Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Elgondolkodtam hogy beszereznék egy drónt, először hobbyként felfogva, és ha megtetszik esetleg videózgatnék is vele, hátha visszahozna egy kis pénzt.

    Első körben szinte 1 magyar topicot sem találtam, ami azért kínos mert a boltokat elnézve nem valami bő a kínálat, és külföldiek biztos nem tudnának abban a kérdésben segíteni hogy milyen számomra is elérhető (értsd amit ki is szállítanak) opciók vannak.

    Két típust találtam ami szerintem említésre méltóbb kategóriába tartozik: 400 euró környékén:

    Walkera QR350 PRO
    DJI PHANTOM

    Kicsit belegondolva viszont ha nem tetszik akkor igen csak kidobott pénz. Szóval egyéb elérhető típusok érdekelnének.

    A legfontosabb hogy legyen élőkép és ezt valamilyen módon élőben láthassam, ne csak miután letöltöttem.

    Nagyon megörültem mikor rátaláltam erre a típusra Hubsan H107D, pont az van benne amire szükségem van, elég olcsó is, de aztán megláttam hogy kisebb mint a tenyerem.

    Többnyire kültéren használnám, és félek hogy egy ilyen kis testű légypiszkot könnyen falhoz csap a szél vagy bevágja egy fa lombjai közé stb. + úgy vettem észre hogy eléggé könnyen megszakad a videókapcsolat, ami végzetes ha olyan helyen repül ahol nem látom.
    Már pedig a cél az lenne hogy érdekes/necces helyeken járjak vele ahol nem lehet közlekedni.

    Nagyon köszönöm a segítséget

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    4 nap kutatás után kicsit képbe kerültem.

    Pl azt már tudom hogy Phantomot és a lent említett Walkera gépet nem érdemes venni ha érdemi eredményt szeretnék elérni.

    Először mindenképp ajánlatos egy 15,000-20,000 Ft-os gépbe fektetni amivel meg lehet tanulni az alapokat és ki lehet próbálni hogy tetszik-e

    Ez a gép például benti bohóckodásra tökéletesen alkalmas, az oldal alján még kis kiegészítők is vannak (vízágyú, horog, fegyver stb) ha van gyerek biztos élvezni fogja.

    Én pedig ezzel szeretnék megtanulni, youtubeon elég sok videó van róla, szóval viszonylag népszerű, van hozzá alkatrész is, tehát bármit lehet cserélni ha elromlana, illetve komoly ütközője van, szóval semmiképp sem kell félteni.

    A jó dolog hogy kis ügyességgel lehet rá akciókamerát is csatlakoztatni(plGoPro) és az árához képest több mint elfogadható videó készíthető vele.

    Eddigi kutatásaim alapján ez tűnik a legjobb választásnak. Ha magunk válogatjuk és rendeljük meg hozzá az alkatrészeket, akkor ezen ár töredékéből is össze tudjuk hozni.

    Üdv

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Írtam egy cikket a drónokról, nem teszt, inkább az első alkalmakról, ismerkedésről szól, akit érdekel a következő linken érheti el: Katt

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Írtam egy újabb cikket, amiben bamutatom miként lehet videózásra alkalmassá tenni a v262 drónt.

    És itt egy videó amit elsőnek készítettem az átalakított géppel.

    A teljes felszerelés kamerával és minden tartozékkal (pl tölthető elem, extra aksi, kötegelő, stb) jóval 200$ alatt maradt, de erről majd egy későbbi cikkben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ittakary #30 üzenetére

    Ne haragudj, de néhány éve ennyi pénzért egy kompakt gépet vettél, most pedig akár 12 emeletes épületek fölé tudsz emelkedni, és onnan videót készíteni. Azért szerintem még egy átlagembernek sem annyira drága.
    Mikor manapság 200k-t is kifizetnek egy telefonért...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Geller72 #33 üzenetére

    Ez azért szerintem nem így működik. Ha nincs géped nincs hogy megmutasd senkinek hogy te mekkora király anyagot tudnál készíteni vele. Viszont ha találnál 1-2 helyet ahol fizetnének egy légi felvételért és neked meg az lenne az első géped akkor, abból komoly probléma is adódhat.

    Mert elsőre nem tudsz szépen repülni úgy ahogy az egy minőségi videóhoz kellene + közel sem vagy olyan bátor, vagy ha mégis akkor az inkább butaság, és csak a szerencse segít hogy ne ütközz vagy veszítsd el a gépet.

    Amúgy elárulod milyen gépet néztél ki? Szerintem egy jól összerakott f550 hexa, már képes olyan videót készíteni amivel minőségi anyagot lehet készíteni, és bátran kérhető érte pénz, ez pedig kamera nélkül kb 500€ ból kijön(de persze itt sem árt rászámolni, a pótalkatrészekre még néhány ajrót).

    Amúgy úton van az f450 alkatrészekből 320$ + 80$ szállítás hobbikingtől, ha beválik lesz belőle f550. Erről is készítek majd cikket, és pontos leírást linkekkel, hogy aki nem ért hozzá mint én de szeretné építeni egyet, az mit kell megvegyen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kár hogy ilyen gyéren látogatott ez a topik. Valószínűleg a legtöbben ha tudják is hogy van hobbi szinten felhasználható drón, azt gondolhatják hogy ez nagyon drága, és nem foglalkoznak vele(ahogy én is pár hónappal ezelőttig) Teljesen véletlenül bukkantam rá egy hirdetésre (ugye adblock mellett elkerül a legtöbb célzott szemét), ami egy DJI Phantomot reklámozott, és igaz hogy drágának találtam de mégsem több ezer euróba került mint ahogy én azt addig gondoltam.

    A másik nagy gond szerintem, hogy a legtöbb játék besorolású gép 40-50 repülést bír, és utána cserélni kell minimum a motorokat. Saját gépet viszont nem kezd el csak úgy bárki építeni, mert fogalma sincs hogy mihez kezd ha megakad, talál-e valakit aki segít stb.

    Ez utóbbit próbáltam meg orvosolni, és belevágtam egy saját gép építésébe ami elsőre igen meredeknek tűnt mivel nem értettem egyáltalán hozzá. Videókból és egy ismerős által sikerült kiválogatni mi kell a géphez. Megrendeltem, és sikeresen össze is szereltem, közben fotózgattam, mert úgy gondoltam hogy amint kész vagyok, leírom a tapasztalataimat, és készítek egy hosszabb cikket, ami nem arról fog szólni hogy lépésről lépésre veszem mit hogy kell, hanem összegyűjtöm a szükséges anyagot, és én csak a saját meglátásaimat teszem hozzá, ami mivel teljesen kezdő vagyok, nagyjából pont azokra a kérdésekre ad majd választ ami a legtöbb hezitálót érdekli.

    Szóval itt az első bejegyzés ami a alkatrészek kiválasztására fókuszál. Remélhetőleg a hétvége folyamán befejezem a hogyan készült cikket is.

    Remélem lesz aki hasznosnak találja, és kedved kap saját gépet építeni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Geller72 #43 üzenetére

    Nem kritizálni akartam, csupán felvezetés/tényközlés volt, de szerintem ez amúgy is érthető.

    Az írásaimmal az lenne a célom, hogy amatőr szemszögből amatőröknek mutassam meg hogy nem akkora ördöngösség, egy alap gépet összerakni, főleg ha van egy teljes lista ami felsorolja a lépéséket, és nem nekik kell megtalálni minden egyes alkatrész beállítását(számomra ez volt a legfőbb gond).

    Szívesen kirakom ide is a további cikkeket, első tapasztalatok, első repülés, balesetek, mit tanultam belőle, stb. Viszont egy ember az kevés, akinek van gépe, és hajlandó írni róla pár szót, vagy képekben bemutatni, az is bátran megteheti, így akár ötleteket kaphat/adhat, min lehetne javítani stb.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz dbala #59 üzenetére

    Ezek a kérdések azért nehezek mert, ha meg is kapod rá a választ nem biztos hogy megérted a lényeget.
    Sok kisgép elbírja ezt a súlyt, viszont itt a fő tényező az hogy ez mennyire befolyásolja a stabilitást és a repülési időt.

    Nos sajnos lényegesen lecsökkenhet a repülési idő egy 50-60$-os gépen, 60 grammtól + ugye amivel felfogatod.

    Építeni természetesen jobb ötlet, főleg ha érdekel is és örömöd leled benne. Na most ehhez elszántságon túl még több pénz és rengeteg kitartás is kell, mert ha abszolút kezdő vagy akkor lesz pár akadály amit egyedül nehéz megugrani.

    Kezdő gépnek szerintem mindenki egy olcsóbb verziót ajánlana, ami lehet nem bír el nagy terhet, de megtanít kezelni a gépet, és persze segít eldönteni hogy tetszik vagy sem.

    Én egy WlToys v262-el kezdtem, ami simán elbír egy 120g-os goprot is, főleg ha levesszük az ütközőt ami magában 80g. Az alapgép repülhető állapotban 90$, az egyetlen gyenge pontja a motor, aminek kicsit ki lehet tolni az élettartamát, de max 40-50 repülés után mind a 4-et cserélni kell, ami 16$. Itt találsz róla pár cikket, első benyomást, én mai napig használom, haverok jól elszórakoznak vele, szinte törhetetlen.

    Remélhetőleg a holnapi nap folyamán lesz kész az első saját építési f450-ról készített cikkem(kezdő modellezőknek), ide is kirakom majd, ha érdekel nézz majd bele, és meglátod hogy miből áll saját madarat építeni. Addig is itt egy bevásárlólista, amiben az összes alkatrész be van mutatva.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz dbala #61 üzenetére

    Ennél komolyabb előrelépést csak nagyobb befektetés esetén érhetsz el. Nem igen tudok olyan kezdő gépről ami 10-12 percnél többet tudna levegőben lenni egy aksival. Mivel nagyon gyenge motorjuk van, ha több aksit kötsz is rá, a többlet súly miatt pont ugyan ott leszel, csal ugye lomhábban fog mozogni, és 2x jobban terhelődnek a motorok.

    Viszont ha úgy fogod fel hogy 7-8 perc x az aksik száma (egy 7.4v 1000mah lipo aksi 7$) akkor az már nem olyan rossz. Ennyi időközönként amúgy sem ár leszállni vele, főleg nagy melegben, hogy kicsit visszahűljenek a motorok.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lassan de biztosan elkészült végre a teljes cikk. Legfőképp kezdő még nem modellezőknek tudom ajánlani, de bárki találhat benne hasznos információt aki eddig csak RTF géppel találkozott. Egy kis betekintést enged a dronok felépítésébe.

    Minden kezdet nehéz - építési segédlet, kezdő modellezőknek

    Nekem kezdőként a legnagyobb gondot az jelentette hogy nem találtam leírást a teljes folyamatról, és ezért sokáig nem is mertem belevágni. Nem tudtam mit vegyek, hogy azok majd passzolnak-e, és hol találok majd segítséget ha elakadok, és nem tudom mi a következő lépés. Most viszont, hogy elkészült a gép, megírtam ezt a cikket, és így reményeim szerint sok hezitálónak adhatom meg a kezdő lökést.

    >>> A cikk folytatása <<<

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ricsiv92 #67 üzenetére

    A 100$ alatti gépek között nem sok különbséget találsz, már ami az élettartamot illeti. Fontos tisztázni, hogy mire kellene, ki használná. Pl gyereknek csak olyat aminek masszív ütközője van.
    Kint vagy bent akarod használni. ( egy 20-30 centis kisgép komoly port tud kavarni odabent, ami gondot jelenthet ha valaki allergiás)
    Egy nagyobb gép könnyebben elcipel egy kis kamerát, mert ugye előbb utóbb kíváncsi leszel hogy néz ki a világ magasabbról.

    Mindenképp olyan gépet válassz amihez találsz alkatrészt is(motor,propeller), mert vagy ütközni fogsz vagy simán elkopnak, és előbb mint utóbb ki kell cserélni.

    A külföldi rendelésekkel nem árt vigyázni most, mert a karácsonyi láz miatt elvesződhet vagy épp megsérülhet a csomag, ha nem sürgős karácsony után rendelj.

    A banggood-on van pár jó akció most, persze ezekhez most kell leadni a rendelést:

    [link1]

    Ez például most rendkívül jó árú kismadár, ha jól emlékszem van hozzá külön motor is. Beépített kamera, igényes kinézet.

    Ez már egy komolyabb gép, előnye hogy van benne gps, így vészhelyzet esetén nem veszíted el hanem nagyjából visszarepül oda ahonnan felszállt: [link2]

    Minél kisebb a gép annál egyszerűbb rajta az elektronika ennek pedig a hátránya hogy nehezebb is kezelni.

    A távirányítónál a Mode1 és Mode2 a gázkar elhelyezésére vonatkozik, Mode2 az elterjedtebb ahol a gáz a bal kar. De ez szerintem teljesen mind1, amelyiket megszokod az lesz a kényelmesebb.

    Pót aksit és propellert ajánlott már az elején beszerezni(2 pót aksi 2 prop szett), mert egyáltalán nem drágák, és sokban megkönnyítik a tanulási fázist. (nem kell 10 percenként hazaszaladni töltögetni)

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ricsiv92 #69 üzenetére

    Mivel nem ott élek, magyar boltot nem tudok ajánlani, de ha rákeresel google-ben a magyar rc/drone bolt szavakra lehet lesz pár komolyabb oldal is. Annyit azért nem árt tudni hogy ők is az ilyen kínai oldalról rendelik tehát, semmivel nem lesz minőségibb. A garanciával nem tudom mi a helyzet, kétlem hogy a nagyon olcsó modellekre lenne, de meg kell kérdezni. Az egyetlen előnye hogy pár nap alatt megérkezik.

    Nem hiszem hogy létezik olyan drone ami kint és bent is egyformán használható lenne. Bent ugye viszonylag kevés a hely, tehát egy 20cm es gép ha elszabadul akkor hamar lekapja a csillárt vagy a képet, ugyanakkor kint ez annyira picike, hogy 10 méter után már nagyon nehéz megállapítani merre néz az orra.

    Bentre szerintem egy micro quad lehet jó móka, azzal tényleg el lehet szórakozni, mert annyira kicsi hogy, bármilyen szoba alkalmas a reptetésére. Kapható hozzá keret de e nélkül is elég jól bírja a sokkhatásokat.

    Cheerson CX-10 CX10 Mini - ez kapható otthon is kb 10,000 ft (kínából 6000)
    Eachine H7

    Kintre pedig egy legalább 40cm átmérőjű gépet ajánlanék mert ezzel már 30-40 méterre is fel lehet merészkedni és több mint valószínű hogy még be tudjuk azonosítani merre néz. A v262-vel keret nélkül tegnap belementem egy fába, egy fém oszlopba, semmi baja nem lett a propellernek. Majd a hideg miatt hamarabb merült és 7-8 méteren leálltak a motorok, és lezuhant. A kötegelős felfüggesztésnek köszönhetően, na meg a fű is segített, de semmi baja nem lett, vízszintesen zuhant végig (mobius az alján). Szóval én nem bántam meg, kezdő és gyakorló gépnek remek választás. Ugyanakkor valamilyen szinten népszerű is, sok mod van hozzá, és szerintem könnyebb eladni is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ricsiv92 #71 üzenetére

    Nézd meg a képeknél az első videót mindkettőről. Az olcsóbbik a kisebb, ez szerintem bent is használható, de mint mondtam inkább az udvar vagy garázs, mert egy szobában felborogat mindent ha elszabadul. Ez jóval agilisabb mint a másik, mivel kisebb a tömege, viszont nem biztos hogy szeretne egy 40-80g-os kis kamerát. Továbbá mivel fehér, biztos hogy nem fog jól látszani az égen, főleg napsütésben, nem tudom milyen erősek rajta a ledek, de szerintem az sem segítene 30-40m után.

    A másik szerintem valahol a v262 szintjén van, méretben és hatótávolságban is. Viszont semmit nem írnak a repülési időről, erre nem árt rákérdezni, főleg a kisebbnél mert az csak 3,7-es aksit használ ami elég gyenge, ennek ellenére a videón nagyon megy, és ez komoly melegedéshez vezethet, főleg majd nyáron.

    Érdemes továbbá rákérdezni hogy lehet-e venni hozzájuk pór aksit és motort. Mert ha nem, akkor én tovább keresgélnék mert 8-10 perc repülési idő szinte semmi, főleg mivel ezt minimum 40 perc töltés követi(ami a valóságban inkább 1-1,5 óra)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Dread #74 üzenetére

    Magának a gépnek nem lehet baja, viszont nagy hidegben az aksi gyorsabban merülhet, és az az alig 10 perc könnyen elfogy. 4-5 és 7-8 fokban a 2 cellás 7,4v-os aksi pont ugyan annyi ideig bírta mint 20+ ban. Viszont ez alatt már lefagy a kezed akár 5 perc után is. (kesztyűben meg nem igazán javasolt repkedni, főleg az elején).

    0 fok alatt ne használd és nem lesz gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Dread #93 üzenetére

    Nem írtad, hogy mire is használnád szívesen. Nem attól lesz komolyabb hogy drágább, főleg a készen árult típusokra nem igaz, hogy attól hogy többet kérnek érte jobb is.

    Ha maradni szeretnél az egyszerű előre gyártott dolgoknál akkor ez lehet egy opció.

    Viszont ha szeretnél kicsit mélyebben beleásni magad akkor talán érdemes megfontolni egy ilyet

    Ahogy látod ezen nincs extra borítás ami a legtöbb esetben csak + súly, mert semmitől sem véd.
    Az előnye hogy egyszerűbben javítható, és átalakítható nagyobb kisebb méretre. Hátránya hogy a csomag nem tartalmazza az aksit és a töltőt.

    Ha sikerül tisztázni hogy melyik része érdekel a sportnak (fent a levegőben kóválygós vagy alacsonyan akadályok között hasítós ) akkor szét lehet nézni más típusok között is. Ehhez persze nem árt ha 1-2 hétig tapasztalatot gyűjtesz az első gépeddel, hogy biztos jól dönts, és ne egy lomha gps-es gépet vásárolj, ha te inkább akrobatikázni szeretnél vele a fák között...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Majd egy hónapba telt, de megérkezett végre a csomag. Összességében csak a 4 motorra lett volna szükség, de mivel a szállítása már annak a 200 grammnak is majdnem annyiba került mint ennek a másfél kilónak, így megrendeltem ezt az fpv szettet is amit mindenképp ki szerettem volna próbálni.

    [link]

    Nos ez közel sem olyan komoly cucc mint amit az alattam lévő kolléga említ, de kezdésnek tökéletesen megfelel. 100$ az adó/vevő/kamera és 30 a kijelző, ami akár szemüveggé is átalakítható. A legnagyobb előnye (az árat leszámítva) hogy tényleg csak össze kell dugni pár kábelt és működik, semmilyen komolyabb szakértelmet nem igényel.

    Az utolsó képen a jobb alsó sarokban látható 3 egységből álló rész kerül a gépre. (megoldható hogy a nagy aksi balance kábelére legyen csatlakoztatva és így nincs szükség extra súlyra/aksira)

    Úton van egy komolyabb antenna szett, ami a gyárit hivatott lecserélni, mert arról csupa rosszakat mond mindenki. Amint az idő engedi, kimegyek és letesztelem, és írok belőle egy cikket, hogy bemutassam miként működik, és megéri-e vagy sem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz huliganboy #118 üzenetére

    Az ebayel az a gond hogy sokkal inkább védik a szélhámos eladókat, mint a vásárlót. Nem lehet csak 70 vagy 80 szavas értékelést hagyni, amiben már a termék nevét is nehéz pontosan idézni, emellett pedig az eladó még le is tilthatja hogy az értékelés alatt mutassa-e a vásárolt termék nevét.

    Attól hogy UK-ből rendeled, nem biztos hogy jobbat kapsz mint ha HK-ból jönne. A legtöbb ugyan onnan rendeli nagy tételben és a rövidebb szállítási idő miatt eltudja adni drágábban. Esetleg próbálj utána nézni hogy lehet megkülönböztetni az eredetit a hamistól, és mindenképp olyat keress ahol nem 1 db kép van berakva a termékről, és normális, részletes leírással rendelkezik.

    [link]

    A fent linkelt videón szépen lassan emelkedik, szélcsendben. Ilyen olcsó géppel nem ajánlott egy helyben lebegve videózgatni, mert nem képes stabilan állni, és apró széllökések mindig vannak, ami a linkelt videón is látszik.

    Ajánlott mindig menni valamerre, még ha lassan is, kis dőléssel. Ereszkedésnél össze vissza rázkódik a kép, ilyenkor ne számíts jó anyagra.

    Ez általános szabály, de sport videózásnál különösen figyelj, hogy nem menj emberek fölé, főleg, ha azok nem is tudják hogy van valami felettük.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz AeSDé Team #188 üzenetére

    Elég sajnálatos, úgy tűnik hogy te egy több sebből vérző modellt kaptál. Én nem próbáltam, de az a 40g extra teher nagyon kevéske, ha jól tudom ezt is 7.4v-os aksi hajtja, a gép kb 130-140g tehát többet kellene bírjon. A rep idő is épp a minimum, persze ez függ az agresszivitástól is, de az elején ennél több kellene legyen. (persze ez mind adódhat abból hogy a hibás motor tényleg az elejétől kezdve gyenge volt, és nem tudott annyit emelni a gyro meg nem hagyta hogy felboruljon )

    A gond az, hogy mivel nem az első repülésnél volt vele gond, rögtön a vásárlás után, nem tudom semmivel sem bizonyítani hogy nem repültél vele már 40x vagy nem száltál vele falba, és azért nem megy a motor.
    Persze próbálkozni lehet, leírni hogy nincs sérülés a gépen nem ütköztél stb, aztán lehet beszámítják neked ha tőlük rendelsz új gépet is.

    Ezt viszont szerintem senki nem ajánlja neked. Ha sürgős akkor is külföldről érdemes sürgősségi postával, és még így is olcsóbban jössz ki.Nézz szét banggood on, Hobby/Toys >>> Rc Quadcopters topicban. Rengeteg típus van, minden igényre.

    Ez pl egy jóval komolyabb gép: [link]
    Persze az ára sem olyan alacsony, de ebben már találsz gps-t bőven elég a táv hatósugara, viszonylag sok ideig lehet vele repkedni aksi csere nélkül, erősebb motorok, ha minden igaz ezek már "brushless" verziók, ami annyit tesz, hogy nem kell 30-50 repülés után kukázni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz AeSDé Team #192 üzenetére

    Motort, sose 1 db-ot rendelj. Minimum 4, mert ha csak egyenként cseréled, általában néhány nap eltérés van köztük. Attól függően hogy melyik volt jobban terhelve.

    De, ezek a gépek nem költséghatékonyak hosszabb távon. Nekem jelenleg v262-m van, teljes motor szett cserélve, hűtőbordák, és extra hűtés mod, mégis 30 repülés után megadta magát az egyik motor. 22 óvatos kamerázós, és 8 80-100%-os őrjöngős. A 4 motor 16$, tehát napi 2-3 repüléssel is kevesebb mint 2 hetet bír ki. Persze itt is előfordulhat hogy csak az az 1 motor volt hibás, és még majd repül 20-at a többivel, de 50 repülésnél szerintem egyik 100$ alatti gép sem tud többet.

    Tehát, ezek arra jók, hogy kipróbáld, megtanuld kezelni, és ha tetszik továbblépj, ha nem eladd.

    Ha a gép nem sérült, motor csere után, itthon el lehet adni olyasmi árban ahogy vetted.

    A h8c javára írható még a 7.4v-os aksi, ami sokkal erősebb az 1s 3.7v-nál. A hatótáv és a repidővel egyenrangú szempont.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz AeSDé Team #203 üzenetére

    Kereshetsz ebayen is ebay.co.uk, állítsd be aurópát és néz meg van-e alfogadható árban motor. Banggoodról biztos olcsóbb, a szállítás vagy ingyenes vagy 1-2 dollár, és akkor kapsz trackinget. Az hogy mikor kapod meg már változó. Nekem jött meg csomag 9 nap alatt is, de volt hogy52 napig kellett várnom.

    Ugye ott a legnagyobb gond hogy nem frissül a stock jelzés, tehát lehet rég elfogyott. És ha több mindent rendelsz egyszerre akkor könnyen belecsúszol egy ilyenbe.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz szasza0802 #271 üzenetére

    Nem publikus a video!

    A motorok újak? Ha nem és van bennük legalább 20 repülés akkor csak simán elgyengültek, és már nem bírják felemelni a gépet. Akkor szokott az egyik oldala lemaradni, és a gyro nem engedi felszállni a többit sem, hogy nehogy átforduljon. A gyengülő motor már nem forgatható annyira könnyen kézzel, mint a többit!

    A propellerek forgási irányát így lehet megérteni:

    Idézet a cikkből:
    A propellerek felhelyezésénél is nagyon figyeljünk. A csomagoláson általában jelzik hogy CW(óramutató járásával megegyező) vagy CCW(óramutató járásával ellenkező) irányba forog. (viszont ezt van hogy félrecímkézik mint esetemben) Tehát célszerűbb megérteni merre kell forogjanak és így biztos nem tévedünk. (hibás felhelyezés esetén a gép fejre áll, vagy egyéb sérülést szenved, legyünk figyelmesek)Ha megvizsgáljuk a propellert, láthatjuk hogy ívelt a felülete, van egy oldala ami leejt és értelem szerűen egy másik ami felfele mutat. Na most ha ezt a kezünkben vagy akár a motor tetejére rakva elkezdjük forgatni akkor látszik merre fele tolja a levegőt. Ha arra forgatjuk amerre a leejt, akkor értelem szerűen alávág a levegőnek és felfele tolja azt, ez pedig a földhöz nyomja a gépünket, de mi épp az ellenkezőjét szeretnénk. tehát arra kell forogjon amerre a lapátok felfele ívelő része van, hogy az lefele tolja a levegőt, és elemelje a gépet a földtől. Mivel a motorok csak egy irányba forognak, nézzük meg melyik propeller melyik motorra passzol rá úgy hogy az a felfele ívelő oldal felé forgassa. Ha nem lenne világos az alábbi ábra remélhetőleg segít.

    A teljes cikk itt olvasható.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tudom hogy itt nem ez a sláger, de nincs véletlenül valakinek v262-es kisgépe?

    Teljesen érthetetlen okból kifolyólag, kb 10 méterre tőlem 5-8 m magasságban megőrült 40 ről 80% os érzékenységre váltásnál, és elindult elég gyorsan hátra lefele. El is trafált egy fát, irányítani nem tudtam már, de a gázt sikerült lehúzzam miután becsapódott.

    A lényeg hogy, az esés után nem tudtam élesíteni sem, nem érzékelte a távot. Hazahoztam, és itt már működött. Igaz hogy egy feltöltött aksit próbáltam, de még a másik sem volt lemerülve 7,4V-nál járt csak.

    Nem volt semmilyen zavaró tényező, és 1x már előfordult egy ilyen 3 méterre tőlem zuhant le, ugyan így elvesztettem az irányítást, de akkor csak megálltak a motorok és leesett, nem indult el csak úgy. És ott 5,8 ghz-es fpv szett is volt rajta (amit máskülönben elég jól elbírt)

    A távirányítóban az elemek már 1,25V-on vannak, de a kijelzőn csak 1 csík hiányzik... repültem már úgy is hogy 2 csík volt csak.

    Amúgy a gépnek annyi baja lett hogy eltört egy műanyag motor tartó elem, ami könnyű szerrel ragasztható, rendkívül erős gép.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz szasza0802 #539 üzenetére

    Itt van pár kép róla:

    [link]
    [link]

    Mivel nem erre a gépre terveztem, a tápellátást csak úgy tudtam megoldani hogy két aksit raktam rá, és ez azért befolyásoltam a repülési időt is rendesen. Balance csatlakozóra is rámegy az fpv és akkor alig csökken a repidő. A kép tökéletes volt, nem rezget, a műanyag sapka elég jól elszigetelte. A rendszer pedig egy 500mw-os boscam sett HK-ról. A gép teljes súlya 300g volt, és még így is maradt ereje emelkedni rendesen. De azért aki ilyesmit tervez jobban jár egy könnyebb adóval, és 1 aksiról megoldott tápellátással.

    Ha sikerül megjavítsam, kicserélem az aksiban az elemeket, remélhetőleg az lesz a gond. A gépben az antenna vízszintesen áll, Így még jobb kellene legyen a hatótáv.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz settenkex #552 üzenetére

    Ez azért érdekes mert ugye alap szabály hogy emberek fölé, és ha lehet közelébe sem repülünk. Na most ha ezek bezsúfolnak több 10.000 embert egymás mellé ,és abból a 10-20 egyszerre mozgó gépből 2-3 megzavarodik, akkor rövid távon első és utolsó előadás lesz.

    És persze lehet mondani hogy ezeket profik rakták össze, de ki tudja mi zavarhatja meg az egyik gépet? Lehet valaki pont erre utazik majd és szándékosan megpróbálja zavarni az adást hogy galibát okozzon.

    Ez csak azért jutott most eszembe, mert van egy Turnigy 9x távom, és az utolsó repüléseinél rendkívül érdekes módon többször is jelet vesztett tőlem pár méterre. 1x gáz jelet ekkor zuhant pár m-t, 2x irányjelet, és 1x ruddert. Tudom hogy én nem mérnöki precizitással raktam össze, de ettől függetlenül semmi nem változott vagy történt a géppel ami indokolná ezt a hirtelen szarakodást.
    Szerencsére még nem volt baj belőle, holnap lesz időm kimenni távolabb a várostól hogy próbálgassam mikor jön elő, de ez bárkivel megtörténhet.

    Persze ettől eltekintve érdekes show-nak mutatkozik, és ha valahol követhető tuti megnézem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz atthany #570 üzenetére

    Én is most próbáltam ki ezt a postázási módot. Annyira azért nem kell kétségbe esni, mivel náluk most egyébként is ünnep van lehet bezavar kicsit. Én két hetes szállítási idővel már megelégednék, neked is ali telt el egy hét légy türelemmel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Turbobacsi #643 üzenetére

    Ilyen helyzetekben fel kell kapcsolni 100%-ra és visszahozható a gép. Amennyiben így sem bírna a széllel úgy már tényleg felelőtlenség és közel sem élvezetes reptetni. Még a közel 1kg-os F450 sem szereti különösebben a nagy szelet. Persze azt nem viszi el, de darabos széllökések instabillá teszik, és inkább küzdelem lesz a repülés mintsem élvezet.

    Repülés előtt nem árt megnézni weboldalakon mekkora szelet jósolnak arra a napra időszakra. De a nagyobb fák felső ágait is lehet csekkolni indulás előtt. Ha azok jelenleg levél nélkül mozognak, akkor nagyobb szél lesz mint amennyi egészséges lenne a gépeknek.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Senkit sem szeretnék lelombozni, de nem árt ha mindenki megérti hogy ezek a kis játékgépek, tényleg csak játszani/tanulni jók. Nem szabad rájuk drága kamerát, szerelni, mert rendkívül megbízhatatlanok, és az idő múlásával csak romlik a hatótáv is. Semmilyen védelmi rendszert nem kaptak ezért hiba esetén vagy lezuhannak, vagy az utolsó jelet követik, de már az is megtörtént vele hogy teljes gázzal egy tetszőleges irányba ment, amíg el nem trafált egy fát.

    Nem ajánlott, népesebb parkokban próbálgatni, főleg délután nem. Egy elszabadult gépet már egy tapasztalt pilóta sem ment meg, és ha valakit eltalál a sérüléstől függetlenül komoly problémát okozhat (ugye eleve tilos városon belül röptetni, ha kamera van rajta az pedig csak súlyosbítja).

    A legfontosabb pedig, és ez többnyire az újaknak szól, a motorok élettartama. Ezek a motorok 30-50 repülésre vannak tervezve, bármit próbáltam(borítás eltávolítása, hűtőborda felhelyezése, rövid etapok repülése) nem sikerült jelentősen túllépnem.
    Semmi értelme nincs nagyobb aksit venni a gépbe, mert a többlet súly miatt a motorok jobban terhelődnek, és még kevesebbet fognak bírni, akkor is ha 2 percel többet repülsz. Jó tudni továbbá hogy a motorok nyáron hamarabb halnak, a melegedés miatt.

    Végül pedig, aki komolyan videózni szeretne az saját gépet kell építsen vagy keressen valakit aki épít neki (habár ez sokkal drágább lesz, mert a gépet szervizelni is kell). Egy gép amivel elfogadható minőségű képet lehet rögzíteni minimum 1000€-ba kerül, és akkor még nem számoltuk a gopro-t, Black 3+ ajánlott.

    Nos ezt azért írtam le, hogy hátha elolvassa majd pár ember és elkerülhetünk néhány alap kérdést, illetve könnyebb erre a hszre utalni, később. Természetesen ki lehet egészíteni másoknak is, amit én leírtam nem szentírás, de tapasztalatokon alapszik, nem csak úgy olvastam róla.

    üdv,
    trial

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz asdmario #687 üzenetére

    Az SK450-el nem árt vigyázni, mert többnyire csak rosszat lehet olvasni róla. Értem ez alatt hogy úgy reklámozzák hogy RTF ami annyit tesz, hogy egyből repülhető, de valójában elég sok ügyeskedés kell mire megfelelően be tudod kalibrálni, hogy tényleg élvezetes legyen vele csapatni.

    Abszolút kezdőknek vagy aki most akar feljebb lépni, de még nem ért nagyon a gépekhez én nem ajánlanám, mert inkább csak fejfájást okoz (persze a mostani 87 dolcsis verzió (ami szállítással már 130$) lehet megéri).

    Az árak közti különbség a különböző felszereltséget jelzi. az RTF a kész gép, nem kell hozzá semmi (elméletben) HK-nál okosan csinálják, és ha nem figyelsz megszopatod magad. Az rtf géphez nem adnak aksit, és töltőt. (az aksit nagyon drágán tudják levegőben szállítani). A jelenlegi 87 dolcsis változathoz kell még egy távirányító, ami min 25-30$ és legalább egy aksi min 10$+15$ szállítás Svédországi lerakatból, és egy töltő, legolcsóbb 7$. Ha ez mind összeadjuk már egyből nem olcsó.

    Mellesleg a gép legnagyobb hibája a motor. Nekem pont ilyen motorom van, egy hasonló konfigon, és valami rettenet motorok. Csak speckó propok mennek rá, kevés a választék, a motor minősége pedig nagyon gyenge.

    De azért aki ért már hozzá és szeret bütykölni a gépen, ahogy én is annak szerintem megéri. Ha beállítja és pár hét hónap múlva megunja, könnyen túl lehet adni rajta, mert szép dobozban érkezik, és minden alkatrésze cserélhető.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz möcike83 #729 üzenetére

    WLtoys V262 Cyclone

    Előjáték - avagy ismerkedés a drónok világával

    Remek kis gép. Orrvérzésig moddolható, erős, strapabíró, olcsó alakatrészekkel rendelkezik. Simán megküzd 100 extra grammal. Keret le, gopro fel, és megmarad a 8 perc repülés.
    Az már egy más kérdés hogy vagy-e olyan bátor, hogy ilyen játékgépekre felpakolj egy 5x ilyen drága kamerát.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz szasza0802 #734 üzenetére

    Első ránézésre nem, aztán ha megfordítod elég közzel van, és ha beleolvasol a leírásba akkor nagyon nem. Ez csak 30x30cm-es gép. a v262 45x45cm. Ez pedig elég nagy különbség, az előbbi valószínűleg jóval gyengébb.

    Nem látom milyen motor megy bele, egy gépnél ez az egyik legfontosabb alkatrész. Az ilyen bemelegítő fajtáknál. a lényeg hogy olcsó legyen, mert mindegyik ugyanolyan keveset bírja, a komolyabb gépeknél, meg már több szempont van, de ott a géphez viszonyított erő, és rezgés szempontjából kell okosnak lenni.

    Megjött BG-tól a rázkódáscsökkentő gumibak. Nagyon kíváncsi vagyok mire lesz elég, mert sok jót és rosszat is olvastam róla. Amúgy az újféle priory postal 14 nap volt a szállítás, ami szerintem elég jónak számít. Főleg tekintetbe véve hogy eddig az összes tracking number-el ellátott rendelés 20 napnál tovább tartott.
    Az egyetlen nagy hátránya a Priory Postnak, hogy nincs hozzá tracking, és ha útközben elvész, és nem csak pár műanyag vacak volt benne néhány dollárért, akkor már nem biztos hogy olyan készségesen küldenek egy újat. (TN-el ellátott csomagoknál tudod bizonyítani hogy nem érkezett meg, és kérhetsz árvisszatérítést vagy új csomagot)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz stifi82 #815 üzenetére

    Ha full gázon is csak a földön mocorog, akkor lehet az 1ik motor adta meg magát. Próbáld ki ezt.

    [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz stifi82 #819 üzenetére

    Ez elméletben egy pöpec kis gép, lenne ha nem áraztók volna ilyen nagyon drágára. A motorok és váz erősek, és strapabírók, itt már nem kell 50-60 repülés után cserélni. Viszont a hatótávja még az elődjénél is kisebb ami nevetséges. nem tudom hogy sikerült, de 130m-t írnak maximumnak, amiből egy ilyen géppel már ki lehet szaladni 5-10 mp alatt. Remote Distance:80-130 Meters
    (ha tényleg beleszeretsz, akkor persze ezt lehet fejleszteni egy profibb tával amivel 500-1km es hatótávot kapsz)

    Talán még az aksi töltőt kifogásolnám. Az ilyen töltő kb semmit nem ér, hosszabb távon hazavágja az aksit, nem írja hogy balance töltő-e, de ez mind1. Én azt javaslom hogy ha még van keret, akkor keress hozzá legalább egy B6AC töltőt + 1-2 2200as aksit, mert azok meg nagyon olcsók hozzá. De csak ha megjött kipróbáltad és tetszik. Előtte fölösleges további kiadásokkal terhelni a tárcád.

    Mellesleg javaslom a Banggood webshopot az ali és társai helyett. Sokkal gyorsabban megkapod, korrekt supportjuk van, és eddig még minden problémámat úgy oldották meg hogy jól jártam. (új priority mail szállítással 10 nap alatt itt volt a cucc, és 1-2 dodó extra volt csak)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz stifi82 #822 üzenetére

    Ezek a kínaiak majd másfél milliárdan vannak, mégis úgy kezdik a leveleket hogy dear friend :)) Főleg mikor átb@sznak reklamálni szeretnél.

    Nem igazán értem hogy mi a gond. A drón mellé vettél még egy fpv szettet? Lehet az mr nem ingyenes szállítás volt, azért kerülne pénzbe.
    Mellesleg én nem javaslom hogy hozzácsapják, mert a vámot már így is elég necces hogy rád verik. Mivel a drón csomagja nagy, ergó biztos értékes. Az fpv szett viszonylag kicsi, tehát ott tuti megúszod.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kicsit off.

    Nem tudja valaki mi lett a Banggoodos Priority Direct Mail szállítási lehetőséggel? Annyit kavartam, amíg a 250-es gép legfontosabb alkatrészét kihagytam a megrendelésből. Ma érkezett meg az utolsó csomag, és már kezdtem volna reklamálni, mikor láttam hogy meg sem rendeltem az vezérlőt :))))

    Priority Direct Mail-el 9 nap alatt itt lenne, de valamiért már nem szerepel a listázásban a lehetőség.

    Itt még szerepel
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz lockdown90 #952 üzenetére

    Nem, az too mainstream :P A fél világnak az van.

    Diatone 37# Silver Blade

    Könnyebb, kicsit különc mert fehér, van beépít(hető) ledsor, és integrált áramellátás. (+ valamivel olcsóbb, habár ez nem szempont)

    F450 után próbálom ki, és első látásra elég negatív az egész. Összeraktam a vázat, és kb akkora mint a tenyerem. A motor a másikhoz képest fele akkora, persze ez a kis vázhoz viszonyítva nem gond, de pl az esc akkora hogy már el sem fér a karon. Semminek sem látok elég helyet, jelenleg kész káosz az egész.

    Lesz majd belőle egy részletes cikk, linkekkel mit honnan mennyiért stb, de ez még eltart egy darabig, mert ahogy nézem ezt nem tudom 1 nap alatt összepakolni mint a másikat. Mivel már nem az első gépem, nem szeretnék gányolni, viszont jelenleg nem látok más megoldást.

    --
    Igen sajnos megvan az esélye hogy elvész a csomag, és gondolom ilyenkor nem is fizetnek semmit, mert nem tudhatják hogy megkaptad-e, viszont nekem 9-11 nap alatt itt volt, szemben a registered mail-el ami minimum 21, de jött már 51 és 60+ napra rá is. (utóbbinál mondjuk megértették az árat, de ettől még nem jártam jól, mert közben megrendeltem máshonnan is)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sikerült ma kicsit megötni a gépet. F450

    Self levelt kikapcsoltam, mert már nagyon nagy ásznak éreztem magam, és próbáltam magammal szemben szépen megfordulni, csak hát már berögzült, hogy folyamatosan tartom a kart, és túlfordítottam. Gyönyörűen beleorsóztam földbe. A végén majdnem sikerült kiegyenesíteni, de talán akkor is lekoccoltam volna a földet, mert nagy volt a sebesség. Mellesleg fél úton éreztem hogy ebből akár még baj is lehet, de úgy voltam vele, hogy csak összejön, nem kell ide segítség. Aztán nem jött. És kellett kb 2 mp, mire ráeszméltem, hogy akkor ez most nem 1 videóban történt hanem a saját gépemet gallyaztam le :))

    Annak ellenére, hogy fpv és mobius + felfüggesztése is rajta volt, csak a propok törtek. Mondhatni szépen megúsztam.

    A mobius sajnos elveszti a felvételt ha nagyobb ütés éri, szóval nincs meg az eset.

    Mellesleg kicsit zavar, a dolog, mert nem nagyon van más ötletem hogy gyakorolhatnám a self level nélküli repkedést. Kb 1 perccel a kikapcsolása után történt. Előtte is elvesztettem 1x a fonalat, de akkor visszakapcsoltam, és nem volt gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Ptech #1029 üzenetére

    Sajnos rengeteg az ilyen videó, és miután látok, egyet mindig elgondolkozom hogy kell-e nekem minőségibb gép. Ezeknek köszönhető továbbá, hogy még nem tapsoltam el nagyobb összeget hexa vagy octocopterekre. Rendkívül drágák, és ugyanúgy megvan az esély, hogy egyszer csak meghülyülnek és földbe állnak (jó esetben csak magukban kárt téve).

    Érdekes ez a hobbi, de nem csak azért nevezik drágának, mert maga az alkatrész sokba kerül. Hanem mert ha beüt egy meghibásodás, teljesen leamortizálódhat a gép, hiába voltál elővigyázatos.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Minstrel #1081 üzenetére

    Azért ez nem olyan egyszerű dolog, hogy mi közöd van hozzá. Ha rendszeresen kapsz bármilyen értékű csomagokat, akkor előbb mint utóbb gyanús leszel. Mégpedig azért mert bármit is mondasz a tartalmáról, néhány hónap után nyilvánvalóvá válik, hogy te ezeket továbbadod, valószínűleg haszonszerzés céljából.

    És ugye nem adózol utána, tehát azt is meg kell fizetni.

    Szerintem már írtam itt is, pont előttem szóltak valakinek hogy ezt a csomagot még átengedik, de a következőhöz kérnek számlát, és vám mellett adót is fizettetnek majd, mert sokadik nagyobb csomag jött már abban a hónapban is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nemrég történt. FLYSKY FS-T6 teljes kudarca, nagy szerencsém, hogy puha volt a fű, és nem akadt fenn egy fán sem.

    [VIDEO] magyar kommentárral, tisztán látszik mekkora a hatótávja ennek az 56$-os (táv)irányítónak.

    / Van valami szabály merre kell forgatni a táv antennáját hogy a legjobb legyen a hatásfok? /

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Duck sidious #3122 üzenetére

    Igen 250es gép, és nem, többnyire csak haverok nézik az élőképet, mivel elég gagyi a quanum 30 dolcsis kijelzője. Viszont most találtam ezt a pöpec helyet ahol gondoltam milyen király lesz fákat kerülgetni, és a talaj is jó puha ha gond lenne, aztán így jártam :))

    Self level nélkül repülni, szeretném megtanulni, és arra is jó lesz egy ilyen "gazos" terep, még fpv-vel se nagyon megy, pedig úgy sokkal élvezetesebb és precízebben lehet csapatni.

    Akos_512: BG egy remek kis oldal, de nem vagyok benne biztos hogy sokan elég megbízhatónak tartják, egy 500+ dolcsis rendeléshez.

    Habár azt megjegyezném, hogy pl a hobbyking, rettentő gagyi és silány minőségű propokat küldött egyszer, készítettem róla videót és fotót, és azt tudta mondani hogy ha nem tetszik értékeljem belátásom szerint az oldalon.

    Bg viszont szó nélkül küldött új csomagot mikor jeleztem hogy hibásan érkezett meg egy csomag ez v az (az érték kb azonos 10$ alatti mind)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz marciart11 #3124 üzenetére

    Szia,

    Ennyire sajnos még nem értek hozzá. Ehhez már nem elég a hobbiszintű rajongás, érteni is kellene hozzá. Ha itt körbekérdezel valószínű tudnak majd segíteni.

    (#3131) Peaceliker

    Nem értek veled egyet, Én kiraktam FHD tv-re a jelet, és megdöbbentően szép volt az eredmény.
    A kijelző nagy hibája hogy nem 800x400-as felbontású. Ezért a nagyítóval már látod a pixeleket, ami zavaró.

    Ezt egy magyar srác készíti, és én ugyan még nem próbáltam, de mindenhol jókat olvastam róla. Tervezem is a váltást, csak először biztos szeretnék lenni benne, hogy tetszik ez az egész fpv. + nem árt a gépet is felturbózni kicsit hogy elbírja az extra súlyt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Peaceliker #3142 üzenetére

    Azért azt vedd figyelembe hogy te most egy komplett rendszer hasonlítottál egy kijelzőhöz.

    az én teljes szettem, 130$ volt, ebből 100 a vevő adó (600mw)+ antennák kábelek és 30 a kijelző. És lehet hogy csak az antennák miatt de 400-500m után már nem tiszta a kép, és sokszor kiakad. Na most a videón ennek a duplájára elmentek és még mindig értékelhető volt az eredmény. Persze ahhoz még kell egy adó, és egy kamera, de szerintem még úgyis olcsóbban jön ki (a 17K változatról beszélek).

    Nem reklámot akarok neki csinálni, de ha tudom hogy van egy ilyen lehetőség, akkor biztos azt választom (főleg kezdőként), mert jobban tűnik mint amit én összevásároltam 0 tapasztalattal, jóval drágábban.

    Szerintem a HK-s 30dolcsis kijelző annyira jó, hogy a haveroknak megmutasd mit lát élőben a gép. Én nem hiszem h alkalmas élvezetes repüléshez. Esetleg még nem szemüvegként, hanem kijelzőként használva, videózásnál hasznos lehet hogy lásd pontosan merre nézel, és mi van benne a képmezőben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Teréz Atya #3171 üzenetére

    Két polusú ragasztót keress az elég erős, esetleg kis pillanatragasztó is mehet felé, + ha lehet akkor kötegelővel rögzíts, még mielőtt megköt. Az egészet körbe lehet tekerni szigetelőszalaggal, hogy további biztonságérzetet adjon.

    Már javítottam így kiskoptert és szépen reppent utána, minden gond nélkül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Pikachu24 #3262 üzenetére

    Akkor építs egyet vízre:P [link]

    Ha a szigetelést meg tudod oldani elég érdekes gépet kaphatsz, + a fejlesztgetés/tesztelgetés már magában elég fun dolog.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Pikachu24 #3265 üzenetére

    Az elektromos elemeket viszont szigeteld mindenképpen. Ha megnézed a videót, láthatod nem 1x felborul... már csak azért is érdemes nehogy lesokkold a halakat a vízben:P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Pff, a mai nap nem volt valami sikeres és még alig múlt dél.

    Elmentem reggel bringázni míg feltöltöm az aksikat. egyszerre 4 et akartam tölteni egy párhuzamosan kötött lap segítségével. Nos a IMAX b6 nem alkalmas erre. Első sorban mert igen precíz balanszolás kell, hogy az aksik között ne legyen 0.03V-nál nagyobb különbség. Ez elméletben megvolt, de az a műszer amivel mértem sem lehetett annyira pontos.

    Na a lényeg, hogy 70 percet kínlódott vele: 4x 2200 as akksi. 11.4V ról töltve, 4.4A-el. Elméletben mindegyiket 0.5A-el kellet töltse, ami elég kímélő lett volna. DE csak 12.3-ig töltötte sajnos. Úgyhogy hazaérve újból mindegyiket egyenként kellett feltöltsem.

    Megvolt az 5 akksi, kimentem az erdőbe videózni, mert tegnap nagyon kedvet kaptam hozzá. Nos erdőben nagyon szar dolog videózni (multicopterrel).

    Először is nincs hova letenni, hogy felszálljon, mert tiszta kő és por minden. Ha túl alacsonyra ereszkedsz felveri a port a videóba, és kezdheted elölről a snittet...

    Nem lehet napszemüvgen repülni mert akkor még annyira sem látod, de ha a fák között felemelkedsz, akkor a nap kiégeti a szemed, és csak hunyorogva tudod eltalálni megint azt a lyukat ahol "visszafér".

    A renget ág miatt 5m után nem érzed a távolságot, és sokkal nehezebb a magasságot is tartani (ez utóbbit nem nagyon értem miért, lehet csak elizgultam, mert már alig láttam, inkább csak sejtettem hogy ott van :)) )

    Ennyiszer még sosem zuhantam, nem is emlékszem összesen hányszor, de csak 2 nagyobb (említésre méltó) esés volt, és kisebb nagyobb sérüléssel azt is megúszta. A gép a foltozóban van, elég sok helyen elrepedt az üvegszálas középső vázelem, és az egyik kar, el is görbült. Ha másra nem flippeket gyakorolni jó lesz :D

    Részletes beszámoló videó, és miegymás, hamarosan... (már akit esetleg érdekel, és szívesen olvas ilyesmiről)

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki unatkozik, vagy csak szeret kopterekről olvasni, annak ajánlanám figyelmébe a legutolsó túrámat. Kicsit elcsúszott a publikálás mivel sok minden közbe jött, és kellettek képek, a videót is össze akartam rakni.

    Első bekezdés:

    Sok ötlet, és útiterv kavarog a fejemben nap mint nap. Merre kellene menni hogy valami érdekeset, vagy inkább csak számomra újat próbálhassak ki. Többnyire csak idő és/vagy hangulat nincs hogy ezeket mind végre is hajtsam. Tegnap viszont, Youtube-on barangolva, belefutottam egy régebbi videómba, újranéztem és kedvet kaptam, egy újabb készítéséhez. Mivel általában legalább 1-2 útiterv be van tárazva, most az érdekesebbet választottam, és úgy döntöttem kipróbálom mit lehet kihozni egy erdős "túrából"

    A cikk folytatása...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ismét egy cikkel jelentkezem, ezt viszont nem csak annak ajánlom aki szeret olvasgatni, hanem azoknak is akik pont azon filóznak hogy kell-e nekik ez a hobby. Mit nálam kiderült az ördög a vezérlőkben lakik :))

    Izgalmakra vágysz? A Flysky FS-T6-al minden repülés kalandos.

    "Mivel a hely nem túl látványos úgy döntöttem nem pattintom fel a gépre a kamerát, (amit egyébként kölcsön kaptam, amíg meg nem érkezik az új Xaomi Yi) ...hogy már itt milyen szerencsésen döntöttem, ekkor még nem is sejthettem." Tovább

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák