-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
GypsFulvus2
őstag
Vann fenn más olyan mod, ami Imperial City kinézetét megváltoztatja (akár grafikai, akár quest mod)? Ha van, akkor azzal biztos konfliktol. Ha nincs, akkor talán a magyarítással lehet a gond, úgy emlékszem abban van valamiféle grafikai komponens is. Amúgy épp ezért nem használom, a BC modokat, mert ha sok modot, netán quest modokat is használsz akkor jó esélyed van rá hogy belefutsz valami hasonlóba. OMM-et használsz modoláshoz? Ha igen akkor abban van többféle conflict kereső opció.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
A telepítési sorrend nagyon fontos, arra nagyon kell fiegyelned! Rég nem pepecseltem a játékkal, de otthon még alighanem fellelhető pár általános és konkrét beállítás, ha addig nem oldódik meg, este előkaparhatom őket.
Az alapelv mindenestre az, hogy hogy a hivatalos kiegészítők után jöjjenek az unoff patch-ek, aztán az általános grafikai modok, mint amilyen pl a QTP, vagy az Illumination Within, aztán lokális terültre ható graf vagy játékmenet modok, mint amilyen a BC is. A quest modok csak ez után. És célszerű minden új mod feltelepítése után egyesével ellenőrizni az OMM-el, hogy konfliktol-e. Ha nem, akkor jöhet a következő. A magyarítást nem tudom hová célszerű rakni, mert azt sosem használtam, csak gondolom, hogy a legvégére. Kár volt grafikai elemeket berakniuk ebbe a magyarítás modba, csak zavart okoz. Még annyit javaslok, hogy ha még nem toltad végig a játékot korábban, akkor quest modokat egyelőre ne pakolj fel.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
katt777
félisten
Töltsd le a betöltési sorrendet! IW BC előtt kell mindenképpen, viszont mindenképpen lesznek a semmiben ablakok Chhalban és Brumában is, de fordított sorrendben meg az elárasztott Lywin közepén lesz elvágólag 1m szintkülönbséggel a víz.
BC-ből csak a full.esp-t töltsd be!!! (És persze az .esm-et.) A többi közül több hibás, illetve konfliktolnak a full moddal.
OMM konflikt-detektora nem sokat ér, mivel egy csomó "konflikt" eleve abból fakad, hogy a modok fölülírják az alapfájlokat, de ebből nem lesz gond, olyasmiből meg lesz, amit nem jelez.Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
GypsFulvus2
őstag
Azt mindenképpen! Nagyon szép lesz vele esténként, és nem vettem észre hogy bármiféle problémát okozna. Amit még mindenképpen ajánlok az a Beaming Sunglare [link]
Nagyon kicsi, nem igényel semmi extra erőforrást, és sztem nagyon szép lesz vele a napsütés."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
-
GypsFulvus2
őstag
Nem azt jelenti, hogy rosszak, hanem azt, hogy konfliktus van a pirossal jelölt modok között. A gyakorlatban az is lehetséges, hogy egyetlen mod konfliktol az összes többivel, vagy az kavart össze valamit amit említettél, hogy az Illumination Within-előtt volt fenn a gépeden. Ha nem OMM-el deaktiválsz egy modot, akkor az lehet hogy maradandó módon átírt valamit a programban.
Az is könnyen lehetséges hogy egyszerűen csak a modok betöltési sorrendje nem jó. Ebben vannak alapelvek, de gyakran csak hosszas kísérletezgetés után derül csak ki a helyes, személyre szabott betöltési sorrend. Pl amit belinkeltél, nem látom rajta a Knights of the Nine esp-jét, pedig annak valahol fönt kellene lennie. Első körben nézd meg, hogy így telepítetted-e a [link] játékot.
Én már jó ideje nem nyúltam a játékhoz, de emlékszem, hogy van egy bétatesztelés számára bennhagyott utasítás, amit ha az ini-be beírsz, és a játékba visszatérve ráklikkelsz a hibás textúrára, akkor kiírja, hogy melyik mod-hoz tartozik az adott textúra. Hosszas kukázás után találtam rá erre. Ha nem jutsz megoldásra, holnap megpróbálom előkaparni a házi fekete lyuk-ból.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Ja és még annyit, hogy ha követed a Katt cikkében leírt telepítési sorrendet, akkor az összes off és unoff patch telepítése után, de még a modok előtt érdemes csinálni egy backup-ot a játék teljes Data könyvtáráról. Így ha egy mod valamit elcsesz akkor sem kell újratelepítened, hanem felülírod a régi könyvtárral. Aztán ha ez megvan, akkor az OMM használatával egyesével pakold föl a modokat, és a játékba belépve ellenőrizd le, hogy jól működnek-e. A readmefile-t minden modnál el kell olvasni, ott gyakran írnak ismert vagy lehetséges konfliktokról. Ellenőrizd le , pl ha van egy Bravil városképét megváltoztató mod, akkor lépj be a játékba, menj el Bravilba, és nézd meg, van e valami gond. Ha minden rendben van, akkor csinálj egy újabb Data Backup-ot (persze sok helyet elvesz a vinyón, de valamit valamiért), és folytasd tovább a moddolást. Nem árt ha van az embernek 2-3 backup-ja a moddolás különböző fázisaiból. Ha az ember nem így jár el, hanem egyszerre feldob 10-20 modot egyenkénti ellenőrzés nélkül, akkor szinte biztos gáz lesz valahol.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Bezony. Ha új fegyókat ad hozzá, akkor azok meglesznek. De azon modok közül, amelyek már meglévők textúráit módosítják, mindíg a betöltési sorrendben legutolsó fog "élni", az felülírja a korábbiakat. Könnyen lehet hogy a sok piros konfliktod némelyike ezért van. Ettől még a játék játtszható marad, csak a modok egy részének hatása elvész.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Nna megtaláltam a konfliktoló modok keresésére alkalmas módszert.
1. Mentsd el a játék eredeti ini file-ját egy backup-ba (biztos ami biztos)
2. Lépj be az ini file-ba és keresd meg ezt a sort:SBetaCommentFileName=
3. Egészítsd ki ezt a sort így:
SBetaCommentFileName=MyBetaComments.txt
4. Mentsd el a módosított ini file-t, lépj be a játékba, és keresd meg azokat az objektumokat amelyek problémásak (pl a lila ablak)
5. Nyisd meg a konzolt (0 billentyű vagy ~ , a billentyűzetedtől függően)
6. Klikkelj rá ballal a hibás objektumra. Ekkor megjelenik a képernyő tetején az objektum neve és a hexadecimális kódja.
7. Gépeld be a kozolba a hibás objektum nevét pl így:
bc "lila ablak" (a bc a beta comment rövidítése, utána szóköz, majd idézőjelben a megjegyzés) vagy pl:
bc "lebeg a fa" (csak angol karaktereket használj, ékezetet és egyebeket ne)
8. Nyomj egy entert. Ha minden rendben, látnod kell egy üzenetet: "beta comment added"
9. Zárd be a konzolt és lépj ki a játékból.
10. Lépj be a játék fő könyvtárába, oda ahol a Data könyvtár is van. Itt látnod kell a beta comment könyvtárat, amit az ini-ben csináltál:MyBetaComments.txt
Nyisd ezt meg notepaddal. Valami ilyesmit kellene látnod:
8/15/2008 (10:12) Nazarian.esp 5/19/2008 (14:42)
kizcar SomeOutdoorCell (8,3) 38235 14531 1508 "lila ablak"8/15/2008 (10:13) PrankMod.esp 8/12/2008 (15:30)
kizcar SomeIndoorCell -1914 682 -80 "a fa lebeg"Ebbből láthatod, ahogy az első problémát a Nazarian mod a másodikat meg a Prank mod okozta. Lázhatod továbbá a hibás modok telepítésének dátumát, a beta comment hozzáadásának dátumát, aé a hibás objektumok X Y koordinátáit)
Ekkor az OBMM-t megnyitva első körben végezz el egy BSA redirection nevű műveletet:
1.Start OBMM.
2.Klikk Utilities.
3.Klikk Archive invalidation. A felugró ablakban:
4.Klikk BSA redirection (ez az alapértelmezett).
5.Klikk Update Now.
6.Zárd be az Archive invalidation ablakot
7.Lépj ki az OBMM -bőlHa mindez nem segít. Akkor el kell kezdened változtatgatni a hibás mod betöltésének sorrendjét szintén az OBMM-el. Ha nem jutsz előre, és a mod zavaró vagy játszhatatlanná teszi a játékot akkor deaktiváld. Kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Simán az FPS esett vissza? Vagy valami más jelenség? Mert az erdők környezete volt a leghardverigényesebb. Nagy különbség van a város és a vidék között a GPU használat szempontjából. Én az arany parton, Anviltól északra próbáltam ki mindíg, hogy laggol-e egy adott beállítással. Valamiért a Golden Coast környéke eszi meg leginkább a GPU erejét. Ott volt az az erdőd ahová a Gray Prince küldött, hogy kutasd fel a családfáját. Ott mindíg volt pár csonti meg oroszlán. Ha ott nem laggolt, amint épp 3-4 ellenféllel küzdöttem, akkor mindenhol jól ment.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Varlaisaran
senior tag
Én tegnap vágtam gallyra az obli telepitésemet. Láttam irtad ezt a qarl texture packot. Há'mondom eceélünk
Itt-ott nincs meg a textura, ahol hiányzik, oda a world mapot teszi be lilás szinben. Pedig obmm, activate, invalidation, minden anyámkinja, ahogy le volt írva. Mondjuk én nem telepitgetek, mert előtte cakkpakk backupoltam az obli könyvtárát.
Viszont amiket sikerült átmódosítani az nagyon szép lett. És még mindig az az érzésem, hogy az oblivion messze meglépte a korát, csinálhatnak akármilyen csilivili dájrektiksznyócvanezermilliós vackot, azért ez még mindig asztalra tud csapni ha kellBetöltési sorrend:
Na ezen szivtam sokat én is. Alapban csak simán bevágom obmm nélkül, ha lekapok egy újat, aztán belép, kilép, és obmm-el nyomok egy conflict tesztet. Ami általában mindig értelmetlen, mert sokszor nem kevés piros ütközésnél is hibátlanul megy. Valahol láttam egy jó leirást, ami mod tipusa, és egyéb attributumai szerint ajánlja a sorolást. Töb kevesebb sikerrel működik. Most pl kipróbáltam az alluring potions 2-t, egy kis vacak, és szétdobta a load orderemet. 10 percig hokiztam rajta, mig müködött, az ominozus mod le-fel helyezgetésével. Aztán jó lett. Jobb ötletem nincs rá
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Igy van. Emellé az Obli még jó, néhol művészi, néhol reális, néhol valóban fantasy, noéspersze néhol mocskosul idegesítő, mint pl most is...
Elszóltam magam, ugyanis nem tudtam visszaállítani a backupból a telepítést Töröltem az egész obli dirt, visszaállitottam a régit, de world map-ozik, sőt, már Skingra is lilás mapokban úszik, meg a Jerallok havas dombjai is (vagyis most lilák). Most jött el az ideje kicsit turkálni vizsgálgatni a lowlevel működést, főleg ha moddolni akar az ember. Érzem, hogy igen apró a probléma, tuti hogy valami sokadik rejtett, eldugott config fileban van fals adat; lévén rossz helyen keres texturákat, gondolom ehelyett dobja be a world mapot. Azt már most tudom, hogy alacsonyabb szinteken gányolták a gémet, főleg ahogy a bsa-kat kezeli, kész katasztrófa. Okosmegoldás nincs most. Egyenlőre reinstall
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Tegnap esti szíváseredmény...
A kollega által belinkelt content validator ugyebár arra hivatott, hogy valami referencia alapján ujrarendezze a texturákat (vagy egyéb dolgokat). Vagy forditva a meglevő elemekeből hoz létre egy referenciát, amit ugye meg is kérdez a végén, hogy elmentse-e az előző archiveinvalidation-t. Elmentette, létrehozta az újat, no effect. Ebből gyanitom, hogy itt valami más lesz a hiba. A My Games-ben az obli alapban nem tárol mást, mint az ini-t. Most, mivel fut Wyre Bash, meg OBMM is, ezek telerakták minden vacakkal, ami nem szokványos txt file, valami bin-szerü vacak.
Ezeket eltávolítom, továbbra sincs semmi hatása, gyak. nem is csináltam volna semmit. A Data (illetve a komplett obli dir) helyreállitása után sincs változás, tehát már arragyanakszom, hogy a registry-ben van valami, vagy valami eldugott helyen levő referenciából szedi (amit a qarl pack módositott netalántán), és még mindig a régi helyről akar texturákat rakosgatni (ahol ugye már semmi sincs, mivel omod-ként felrakott qarl packot rendes uninstallal szedtem le)
Bethesda-ra keresve találtam a registry-ben pár elemet, de szintén bin jellegü semmitmondó dolgok, és csak 3 kulcs, ami kevés textura referenciának.
Oblivion-ra többminden jön elő, szintén értelmezhetetlen, egy csoport kivételével, ahol Bashed patch-ek vannak bejegyezve. Ez már gyanusabb, de őszinte leszek, figom sincs róla, mit csináljak vele
Mégegy dolog. Anno próbáltam a Morrohun-féle honositást. Az ini file-ban még annak a maradékát is megtaláltam, holott ezer éve leszedtem. A hiba ugyanez volt, lilázott, world map volt. Namost ha ezek benne maradtak, akkor ki tudja mi nem ragadt meg benne:S
Az ini törlésével elcsunyultak a texturák (még az alap is), és mégtöbb world map jött elő, már a waterfront is lila
Nos, ha lesz valami eredmény, jelzem
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
katt777
félisten
A BS jó, ha a benne levő modokat használod, bármely más mod belecseszhet. Marad a próbálgatás. Ha újratelepíted is a játékot, ini fájlok, és a C:-re telepített fájlok megmaradnak ott, tehát tiszta telepítéshez ezeket törölni KELL.
Varlaisaran: Én simán telepítettem mindent, BS után rendben is volt. A föl-le telepítgetések betesznek a proginak.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Varlaisaran
senior tag
Saját mod, készülőben, egyenlőre még gyakorló jelleggel, de gyorsabban haladok, mint vártam. Ez itt Wendir nagyterme, féligmeddig újjáépitve, berendezve, azóta már a falakon is Welkyndek, varlák ragyognak, kis idő, és életet lehellek az egészbe. A pontos cél még titok, de nem sokáig
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
katt777
félisten
Nekem a megfelelő BS-del együtt volt vagy 3 hét.
A rózsaszínesedés Jorusnál hibás játék volt.
Az archinv szükséges egyes modokhoz, használatát az adott modban MINDIG leírják!Varlaisaran: Mint már mondtam, C: meghajtón is vannak obli fájlok (az a valami valahol a user\Appdata mappában), nem csak a Dokumentumokban. Random kilépést nem csak mod okozhat, hanem rossz, vagy csak a hrdvernek nem megfelelő ini beállítás is.
Célszerű egyébként többször biztonsági mentést csinálni a telepítésről, ha éppen működik, főleg archinv.-ek előtt.
A modokkal és egyebekkel az ini fájl bővül, és ha egy reinstallnál ismeretlen bejegyzés akad, az is okozhat hibát, de sztem ált. inkább figyelmen kívül marad.GypsFulvus2: Az említettek mellett a VGA-meghajtó is bekavarhat (kilépés és egyéb hibák), nálam pl. C9.11-gyel nem volt kényszerített mód W7 alatt.
HaaS: OOO önmagában nem okozhat hibát, én anno próbáltam, és gond nélkül futott, csak sajnos rpg-hülyítette az egész játékot.
hoffman_: Azt úgy hívják, hogy Unofficial Mods Patch, a Ko9 ugyanis egy küldetéscsomag, és egyenként patcheli őket a csomag, így abban lesz a Knights (stb) is.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
nagyúr
Kicsit feljebb linkeltem egy oldalt, ahol vannak módszerek a memóriazabálás kordában tartására. Nekem 2 GB memóriával órákig fut mindenféle lassulás és akadás nélkül - és nem a grafikai minőség rovására megy a dolog.
(hogy most pontosan mit és hol állítottam, írtam át... passz. Már jó pár hónapja csináltam, azóta nem is volt gondom vele)
-
nagyúr
Majdnem. Az új textúrákat megnyirbáltam, mert azok tényleg tudják enni a memóriát. Nekem a fű-fa-bokor minősége jó eredetiben is.
ini tweak van, moddolás pedig csak annyi, amit a cikk ír, meg talán 1-2... (talán időjárás) Pontosan most nem tudom megnézni. Közben rájöttem, hogy a textúrák méretei tényleg sokat számítanak. Amúgy magas felbontás, max. graf és beállítások nálam is.
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
Nálam annyi volt a szaggatás 4x textúrákkal, hogy 5-6FPS-re leesett a megjelenítés, ha BC városba léptem, vagy uott hirtelen forogtam. Ez E8400-zal, 3GB RAM-mal (XP), és HD4870-nel, de HD3870-nel is, csak akkor a grafika nem volt maxon (ha még emlékeztek, hogy anno én is mindig átállítottam a grafikát képmentésekhez ), és ini-k sem.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
kizcar
tag
Az Oblivion.ini volt a ludas. Kipróbáltam az eredetit, ami csak a játékban beállítható max grafikát endedi és jó lett. Csak tényleg azt nem értem, hogy akkor régebben miért nem volt probléma. Na mindegy. Óvatosabb leszek mostmár az ini tweakkel. Először mindig csak egyvalamit fogok átállítani. De szerintem biztos az uGridsToLoad a fő szaggatásokozó.
Egyelőre hagyom így, inkább játszok vele, mert most egy ideje csak ezzel szórakoztam. -
katt777
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gyúrósok ide!
- Debian GNU/Linux
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Stellar Blade
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Formula-1
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen