártál), azért én vetnék haragos pillantásokat....Arra most ki sem térnék, miért kéne Neked sorolni neveket.....lett egy fogadott zsűrink, megmondóemberünk ? És mi garantálja azt, hogy a Te véleményed mérvadó ???
Szóval ezek alapján a gondolatok alapján mertem szembemenni a magas lóval....
Egyébként, ha ismernél (személyesen), tudnád, hogy nem vagyok az a magamra vevős típus.
[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
Patice
nagyúr
válasz #71562240 #41357 üzenetére
Azzal egyet értek, hogy a mozi-zene mély/szub hangjai más igény szerint készülnek és másként szokták megszólaltatni is őket.
Mozihoz tényleg jobban illik az agresszívabb, ütős, nagy mennyiségű mély, de én ezt nem tenném egyenlővé a terjengős, dübörgő, mosott mély/szub hangokkal.
Moziban kiemelkedő élmény szerintem, amikor a mély/szub tartomány is részletes és hallok különbséget az egyes hangeffektek mélyei/szub hangjai között. És ez az amit a mozik nem tudnak. Ezért (is) szar a legtöbb mozi hangja.
"Nehéz olyan öszvér készülékeket gyártani, amelyek a (házi)mozi és a hifi hangi gényeit is egyaránt kiszolgálják..."
Nehéz és drága, de nem lehetetlen. A minőséget meg kell fizetni.
"és az ilyen öszvér irányultságú hangdobozok inkább azt eredményezik, hogy egyikre se lesznek igazán jók."
Ezt cáfolnám. Csupán más beállítás kell mozira és zenére. Andorra is írt rá példát.
XT-nek nem kell használnia mély/szub sugárzót zenéhez.
[ Szerkesztve ]
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
bajnokpityu
félisten
válasz Patice #41359 üzenetére
Egyébként,ha már itten állítólag keveredés van a sub meg a mélyhangok terén....
nem úgy volt a cikkben,hogy a thx által ajánlott 80Hzet emeljük meg 110-120Hzre, mert, hogy még ott is van információ a letárolt sub csatornában?
Mozi esetén, nem sztatikus mellé...
ui:a sub témától függetlenül, néha beleolvasok pár HSZbe... komoly szakmai takaritást kellene itt csinálni...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Toobee
veterán
válasz xtremetuning #41358 üzenetére
Én mindkettőtökkel találkoztam már személyesen is, szerintem teljesen más stílust kedveltek mind a ketten, így nem is mérvadó számotokra a másik véleménye. Az én rendszerem sem tetszett andorrának a saját zenéivel, én meg tök jónak hallottam mindeközben (a saját korlátain belül). Ízlésről nagy kár vitatkozni. Amúgy meg jókat szoktunk beszélgetni, meg kávézni
https://barbieripnk.hu/
-
andorra
őstag
válasz xtremetuning #41358 üzenetére
Szezont a fazonnal?
A "kuktúrális igényeket most jobb ha nem firtatva", kifejezetten Kammerer, -mondjuk így- kommersz filmekre tett megjegyzésére utalt, vagyis, hogy erről most ne beszéljünk, hanem csak a hangzással foglalkozzunk. Ennek tehát semmi köze a hangzáskultúrához, sem direkt módon az általános kultúráltsághoz.
Akiket névszint kellene említenem, ez pedig egy tréfás megjegyzés, mely arra utalt, hogy a többség ebbe a körbe tartozik, vagyis abba, aki a demontrációs, ütős hifit űzi és kedveli.Toobee
Dícsértes hozáállás ![ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41358 üzenetére
Most fogadatlan prókátorkodom, szándékosan on-ban, mert a topikunkról szól.
Ezt az Andorra által írt kitételt nyilván te is elfogadod tényszerűnek, igaznak: "Egyébként itt lép be a képbe (...) az a demonstrációs hifi, ütős hifi, ami oly sokakat ámulatba ejt és amire sokan törekszenek (tisztelet a kivételeknek akiket most név szerint kellene sorolnom." Ez szerintem egy korrekt mondat, aztán magára veszi, aki akarja - akár részben még én is. A "demonstrációs hifi" irányzata köztudottan erős, a hifisták-audiofilek körében értelemszerűen különösen erős. A topik-beli kivételek név szerinti sorolása akár egy hosszú-hosszú lista is lehetne, nem tudjuk, milyen hosszú, de sejthetjük, hogy nem olyan nagyon hosszú. (Lásd még a korábbi, zenedefiniálási témát, vélhetően nincsenek olyan nagyon sokan, akik jellemzően zenét is hallgatnak a hifijükön, még kevesebben, akik csak zenét hallgatnak a hifijükön.) Egyébként pedig a popzene egésze is en bloc beleilleszthető a demostrációs hifi kategóriájába, függetlenül attól, hogy a hangminőség, a stúdiómunka általában pocsék ezeknél, de nem függetlenül attól, hogy a hangminőség és a stúdiómunka általában aktívan "zeneellenes" ezeknél.
Gorbep-et csak azért említette Andorra, hogy engem noszogasson a beszámolóm megírására, nem azért, mert szembe akarta volna állítani más helyszíneken tapasztalt hangi élményeivel.[ Szerkesztve ]
-
Patice
nagyúr
válasz bajnokpityu #41360 üzenetére
Az, hogy mozi esetén az LFE csatorna 120 Hz-ig tartalmazhat hangokat, az még nem azt jelenti, hogy a többi csatornában ugyan ezek a mély hangok nincsenek meg, mivel azok teljes sávú csatornák (elvileg).
Az megint más kérdés, hogy a hangmérnökök hogyan keverik ténylegesen a hangokat. De a sokféle hangsugárzó felállás miatt szerintem a mélyhangokat nem vágják le a többi csatornáról, hanem rajta hagyják mindegyiken, csak ráteszik egyesítve az LFE csatornára is.
Ezért lehet rugalmasan állítani a keresztezési (vágási) frekvenciát a különböző házimozi rendszerekben, erősítőkben, procikban az aktuális hangsugárzókészletnek megfelelően.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
#71562240
törölt tag
válasz Patice #41359 üzenetére
Én Berlinben hallottam eddig jó mozihangot. A The Wall-t néztem-hallgattam.
"és az ilyen öszvér irányultságú hangdobozok inkább azt eredményezik, hogy egyikre se lesznek igazán jók."
Ezt cáfolnám. Csupán más beállítás kell mozira és zenére. Andorra is írt rá példát. A mondatomban én abból indultam ki, hogy az ilyen öszvér készülékeken sincs olyan kapcsoló, mint amilyen Andorra szubján van - az a kapcsoló egy ritka kivétel, és az is bezavar a maga módján a készülék zenehallgatás-beli ár-érték viszonyába.[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz andorra #41362 üzenetére
"ez pedig egy tréfás megjegyzés" - tudom, hogy gyűlölöd, de használj hangulatjelet. Senki sem gondolatolvasó. Megjegyzem, ezen félreértések elkerülése végett találták fel....
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
xtremetuning
addikt
válasz Toobee #41361 üzenetére
"így nem is mérvadó számotokra a másik véleménye" - félreérted.
Nyilván, ha rólam illetve a rendszeremről mond kritikát egy meeting után, azt elfogadom.
Én az általánosítással és a finom szurkálással nem értettem egyet, de mint kiderül, viccelt, csak ez nem jött át, ahogy Pély Barna mondaná.......ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
Toobee
veterán
válasz xtremetuning #41367 üzenetére
https://barbieripnk.hu/
-
xtremetuning
addikt
válasz #71562240 #41363 üzenetére
"Lásd még a korábbi, zenedefiniálási témát, vélhetően nincsenek olyan nagyon sokan, akik jellemzően zenét is hallgatnak a hifijükön, még kevesebben, akik csak zenét hallgatnak a hifijükön."
Definiálnád a zenét nekem Mackó ?
[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
andorra
őstag
válasz xtremetuning #41366 üzenetére
"ez pedig egy tréfás megjegyzés" - tudom, hogy gyűlölöd, de használj hangulatjelet. Senki sem gondolatolvasó. Megjegyzem, ezen félreértések elkerülése végett találták fel....
Egyszerűen csak arról van szó, hogy imádok utólag magyarázkodni. Ezeket pedig oszd be belátásod szerint a következő fél évre! :
-
andorra
őstag
válasz xtremetuning #41371 üzenetére
Nem, mert a többiek értik a tréfát.
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41369 üzenetére
"Definiálnád a zenét nekem Mackó ?" Ehhez idéznék két emblematikusan, örökérvényűen, mindenhatóan klasszikus hozzászólásból, egyes részei erről szólnak, illetve a zene és a hifi kapcsolatáról.
(#13729) kammerer válasza hm74-nek, arra vonatkozólag, hogy mi a zene és mi a "nemzene" ("popzene", "könnyűzene") közti különbség, forrás, a Nagy fejhallgatós topik.
(...)
"Az írásodból semmit sem tudok meg arról, hogy mi is a zene."
Szerintem megtudsz, ha éppen az a a cél, bár az írásom természetesen nem erről szólt, nem ezt célozta, hanem csak az volt a szándéka, hogy jelezze, léteznek kategóriakülönbségek, és a különböző szélső kategóriák másképp viszonyulnak a hifi-hez, merthogy jellemzően más igényeket támasztanak az elektronikus készülékekkel szemben, és ami még fontosabb, a különböző szélső kategóriák különböző hallgatósága is más igényeket támaszt az elektronikai készülékekkel szemben. A csak (vájtfülű) zenehallgató jellemzően más típusú készülékeket vesz, mint a csak felszínes popzenehallgató, és jellemzően más típusú készülékeket is terveznek nekik, no és persze ott vannak a szélső kategóriák között az "átmeneti", nehezebben besorolható vagy ide is oda is sorolható határterületek, amelyekre persze át kellene tudjanak nyúlni a valamelyik szélső kategória igényei felől érkező készülékek. Lásd, a szürke bizonyos árnyalatait már feketének vesszük, a szürke bizonyos árnyalatait pedig már fehérnek, és közte ott van a "szürke ötven árnyalata".
"Véleményed szerint mi a határvonal a zene és a nemzene közt?"
Határvonal persze nincs, de nyilvánvalóan a művek egy része egyértelműen és okkal a zene(művészet) - alias "komolyzene" - kategóriájába soroltatik, másik része egyértelműen a popzene vagy "könnyűzene" (vagy az ez alatti, teljesen értéktelen gagyiszemét) kategóriájába, és közte ott van a széles határterület, amit igényektől és megközelítési szempontoktól függően ide is oda is sorolhatunk. Az nagyon nagy terjedelemhez és nagyon messzire vezetne, ha itt zeneelméleti fejtegetésekbe akarnék kezdeni, hogy azon definiálási kérdésedet kielégítsem, hogy mi és honnan számít zenének (alias "komolyzenének"), és honnan nem. Erről hosszú esztétikai és zeneelméleti tankönyvek szólnak, ez a fórum erre nem alkalmas, és az időkeretem se, megtalálod a szakirodalomban és a zeneművek hallgatásában a megoldást, ha tényleg érdekel. De ha mindenképpen innen vársz valami választ, akkor gondolj valami olyasmire, hogy a zene(művészet), alias "komolyzene", mint minden művészet, olyasféle, ami szerzői jellegű, ami az egyedi alkotás szándékával, a progresszivitás szándékával, egyáltalán az alkotás szándékával készült, ami elsősorban megmutatni, közölni akar valamit a világról, a szerzőről, a szerző világáról, és lehetőleg minél kevésbé veszi figyelembe, hogy a potenciális befogadóknak milyen igényeik vannak. Azért hívtam fel a figyelmet, hogy a művészeti ágak közül a zenében a legnehezebb ezt a "művészi attitűdöt" megvalósítani és megkülönböztetni, mert a zene eleve, a jellegéből adódóan az érzékekre hat, tehát eleve, a legigényesebb, a leggondolatibb formájában is óhatatlanul az "olcsó érzéki hatáskeltés" eszközeivel operál, hiszen a jellegéből, az eszközeiből adódóan eleve érzéki tevékenység, eleve "pornográfia". Még a széles közvélemény által olyannyira gyűlölt "kortárs zenét", az "atonális" dodekafónia nagyjait, Schönberg-et, Stockhausen-t, Kurtágot, de még a véletlenszerű matematikai műveletek által zenét előállító Cage-et is elsősorban érzékileg, és csak igen kevéssé gondolatilag fogadjuk be, tehát a zenében a legnehezebb (de ott is lehetséges!) megindokolni, hogy Szandi Jódli-dili című örökbecsűje miért puszta pornográfia, és Kurtágtól az A boldogult R. V. Truszova üzenetei című dalciklus vagy az akár egyetlen megszólaltatott hang nélkül is eljátszható Cage-féle 4'33 miért zene(művészet). Tehát, a "Mitől függ, hogy egy zenemű vagy zeneszám hova sorolható? A hangszerektől? A hangszerek arányától, azaz hogy milyen arányban van benne az elektronika nélkül megszólaltatott hangszer és a szintetikusan előállított hang?" kérdéseidre a válasz, hogy természetesen nem, nem ezektől a tényezőktől függ, ezektől egyáltalán nem függ, hogy is függhetne ezektől, ezt te is csak úgy költőileg-provokatíve kérdezted, nem gondoltad, hogy majd azt válaszolom, hogy igen, ezektől függ. Hogy aztán az általad említett és a sok-sok, most éppen említetlen zenei-könnyűzenei műfajok-stílusok-irámyzatok valamint konkrét alkotók és előadók valamint konkrét alkotások erdejében eldöntögetni, hogy adott stílus és adott alkotás mennyire zene vagy mennyire nem zene, arra a válasz aztán tényleg olyan terjedelmű lenne, hogy még te is attól koldulnál, pedig te kérdezted, és már végképp nem ezen fórum keretei közé tartozik. Ha akarod, ennyiből is érted, hogy mit szándékoztam kinyilvánítani a téren, hogy a hifiről való témázáshoz miért fontos (elengedhetetlen) a zenéről való témázás. Mondandóm lényege: a hifi és a zene(művészet) kart karba öltve jár, a "popzene", a "zeneipar" pedig sokszor megy szembe a hifivel.(#41008) kammerer válasza macera2-nek, forrás a Hifiről általánosságban topik.
"...még mindég nem teljesen világos, hogy a mért műszaki paraméterek, és az u.n. Jó Hangzás közt van-e, és milyen összefüggés."
Nyilván én is csak olyat tudok erre mondani, amit eddig is hallottál. A jelenlegi méréseinkkel ki tudjuk mutatni a készülékek bizonyos elektromos tulajdonságait, bizonyos mérési felbontási szinten. Természetesen ezek a mért paraméterek több-kevesebb, közvetlenebb-közvetettebb összefüggésben vannak a hallott hang bizonyos tulajdonságaival, de a hangminőség összességének a mérésétől-mérhetőségétől nagyon messze állunk. Bizonyos mérésekből bizonyos jóslatokat lehet tenni a várható hang bizonyos résztulajdonságaira vonatkozólag. Természetesen fontos dolog, hogy egy adott készülék a maga konstrukciójához képest minél szebb mérési adatokkal bírjon, és szerencsés esetben ez a jó hangminőségben is megjelenik, de a korreláció elég laza, és sokszor megesik, hogy egy rosszabb mérési adatokkal rendelkező konstrukció jobban szól, ilymódon a felhozott példádnak is valóban van értelme, a mérve "ideális erősítő" egyáltalán nem biztos, hogy jól szól (de azért nem kizárt!).
A zenei hang maga a megtestesült "torzítás", a hangszerek hangja is szándékolt "torzításokra" épül (lásd például a hangszertest hatásai), néha a hifi készülékek is felhasználnak torzításokat, lásd a csöves erősítők jellemzően torzabbak, jellemzően szűkebb a sávszélességük, mint a tranzisztorosoké, ennek ellenére, vagy részben éppen emiatt jellemzően szebben szólnak. (Páros harmonikus torzítás általában kellemes a fülnek, a páratlan nem. A magassávot és az ultramagassávot a legnehezebb szépenszólóra, alacsony torzításúra megcsinálni, tehát a magashiányosabb készülékeket könnyebb kellemesen szólóra alkotni...) Múlt héten egyik fórumtárunknál éppen egy olyan hangdobozt hallgattunk, aminek olyan dobozteste van, amelynek egyes elemei szándékosan rezonálnak (azaz szándékosan "torzít" a hangdoboz), így növelve a hang testét, a héten valamikor írok róla, csak most kevés az időm. Tehát sok-sok paraméter van a hangminőségben, amely paramétereknek csak egy részét tudjuk mérni, azt is elég kicsi felbontásban a fül-agy rendszer felbontásához képest.
A hangdobozok akusztikus visszahatásáról szóló példa is igaz, de ugyanez az akusztikus visszahatás valamelyest kivetíthető az erősítőre, lejátszókészülékre is.
Tehát a mért műszaki paraméterek és a jó hangzás között természetesen van összefüggés, mikor több, mikor kevesebb, néha esetleg akár egy kicsit negatív is lehet az az összefüggés. A hifi készülékek nem csak jel és információátvivők, hanem hangszerek is, amelyek nem csak médiumként átviszik a jelet, lehetőleg minél torzítatlanabbul, hanem aktívan, afféle "hangszerként" hozzá is adják a maguk jellegzetességeit, - ehhez képest kell megtalálniuk a tervezőknek a kompromisszumokat, hogy a készülékük mennyire csak médium és mennyire "önálló alkotóművész" legyen. A high-fidelity nem csak a hangfelvételhez, hanem a zeneművészethez, a zenei élményhez való hűséget is jelenti, sőt ez elég nagy mértékben igaz a hangfelvételre is. Vannak híres, és audiofil körökben nagyra tartott hangmérnökök, akik bevallottan csalnak a hangfelvétel során, nem csak arra figyelnek, hogy a stúdióberendezések képességeihez képest minél torzítatlanabbul rögzítsék az elhangzottakat, hanem arra is, hogy a hangfelvétel a hangtechnika lehetséges képességeihez alkalmazkodva önálló zenei minőséget adjon. A hifinek is többféle irányzata, filozófiája van, mint minden más művészeti ágnak, csakhogy, amíg a művészetekben ritkán szokás mondani, hogy ez vagy az a művészeti irányzat a helyes, az igaz, addig a hifiben bizony a gyártók, a kereskedők, de sokszor még a meghülyített zenehallgatók is hajlamosak kimondani, hogy csak és csakis az őáltaluk kigondolt-képviselt út a helyes. A hifiben különösen érvényes, hogy minden másképp van, a hifihez lehetőleg minél rugalmasabban (de azért nem elvtelenül) kell hozzáállni, a hifiben nem nagyon vannak örök igazságok. (Na jó, azért egy axiómát lefektethetünk: Kammerernek mindig igaza van.)[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz #71562240 #41373 üzenetére
Sajnos ez nem válasz a kérdésemre. Azon kívül, hogy megtudtuk, szerinted!!! mi a különbség a zene egyes válfajai közt. Még egyszer megkérdezem, hátha : mi a zene ?
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
vodkaboy22
addikt
válasz Lompos48 #41341 üzenetére
Állítólag az optocsatolónak nagyobb a jitter hibája. Hogy éppenséggel egy 8szorosan túlmintavételező DA chip-et ez miért zavar annyira azt nem tudom, de ez már szerintem más kérdés
Én még optikai kábellel csatolt rendszert nem hallottam.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41374 üzenetére
Vastagon és kurziválva ki van emelve az első idézetben, amit egy hifi fórumban a kérdésedre válaszként közölhetőnek és közölni praktikusnak tartottam a téma szempontjából. Nem véletlenül jeleztem az eredeti kérdező hm74-nek is, hogy ez a fórum nem az a terep, ahová értelmes és szükséges lenne egy idevágó zeneelméleti monográfiát iderittyenteni, és az én időm se arra való, hogy hosszú órák alatt leírjam azt, amit megtalálsz minden témába vágó szakirodalomban, ezért elégnek tartom csak azt leírni, amit a téma szempontjából a kérdésedhez én személyesen kinyilvánítani, hozzáfűzni gondoltam. Ez megtörtént, egyúttal sapienti sat, a válaszomban bizony nagyon is bene van a válasz a kérdésedre is, azazhogy mi a zene. Mondhatni szőrmentén definiáltam is a zenét, ahogy kérted.
Szerk: Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz #71562240 #41376 üzenetére
Szerinted.
"A zene a hangok és a csend érzelmeket kiváltó elrendezése, létezésének lényege az idő. A pontos meghatározás nem könnyű, de abban általában egyetértés mutatkozik, hogy a zene a hangok tudatosan elrendezett folyamata. A zene egy művészi kifejezési forma, a hangok és „nem-hangok” (csendek) időbeli váltakozásának többnyire tudatosan előállított sorrendje, mely nem utasít konkrét cselekvésre, viszont érzelmeket, indulatokat kelt és gondolatokat ébreszt.
Az olyan hangkombinációkat, amelyek ugyan tudatosan jönnek létre, de konkrét üzenetük van (vagyis valamilyen cselekvésre ösztönöznek), általában nem nevezzük zenének. Kizárólagos céljuk a figyelem felkeltése (autóduda, dallamkürtök, szirénák, telefon, ébresztőóra, tömegközlekedés felhívó hangjelzései, rádióadók szignáljai, áruhoz kapcsolt dallamok, templomi harang, egykoron a vadászok vagy a katonák kürtjelei stb.).
Kizárólag a megfigyelő nézőpontján múlik, hogy mit tekint zajnak vagy zenének. A két fogalom nem zárja ki egymást: bizonyos körülmények között a zene is lehet zaj (például rockzenei koncert átszűrődő hangjai, amikor aludni szeretnénk), máskor a hétköznapi értelemben vett zajt is zeneként értelmezhetjük (vonat ritmikusan zakatoló hangjai, patadobogás). Mindkét csoportba tartozhatnak a természet hangjai, de bizonyosan az emberi beszéd is."
Tehát, ha én ütemes lódobogás, avagy afrikai törzsi dobolást hallgatok a hifimen, és én azt zeneként értékelem-érzékelem-élem meg, akkor az zene. Innentől felesleges azt boncolgatnod, hogy melyik válfaja művészibb avagy sem. Minden!!!!!! hifista zenét hallgat. Az hogy Te, Andorra, én, és mindenki más mit tartunk annak, nem számít.
Mindezt eme gyöngyszemedre írom : "vélhetően nincsenek olyan nagyon sokan, akik jellemzően zenét is hallgatnak a hifijükön"
[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
Tamoo
MODERÁTOR
Ha valaki benéz ide és végig akarja olvasni mondjuk az utolsó 100 hozzászólást (vagy lehet nem is kell annyi), szerintem lefő az agya.
-
TCr
veterán
Üdv!
Többször megfordult már a fejemben és most ismét itt tartok (még mindig csak a gondolattal játszadozva), hogy leépítem a házimozit sztereóra.
A jelenlegi rendszerem: Denon AVR 1908, Proson Libra 653 5.0 (Proson kábelekkel), Yamaha SW YST-315, Popcorn Hour A210 médialejátszó, (Playstation 3)
Ha váltanék sztereóra, sub pre out-os erősítőt szeretnék, máskülönben mozinál nagyon hiányozna az "LFE", szeretném megtartani a Yamaha sub-ot.
Pénz szűkében merre lenne érdemes elindulnom, hogy komoly hangminőségbeli változás legyen?
Elsősorban használtban gondolkodom, erősítő és hangfalpár egyaránt.[ Szerkesztve ]
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
andorra
őstag
Pénz szűkében merre lenne érdemes elindulnom?
Olyan helyek irányába, ahol meg tudsz hallgatni különböző rendszereket, abban az árkategóriában, ami a rendekezésedre áll, vagy várhatóan állni tud.
Ezek lehetnek audio szalonok, illetve magánszemélyek, akik valamit árulnak, vagy egyszerűen csak szeretik bemutatni az aktuális rendszerüket. -
blattida
nagyúr
Minden hangsugárzó állványra helyezhető (kivéve a polcsugárzókat).
TCr
A pre out az erősítő előfokozatának kijárata, a teljes frekvenciasáv megjelenik rajta, zenét, hangokat, zajokat és zörejeket kapsz vele, általa. róla.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
TCr
veterán
Értem én, hogy nagy általánosságban a monitorok nem tudnak olyan mélyre menni, mint az állók, de utóbbihoz ezek szerint felesleges is lenne megtartani a sub-ot?
Sztereónál nem tudom megkapni ugyanazt a nagy mély "csimbummot", amit házimozinál?IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
-
TCr
veterán
válasz xtremetuning #41389 üzenetére
Még csak most jöttem ide, de már nekem is kezd.
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
blattida
nagyúr
Nem.
De.xtremetuning
Ez az agyatlanok gyülekezőhelye, nem tudtad? Ja, persze, hogy nem, hiszen Te is agyatlan vagy.
De akkor én mit keresek itt?Andorra
Riseliő bíboros, én Godó vagyok, még nem vagyok itt, de nem soká jövök.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41377 üzenetére
A végkövetkeztetésed öndugájába dől.
Az általad most "definícióként" alkalmazott szöveg egy Wikipédia szócikk része, és függetlenül attól, hogy egy Wikipédia szócikk sohase "bizonyíték" semmire, mivel amúgy egyébként nagyjából minden sorával egyetértek a "definíciónak", akár ezt a szöveget is alkalmazhatjuk az általad cáfolni kívánt eredeti problémára vonatkoztatva, azazhogy: "vélhetően nincsenek olyan nagyon sokan, akik jellemzően zenét is hallgatnak a hifijükön."
Tehát az elemzéshez felhasználva az általd kínált (nemhivatalos) "definíciót", citáljunk az általad írt reakcióból: "Tehát, ha én ütemes lódobogás, avagy afrikai törzsi dobolást hallgatok a hifimen, és én azt zeneként értékelem-érzékelem-élem meg, akkor az zene." Nem!!! Az általad kínált (nemhivatalos) "definíció szerint is "A zene egy művészi kifejezési forma,..." Márpedig a ló nem azért dobog, a vonat nem azért zakatol, hogy te azt zeneként éld meg, és értelemszerűen nem is hallgatsz ilyeneket a hifiden zeneként. Akkor válhat a lódobogás, a vonatzakatolás zenévé, ha valaki azt zenévé alkotja, de az a valaki általában nem a befogadó, hanem az alkotó, kivétel persze minden alól van, de biztos, hogy a vonat vagy a ló nem alkotja zenévé a saját hangjait. Az afrikai törzsi dobolás adott esetben eleve egy művészi kifejezési forma, tehát adott esetben eleve zenének készül, illetve általában határterület a zene, a népzene és a "nemzene" között. Horribile dictu, kicsit sarkítva: ugyanaz a dobritmus zene-népzene akkor, ha a törzs zenélő tagjai eljátszák a szomszédos törzs elleni másnapi csata lefolyását, vagy esőt akarnak idézni vele, vagy ha az afrikai zenei fesztiválon előadják, mint népük hagyományos, kiveszőfélben levő kultúráját, de már "nemzene", azaz "popzene", "könnyűzene", "gagyi" akkor, ha a falujukba érkező parvenu német turisták szórakoztatásaként beöltöznek az egyébként már régóta nem viselt "népviseletbe", és elpöntyögik a már általuk is csak megmosolygott ritmusokat, tartva a markukat egy kis színes üvegcserép jutalomért - illetve manapság már dollárért. (Nekem pénzt hoz fájdalmas énekem, s hozzám szegődik a gyalázat...")
"Innentől felesleges azt boncolgatnod, hogy melyik válfaja művészibb avagy sem." Ezt ugye fentebb cáfoltuk, másrészt szerintem (és sokan mások szerint is) pedig fontos boncolgatni ezt egy hifi topikban, ugyanis a hifizés színvonala alapvetően függ össze a zenélés színvonalával.
"Minden!!!!!! hifista zenét hallgat." A fenéket. A jelen szóhasználatunkban ugyebár "a zene egy művészi kifejezési forma", az általad kínált (nemhivatalos) "definíció" szerint is. Márpedig a hifisták jelentős része jellemzően nem művészi kifejezési formákat hallgat, a hifisták jelentős része elsősorban vagy kizárólag "nemzenét" és "határterületeket" hallgat, és akkor még nem is beszéltünk, és ne is beszéljünk a nemhifistákról.
"Az hogy Te, Andorra, én, és mindenki más mit tartunk annak, nem számít." A zene(művészet" jelentős mértékben objektív kategória, az pedig egy helyzet, hogy én és Andorra (és sokan mások), értünk annyira hozzá, hogy az esetek többségében nagy biztonsággal meg tudjuk mondani, hogy mely hangfolyamok tartoznak a zene(művészet) és melyek a "popzene", "könnyűzene", "értéktelen gagyi", emberiségellenes bűntett szintű hihetetlen gagyi" kategóriáiba, valamint mely hangfolyamok értékelhetőek határterületként a zene és a "popzene" szélső kategóriái között.De egyébként minden okfejtés felesleges, hiszen nagyon jól érted, hogy az adott szóhasználatban miért helytálló az a mondat, hogy "vélhetően nincsenek olyan nagyon sokan, akik jellemzően zenét is hallgatnak a hifijükön.", csak neked nem tetszik ez a mondat.
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #41394 üzenetére
Akkor menj a Kiégett Kabalák Szigetére!
Mégegyszer idézek a klasszikus forrásból: "...a zene(művészet), alias "komolyzene", mint minden művészet, olyasféle, ami szerzői jellegű, ami az egyedi alkotás szándékával, a progresszivitás szándékával, egyáltalán az alkotás szándékával készült, ami elsősorban megmutatni, közölni akar valamit a világról, a szerzőről, a szerző világáról, és lehetőleg minél kevésbé veszi figyelembe, hogy a potenciális befogadóknak milyen igényeik vannak." Erről szól az egész mondandónk, és azért szól erről, mert mindez komoly összefüggésben van a hifizésünk színvonalával - amint arról már korábban is többször beszéltünk, lásd: általában az a "jó hifista", aki rendelkezik jó hangminőséghalló képességgel, ehhez pedig sok és rendszeres gyakorlás szükségeltetik, márpedig ehhez a gyakorláshoz elsősorban zenehallgatás alkalmas, a "nemzene" hallgatása nem sokat segít e téren, ellenben sokat árt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Lompos48
nagyúr
válasz #71562240 #41345 üzenetére
Ez így kissé scifi vagy falanszter.
Amire rákérdeztem, ez a mondatod/kijelentésed volt:
...az optikai interfész eleve megkövetel egy elektromosról optikaira és vissza való dekódolást, ami nagyon bezavar a hangminőségbe.
Én az elektromos > optikai vagy optikai > elektromos átalakításról, na meg egy mezei optocsatolóval példálóztam. Az lehet,hogy kapcsolástól, gyártótól függően sokminden lehet még egy ilyen interfészbe belepakolva, ami befolyásol(hat)ja a jelet. De nem a "kódolás/dekódolás", amit elméletileg, de gyakorlatban is összesen inrányonként egy LED meg egy tranzisztor végez. És ez a folyamat nem is "kódolás/dekódolás", hanem egy egyszerű konverzió.
Interfészt nem kevertem a dolgba, mert az már egy más téma. -
Auratech
őstag
válasz #71562240 #41395 üzenetére
A valódi művészi alkotás az adott művészet formanyelvének kifejezéseit teremti újjá, minden mozzanatában eredetivé. Ettől válik értékké, értékessé.
A nem művészet eszközeivel prognosztizálja a kiváltani szándékolt hatást a megfelelő célcsoport viselkedésében, attitűdjeiben. Ezért ennek csak költsége és ára van, amit persze értéknek tekintenek.
Auratech Field Recording
-
Lompos48
nagyúr
válasz vodkaboy22 #41375 üzenetére
Állítólag az optocsatolónak nagyobb a jitter hibája.
Az optocsatolónak nincs és nem lehet jitter hibája. Nézd meg a jitter definícióját (Jitter is the undesired deviation from true periodicity of an assumed periodic signal in electronics and telecommunications, often in relation to a reference clock)! Ott nincs órajel. Példányonként mindegyiknél egy LED késése meg egy kapcsolótranzisztor 3 kapcsolási ideje (tr, ts, tf) befolyásol(hat)ja az impulzusélek időzítését. Ezek az idők nem változnak, és ns nagyságrendűek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...