-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
fausto
addikt
Sziasztok,
Szeretném kikérni a véleményeteket! Van egy telefonom, amit 2 év garanciával vettem. Az első évben meghibásodott az akkumulátora, ezért cserélték. Még nem telt el egy év, de ismét gond van az akkuval. A szerviz álláspontja szerint a tartozékokra (így az akkumulátorra is) a vásárlástól számítva 12 hónap a garancia, ezért nem cserélik. Viszont én úgy gondolom, hogy valóban 12 hónap garancia van tartozékra, de mivel újat raktak bele, nem a vásárlástól számított a 12 hónap, hanem az alkatrész cseréjétől. Mit gondoltok, jogosan utasították el a cserét vagy nekem van igazam? Köszi előre is!
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Tegnap vásároltam egy Asus VX229H típusú monitort. A jobb felső sarkában pixel hiba van. Mai nap vissza vittem a boltba ahol közölték, hogy pixel garancia nincs a monitorra de megpróbálják elintézni a cserét v javítást, miután közöltem, hogy akkor elállnék a terméktől közölték ilyen lehetőség nincs mert személyesen vettem át. Kérdésem ilyen tényleg nincs vagy csak ők tudják rosszul. A monitort leadtam természetesen de ha ők tudják rosszul akkor felhívnám őket és közölném,hogy ezzel megtévesztettek. -
bullseye
addikt
válasz Nemt0m12 #14307 üzenetére
Ha neten rendelted, akkor elállhatsz. Ha szerintük nem, dumálják meg az NFH-val.
Ha pixelgarancia nincs, akkor a 3 napos szabály sem vonatkozik rá, mert nem garanciális a hiba. Persze jó kérdés, akkor mit akarnak vele csinálni, javítani nem hiszem, hogy lehetne.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
asdf_
veterán
válasz fausto #14304 üzenetére
PTK (meg a regi, mert akkor ivasarlas)
248. §
(5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.
(ez allitolag azt jelenti, hogy a szavatossagra eloirt szabalyok, mint ez a lenti, jotallasos igeny eseten is alkalmazandoak)308. §
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.[ Szerkesztve ]
-
Turbolada II
őstag
válasz Nemt0m12 #14311 üzenetére
Mondd meg, hogy csináljanak vele amit akarnak, te márpedig elállsz a szerződéstől. Szemét bolt lehet, hiszen félretájékoztattak (inkább hazudtak) a jogaiddal kapcsolatban. Monitorból meg nem árt 3 nap pixelhiba garanciásat venni. LG, Samsung stb....
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Nemt0m12
tag
válasz Turbolada II #14313 üzenetére
Természetesen nem hagyom ennyibe a dolgot ha nem kapok vissza hibátlan monitort. Sajnos a hosszú hétvége miatt most nincsenek nyitva. De akkor rá kérdezek. Mivel be lett adva, így is elállhatok még tőle vagy most már meg kell várni mi lesz vele?
-
T_boy
tag
Szervusztok,
A (rém)történetem főszereplője egy 2014.03.21-én vásárolt Alcor ZEST Q813IX tablet. Az oroszlányi Euronicsban vásároltam 2 év garanciával. Háromszor volt már szervizben, de újfent szinte teljesen használhatatlan. A dolog "szépség", hogy negyedjére is ugyanazokat a hibákat produkálja, mint az első három alkalommal.
A táblagép előélete:
I. szerviz
hibajelenség: be sem kapcsol még töltőre dugva sem
leadástól a kézhez vétlig eltelt idő: kicsivel több, mint egy hónap. Sajnos pontos időt nem tudok. (későbbiekben ez még érdekes lesz)
szerviz lap, elvégzett munkák: alaplap javítás, firmware frissítés, készülék karcos (első perctől kezdve tokban volt, a fém hátlapon keletkeztek karcolások a szervizben - sajnos ezt nem tudom bizonyítani)
II. szerviz
hibajelenség: WiFi jelét eldobálja (persze más eszköz a lakásban nem), kikapcsol. Töltőre dugva kapcsol csak be.
leadástól a kézhez vétlig eltelt idő: megközelítőleg 1,5 hónap
szerviz lap, elvégzett munkák: mély merült akkumulátor regenerálás, szoftver újratelepítés, WiFi antenna csere.
III. szerviz
hibajelenség:csak töltőre csatlakoztatva éled fel, lassú, WiFi jelet elveszíti.
Itt már elég bosszús voltam, kisebb regényt vetettem fel a jegyzőkönyvbe. Megelégeltem, hogy a jótállási jegyet nem töltik ki, így nem hosszabbodik meg a jótállás sem. Kértem írják rá, hogy harmadik alkalommal is ugyanazokat a hibákat produkálja ezért a táblagép cseréjét kérem!
leadástól a kézhez vétlig eltelt idő:1 hónap után érkezett meg. Sajnos nem volt időm elmenni, ezért édesanyám vette át. Cserét nem eszközöltek, jótállási jegyre harmadik alkalommal sem írták rá, hogy mennyi ideig volt náluk.
szerviz lap, elvégzett munkák: akkumulátor cserélve, firmware upgrade, WiFi antenna javítás.
Mostani helyzet: meglepő módon sokszor csak úgy kapcsol be ha töltőre csatlakoztatjuk, lassú, időközönként szellemképes lesz. Tegnapi nap folyamán nem zárta le magát, így órákon keresztül bekapcsolt képernyővel működött. Szerencsére édesanyám észrevette, addigra már tűz forró volt és le volt fagyva. Még jó, hogy nem robbant fel az akkumulátora...
Összességében felháborítónak tartom, és ennek a harmadik alkalommal kulturáltan hangot is adtam a boltban hogy mindig csak a kifogásokat keresik az itteni Euronicsban. Ők nem tehetnek semmiről, a beszállító, a szerviz... Mindenki hibás csak ők nem. Úgy vélem övék a felelősség, a boltnak fizettem ki a vételi árat. Ők felelősek azért, hogy honnan milyen terméket szereznek be, illetve hogy milyen szerviz hálózattal állnak kapcsolatban.
A segítségeteket szeretném kérni, hogy mit tegyek a továbbiakban. Belefáradtam és elkeseredett vagyok, gyűlölöm az ilyen helyzeteket. Alapvetően egy nyugodt ember vagyok, de ezt már én sem bírom. Nem szeretnék felkészületlenül és indulatosan nekivágni a következő randevúmnak a bolttal.
Köszönöm szépen a segítséget!
Üdv,
Balázs
-=Victoria Concordia Crescit=-
-
N.Szil
tag
Sziasztok.
Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem. Vettem egy új 2 év garis VTX3D HD7870 Black videokártyát 2013 áprilisában, itt a PH-n egyik fórumtárstól. Tökéletesen működött, egyszer csak hangos kezdett lenni, a ventilátor (kerregő hang), pekkemre garancia lejárta előtt két hónappal. Írtam a fórumtársnak, ő meg megírta küldjem el neki mert intézi, vagy cserélik vagy levásárolhatom. A garanciáztatásra, kb 21-30 nap az átfutás. Elküldtem a VTX3D HD7870 Black videokártyát 2015 március 11-én, hozzá tenném, hogy mikor vettem 59.500 Ft volt. Egy hónapra rá kapok egy üzenetet, hogy a "A beszállító Asus R7-265-DC2-2GD5-re akarja cserélni." A fórumtárs akitől rendeltem azt kérdi, hogy "Elfogadod, vagy hisztizzek?" Ez egy jóval gyengébb videokártya, nem fogadtam el írtam, hogy inkább hisztizzen. Azt írta, hogy mondta nekik " 270x alatt nem látszik semmi, közöltem velük.". Ez így már megnyugtatóbb volt, mondtam, hogy rendben. Három napra rá kaptam egy másik ajánlatot " hd7950-re tudjak cserélni, ha elfogadod" amire 3 hónap garancia van. Írtam, hogy inkább maradjunk az R9 270x mellett. Várok és várok. Júliusba ráírtam a fórumtársra, hogy mi a helyzet, mert kellene a videokártya, azt mondta, hogy cseréljünk tel számot és majd jelentkezik, de a beszállítója nem tud adni csak 35 ezret mert úgy tűnik, hogy idegenkezűségre utaló jelet észleltek. Mondom, hogy ez lehetetlen, a videokártyához nem nyúlt senki csak én, és csak portalanítva volt de az minden hónapba és csak sűrített levegővel, kizárt az idegenkezűség. A VTX3D HD7870 Black videokártyát úgy küldtem el hogy makulátlan volt, mint ha most jött volna le a gyártó sorról, fényképet is küldtem róla. Egyre kuszább ez az egész. Még mindig semmi fejlemény. Az IPON-nál garanciáztattam egy GIGABYTE GTX460-at ami két és fél éves volt, két hét alatt küldték az újat, úgy hogy a 3 év garancia volt az új GIGABYTE GTX460-on. A kiskerbe nem így működik? Esetleg valakinek volt már ilyen gondja és tudna tanácsot adni, hogy ilyenkor, mi legyen? -
optikus
senior tag
jogilag te a boltal allsz kapcsolatban neked nem is kell massal foglalkozni. sztem ennyi es ilyen merteku hiba mar nem elfogadhato megalapozott az elallas. visszaviszed es kered az elallast (azaz a penzt). ha nem hajlandoak akkor emlegeted a nagykonyvet meg a bekeltetot. ha ez se hat beirod a konyvbe tenyszeruen a tortenetet nyugodtan azt is hogy nem irtak ra a szervizben toltott idot stb.
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz N.Szil #14316 üzenetére
hat igy jar aki bemondasos garira vesz hasznalt kartyat, azt kene hogy te intezd a garit ehhez persze kene a hivatalos garipapir es a szamla. nem tom mi volt az eredeti biznisznel a megallapodas de ha ez ilyen nyogvenyelos akkor kerd vissza a let es intezze o maganak. siman lehet hogy az idegenkezuseg is attol van hogy a kollega megprobalta kicsit megzsirozni vagy valami nagytudasu szervizes haverja. ebbol nehezen fox jol kijonni.
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz N.Szil #14319 üzenetére
ja mikor el akarta adni akkor beigert mindent oszt mikor szukseg lenne ra akkor kiderul mit is jelent valojaban.
ezeket az igert garikat sosem szabad benyelni en is jartam mar ugy hogy "ezer eve itt arulok nem lesz gond" forumtars ures garipapirt hozott mertezcegesdehakell majdbepecseteltetem szoveggel. aztan 2 honap mulva a telefont se vette fel emailra se valaszolt. igaz ezt szinte tudtam hogy igy lesz es csak be akartam uttetni hogy ha eladom akkor legyen ra papir de kb ennyit jelent az igergetes.
..Buy books not gear.
-
N.Szil
tag
-
Apollo17hu
őstag
Sziasztok!
Kinéztem egy alaplapot, ami 500-1500 forinttal olcsóbb, mint más webshopokban.
Apró betűvel viszont azt írják, hogy ez az ár csak akkor érvényes, ha neten keresztül rendelem meg, és készpénzzel fizetek érte. Kártyás fizetés esetén drágább. Ez mi? Valamiről lemaradtam? ...vagy nyugodtan vegyem meg? (nekem mindegy, hogy kp. vagy kártya)
-
optikus
senior tag
válasz Apollo17hu #14326 üzenetére
kartyas fizetesnel szazalekot von a kereskedotol a bank (nem is keveset) igy ok annyival kevesebbet profitalnak. ezert eselyes hogy ezt haritjak at a vevore (ezert olcsobb a kp), bar ugy tom ez nem szabalyos.
Buy books not gear.
-
Apollo17hu
őstag
Megrendeltem minden alkatrészt a PC-hez, előre utalva ki is fizettem. Pénteken megyek átvenni őket.
Most viszont rájöttem, hogy másik alaplapot szeretnék. Ugye élhetek a 14 naptári napon belüli elállás lehetőségével? Bemehetek az üzletbe úgy, hogy kérem a rendelt tételeket, kivéve a lapot, aminek viszont az árát kérem vissza? Vagy dobjak nekik már most mailt, hogy készüljenek, hogy a lap mégsem lesz?
-
optikus
senior tag
válasz Apollo17hu #14330 üzenetére
biztos hogy korrektebb szolni elore.
a penzt viszont nem kotelessek azonnal visszaadni, erre van ket hetuk.Buy books not gear.
-
vaakuum
addikt
Amennyiben reklamációm van garanciális ügyintézéssel kapcsolatban, és a fogyasztóvédelmet is szeretném bevonni, annak mi a menete? Nem csináltam még ilyet, jóhiszemű vagyok, de nagyon nem tetszik a jelen állapot, amiben vagyok. Fogyasztóvédelemnél mi az eljárás, ha a számla, garijegy meg garanciába átvételi papíron kívül nincs más dokumentumom?
Szóbeli 2-3 hetes igéretükhöz képest ráhagyással, egy hónap elteltével érdeklődtem, de e-mailben, és ugyan így e-mailben kaptam egy semmitmondó választ, ami alapján továbbra sem tudom, hogy a hibás alaplap helyett mikor lesz a kezemben egy működőképes példány?
Hogyan tovább?"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
-
Topikgazda
válasz vaakuum #14335 üzenetére
Akkor az már túl van a jogszabályilag előírt 1 év kötelező jótálláson. Ahogy itt szoktuk mondani, 1 év után már minden ajándék, amit a bolt vállal. A lap korából ítélve már nagy eséllyel nem forgalmazzák, ezért visszaküldte a gyártónak a nagyker és várja a csereterméket a gyártótól. Akár 2 hónap is lehet az ügyintézés.
-
vaakuum
addikt
válasz Superhun #14336 üzenetére
Értem, de akkor nem vettem volna 3 éves garis cuccot...
Ha a gyártó meg vállalja, akkor ne az én időmet és pénzemet rabolja...az is biztos, hogy ettől a gyártótól nem veszek lapot többet... a céget meg majd még eldöntöm."Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
asdf_
veterán
válasz vaakuum #14337 üzenetére
Sokadszor vagyok kenytelen leirni, te nem 3 ev garis cuccot vettel, hanem 1 ev teljeskoru, jogszabaly altal eloirt jotallassal + 2 ev, a gyarto feltetelei szerinti korlatozott jotallassal rendelkezo termeket, csak ezt az elado "elfelejtette" kozolni/feltuntetni. Amugy meg kb. tokmindegy melyik alaplapgyarto termeket veszed, ha a gariido legvegen oda kerul a tortenet, hogy kimegy a gyartohoz meg vissza, az kb. mindenhol 1-2 honapos tortenet.
-
Topikgazda
válasz vaakuum #14337 üzenetére
Csak megerősíteni tudom asdf kolléga válaszát. Tök mindegy melyik gyártótól veszel alaplapot, mert tudomásom szerint egyiknek sincs Magyarországon hivatalos szervize, így ha már nem forgalmazzák az adott típust, akkor a gyártónál landol. Az első évben véd a jogszabály és jelentős kényelmetlenségre hivatkozva visszakérheted az eredeti vételárat, de utána már a korlátozott gyártói gariba lépsz, amit pedig nem szabályoznak a magyar törvények, csak a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
angel1124
csendes tag
Sziasztok,
Nem foglalkozik alaki ASUS vga garanciáztatással?
SOS (nem ingyen gondolom)
-
T_boy
tag
Ma rávettem magam és újból levittem a tabletet. Miután elmondtam, hogy mi a problémám újfent azt ajánlották fel hogy elküldik szervizbe a táblagépet. Viszont nincs internet kapcsolatuk így nem tudnak írni a szerviznek, fáradjak vissza hétfőn. Mondtam hogy ezzel az opcióval nem szeretnék élni és szeretnék a boltvezetővel beszélni és a vásárlók könyvébe is írni. Nem értett meg a srác, így mondtam neki hogy akkor hétfőn jövök vissza és akkor írok a vásárlók könyvébe. Sajnálkozott és azt mondta, hogy sajnos nem tudnak mit tenni... Jöttek megint a szokásos a szerviz a felelős mindenért. Megemlítettem azt is, hogy felveszem a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel. Erre a srác helyeselt és azt mondta, hogy megérdemli a szerviz. Szerintem meg ők is, de az biztos hogy nem hagyom ennyiben. Felháborító amit művelnek!
-=Victoria Concordia Crescit=-
-
zsírsámán
senior tag
Sziasztok!
Adott egy ASUS t100 tablet. Egy ideig rendesen működött, de hirtelen nem működött a HDMI csatlakozója, majd egy nap múlva be sem kapcsolt. Elvittem hát szervízbe ahol alaplapot cseréltek. 1 hónap múlva ismét elromlott, majd kicseréltek valami dokkoló csatlakozót benne. Visszajött a szervízből és kb 2 nap használat után megint használhatatlan és be sem lehet kapcsolni mert folyton csak kékhalállal találkozok bekapcsolásnál.
Van valami lehetőség arra hogy visszakapjam a pénzt vagy a következő garanciális 2 év arról fog szólni hogy 1 hét szerviz 3 nap használat és ismét szerviz? Köszönöm a segítséget! -
optikus
senior tag
mi kozod a szervizhez? nem toluk vetted, te a forgalmazoval allsz jogi kapcsolatban. ha nem tudja megjavitattni akkor szerzodjon massal vagy ne forgapmazza a tipust/markat. allj el a szerzodestol hisz nem tudnak teljesiteni erre neked is van lehetoseged.
Buy books not gear.
-
T_boy
tag
válasz optikus #14345 üzenetére
Mindenféle jogi ismeret nélkül a logika is ezt diktálja nekem. Mondtam is, hogy nekik fizettem ki a vételárat, nem a szerviznek. Az meg hogy hogyan intézik a dolgaikat a szervizzel az nem érdekel. Oldják meg!
Esetleg tudsz valami idevágót linkelni? Pontosan mik a feltételei a szerződéstől való elállásnak?
Mire tudok hivatkozni?Utána nézek, hátha én is megtalálom.
Köszönöm szépen a segítséget!
-=Victoria Concordia Crescit=-
-
optikus
senior tag
akkor van jogod elallni ha sem kijavitani nem tudja jelentos hatrany nelkul se kicserelni nem tudja (azonosra). jelentos hatrany meg a hosszu vagy sorozatos szervizeles eseten megalapozott. es mondhat akarmit nem a szerviztol vetted hanem toluk azaz fogyasztoi szerzodest kotottel veluk
a szervizeles viszont az o joxabalyi kotelesseguk. ha a szervizt hibaztatjak akkor azzal meg azt is elismeri hogy nem volt eleg gondos azaz a kotelessegenek se tud eleget tenni. ezek utan meg meg a vevo a hibas...Buy books not gear.
Új hozzászólás Aktív témák
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen monitort vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen asztali médialejátszót?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest