Új hozzászólás Aktív témák

  • energomatt

    senior tag

    válasz energomatt #17010 üzenetére

    A megoldás a VFR ablak feltolódására, egyúttal megoldás más olyan esetleges ablak problémákra, amelyek a képernyő felső részén található parancssávból érhetők el, pl. atc stb.
    Annak kapcsán találtam rá, hogy valakinek az atc ablak nem akart sehogy sem megnyílni. A menüsor jobb szélén van a fogaskerék ikon Custom Toolbar, ami alatt a legfelső parancs a reset panels. Erre rögtön alaphelyzetbe állt a VFR ablak mérete és poziciója. Érdemes megjegyezni!

    Wollnerd kérdéseire is van már válaszom: a legutóbbira egyszerűen az, hogy a tolatás nekem nem tűnik túl lassúnak. Gondolom, ezt tényleg egyszerű lehetett szimulálni.
    TBM900-ra már írtam privátban, de most gyakorlati tapasztalat alapján is megerősítem, hogy a KTAS maximum 330-as érték reálisan elérhető.
    Azt ugyan nem figyeltem meg pontosan, hogy mely magasságban voltam amikor elértem, (15-30e láb között biztosan tartható volt), de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy háromféle értéket lehet a főműszeren megfigyelni. A középen lévő érték, az csak a fel és leszállás esetén mérvadó. Pont alatta látható a TAS érték ami a valós sebességet mutatja a levegőhöz viszonyítva, illetve a bal alsó sarok táján látható még egy helyen a TAS és a GS. True Air Speed és Ground Speed. Ha nincs szél akkor ez a két érték lényegében megegyezik. Nos a TAS nagyobb magasságban simán elérte a 330-at és a GS is. Ha az irányító sebesség értéket is meghatároz, pl. ne lépd túl a 200 csomót, akkor is a TAS értéket kell figyelembe venni. 10000 láb alatt ez egyébként mindig 250 csomó alatt kötelező tartani.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák