-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
válasz Lackki #33200 üzenetére
Hol csináltattad? Én is most 5. hete várok rá. Kedden azt mondták napokon belül értesítenek...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Lackki
senior tag
válasz sutszi #33201 üzenetére
Egy csepeli kontaktot kaptam II Rákóczi Ferenc utcán van, ami nekem a város másik fele, de sok helyről hallottam hogy szépen melóznak.
Egy nagyon ritka felnit vettem (eu szinten ritka), de ramaty állapotban... kb végig volt darálva a perem 4ből 3 kereken
Rakok fel előtte-utána fotókat majd, ha érdekel.[ Szerkesztve ]
Privátot hamarabb észreveszem
-
-
amol
addikt
Bevállaltam a Nexent, mindenkinek köszönöm a segítséget!
-
-
válasz sutszi #33186 üzenetére
Senki sem fogja tudni megmondani, hogy lesz-e olyan szituáció, amikor azon a párszor 10 centi fékúton (nagy sebességnél akár méterek...) múlik-e sérülés, ember élet, esetleg az, hogy totálkárosra töröd -e a kocsid, vagy csak koccansz valakivel esetleg pont elkerülöd az ütközést. Ezért ha megteheted, mindig vedd a lehető legjobbat.
-
rbalint88
addikt
-
sutszi
veterán
válasz Lackki #33208 üzenetére
Igazán szép lett. Gratula. Ettől csak még jobban várom, hogy elkészüljön az enyém. Rendeltem új felnikupakokat. Már nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz a valóságban amit elképzeltem. Antracit színű lesz... Remélem tényleg mindent megcsinálnak rajta amit kértem, mert volt némi értetlenkedés az elején. Viszont szép munkákat láttam helyben.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A többieknek köszönöm a gumivásárlással kapcsolatos észrevételeket. Volt pro/kontra is. Azért még alszom rá egyet. De egyelőre úgy tűnik maradok az eredeti elképzelésnél.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
zsolt19900
őstag
Sziasztok
vásároltunk felni egy 2001es A3-ra
Evolo STP alloy wheel, 7.5J x 17, Brilliant Silver
Felgen-Name: EVOLO STP
Rim size 7,5J X 17
Hole circle [mm] / number of holes: 100/5
Rim offset [mm]: 38
Valve Use rubber valve when fitting wheels
Hub cap With VW lettering215 vagy 225gumiszélesség /45tel lenne a gyári váltó
innentől fogva "ízlés" kérdése, hogy melyik szélességet tesszük fel rá, vagy ezzel kapcsolatban kaphatnék tőletek tanácsot?
köszi
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
grizlisandor
addikt
válasz zsolt19900 #33210 üzenetére
Én a 7.5Jx17-hez a 225/45R17 látom váltóméretnek(katt).
Edit:
Tanksapkában nem írja?[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz grizlisandor #33211 üzenetére
megnézzük ott is
jaja ezt láttam és néztem is, de valahogy jobban megbékélnénk egy picivel keskenyebb gumival is akár (kezelhetőség nyomvájú miatt) ezért kérdeztem, hogy 215ös gumi is mehetne rá esetleg? okés, hogy valamit csalni fog az óra, de az ugye most is csal picit a téliekkel is
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zsolt19900 #33210 üzenetére
Gyárilag szerelték erre a felniméretre a 205/50R17-et is de az elég drága méret. Én maradnék a 225/45R17-nél.
mod:
A 225/45R17 és a 215/45R17 között 9 mm a difi, annyi még belefér de mivel a 215 nem gyári méret rá a biztosító beleköthet, ami azt jelenti, hogy nem térít a biztosító vagy legalábbis nem a kár 100%-át (közrehatás miatt). Általában előszeretettel kötnek bele ilyesmibe.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz zsolt19900 #33212 üzenetére
Én nem térnék el a gyári mérettől, mert műszakin nem megy át (lásd autós topik év elején valahogy volt valakinek ezzel ügye) meg baleset esetén a biztosító is forszírozhatja.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #33214 üzenetére
Szerintem rám gondolsz, viszont nálam a gyári méretű kerékbe kötöttek bele.
Annyi csak, hogy az én autóm 175/65R14-gyel jött gyárilag, én meg az eggyel magasabb felszereltség 185/55R15-ösét használom. Szerkezetileg, műszakilag ugyanaz a két modell, a típusengedélyben is szerepel mindkét méret, szóval...
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz zsolt19900 #33212 üzenetére
Vegyél csak a 225 öt.
Meglátod jó lesz Imádni fogod meg az autó is.[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
Hali,
Az miért van hogy 205/55 gumik jóval olcsóbbak mint a 205/60-ak R16-ban? Sima marketing vagy van is mögötte valami technikai ok?
Köszi,
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
gabag28
tag
Sziasztok!
Évi kb. 10-12e km futásteljesítményhez keresek 4 évszakos gumit. Tesztek és ennek a fórumnak az olvasása alapján a Nexen n'blue 4 season és a Vredestein Quatrac 5 között gondolkozom jelenleg. Az érdekelne, hogy a fogyasztás tekintetében valóban megvan a papíron feltüntetett különbség? Az n'blue 4 season "E" a Quatrac 5 pedig "C" besorolású, ami így ezzel a tervezett futásteljesítménnyel már 4 év alatt elvileg egy fél gumiszett árát is jelentheti a Quatrac 5 javára.
Van esetleg ilyen jellegű tapasztalata, vagy információja valakinek? -
Qru
MODERÁTOR
válasz gabag28 #33223 üzenetére
Nincs érdemi különbség. A legjobb és a legrosszabb (A-G) között van kb 7,5% különbség fogyasztásban. A C-E között kb 2-3%, az éves 10k km mellett nem érdemi különbség...
mod:
A guminyomás is nagyon fontos, ha +0,1-0,2 bar-al többre fújod a gyárinál máris visszahoztad azt a 2-3%-ot. Én fixen gyári érték +0,1 bar-t tolok bele, ha meg van pakolva a kocsi akkor +0,2-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zsolt19900
őstag
válasz K Norbi #33217 üzenetére
láttam pont nem tetszett küllemre autón neked az a felni
szerinted is széles lenne a 225?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Nemrég cseréltettem át a nyári felniket. A kerékcsavarokat 50-100 km után ismét meg kell húzni, vagy nem?
Otthon a vw szervizben azt mondták nem szükséges. Most toyotát vettem és Németországban viszem szervizbe, itt ráteszik s kormányra a matricát, hogy ne feledkezzem el róla.
Ha igen, akkor ? nm-el?
Illetve tudnátok ajánlani egy jó nyomatékkulcsot?
Köszönöm.® visions created with passion
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Uzmany #33227 üzenetére
Manual-ban benne van a meghuzasi nyomatek. Japoknal altalaban 110 Nm szokott lenni.
Hivatalosan 100 km utan valoban kell az utanhuzas. Itthon nem foglalkoznak vele mert a gyari ertek sokszorosara huzzak a csavarokat.Aldi/Lidl nyomatekkulcs pl jo es olcso.
#nincsbennetarcsi
-
Richard!
addikt
Üdv!
A közeljövőben (pár napon belül) autóváltás lesz és szeretnék előre tájékozódni, hogy 215/45 R17-es méretben, mik az ajánlott nyári abroncsok középkategóriában és felette?
Évi ~8000-10000 km nyári futás lenne, összesen ~12-15000, szóval négyévszakos kizárva!Első körben Hankook Ventus Prime 2 K115-ot találtam. Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Brumi˘
addikt
válasz zsolt19900 #33225 üzenetére
Én megvettem asszonynak a 205/50-et, hogy ne rángassa ki a kormányt a kezéből a csoda út. Nincs is rá panasz. (7,5 széles TT felnikre)
-
-
zsolt19900
őstag
válasz Brumi˘ #33232 üzenetére
ha nincs rá panasz és nem áll bután sem rajta, akkor lehetséges, hogy az lesz a vége, köszönöm
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
gabag28
tag
Az üzemanyag költséghez képest valóban nem jelentős tétel, de a gumi árához viszonyítva már nem az. Ha tényleg 2,5% a különbség a C és E kategória között fogyasztásban, akkor évi 12e km, 6,5-es átlagfogyasztás és 400 Ft benzinár esetén 4 év alatt 32e Ft az üzemanyag megtakarítás. Nézhetem úgy is, hogy akár ennyivel drágább, akár jobb más paraméterekkel rendelkező gumikat is vehetek ha annak kettővel jobb az üzemanyag fogyasztási mutatója. De persze lehet ez az elméleti levezetés a valóságban nem is működik, arra vonatkozóan ugyanis sehol sem találtam infót, hogy ezek a fogyasztási kategóriák végig állandóak vagy a gumi használatával esetleg javulnak/romlanak.
Sokat nem fogok már agyalni rajta választom az egyiket, úgy látom itt fórumon egyikre se volt még nagyon panasz. -
Qru
MODERÁTOR
válasz gabag28 #33237 üzenetére
Ahogy öregszik a gumi kicsit keményedik azaz inkább csökken a gördülési ellenállása mint nőne idősebb korára. Viszont a fogyasztáson kívül érdemes figyelembe venni azt, hogy a gördülési ellenállás és az irányíthatóság között ellentét van. Ami persze kezelhető bizonyos szinten a futófelület mintázatával de a fizikát nem lehet megkerülni: általánosságban aminek alacsony a gördülési ellenállása az nem tapad olyan jól (különben mindenki A-s abroncsot gyártana).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Csabroncka
addikt
válasz gabag28 #33237 üzenetére
Oké, hogy így mindent végigszámolsz, de (saját véleményem, és nagyon sokan ezen a véleményen vannak), ne a gumi legyen az amin spórolsz!
Egyrészt amiatt, mert lehetnek olyan helyzetek, amikor pont ezen a pár ezres spóroláson múlik egy ráfutás pl...
Üzemanyagot sokkal többet lehet spórolni máshogyan, pl: pusztán a vezetési stílussal több mint 10%-ot!
Minél jobban tapadjon szárazon és vízen, ez legyen a cél.
"in medias res"
-
gabag28
tag
válasz Csabroncka #33239 üzenetére
Félreértesz. Nem a tapadáson, vagy egy olcsó gumin próbálok spórolni, mindkét felsorolt gumit itt már többen ajánlották és mindkettő jól szerepelt teszteken is. Egyedül a fogyasztási kategória besorolásokkal kapcsolatban volt csak kérdésem, hogy valóban a gyakorlatban is érezhető-e az amit a gyártók ráírnak. Csupán elméleti szinten számolgattam, mennyit is jelenthet 1-2 fogyasztási kategória eltérés. Ami azon megspórolható azt pl. én szívesen költöm eleve egy drágább, de minőségibb gumira.
"Üzemanyagot sokkal többet lehet spórolni máshogyan, pl: pusztán a vezetési stílussal több mint 10%-ot!"
Igen, ezt tudom, nem is ez volt a kérdés számomra, hanem, hogy azonos vezetési stílussal van-e gyakorlatban is akkora különbség két kategória között, mint papíron. Mert ugye papíron a nedves tapadást is megadják, aztán mégis előfordul, hogy bár papíron jó ez az érték de a tesztelés során meg rendesen lehúzzák a nedves tapadását.
(#33238) Qru: Köszönöm neked is a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz Lackki #33208 üzenetére
Tegnap szóltak, hogy kész a felni és ma átvehetem.
Abszolút elégedett vagyok a végeredménnyel.
Ami számomra nem világos most hirtelen, hogy amint az a régi képen is látható, volt benne szelep kivezetés. Most pedig érthető módon nincs. A gumisnál ezt meg tudják majd oldani?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
(#33243) Qru : Köszi.
(#33244) Lackki : Javítás nem kellett az igaz. És az is igaz, hogy a szokásos eljárás elég volt meg elvileg kapott védő lakkot is... De eredetileg elég kis elhasznált volt már a felület. Megrendeltem a gumikat. Remélem a kupakok is beesnek jövő hétre, aztán a végleges formációról is lövök egy képet.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
OPiiPO
addikt
válasz OPiiPO #32908 üzenetére
Hali,
Változott a helyzet, Asszonynak lett saját, így a futásteljesítmény lement 10-12eKm-re évente, továbbra is 205/60 R16 nyári gumit keresek, Astra J 1.4T-re, fele város fele pálya. Eddig ez volt kinézve, de kérdés, hogy egy négyévszakos választással nem hozok-e túl nagy kompromisszumot? Ha a négyévszakos a helyes válasz és indokolt, akkor tudok feljebb menni árban, mondjuk 25-30eFt körülre. Nyárit és télit is kell cserélnem ezévben sajnos.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."