Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
Nos, akkor kezdjük sorban...
@Kornel: Az autózás egy luxus dolog manapság és úgy kell pénzügyileg nézni mint egy adót, "qrva sokba fáj és be köll fizetni", ennyi, akkor én mit mmondjak a 2 garnitúra/autó x 3 autóval!? Nem vezetem le mennyibe fáj felgumizni a kocsikat évekre lebontva, de ez ezzel jár, igen, pofátlan az árszabása, mert ritka méret és a managerek azt szeretik látni ha a profit minden méretben ugyanakkora... Csak viszonylag kevés ember jár 165/75R14-en pl és abból is ki kell hozni annyi profitot h legalább nulszaldós legyen, majd a 205/55R16 hozza a pénzt bőven, de a ritka méretnél se legyen deficites a buli és ez már sokszor a nagykernél eldől, mert a kamion ugyanannyiért hoz 4db gumit mint 400at, a szállítási díj ugyanannyi.
@JohnYBoVs: Vedd a Nexxen-t, bár arra az autóra még egy Maxxis-t is megkockáztatnék, az egy picit olcsóbb, de inkább télies jellegű.
@tboldi: Azért a 207-essel - ha nem sport - nagy meglepetések nem lesznek... kétlem hogy szét tudna szaladni a "ménes", szóval arra kb. tökmindegy melyiket rakja fel, az izgi ott a nedves fékút lehet, mert nem egy tank, aminek van "vízkiszorítása".
@A214: Ebben a méretben (mivel mindkettő C és B, illetve 70/68dB) a Hankook meglehetősen túlárazott, én a Toyo-t venném, bár kopásban hallottam negatív dolgokat róla...
Döntsd el melyik éri meg jobban neked, ha nem mész sokat mint Kornel, akkor a Toyo a jó választás. (magánvélemény, de a Hankook-ot én biztosan nem venném meg, mondhatnak bármit a tesztek és a marketing, azért az árért hamarabb megveszek egy Semperit-et vagy egy Barum-ot, sőt még rá is fizetek...)más:
[Infinity Ecofour] ezzel van valakinek tapasztalata? Nem látszik semmi sem a képeken, de ha valaki meg tudja mondani hogy kötött e a forgásiránya (szerintem nem) akkor szóljon. Pótkerék lesz belőle, keine Panik... (mielőtt kitör a HSZ háború)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Sanyi.mTs
addikt
hol érdemes használt (nyári) gumit meghirdetni? 270km van benne.
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #37803 üzenetére
Ez így van, ellenben én kiszámolom a költségeket, és ha lehetséges és a biztonságos kereteken belül maradok, akkor szeretek spórolni is.
Szerintem egy 130 ezres Nexen-el, vagy egy 140 ezres Kleber-el sem leszek tömeggyilkos
Sőt, ha ebbe a keretbe később beleférne az új Maxxis, akkor lehet én leszek a tesztelő -
8
senior tag
A téli fókuszú négyévszakosak mennyire gyorsan kopnak nyáron?
Nem árt nekik a 150km/h autópálya 40 fokban?52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlás elérhető. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. REVOLUT regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
őstag
Én még kevesebb mint 3 éve nyomom a négyévszakos gumikat, de általában véve két dolog a fontos szerintem. Egyik hogy a két végletnél nyilván nem olyan pöpecek (avagy 40 fokban szerintem már a nyári sem örül a 150-es pályázásnak, hát még a téliesebb keverék).
A másik hogy én pl az előző szettet azért cseréltem mert nem éreztem már elég jónak a tapadást, kopásban még messze jó lett volna (az mondjuk nyárias CC+ volt és télen nem tetszett már, de ez éppen a télies nyáron esetén fordítottja).
Tehát ha sokat mész és kihívásokkal teli körülmények között (tehát sokat nyári hőségben pályán, vagy téli nagy hóban hegyekbe) akkor szerintem jobb a téli/nyári még mindig.
-
8
senior tag
válasz Tom1939 #37819 üzenetére
az a helyzet hogy szívesen vennék négyévszakost, de félek hogy két nyár alatt elkopik az autópályán (mondjuk tempomat 115-120km/h szoktam közlekedni, de 30-35C levegőhőmérsékletnél a tűzforró aszfalton azért az is koptat rendesen), úgy meg árban ugyanott vagyok mintha két szettem lenne csak nagyjából minden helyzetben sz*rabb tapadással
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlás elérhető. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. REVOLUT regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
addikt
Sziasztok!
Adott egy passat b7 variant
Szükségem volna új gumikra.
r17 gyári felni 235/45 méret.Continental premium contact 6-ra gondoltam.
Ami miatt cserélnem kell a régit, hogy kagylósra kopott. Nem szeretnék így járni az újakkal. Amennyire tudom típus specifikus a kagylós gumi koptatás.
Van valakinek tapasztalata ezzel, illetve tudtok-e ajánlani jó futóművest Budapest és környékén?
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kleinguru #37826 üzenetére
Kagylós vagy fűrészfogas kopás?
Előbbi kerékagycsapágy/gátló/rugó csere vagy elhagyott szilent stb. utóbbi a típusbetegség.
A fűrészfogas kopás abból adódik h könnyű a hátulja (az elejéhez képest és még szép széles gumikon is gurul) és elpattog a magyar No. 1 minőségű utakon... ( amikből már akkor kiáll 10 centit az aknafedél amikor elkészült és az első busz/kamion áthaladásakor nyomvályús lesz)A premium contact egy jó gumi, itt a többség nagyon ajánlja nyárinak. A futóművessel van egy kis gond, ugyanis ő addig nem fogja neked beállítani amíg nincsen új gumi az autón, a gumis meg morogni fog h először a futóműveshez kellett volna menni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
senior tag
-
LógaGéza
veterán
Üdv!
Jövő hónapban venném a nyári szettet, ehhez kérnék segítséget. Kérdeztem már anno, viszont annyira megváltozott a használati szokás, hogy inkább újrakérdek
Mivel manapság alig használjuk az autót (havonta maximum 300km, és itt lehet sokat mondtam), teljesen elég lenne nekem 4 évszakos megoldás, viszont még mindig nincs ajánlott ilyen típusban 235/40R19-re? A dolgot kicsit bonyolítja, hogy most vettem nemrég téli szettet is, akkor még naponta mentem ~70km-t...
Szóval inkább vegyek egy középkategóriás nyárit, vagy próbáljam eladni jó áron a téliket, és ruházzak be egy szett 4 évszakosra?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #37831 üzenetére
Várhatóan tartósan marad az alacsony futásteljesítmény?
4évszakosból ami már vállalható a méretedben a Vredestein Quatrac 5 az olyan 60k/db áron megy, ami meg top kategória az a Michelin CC+ de az már 70k/db...Kérdés a téli mennyi idős, mennyi km van benne azaz, hogy kb mennyiért menne el. Nyáriból a vállalható darabok is 40k/db körül mennek (Apollo, Barum).
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Árukereső két típust hoz, ebből csak a Quatrac 5 ajánlott.
-
LógaGéza
veterán
Nagyon úgy néz ki, munkahelyet váltottam, előtte ingáztam napi szinten, most gyorsabb a tömegközlekedés. Vicces, mert ezért vettem dízel autót, hogy ingáznom kell, erre rá egy fél évre mégse...
205/60R16 GY UltraGrip Performance 2-esek, '19 novemberében kerültek fel újonnan, kb 1500km lehet bennük.
A másik oldal, hogy 1-2 éven belül a fenti ok miatt úgy néz ki autócsere is lesz..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Saccco
nagyúr
válasz LógaGéza #37831 üzenetére
Valami váltóméret és akkor inkább a Quatrac Pro.
[Quatrac Pro méretei]█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Laybee
őstag
Sziasztok! 155/65r14 be kellene nyári abroncs, t005, efficientgrip compact, streetresponse2 vagy esetleg ecocontact6? Visszaolvasva a t005 hangos, de tesztekben jól szerepel. Köszönöm!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Kornel #37840 üzenetére
Naja, főleg h tapasztalatom szerint jó használt gumi olyan mint az indián siugro, tuti van csak még én nem láttam... Az egy szezont elmegy kategória is napok mire utána jársz és felkerul, akkor már inkább egy Kormoránt vagy egy Savat. Mellesleg milyen autó is az amelyik 19es felnin gurulgat!? És tényleg néhány 10ezren vackolunk? Ezt már neked is levezettük korábban... De mindenkinek ez a maga döntése és persze ha nincsen annyi a kasszában akkor más a helyzet.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz 2ozzmexy #37828 üzenetére
Fűrészfogas lesz az, undorítóan hangos volt tőle a kocsi.
Évi 30K km megyek a kocsival. Jó lenne ha legalább 3 szezont kibírna.
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Guminyomást a gyárinak megfelelően kell alkalmazni?
Nekem sajna 7 literre jön a fogyasztás ki ilyenkor, mostanra tudtam lenyomni 6,65l/100km (napi 15 perc álló fűtésse reggelente)
Az sem volna rossza, ha nem lapos kerékkel kellene járni.
Ha jól értem, akkor szezon közepén csere az első tengelyen lévőeket a hátsóra és fordítva?
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #37841 üzenetére
Én 200 vs. 140 közti kategórián variálok, igen, sok 200k egy szett gumira, ez van.
Egy medium kategóriás gumival sem leszek tömeggyilkos, ahogy korábban is kifejtettem.
Rendeltem már felső vezetői V klasse-re télre Barumot a Conti helyett, hidd el ott még kevésbé számított volna a különbség, mint nálam, mégis ezt kérte, és még eddig nem múlt semmi a gumin. -
LógaGéza
veterán
válasz Saccco #37835 üzenetére
245/40R19 a váltó ami jó lehet, viszont ebben a méretben 61/db a Quatrac Pro, de 65ért meg már ott van a CC+, és az AllSeasonContact is. Annyi pluszt meg már esetleg megérhetnek ha az új mellett döntök?
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
2ozzmexy
senior tag
Azt a mindenit... na jó, megpróbálom időrendben:
@kleinguru: yepp, vagy úgy csinálod hogy tavasszal ami ősszel előről jött le, azt teszed hátra, bár ha évi 30k-t mész.... akkor inkább szezon közepén. Ez ilyen könnyed hétvégi testmozgás... Jah és tegyél súlyt a kocsi hátuljába, mondjuk nagy szerszámos ládát, egy zsák cementet, vagy oldscool módszerrel krumplit...
@LógaGéza: Bezony, premium autóhoz prémium a szervíz számla is, nomeg nem árt a fenntartásához prémium fizetés sem. Ezt sokan benézték anno amikor 2,5millióért lehetett dízel A6-ot venni 5 évesen... aztán mikor jött a felismerés hogy 250 mátyás felgumizni a 18as gyári alufelnit...
Gondolom nem egy Fiat Pandáról beszélünk, úgyhogy én hanyagolnám a helyedben a 4évszakos vonalat, mert télen is és nyáron is úgy el fogja tekerni a 200+ paripa, mint a sicc, főleg 19"-os felnin még az erőkar is nagyobb... még hármasban is nyikkani fog a gumi és gondolom nem viccből jársz ilyen autóval.
Szóval vagy "szereted kenni a száját" vagy meg kell jelenni valamivel üzleti ügyben...@rbalint88: Akkor Te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt... az enyémek mindig egy szezon után széthullottak és amikor már az új meg a használt között nem volt 4ezer forint különbség akkor bepöccentem és azóta is tartom: Csak az új, ha lejött a verdáról, akkor kuka vagy félreteszem hátha kapok egy durrdefektet.. de amint eléri a 6-7 éves kort, megy a kukába. (pótkeréken legyen 8-9 év mivel be van zárva a sötét csomagtartóba )
@Kornel: Igen, ezért írtam én is hogy kérdés mit bír el a lelked meg a kassza... Én is azt mondtam a 270ezres téliszett + felrakásra hogy "köszönöm, nem vagyok madár...", vettem máshonnan és felraktam hétvégén. A zsebemben maradt bő 110ezer, azért az már nem mindegy... Még akkoris ha nem Yokohama, hanem csak Sebring, de van és egyelőre teszi a dolgát, a haverom Vitaráján a Yokohama a harmadik szezont futja és ugyanazt tudja mint most újonnan a Sebring, semmivel sem éreztem bizonytalanabbnak, pedig megmozgattam rendesen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
LógaGéza
veterán
válasz 2ozzmexy #37847 üzenetére
Nincs sajna 200+ ló, most még csak 136 van, és max olyan 180 lesz a tavasz végére, optimista remények szerint
Nem kell semmi extrára gondolni, nem kell megjelennem sehol (max találkozókon), és nyomni se nagyon nyomom neki, főleg a márka szeretete ami miatt ilyen autót választottam (Alfa 159)."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
2ozzmexy
senior tag
válasz LógaGéza #37848 üzenetére
Volt nekem is, igaz céges, de az dízel volt és 154 lóerő...
Végülis akkor akár egy 4évszakossal is megpróbálkozhatsz ha átmenetileg kell rá, bár gyanúsan nem leszel elégedett vele, meg könyörgöm Alfa, ha nem nyomod neki nem érzi jól magát..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dj79
senior tag
Nexen 4s - fagyott ónos réteg friss tapasztalatok: eddig a gumi áll nyerésre
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest