Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    Nos, uraim, elnézést, hogy csak most reagálok, de betonsűrű napokon vagyok túl, és nem akartam elkapkodni.

    A sztori összefoglalva annyi, hogy (mint szokásos) fura hangot kezdtem hallani a futóműtől. Nagyobb akadályon átmenve, jellemzően kis sebességgel és függőleges erővektornál (pl. lassan áthajtasz egy fekvőrendőrön) hallok egy jellegzetes klang-klang hangot a kocsi bal eleje felől. Nem a szokásos kutyacsontos kopogás, azt ismerem, az teljesen más, műanyagos hang. Ez, amiről beszélek olyan mint amikor két fém lemez összeütődik, vagy amikor egy rugó pendül. Klang-klang. Nehéz leírni.

    Szerelőnél voltam más miatt, elvileg átnézte a futóművet (nem voltam ott) nem talált sem a rugónál sem a féknél semmit. Tudni kell, hogy az első rugók bő egy éve voltak cserélve, gyári került bele.

    Oldalról benéztem a kerékjáratokba, ellenőrizve a rugót, és érdekes dologra lettem figyelmes: a két oldalon a rugó nem egyformán fut fel, máshogy néz ki az alsó rész a két oldalon.

    Van a bal első rugó. Ahol lent kezdődik, ugye ott ráfekszik a tányérra a kis mélyedésben, menetemelkedés, megtesz egy kört, és a következő szint (tehát a kezdő felett egyel) tök közel van a kezdő részhez, max. egy milliméter van a kettő között. Nem is nagyon akar menetemelkedni, ha egész hátul benyúlok a motor felé eső oldalon, akkor ott is csak egy pici rés van a legalsó két szint között. Utána a többi kör már rendesen emelkedik.

    Körbetaperoltam, törésnek nincs nyoma (szép is lenne most volt cserélve).
    A másik oldalon (jobb), szintén ugye jobb kéz felől kezdünk, mire megtesz egy kört a spirál van jó fél centi a két alsó szint között, hátul benyúlva a motor felé már befér az ujjam is közéjük.

    Mutatom fotón, hogy mire gondolok, a details részt lenyitva a filenév azonosítja, hogy melyik oldal melyik, ha nem lenne egyértelmú: képek.

    Van egy olyan gyanúm, hogy ennek az asszimetriának köze van a fent említett klang-hanghoz, de nem tudom, hogy hogyan is kellene ennek normális esetben állni. Az is lehet, hogy természetes, hogy nem egyformán áll a két oldalon.

    Ezért szeretném azt kérni tőletek, hogy tegyétek már meg, hogy benéztek az első kerékjáratokba, és megnézitek a rugót, milyen az első kör menetemelkedése, egyforma-e a két oldalon vagy különböző, és hogyan viszonyul a mellékelt fotókhoz. Nem nagy cucc, két perc alatt ellenőrizhető, aki esetleg be tud nyúlni a rugó túloldalára, és meg tudja nézni hogy ott mennyire emelkedik el a 2. szint az elsőtől az még nagyobb segítség (persze megértem, ha valaki nem akar ezzel kezet koszolni, már a ránézés is nagy segítség).

    A segítséget előre is nagyon köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák