-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Brave_86 #33751 üzenetére
Miért állna rajta furán? Nekem 15-ön van a nyári szett, a téli meg 14-en. Nem áll rajta furán.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33751 üzenetére
Azt nézd meg, ami az ajtó melletti címkén, vagy a tankajtón van felírva, azokban a méretekben gondolkodj. A konkrét típust nem ismerem, de még az is lehet, hogy a 15-ös felnit fel se tudod tenni, akkora a fék. Lehet valami 200 lovas turbómotoros kocsid, igaz 1.4 benzines is.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33755 üzenetére
Az a kép elvileg egy jó adatbázisból dolgozik, de mi van, van nem jó? Ezért tisztább ügy a kocsiról leolvasni a megfelelő méretű felni-gumi méretet.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Brave_86
aktív tag
Nem lett könnyebb a választás!
-
Rick4
félisten
válasz F_Zolee #33757 üzenetére
Amit írsz, az nem egészen úgy van. Gondolom a tényt a felületi nyomásra vezetjük vissza, az a keskenyebb gumi- jobb tapadás csak és kizárólag frissen esett havon mutatkozik meg, abból meg már elég ritkán jut errefelé, évente 5-6 nap, és buktad emiatt a 6 hónapos téli időszakban egy szélesebb gumi minden előnyét. Száraz úton már nem igaz a keskeny gumi előnye, nedvesen sem, és itt a hőmérséklet se számít, sőt, borul az egyenlet, a friss hón kívül mindenhol működik a nagyobb felület- nagyobb tapadás elve. Az is ismert tény, hogy a vékonyabb gumi egy vészfékezésnél sokkal hamarabb megcsusszan, (mivel ugye a tömeg, a sebesség azonos, a tapadó felület kisebb) az abs ugyan dolgozik, de azzal is, anélkül is egy dolgot tud a szélesebbhez képest a keskenyebb gumi, nőni fog a fékút, amiért még külön kutatni, majd fizetni is badarság lenne. Egyetlen eset van, mikor nincs lényege, tükör jégen fékezéssel befejezett manővernél kb mindegy, mi van feltéve.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Na, végre volt időm kipróbálni a nyomásmérőt, sőt, össze is tudtam hasonlítani egy ilyen digitálissal egy ismerősöm jóvoltából. Véleményem szerint nem rosszabb egyértelműen ez az analóg a csíptetős csatlakozójával, mint a digitális. Persze az utóbbit könnyebb kezelni, de ha már megvan a helyes technika egy kevéske gyakorlás után, akkor semmivel nem jön ki több levegő az előbbivel sem. A mért értékek is mondhatni azonosak, úgyhogy szerintem inkább az a kérdés, ki melyiket preferálja.
És rá kellett jönnöm, hogy az általam kedvelt Shell kút pumpája 0,1-0,15 barral többet mutat, pedig elvileg hitelesítve van.Megmértem a profilmélységet is kb. 9000 km után, elöl ~6,5 mm, hátul ~6,7. Michelin CrossClimate+, újonnan sajnos nem mértem meg, de elvileg 7,2 körül kellett legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Brave_86
aktív tag
válasz rbalint88 #33760 üzenetére
Használtan lehet kinéz valahogy, de kitudja hogyan. Amúgy egy cikk róla Alufelni használata télen pro és kontra
-
Nem nagyon szoktam itt a fórumon látni, hogy emlegetitek, de mennyire ismeritek a treadwear mérőszámot az abroncsoknál?
Sokszor elhangzik ez a "mennyire kopik/mennyit tud futni a <insert type> gumi?" kérdés, amire nagyjából választ ad a szám. Meg az ismert összefüggés miatt nyilván a tapadásra is direktben lehet következtetni. -
Brave_86
aktív tag
Igen, innen indultam igazából R16-tól.
Az eredeti kérdésemre visszatérve, ebben kérnék még tanácsot:
"Milyet és hol lenne érdemes vennem?" -
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33770 üzenetére
Én ugyan évek óta alut használok télen is, de a lemez több szempontból egyszerűbb megoldás. A te autódra nem nagy pénzért vannak alufelnik, tehát nem pénzbeli előny lesz lemezfelnit használni, inkább annyi van, hogy a lemezfelnik (pontosabban első körben a fényezésük, másodikban az anyaguk) elvileg kevésbé kényesek az útszóró sóra, esetleg megcsusszanáskor padkára futást is jobban viselik, és mivel jellemzően keskenyebbek az alufelniknél, kissé ballonosabban áll rajta majd ugyanaz a gumi. Mást én nagyon nem látok előnyként, megcsusszanni nem szoktam, sok sok év alatt se jártam úgy, hogy bármelyik felnimet is padkáztam volna, de úgy se, hogy megmarta volna a só, sok év alatt se látok érdemi eltérést az állapotuk között.
Innentől már csak rajtad múlik, mik a preferenciák.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33773 üzenetére
Ahogy előttem is írták, a neked megfelelő méretű felnit megtalálod a facebook csoportokban, jófogáson, (itt cégek is hirdetnek), racing bazáron, webshop szerintem rossz megközelítés, mert úgyis lesz 5-10 forma ami neked bejön, ha az alut választod, akkor a felni számát a google keresőbe ütve úgyis kidobálja, kinél hol mennyibe kerül ugyanaz a termék. Lemezfelniből nem feltétlen az esztétikum lesz a döntő, egy 2-3 éves használt az új árának töredékéért is beszerezhető .
De csak hogy lásd, amit az előbb írtam, mennyire működik, ez egy igen nevetséges ár ezért a szettért, nekem a 17"-os 5X108-as felnik inkább dupla áron mennek: [link] [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Brave_86
aktív tag
Köszönöm a tanácsokat. Nézelődni fogok. Azért még van rá időm. Későbbiekben még lehet lesz kérdésem.
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
Idei Barum Bravuris 5HM 225/45 R18 garnitúra van az autón a gyári nyomásokkal (elöl 2,6 bar, hátul 2,2), és a nagy melegekben (32 fok fölött kb) azt veszem észre, hogy az ingázásom során (8km város - 30km pálya - 8km város) a pályázás utolsó pár kilométerétől kezdve sokkal nehezebb tekerni a kormányt, és ha a városban pl alacsony sebességgel, lehúzott ablakokkal kanyarodok, akkor lehet is hallani a gumi hangját. Ilyenkor elöl 2,8 bar van benne. Eddig én úgy tudtam, hogy ha nő a nyomás, akkor csökken a tapadás, csak ugye gondolom melegebb is lesz a gumi, így elképzelhető, hogy magasabb nyomással ennyire érezhetően nő a tapadás?
Ha bemegyek pár percre a boltba, utána teljesen visszaáll normálisra a kormány nehézsége.
Ezáltal gondolom jobban is kopik, illetve a kormányművet is jobban gyilkolja. Mit tudok tenni ellene? Ha jobban felfújom, akkor meg a városban a kemény gumik miatt a futómű fogja megsínyleni.[ Szerkesztve ]
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
GasBang
csendes tag
Üdv
Azt szeretném kérdezni, hogy 17 felni esetén 8" -ra rámegy gond nélkül a 225 széles gumi?"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
szabonagyur
félisten
Ami ma szemetszúrt nagyon, hogy osztrákoknál, hegyekben főleg eléggé sok a 4 évszakos gumi. Mondjuk amennyire hirtelen ugrálgat itt most az időjárás hideg-meleg között nem is meglepő annyira.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
konyi79
addikt
Üdv, hogy itt még ilyen topik is van
Van esetleg tapasztalat michelin primacy 4 vs goodyear efficientgrip performance téren valakinek?
Elsősorban zaj és nedves tapasztalatok érdekelnének, a teszteket én is látom, köszi! -
Rick4
félisten
válasz konyi79 #33783 üzenetére
Szerintem itt nincs gumitesztelő fórumtárs, de a tesztek elég egzaktak, hogy a fékezett méterek- elhaladási zaj értékek elég infót szolgáltassanak. Én sem tudtam egyebet tenni, mint a régebbi gumijaimat összehasonítva az új elődeivel megállapítsam, hogy minden tekintetben jobb kell legyen, és úgy is lett.
Ha a tesztek szerint jobb, nem hinném, hogy csalódás lenne belőle.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Gaben92
őstag
válasz konyi79 #33783 üzenetére
Én csak a Primacy 4-ről tudok nyilatkozni, szerintem iszonyatosan halk (1-2 hete van fent), főleg esőben lepett meg. A garázsban (kb mint ha üvegen mennél annyira sima) pár napja majdnem rá kellett dudálnom egy nénire, hogy észrevegyen de aztán pont kifogytam az akksiból mert EV-ben mentem hazáig, beindult a belsőégésű, aztán egyből feltűnt neki, hogy hoppá van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #33782 üzenetére
Nem csak ott, ugyan nem reprezentatív de tegnap voltam egy kerti partin ahol szóba került a gumi téma és kiderült, hogy a jelen lévő 4 autóból 2-őn 4évszakos van.
#nincsbennetarcsi
-
konyi79
addikt
A tesztek sajnos sokszor félrevezetőek is tudnak lenni. Meg nem adnak átfogó képet a gumi élettartamára annak videlkedéséről.
Eddig Contipremiumcontact 5-öt használtam, ami igaz is a tesztekből, hogy baromi jól tapad szárazon, igen megbízható és kiszámítható vizen. Azt még egy-egy helyről lehet sejteni, hogy zajos, de azt, milyen elképesztően gyorsan kopik, azt már nem. Sajnos 30k után cserés, már ezt a szezont se tudom vele lefutni. Még egy körömnyivel a kopásjelző fölött van, de elég durván dobálja a víz, szárazon is rengeteget veszített a tapadásból, meg még zajosabb lett. Gyanítom a futófelület külső rétege puhább, más keverék, most teljesen másképp viselkedik, mint újonnan. Persze a gyors kopásban bennevan a sok autópálya, de összeségében így inkább váltanák.
A tesztek alapján viszont elég jó gumi, szóval itt már nehéz belőni, mi lehetne jobb. A két típus ezért érdekelt, van-e tapasztalat kevésbé leírt kellemetlen tulajdonságaikról.
A Primacy4 elég új minta, ami jelentősen eltér a megszokottól, pl nincs benne a közepén összefüggő vezetőrész. Amit ugye eddig a jobb irányíthatóság miatt mondtak, hogy kell.
Nem, nem versenyzek, közúton pláne. De sokat megyek és a gyakorlat már bizonyította, hogy a passzív biztonsági elemek, mint pl a tartalék tapadásban, manőverezhetőségben és fékútban sokkal többet ér, mint a légzsákok. -
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #33789 üzenetére
Kerdeztem a szallasadonkat is itt Lisszabonban, hogy szokott-e itt tel lenni, mert sok auton latok teli gumit. Valasz: nincs tel, csak idiotak az emberek.
-
Rick4
félisten
válasz konyi79 #33790 üzenetére
A tesztek sosem adnak átfogó képet a gumik élettartamáról. Arra ott van a gumi oldalán a feltüntetett treadwear érték. Mindenki a saját igényei, habitusa szerint választ gumi paramétereket, ha nem vagy versenyző, akkor a normál közlekedéshez egy sima középkategóriás gumi a prémium árának 60%-áért is tökéletes választás lehet. A 30K nem sok, de egész biztosan ezzel összefüggésben alacsony, akár 300 alatti treadwear érték van a gumira írva, ez ilyen, ha 3 nap múlva lejárós túrót veszünk a boltban, akkor nem lepődünk meg, hogy a 4. napon kibontva savanyú.
Nekem sincs semmi extra, elmegyek egy év alatt 30-35 ezret, majd kiderül, a mostani premiumcontact6 a 280-as treadwear értékkel hogy muzsikál hosszú távon, mert rövidben, utazási komfortban messze felülmúlta az elvárásimat, igaz az árazásában is rendesen felülmúlta a középkategóriás, de már jónak számító gumik árát. Valamit valamiért.
Amúgy a premiumcontact 5 egyik nagy hibája, ami érdekes módon a premiumcontact2-nél még megvolt, és ami miatt nálam eleve szóba sem jöhetett volna, hogy a szélső kereszt árkok végigfutnak az első hosszanti árokig, a blokkok nincsenek lezárva. A gumis szerint ez okozza a gyors zajosodást, és a kopott profilnál megjelenő rosszabb irányíthatóságot is. Azt mondja csak olyat mintás gumit szabad venni, aminek a szélélnél lezárt blokkok vannak, és mély, hosszanti árkokkal rendelkezik, aminél nincs lezárva, az nem lesz jó, a V mintás meg még inkább nem jó. Aztán persze van minden más paraméter, gumi anyag, stb stb, de kiindulási alapnak jó, mivel ez már 5m-ről is látszik.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
sutszi
veterán
válasz konyi79 #33783 üzenetére
Nekem primacy 4 van. Korábban írtam róla tapasztalatokat. Pár ezer már van benne mióta felkerult. Szerintem megérte az árát. Simán újra ezt venném.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Kornel
veterán
Ilyen tudással elmehetnél gumifejlesztő mérnöknek.
Viccet félretéve, biztosan lehet általánosítani, de például a Michelin csoport négyévszakosai V mintára hajaznak, kicsit persze hajlamosak a fűrészfogas kopásra hajtott keréken, de immár 40.000 km-t használva hátul még 6 mm felett van, elől is 4-5 között, most megcserélem, és megyek tovább, hangosnak nem hangos továbbra sem, szárazon sokkal jobb lett, mint újan, egyelőre vizen sem gyenge, kérdés hogy bírja majd a harmadik telet, már ha lesz. Volt már korábban V mintás gumim, azok tényleg hangosodtak idővel, remélem ebben még van pár tízezer km -
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #33789 üzenetére
Horvátoknál én is ezt tapasztaltam, a hegyek miatt oda azért kell a téli télen. Gondolom ott sem mindenki a tengerparton lakik.
mod:
Bár attól függetlenül még nyárra használhatnának nyárit...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
válasz Kornel #33797 üzenetére
Tudás? Szerintem csúnyán félreértettél valamit Nem az én tudásom volt, én csak egy baráti beszélgetésből leszűrt lényeget továbbítottam, amit vagy alátámaszt a jóember 25 év tapasztalata, vagy nem, vagy összefügg sokszáz másik ember tapasztalatával, vagy nem. Nem vagyok sem gumiipari szakember, sem mérnök, mezei felhasználó vagyok, aki kb pont ennyit lát (és ennyi is érdekel) a gumi témából. Én hittem neki, a saját példáimon keresztül végiggondolva is láttam benne rációt.
A gumi elkopása, és rendellenes kopása se ugyanaz a kifejezés, a négyévszakos meg egész más kategória, mint egy premiumcontact 5-6, más a felhasználás módja is, egyik helyett ne is akarjon az ember másikat venni, mert valamilyen paraméter, ami miatt megéri az egyik gumit megvenni, amiatt pont nem érdemes a másikat megvenni, egyszóval oda- vissza csalódás lesz a dologból.
Én csak a zárt vagy nem zárt szélső bokkokról nyilatkoztam, ez csakis a gumi mintázata, anyagszerkezetről, és másról nem szólt a dolog, de ha majd megnézed a gumid oldalfalán te is a treadwear indexet, simán lesz 380-400, meg fölötte is. Az a gumi azért lett olyan keverékkel ellátva, mert a gyártó olyan használatra tervezte, nincs ezzel semmi baj.
A 40+ pártíz ezer az a reális 60-70, kb a jobban mondható közepesek sajátja ez a futás. De mint ez is, sokminden máson múlik, ahogy a fékbetétet, úgy a gumit is el lehet koptatni idő előtt.
Amúgy erről a kopott gumiról volt egy jó teszt, érdemes elolvasni. [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- DXRacer használt szék eladó
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban