Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daniel_229

    csendes tag

    Sziasztok!

    Segítségre lenne szükségem, remélem a sok keresgélés után tudtok segíteni. Dióhéjban annyi az előzmény, hogy vásároltam egy bp-i webshoptól egy Kingston pendrive-ot, amire a gyártó 5 év garanciát vállal (honlapon fentlévő hivatalos infó), a webshop honlapján viszont 3 év (36 hónap) szerepel. Szerintem ez nem fair, ezért írtam a kereskedésnek ezügyben. A válaszukat bemásolom:

    "A Kingston termékeknél és nagy általánosságban elmondható, hogy a magyarországi garancia idők nem minden esetben egyeznek meg a gyártó által adott/biztosított idővel. Ez tőlünk független, általunk nehezen befolyásolható ok miatt van. A magyar jogszabályok 12 hónap kötelező jótállást írnak elő az általunk is forgalmazott termékkörre, ettől a kereskedő cégek eltérhetnek, de csak pozitív irányban.

    Beszállítóink nagyobb része szinte semelyik termékre sem biztosít 36 hónapnál hosszabb garanciális időt, függetlenül, hogy gyártó mennyit ad rá, ezért mi sem tudjuk pl. a jelen esetben 60 hónap garanciát biztosítani, mert nem állunk a gyártóval közvetlen kapcsolatban, a garanciális ügyintézést a beszállítónk végzi, aki nem vesz tőlünk át lejárt jótállásí idővel rendelkező terméket.

    Kapcsolatban állunk olyan beszállítókkal is akik hivatalos disztribútora pl. a Kingston termékeknek, ott a teljes garancia idő él, de a termékek csak kisebb része érkezik onnan, mert árban drágábbak.

    Amennyiben olyan terméket szeretne rendelni, amely gyártói garanciális ideje több, mint a webáruházunkban jelzett idő, kérem kérjen ajánlatot rá, gyártói garanciával, biztosan beszerezhető, de valószínűleg néhány százalékkal drágább áron."

    Mivel egyelőre nem célom sem az asztalborítás sem a rossz hír keltés, ezért a cég nevét nem teszem közzé, de érdekelne, hogy ilyent meg lehet-e csinálni? Ha nem akkor mire lehet hivatkozni? Pár helyen írták, hogy a Ptk 277§-a szerint nem, de ott nem találtam meg az ide vonatkozó részt.

Új hozzászólás Aktív témák