Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    Csináltam egy érdekes statisztikát. Összehasonlítottam a két Teslám téli fogyasztását az idei tél és a tavalyi tél viszonylatában. Az egyik autó egy faceliftes, hőszivattyús, nettó 52kWh NCA akkumulátoros amerikai modell (félhivatalos becenevén SR+), a másik egy dupla faceliftes, hőszivattyús, nettó 57kWh LFP akkus kínai példány (félhivatalos becenevén RWD). A vizsgált időszak október 15-február 15-ig tartó 4 teljes hónap. Csak az 50km feletti utakat tettem bele a statisztikába, mert a városi utak előfűtése félrevinné a statisztikát teljesen.
    A kisebbik akkus autóval az előző téli időszak alatt 118 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 70km, teljes út 8132 km, átlagsebesség 73 km/h, átlagfogyasztás 20,2 kWh/100km
    Az újabbik autóval most télen 134 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 85 km, teljes út 11409 km, átlagsebesség 88 km/h, átlagfogyasztás 19,8 kWh/100km

    Ha csak a 100km/h-nál nagyobb átlagsebességű 50 km-nél hosszabb utakat nézem:
    régi: 25 út, átlagos hossz 95 km, összesen 2382 km, 111km/h átlagsebesség, fogyasztás: 22,6 kWh/100
    új: 43 út, átlagos hossz 109 km, összesen 4671 km, 114km/h átlagsebesség, fogyasztás: 21,5 kWh/100

    Összességében a kettő hosszú utas fogyasztása egyformára jött ki, mivel az újnak sokkal bátrabban nyomom, és nagyobb átlagsebességgel közlekedek vele. A régivel télen kellett spórolni rendesen. Nagyobb akksisnak rendes pályás tempónál 5% fogyasztási előnye, és 10% kapacitásbeli előny miatt télen 15%-kal nagyobb a hatótávja. Régi hatótávja: 230 km (teljes tartalékkal 243km), új hatótávja: 265 km (teljes tartalékkal 279km).

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák