-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz raziel01 #33542 üzenetére
Nem áldoznak sem 4 évszakosra, sem nyárira... Ennyi eszük van..
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
azigazimoris
aktív tag
Pedig nem kell sok gondolkodás hozzá.
Nekem, mikor éreztem, hogy gyök kettővel szerpentinen felfelé vizen megindult a Mondi hátulja a csodamély mintás de legalább ősidős téligumival, tudtam, hogy ez így nem lesz jó...
Mondjuk pont csere illendő időszakban voltunk.
Akkor felugrott egy új szett Vredi Sportrac5 nyárra és eddig le a kalappal.
Télre meg majd jön valami téli.
A városi lődörgős Suzu elmegy nálunk is négyévszakoson, de a nagy autóval nem kockáztatom a családom épségét mondjuk nyaraláskor, téli csatangoláskor.Nokia1611, Siemens C25, Nokia 3110, Nokia 5110, Nokia 3210, Sony Ericsson K501, Nokia E52, Motorola Defy, Lumia 920, LG Flex2, Samsung S7 Edge, Samsung S10+, S23 Ultra
-
smokiii1
aktív tag
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy gyáritól eltérő gumiméret okozhatja e hogy remeg az autó eleje, gázpedál, kormány? Az autó kézikönyvében 185/60 R14et ír, megjegyzésben az van hogy /65össel is szerelhető, ami most van rajta.
-
smokiii1
aktív tag
válasz molnarpeter #33554 üzenetére
Ha centirozás miatt tanácsolod akkor nem hiszem hogy segitene mert volt már centirozva meg futott másik felniken új téli gumikkal is és nem változott a helyzet. Azért köszi.
-
smokiii1
aktív tag
válasz molnarpeter #33556 üzenetére
Jobb oldali féltengelyt cseréltük kompletten. Az se segitett. Érdemes lenne a baloldalit is cserélni?
-
Qru
MODERÁTOR
-
SPeti1984
senior tag
Téli használatra egy 2018-as C-maxra mennyire jó ez az alufelni? Paramétereit nézve mintha ugyan az lenne mint a gyári. A gyári csavarok jók lehetnek ehhez a felnihez is? Mert úgy látom az nincs hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Szőri
csendes tag
Sziasztok!
Asszonyka autójának elöregedett a téli és nyári gumija is - emiatt elgondolkoztam rajta, hogy megérné 2 új szett helyett négyévszakosat venni rá.
Autó: Renault Thalia (2001)
Méret: 175/65 R14
Használat: évi 6-8k km, mivel második autóként használjuk így nagyrészt város, de néha kb 50-100km-es távolság. Hóban/rossz időjárási körülmények között nincs használva.Ilyen használat mellett szerintetek mit ajánlott rá venni? Amiket én néztem:
1. Nexen Nblue 4 Season
2. Vredestein Quatrac 5
3. Michelin CrossClimate
4. Continental AllSeasonContactTesztek alapján sokszor a Nexen is jól szerepelt, de kicsit félek tőle. Megéri a CC/Conti a plusz 4-5 ezres guminkénti felárat?
Köszi szépen a válaszokat!
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #33524 üzenetére
Jelentem, hogy teljesen jó. Eddig 4-ből 3x azt mutatta, mint a michelin digit lábpumpa.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
rbalint88
addikt
Jobb gumira nem letezik rosszul elkoltott forint, de ar/ertek alapjan a nexen egy nagyon jo valasztas. Nem hiszem, higy ne lennetek vele elegedettek. Ha meg akarod nyugtatni a lelked, akkor vedd a michelint vagy a contit - en itthonra, ilyen kicsi futashoz a contit vennem.
-
gabor9991
őstag
Kleber krisalp hp3 gumit használókat kérdezném elsősorban, hogy mennyire elégedettek a gumival egy-két szezon után?
Mennyire keményedett meg az újkori állapotához képest?Mennyire kopik?Mennyire zajos?
Sajnos én rosszul válaszok mindig így nálam a téli gumik 2 év után már kemények mint a beton, pedig leápolva, garázsban tartom szezonon kívül a kerekeket, ennek ellenére egy szett bridgestone lm32 majd ez után egy szett hankook w452 is ilyen szempontból tönkrement 2-3 év után.
Tavaly év végén mindenkinek ez a kleber lett ajánlva, gondolom vettek is belőle néhányan, így kellene már legyen vele némi tapasztalat.Gondoltam, ha másnál bevált, csak jó lesz nálam is.
A 195/65 r15 ára eléggé megzuhant, ha még most is ez a gumi egy jó válsztásnak tűnik 13500-ért megrendelném most.Olcsóbb biztos nem lesz sokkal.[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
Nexen, vagy a Goodyear Vector 4Seasons Gen2. Ezek tudása kiegyenlített. Talán ide tartozik még a Vredestein és a Conti. A Michelin és a Bridgestone inkább nyárias jellegű versenyzők, alkalmi téli bevethetőséggel.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz gabor9991 #33566 üzenetére
Nálam az ötödik tele volt a Semperit Speed-Grip 2-nek és még el megy egy telet. Még elég jól tapad, de érzem, hogy szép lassan öregszik. A 6. téli szezon után kb. 4mm-esre kopva cserélem 2020-ban.
Keveset mentem vele, kb. 20-25ekm-t.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Mukucs
senior tag
Hali! A kocsimon (Clio 2/2) jelenleg 6.5Jx16 et49 185/50 es kerekek vannak, lenne egy OZ felni, 6Jx14 et35 185/60 al, fel kell ennek férnie?
Ha jól sejtem, akkor szűkebb a felni és kintebb is lesz 14mm-el, tehát nem lehet gond, ugye?
Köszi!
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
Kollégám keres Michelin Latitude Tour HP (235/55 R17) gumit EZZEL a mintával (oldalt 1-2 barázda szakaszonként). Viszont sok helyen EZZEL a mintával látom (3-4 barázda).
Mi lehet a különbség, és mi a garancia, hogy ugyanilyet fog kapni?Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
nagyúr
Télire mi lenne a jobb kombó?
Kisebb kereket feltenni télire, ami 235/40 ZR18 téli gumi és 8Jx18 ET55 felni, és akkor csak kereket kell cserélteni, vagy a jelenlegi 8Jx19 ET55 felnire tenni a 235/35 ZR19 téli gumit, bízva benne, hogy az évi két le-fel pakolásnál nem rondítják össze a felnit? (Ez a két méret van hivatalosan az autóhoz, plusz a 14"-es féktárcsa miatt nem is biztos, hogy felmenne bármeik 17-es felni.)[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rbalint88
addikt
ha van opció nagyon erős 18" felnire, akkor inkább az. ha csal valami olcsócskára van keret, akkor inkább a gyári 19" maradjon fent télre is, aztán vigyázni kell rá neked is, meg a gumisnak is. meg rá kell szánni a gumizásra egy napot, hogy minden szezon végén görgőzzék
btw céges autókon még sose verték össze a felnit, a tucsonokon olyan felületű alu van, mint focvisé a gti-n, 19"-ban, azok mondjuk elég erősek, még senkinek nem kellett görgőzni, pedig nem autóbuzik használják.
[ Szerkesztve ]
-
Szőri
csendes tag
Köszi szépen mindenkinek. Lehet a Nexen fog végül nyerni, mivel előre láthatólag 1-2 éven belül nyugdíjazzuk a kocsit.
-
nagyúr
válasz rbalint88 #33573 üzenetére
és molnarpeter köszi nektek, akkor az lesz szentem, hogy csak gumit nézek rá, aztán keresek vmi ügyeskezű gumist, mert ahova a Subrut hordom, ott nem nagyon vigyáznak a kerekekre, de mondjuk közel van, olcsó, és a Subi kerekeit én is mindig odaverem az erdőn-mezőn-hóban-sárban. Kb. 3-4 évig lesz meg ez az autó, annyi le-felszerelést meg biztos megbír. Görgőzést jegyeztem!
Azt mondjuk nemtom, mennyire erősek ezek a felnik, ez a gyári 19-es van rajta:
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Gaben92
őstag
Sziasztok,
Nemrég vettem egy Lexus CT200h-t és a 6-7mm profil ellenére nem igazán tetszik a DOT 4309 a gumik oldalfalán szóval nyári vagy 4 évszakos gumira lenne szükségem 205/55 R16 méretben, gyári Lexus felnire.
Mivel nálunk (Finnország) közelező télen a téli gumi, szóval adná magát a nyári, viszont nem annyira egyszerű a helyzet az itteni törvények miatt.
Dióhélyban:
- December 1-től február 28/29-ig kötelező a 4 évszak/téli (normál vagy szöges, hópehely legyen annyi)
- November 1-től a “húsvét utáni első vasárnapig” (ne kérdezzétek, ők se értik) vannak engedélyezve a szögesek.Mivel itt inkább a tömör jég jellemző az utakon, télen esélytelen vagy a szögesek nélkül, mindenkinek az van. Aztán felmerült bennem, hogy tavaly októberben a legmagasabb napi hőmérséklet (szóval nem középhőmérséklet) 1 fok volt, de inkább a hőmérő negatív oldalán vagyunk. Ezt már a nyárik annyira nem kedvelik, de a szögest nem rakhatom fel mert akkor kapnám vissza a rendszámot ha befizettem a havi fizetésem büntire. (Olvastam a 7 fokról szóló cikket, de még mindig kicsit össze vagyok zavarodva.)
Szóval fogalmam sincs mi legyen...
Ami biztos, hogy most “diszkont áron” tudnám beszerezni a következőket (Az ár 4 darabra, szereléssel együtt értendő):
- Michelin Primacy 4 - 370€
- Conti Premium Contact 5 - 330€
- Pirelli P7 - 300€
- Hankook Ventus Prime 3 - 280€If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gaben92 #33576 üzenetére
Mennyire meleg a nyár? Első ötletem, hogy megpróbálnám két szettel (4S+szöges) kihúzni Ha hűvösek a nyarak is, akkor valami télies mintát lőnék. Ha külön 3 szettről lenne szó, akkor is talán egy crossclimate vagy hasonló nyárias négyévszakos felé mennék szerintem, amennyiben nem lesz 40 fokban nyüstölve.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #33577 üzenetére
20-30 fok között mozog a hőmérő általában, júliusban 30-hoz közelebb, előtte és utána inkább a 20-hoz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Lényegében itt meg lehet találni mindennek az árát. (Finn nyelvtudás annyi kell, hogy kiválaszd a legördülőből a gumit.)
Nastarenkaat - szöges téli
Kesärenkaat- nyári
Ympärivuotiset - 4S
Talvirenkaat - téli
Kitkarenkaat - FrictionAz utolsó félkövér szekció kicsit érdekes. A talvirenkaat 100% téli (talvi = tél), az Ympärivuotiset pedig szó szerint azt jelenti, hogy egész éves. Eddig tiszta. Viszont a kitkarenkaat az angolra fordítva "friction tyre" vagy "all season", (ez esetben miben más mint az ympärivuotiset) viszont hivatalos definíció szerint egy téli gumi fajta (viszont akkor meg miben más mint a talvirenkaat)? A furcsa az, hogy tutira téli a cucc, mégis nagyon sok ember ezt használja nyárinak (nem azért mert spórol), télre meg szöges van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33580 üzenetére
Az egyik az All Season a másik a All Weather gumi lesz sztem (bővebben).
Neked oda az All Weather kell az a magyar terminológia szerinti "nyárias négyévszakos", ami alapvetően nyári gumi de korlátosan jó hidegebb időben is. Vagyis az ami tavasztól őszig jó, télen meg kicsit vagy inkább kicsit sem. Ennek klasszikus képviselője a Michelin CC+ (nyárias) vagy a Bridgestone A005 (nagyon nyárias). A Continental AllSeasonContact az már picit kiegyensúlyozottabb az előbbi kettőhöz képest, cserébe sehol nem villant igazán.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Gaben92 #33580 üzenetére
meg hogy hinta=ár szerint rendezd
ha az autódhoz elég a 91H-s gumi, akkor szóba jöhet ez a kettő is:
[link], [link]
Ha V sebességindexű és/vagy 94 XL-es terhelhetőségű a minimum előírt, akkor ezek lesznek jók:
[link] (15€ felár azért erős), [link], [link], [link]
A kléber és a nexen kicsit téliesebb minta, inkább valódi négyévszakosok, mint a bridgestone és a michelin, viszont a fórumtársak tapasztalatai alapján még a magyar, melegebb nyárban sem elveszettek. -
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #33582 üzenetére
+Qru
Ez az All Season vs All Weather magyarazat kicsit helyrebillentette nalam a dolgokat. Plakett szerint 205/55 R16 91V az elöiras, de a CC+-ert azert a 60€ plusz a szettre kicsit erös. Az A005 azert baratibban hangzik.
Abbol a szempontbol nem tudom mi legyen, hogy egy A005 szett a legjobb esetben is 460-bol van fent (kb 100€ a felrakasi költseg), amiket linkeltem azok meg felrakassal egyutt kerulnek annyiba (lenyegeben ha ott veszed a gumit, ingyen feldobjak).
Szoval megy a filozas, hogy megeri-e akar 50% felar, vagy nezelödjek körbe hol/milyen akciok vannak es valogassak azokbol (ha egyaltalan talalok ilyen akcio keretein belul 4S-t).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Na beszéltem itt pár emberrel és mindenki nyári/szöges kombóval nyomja. Azt mondják nagyon hamar el lehet koptatni a 4S-t, és mindenki akkor cserél télire mikor már esti fagyok vannak. (Azt tudni kell, hogy nálunk téli éd nyari sebességlimit va, télen pálya 110, nyáron 120) és a rendőr se azzal foglalkozik, hogy van-e már november, hanem azt nézi, hogy indokolt volt-e a nyári lecserélése.
Így viszont eléggé elgondolkodtatott a Primacy 4 (DOT 0119) 370€-ért szereléssel együtt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Octavia Scout 1.8Tsi-re kellene nekem valami nyári gumi 225/50 R17-ben. 30-35k között szánok rá. VP3-nál van jobb vétel?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33585 üzenetére
Ha sokat mész akkor a Primacy 4, ha nyárit szeretnél akkor az jó választás nagyon. Michelin-eknek amúgy is elég jó a kopásállóságuk és tervezettem kopik, azaz nem eltűnik a barázda mint a többi guminál általában, hanem szétnyílik, így még kopottan is nehezebben futsz fel a vízre ugyanis a mintaárok mélységének csökkenését kompenzálja annak szélesedése.
Ettől a 110-120-as limittől én agyf@szt kapok/kapnék, de muszáj, mert akkora büntetési tételek vannak...
#nincsbennetarcsi
-
Gaben92
őstag
Melotol fugg mennyit megyek. Volt, hogy ket het alatt 2000km-t mentem, utana masfel honapig napi 2x3-at. Jövö hetem megint olyan 800km lesz vegig palyan 120-al. (En hulye meg HSD-t vettem. )
Fel is hivom a gumist, megkerdem, hogy mizujsag.
Ne is mondd... 70-el 60-as tablanal 170€-t kaptam. Ez a total legalja es exponencialisan nö. (Nem engem kaptak le, hanem a kereskedöt mikor hozta a kocsit, de mondta is, meg fizette is.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33589 üzenetére
Éves szinten megvan egy szezonban a 10k akkor már biztos jobban jársz az évszaknak megfelelő dedikált gumikkal. Nekem az egész évi 8k km mellé nem lenne kifizetődő a külön téli/nyári. Főleg, hogy sem az időjárás sem a felhasználási szokásaim nem indokolják.
Szigorú, az északi államok közül csak Kanadában vezettem, ott szintén 110 a limit pályán de a 118 még belefér viszont a 120-ért már lekapcsolnak. Mondjuk ott nem maradsz életben 4S gumival télen de hát az nem vénnek való vidék.
#nincsbennetarcsi
-
Gaben92
őstag
Itt sem maradsz életben 4S-el télen. Csak itt a tavasz eleje és az ősz vége olyan mint Magyarországon a tél. Nálunk 7km/h a limit sebességhatártól függetlenül. 30-as táblánál 37,1-nél, 120-asnál 127,1-nél villan a vaku. De legalább itt kocsiból nem mérnek sosem, kizárólag a telepített kamerák vannak amik ki is vannak táblázva előre mindenhol. Szóval ha bátor vagy lehet menni, csak készülj mindig nagy fékre. Pár hete láttam egy M5-öt és egy Passatot a pályán 180-190 környékével. Az addig mögöttem 120-125-el békésen autózó AMG Merga ahogy elmentek mellettünk úgy eredt utánuk mint a huzat.
És, hogy ON is legyek:
Michelin Primacy 4-ek fent (205/55 R16 91V). Mentem értük oda-vissza 35km-t, de csak 370€-ba fájt felrakással együtt, ami baráti ahhoz képest, hogy itt a városban 370€ csak a gumi, a munkadíj meg olyan 100€. 15:00-kor gurultam az emelőre, 15:15-kor már úton voltam haza. Mire végeztünk elkezdett szakadni az eső, de legalább megállapítottam, hogy esőben jóval jobb mint a 10 éves Bridgestone Blizzak. Bár ezen gondolom senki nem lepődik meg. Na meg halkabb is sokkal. Jövő héten lesz kb 800km-em ismerkedni vele.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33596 üzenetére
Ott is kb 2 évszak van a tavasz/ősz kb 1-2 hét. Viszont nincsenek fix traffik, cserébe a motoros rendőr, autóból, helikopterből kb mindenből mérhetnek. És olyanok a rendőrök, hogy már akkor is besz@rsz ha távolodik, arról nem is beszélve ha közelít. A 120-ért már 95$-t kell fizetni, a 130 220$ az itthon kellemes 140-es utazó ott már 295$-t ér. Cserébe 1 liter benyó csak 1,1$ körül van.
Jó gumi és még fog az picit javulni is, csak be kell koptatni (a formaleválasztó anyag lekopik viszonylag hamar).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Akvarisztika
- További aktív témák...