-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Igen, jó sok elemet, 6 db 2A D legalább is én ezt értettem SebyDocky elemzéséből.
Propeller védő a csomag része a videók szerint, de én nem tenném fel kültéren, mert már többször akadtam bele fába vele, ha meg leesik, úgy sem véd.Én ezt vettem akksinak: 3x WLtoys V686 780mAh, esetleg egy dolgot lehet, a tesztben SebyDocky megmérte tolómérővel a pontos akkumulátor méretet, szóval ha ebben a méretben van nagyobb 1S (pl. JJRC H12C) akkor az lehet belemegy, csak figyelj arra, hogy JST csatlakozós (piros, vékony) legyen. Sajna az akkubefogadó belső méreteit nem találtam meg a neten
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz marciart11 #7916 üzenetére
Ó máj gád Nálatok nincsen egy kölcsönben?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Silent77 #7924 üzenetére
Ez most melyik gép? AZ U807, a Tarantula, a Walkera vagy melyik?
Mutatok valamit: Amit tegnap rendeltem éjszaka a WLtoys V686-hoz, már shipped állapotban van:
CN Ft1,925 Dec 09 2015 Shipped RI779681770CN View ReviewA kopter még nem
Szóval nem mondanám lassúnak, csak azt számoljátok bele, hogy +8 órában vagyunk szóval este rendeljetek, mert akkor már éjszaka elkezdik feldolgozni a dolgokat, nekik akkor kezdődik a munkaidő, amikor itt kb. éjfél van.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Voltál kint vele a szabadban? Hidd el, amikor 100-200 métert repülsz át vele, az az igazi királyság. Vidd fel 20 méter magasra, fordítsd meg, majd ejtsd le, mint a lecsapó sas közepes gázzal de totálisan kitolva az irányt és mielőtt elérnéd a földet, full gáz és kezd el fordítani, szépen kihúzzák magukat. Ennél nincs jobb, ez simán übereli az összes szobacirkáló érzést. Szerintem egyébként azért jobb, mert a sebesség baromi sokat hozzátesz az élményhez, meg az, ahogy uralod a teret
Nézted mennyit tud emelni?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #7944 üzenetére
nem tudom mit szaroztok, át kell repülni, 90KM nem lehet akadály
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Mármint fel tud vele szállni, mert mondjuk repülési tulajdonságai khmm... kissé megváltoztak nem? Ne mond hogy nem érzed. Repülési idő?
Illetve ez most melyik? Mert minden látszik rajta, csak az nem, hogy melyik gép
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz dudicukrasz #7955 üzenetére
Én sem azt veszem, hanem az Eachinet
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Silent77 #7965 üzenetére
Taranturha? Nem rossz az a gép és még jó hogy elbírja 120 grammot, mert ennyi a legkönnyebb gimbal üresen. Szóval tegyetek rá 200-grammot, mert kisebbel tesztelni sem érdemes, ennyi egy gimbal és egy Xiaomi Yi együtt. Ha ez megvan akkor meg kell nézni, hogy:
- mennyire csökkent le a repülési idő
- mennyire változtak meg a repülési tulajdonságok
- mennyivel gyorsabban pusztulnak a motorokAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
válasz kimista #7971 üzenetére
Állítólag "elég" jó. Ami nekem nem tetszett benne:
- a kamera egy integrált, fix szögben álló valami
- a design egy DJI koppintás a rosszabbik fajátbólAmi tetszett:
- nem okos akksisRcgroups elemzés itt. A lényeget ide vágom:
PROS
+ Power full quadcopter
+ Compatible up to 9 inch props
+ Very well built (clean assembling)
+ Good packaging
+ APM/Arducopter
+ Nice radio working @433Mhz
+ Powerful Lithium batteries for the radio & FPV monitor
+ DVR included in the FPV monitor
+ Powerful VTX (400mW)
+ uFL antennas connectors (for both the 433Mhz and 5.8G parts)
+ Good FPV camera (good light sensitivity, approx 110-120 degreees of FOV)
+ OSD information via minimOSD
+ Easy mantenance
+ PriceCONS
- No FTDI cable to connect to the "Mission Planner" software (important to calibrate accelero and compass)
- Too sporty flight caracteristics out of the box
- No VTX frequency's DIP switch on the quadcopter (but can be installed, 1.25mm pitch)
- FPV camera orientation (fixing the ground)
- Default PIDs values (some unstabilities/woobles especially in altitude hold/GPS modes)
- GPS sensitive to RF interferences (HD cam ?, metallic structures ?)
- No advanced instruction manual in the box (attached below but in chinese only)
- DVR included in the FPV monitor buggy (can't correctly stop file's recording)
- FPV monitor menu navigation and stop recording keys combinaison
- No pot switches to control gimbal (but maybe it's possible to add some)Én ezt venném most helyette:
- XK Detect X 380 Gear Besttől
Esetleg ezt: Cheerson CX-20 szintén Gear BesttőlIlletve dupla ennyiért van még ötletem
Elkezdtem írni egy cikksorozatot ezzel kapcsolatban, csak hát pfűűű, csak ha mindent leírok ami információ, az 20 oldal
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
És nem így van.
A 45 eur magánszemélyek közötti adás-vételre vonatkozik, ami a büdös életben nem fog bekövetkezni egy kínai WEBSHOP és közted.
22EUR-ig nem kell vámot és áfát fizetni, DE ha a vámkezelés költsége meghaladná a beszedett összeget, nincs értelme vámolni, mert veszteséget okozna az államnak, ezért kitaláltak rá egy remek jogszabályt, és a 10 EUR-nál kisebb vámot nem kell kifizetni, vagyis nagyjából 33$ ig mindenki leszarja. Na ezért van minden csomagon 32USD-s érték feltüntetve.
Itt van róla a cikk amit írtam, de nem akarom elvenni a logout érdemeit, az eredeti itt olvasható
Ez persze csak a történet egyik fele, a másik a levél méretű küldemény. Ennek ellnére jött már be Cheerson CX-20 vám és áfamentesen, pedig az se nem 32 USD se nem kicsi, szóval kb. attól függ hogy Sanyi a vámos mennyire szarik bele aznap az ellenőrzésbe.
Jellemzően nem a magánembereket vegzálják.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz jackbacsi87 #8042 üzenetére
Teljesen más a két gép, árban is. Syma X8 képes vinni magával nagyobb kamerát, 200mAh-s akksi, de balancerrel kell tölteni, van több verziója, WIFI FPV, sima, és 8MP-s kamerával szerelt.
A WLtoys V686G egy 5.8GHZ FPV-s 720p kamerás gép, sokkal olcsóbb, inkább poén, mindenféle cuccokat rá lehet aggatni (buborék fújó, vizipisztoly stb.), holnap reggel bővebben elolvashatod a quadkopter blogon ha akarod.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz jackbacsi87 #8051 üzenetére
Syma X8-ról már írtam itt, ha érdekel, elolvashatod.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz kimista #8071 üzenetére
Persze, mert az egyenesen nem képes repülni, szóval ott nem jello van, hanem billegés
Pll itt egy, ez nem stabilitás szerintem. Vagy ez, nem képes egyenesen stabilan repülni, ezért nem látsz jellot, mert egy vonalat se tud követni. Vagy ez? VAgy ez?
Most random rányomtam videókra, az összes szar a youtubeon.
Az XK sokkal stabilabb, ezért ott ez feltünőbb mert az a gép áll mint a cövek, ez meg mint a részeg hazafele.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz kimista #8075 üzenetére
Az a baj, hogy azt nem néztem, hogy milyen gimbal van rajta. A gyári az 2 axis, de 30 körül van már 3 axis gimbal. Nem láttam még repülni, csak videón az XK-t, a Cheersont viszont láttam repülni, Quanum Nova néven és azt kell, hogy mondjam, hogy egy rakás sz*r, mondom ezt úgy hogy te most kamera platformot keresel. Kanyar közben pl. bebicskázott fél métereket, ezeket kompenzálta ki a giró, és Marciart azt mondta, hogy kb. az ÖSSZES ilyen, amit látott. Ő konkrétan azt csinálta a sajátjával, hogy:
- az egészet szétszedte és szétforraszttotta, majd újra össze, mert olyan volt belül, mint a csörgődob
- kidobta belőle a vezérlő boardot és berakott egy NAZA-M-et ami kapásból 30.000 - azóta olyan stabil mint egy DJI Phantom, láttam repülni, tényleg nagyon jó lett, na de 30-ért legyen is az
- az akkujai állandóan felfornak, pedig 2200-as jóárasítottal repül
- üzemidő, 7-8 perc a 2200-as akksival, nem elírtam, ennyi, mint a H8 minimé
- amikor a Quanumot megfogod a levegőben, a saját lábánál, az egyszerűen letörik a súlya alatt, de akár ha egy méterről leesik, már akkor is törik, mert rideg műanyag
- lerúgja a propellereket majd leesik, Greyhoundnak volt itt egy videója a fórumban, ezért mindenki cseréli önzáró propellerreEz a gép azért népszerű, mert nagyon olcsó. Ellenpélda, a Cheerson megcsinálta az utódját, a CX-22-t, ami jó, de olyan rohadt drága lett, hogy a kutya nem veszi (kb. 200.000) ennyiért mindenki Phantomot vesz. Na ennyiért lehet venni jó Cheersont, csak a nevéhez hozzá kell adni +2-t.
Erre számold még rá azt hogy:
- 2700 mah-s akksi, XK-nak 5400, de kb. mindenkinek 5000 körül van: Zero, Upair, Wingsland, Phantom, Walkera
- egy motor, a gyári 7000!!! Ft / darab, a Phantomé 5000, pedig ugye az drága modellKeress rá itt, van róla két magyar cikk is:
- első
- másodikMa volt egy levélváltásom a kínai cuccok blog tulajával, egy 3D nyomtató kapcsán és tudod mit mondott? Hogy ráéreztem, mert a Cheerson CX-20 hoz akar nyomtatni vele alkatrészeket. Szóval ez nem egy monolit szobor, azért veszik az emberek, mert sajna itthon másra nincs pénz
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz marciart11 #8084 üzenetére
Pont erre utaltam, hogy te kened vagod a temat, szetszeded , megcsinalod. Az emberek nagy resze nem ilyen. A tav kontaktos volt azt se hagyd ki. A naza vezerlo 30 rugo, gyari motor 7000, fpv szett 45000 szoval akkor meg sem olyan olcso a dolog. A quanum nova szepen repult? Nem. Szoval egy atlag ember szamara benne van a szivascunami lehetosege.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Squirrel #8094 üzenetére
Meg nem kaptam meg szoval nem tudom milyen. Van egy elmeletem higy szerintem milyen lehet es remenykedem benne hogy tenyleg ugy is van. Bovebben ha megkaptam es mar repultem vele par orat. A g azt hiszem az 5.8 g fpv verzio de majd utana nezek, ha gep elott leszek.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Squirrel #8100 üzenetére
Én csak akksit rendeltem (asszem 3mat), meg kábeleket, hogy tudjam tömegesen tölteni, de ha akarsz vicces cuccokat, itt van hol éred el.
Ha motort akarsz rendelni, akkor kettőt rendelj, egy CW-t meg egy CCW-t, vagy különben fel kell majd cserélned a polaritást bekötéskor.
Propellert még nem rendeltem, nekem ezeket a kültéri cuccokon nem törik (pedig brutálisan szarul tudok repülni néha)
Ha van gyerek a családban, a buborékfújó must have
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ma voltam kint reptetni Dajdaj kollégával, ő vett egyet, azt vártam hogy nem lesz jó, de azt kell mondjam, hogy király. Tök stabil, jól fordul, hatótávja jó, nem túl erős, viszont kezes, nekem tetszett. Egy negatívumot tudnék mondani:
- ha lemerül, egyszerűen leesik, kb. 10 másodperced van, hogy lejjebb viddLehet vezérelni a Syma X5SW távjával, ami egyébként tök ugyan úgy néz ki, mint az Auchanosé, simán összepárosítottam.
Szerintem anyagminőségre kb. olyan mint a Syma, de nincs sehova ráírva, szerintem másolat. A poén az, hogy volt nálam egy Syma X5 SW, amivel valami gond volt, nem bírtam normálisan repülni vele, ha a hátra kart koppra kihúztam, se jött hátra, nem tudom mi a baja, még megpróbálom kitalálni, esetleg valakinek ötlet?
Mivel nem tudtam repülni vele, ezért az akksikat kiszedtem belőle és áttettem az Auchan "Symába". Ezek kicsit nagyobbak mint a gyári 500mAh, 600-asok és szerintem 9-10 percet repültem velük (érzésre, lehet kicsit kevesebbet). Nagyon élveztem, persze az MJX után erőtlen, de azt megint vagy 5x földhöz vertem, szóval a végére nem repült már, helyette "Symáztam". Megér 16.000 Ft-ot, ha lettek volna saját és nem csak kölcsön akksijaim, elmentem volna azonnal és vettem volna egyet.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ma kb. 5x földbe vertem gyakorlás közben. Nem sajnálom, ha széttörik, azért van, hogy ezen megtanuljak repülni, ne pedig egy drágább gépet tegyek tönkre (vagy esetleg másét). Általában azt rontom el, hogy felviszem 20-30 méter magasra, magam felé fordítom és elveszem a gázt, hogy lendületet nyerjen, majd tolom csutkára az előre kart, hogy minél gyorsabban veszítsen a magasságból és kb 1-2 méterre a földtől elveszem az ejtést és max gázt adok, hogy kihúzza magát, illetve ilyenkor fordulok is. Na most ha rossz ütemben teszem ezt meg, vagy nem veszem el az irányt időben, akkor leér a földre. Ez akkor a legrosszabb, ha közben fordulok is, mert ilyenkor egyrészt feltúrja a földet, ami bemegy a motorba, másrészt, mivel nem egyenesen áll a földhöz képest, a propeller beakad a talajba, és mint a cigánykerekező bohóc, elkezd továbbgurulni a lendülettől. Na ekkor törik a gáz és döglik a motor De ezért van nem?
Más gépével mindig sokkal óvatosabb vagyok, Dajdaj Syma klónjával 4 akksinyit repültem és egyszer sem vertem oda, mert az más tulajdona, de ami az enyém, annak pusztulnia kell
Most szedtem szét, szerintem az ütéstől megszorult a szénkefés motor, belenyomódott a tekercsrész az oldalfalba és megállt, szóval kuka (illetve odaadom Dajdaj fórumtársnak, aki szerintem szétszereli kíváncsiságkielégítési szempontból). Az ütésektől eltört még egy kar, illetve egy másik megrepedt hosszában, plusz mivel baromi vizes volt a fű, ezért minden rátapadt és két motor felcsévélt fűszálakat, amiket csak később vettem észre, az is ölheti őket.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz kimista #8132 üzenetére
Nem drága, ezért gyakorlok ezen. Egy Walkerának nem merném így tolni, vagy egy Eachine racernek. Igazából befektetés, a mostani 4-5 baleset sem kerül annyiba, mint egy fa elkapása a Walkerával Mindent szépen megragasztok, amit lehet a motorok meg bírnak 15-20 repülést (első 17-et, a második 20-at bírt), ez majdnem 3 óra. Ennyi idő alatt sajna benne van, hogy tönkre mennek. A Hubsanomon 37 repülés után cseréltem először motort, az 222 perc. A H8 minin még nem cseréltem 288 perc alatt (32 repülés).
Szerintem ezek elfogadható számok.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A javaslatodra rendeltem két akkumulátort, egy 850-eset meg egy 900-asat, úton vannak, meglátjuk, hogy mennyit bír vele. Nem emlékszem a C értékükre, de mindjárt megnézem. Amit viszont tapasztaltam, hogy ha Imax B6-al van feltöltve a gyári akksi, akkor sokkal robbanékonyabbnak érződik a gép, olyan mint ha valahogy nagyobb feszültségre töltődnének fel és ezért nagyobb fordulatszámon forognának a motorok.
Lehet hogy egy magasabb C értékű akkumulátortól robbanékonyabb lenne, ezt még nem próbáltam, esetleg azt lehetne csinálni, hogy nagyobb feszültségen megforgatni őket, csak szerintem a 3S akksiktól tönkre menne az FC meg az ESC-k, ha még a motorok nem is. Mindenesetre amikor csak simán nyomod neki, akkor nem érződik gyengének, de amikor ki kell magát emelnie hirtelen irányváltásra, na akkor érzem azt, hogy lehetne erősebb.
Jó, hát én elhiszem, hogy a nyugdíjas tempóban járókerettel repülve 100 évig bírják a motorok de én azt az élményt 10 perc alatt akarom megkapni, miközben megtanulok vele repülni. Minden hobby költséges, aki nem áldoz rá, az minek csinálja? Direkt nem akarok benne kárt okozni, de ahhoz, hogy precízen tudjak vele repülni, ki kell "autózni" belőle a határokat, ott meg hibázom, de gondolom mindenki. Muszáj feszegetni a határokat és jobb ezt ilyen géppel tenni, mint mondjuk egy 1 kilós valamivel. Ha már tudom hogy mennyit tud a gép és mennyit tudok én, még mindig lehet bármikor lassabban repülni vele (jelenleg a gép sokkal többet tud mint én
Királyak ezek a mod videók, köszi, mentem is le, különösen a led szalagos megoldás tetszik. Láttam ma Dajdajtól, hogy kimodolta a távirányítóra az antennát és ráforrasztotta egy wifi router pálcájára, na olyanom nekem is van fölösleges, ezt én is meg fogom tenni. Amire még gondoltam, hogy megnézem, nincs-e valami másmilyen propeller, amivel több levegőt tud maga alá tolni, hátha erősebbnek érződik. Karbon esetleg? Valami kevert anyag?
Én rendeltem hozzá egy magasabb lábat, ami alatt elfér Mobius vagy Runcam HD, azt fel lehet velcrozni, sokkal könnyeb mint az SJ 4000 és nem is veri oda, ha leszállsz vele, bár szerintem ez a kopter egy kicsit gyenge kamera hordozására.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Kapcsold ki mind a kettőt, majd csináld ezt:
- kapcsold be a távot
- fogd a kezedbe a gépet és még ne tedd le, majd dugd össze a kábeleket
- tedd le sík területre majd párosítsd
- ha ez sikerült, mind a két kart egyszerre balra le húzd el és várj amíg villogni kezd a gépEzzel újra kalibrálod a girót. Ez után tedd a trimm gombokat alaphelyzetbe (asszem kettőt csippan). Nézd meg most is nagyon húz-e a gép.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezekkel tisztában vagyok, egy szóval nem mondtam hogy nem. Általában eléggé körbejárok mindenféle témát, mielőtt döntést hozok valamivel kapcsolatban.
Akkumulátor témában néhány, ami szerintem berakható lenne az összefoglalóba is:
Rchub Lipo
Oscar liang blog a töltőkről
Mielőtt megvettem az 1S akksikhoz a Blitzwolfot, átrágtam magam
generál cikk Lion akksikról és telefonokról
rcgroups ImaxB6 topic
Rcheli cikk
Battle university cikk
Rc heli biblia
Egy akksi ami szintén jó lehet, GT B606Az MJX chargere is balanced charger, de nem az okos fajtából. Van SkyRC IMAX B6-om, csak az istennek nem akar ideérni kínai testvéreinktől (legalább is már kifizettem, szóval...), de addig is valamivel kell töltenem, szóval marad a gyári, de a múltkor volt lehetőségem egy Imax-al tölteni és itt tapasztaltam a különbséget. Én hiszek a puding próbája az evés mondásban, amit te látsz a saját szemeddel, azt megjegyzed és megtanulod, ezért mindent kipróbálok, amit lehet. Miután A B6-al feltöltöttem az akksikat, éreztem a különbséget, szerintem egyszerűen arról van szó, hogy annak az elektronikája jobban kiegyenlíti a cellák közötti feszültséget, mint a gyári, ezért magasabb feszültségértékről indul. Mivel a motorok egyik jellemző karakterisztikája a KV érték, ami azt határozza meg, hogy 1V feszültség értékre mekkora fordulatszám emelkedés áll be, ezért arra tippelek, hogy a magasabbra feltöltött akkuk nagyobb fordulatszámon tudták a motorokat megforgatni, ezért erősebbnek érződött.
Ha belegondolunk abba, hogy a balanced charger, amit adnak gyárilag az MJX-hez, mennyire lehet jó, elég ha megnézzük az árat. Mi fér bele egy olcsó kopter árába? Kb. semmi...
Tudom, hogy lehet játszani a kapacitással, a kérdés, hogy megéri-e. Ezt ki kell számolni, hogy súly/kapacitás arány hogyan jön ki. A kérdés az, hogy a plusz súly:
- mennyire eszi a motorokat (bár ez nálam nem számít, mert elpusztítom őket
- hosszabb lesz-e a repülési idő a plusz súly miatt, kb. ugyan annyi lesz-e vagy ne adj isten, romlikEzt nem sokan tudják fejből megsaccolni, tesztelni kell, ennyi. Visszakanyarodva a C értékre, szerintem pont a lényeg maradt ki: A C érték azt határozza meg, hogy az akkumulátor maximálisan a kapacitásának hányszorosával tudod meríteni, de ehhez tudnunk kellene azt, hogy mennyi a gyári akkumulátor C értéke, mert ehhez kell viszonyítanunk az újakat is. Ennek hiányában bajosan mondhatod azt, hogy ez vagy az jobb lenne az MJX-be.
Sajnos nincsen ráírva az akksira, amit gyárilag kapsz hozzá, de feltételezzük, hogy 20C, mert ennyi szokott lenni. Ez azt jelenti, hogy 700*20 vagyis 14A áramerősséggel tudna az akkumulátor merülni, óránként (de nincs ennyi kapacitása). Akkor most számoljuk ezt vissza percre:
14000/60=233mAh vagyis ha ezzel elosztom az akkumulátor kapacitását 700/233=3 megkapom a teljes terhelésen mérhető repülési időt. A repülési időm nagyjából 8-10 perc, körülményektől függően, de legyen 9 a könnyebb számolás végett, ez a HÁROMSZOROSA annak, amennyinek lenni kellene, tehát nem merül teljesen terheléssel. Fordítsunk még egyet a dolgon és számoljuk ezt is vissza:
14000/9/20 (merítés/repülési idő/C érték)= 77mAh, ha ezt megszorzom 3-mal, akkor 231-et kapok, de ez a kerekítési pontatlanságból adódik, fogadjuk el hogy az 233, szóval ha jól gondolkodom, közelében nem vagyunk a 20C-vel való merítésnek.Ez csak egy dolgot jelenthet, hogy nem az akkumulátor nem tud leadni elég áramot, hanem nincs ami felvegye, tehát totál fölösleges megvenni a nagyobb C értékkel rendelkezőeket (ha nem így lenne, majd valamelyik fórumtárs kijavít).
Most felsorolom ide azokat az akkumulátorokat, amiket rendeltem:
3x gyári, 20C ez a kiindulási alap
2x Lion Power 25C SKU060256 ezt egyébként te javasoltad, megfogadtam a tanácsodat, de még ez sem ért ide, ha ideér, teszteljükEbből az következik, hogy ha a Lion Power megérkezik és az igaz, amit írtál, éreznem kell a különbséget, ugyanis erősebbnek kell lennie.
Az akkumulátorok melegedéséről:
- ha követed valamennyire a blogomat, akkor lehet hogy láttad, hogy mennyire odafigyelek a mérésekre, különösen ami az akkumulátorokkal kapcsolatos. Mérem őket repülés után közvetlenül, lézeres hőmérsékletmérővel, a motorokkal együtt. Töltés közben egyszerre többféle képen is mérem, egyrészt egy Keweisi USB teszterrel, ami mér időt, áramerősséget, feszültséget is, hogy lássam, hogyan változik a töltési folyamat során a pillanatnyi időszegmensben a töltés. Ezzel csak egy baj van, csak az 1S akksikat tudom mérni vele,mert csak ahhoz van átalakítóm, amire fel tudom dugni az akkumulátorokat.Ezen kívül egy rádióhullám alapú, konnektorba dugott teljesítménymérővel is mérek (Voltcraft 3000), ami 0,1 W pontossággal mér felvett teljesítményt, ebből a feszültség ismeretében visszaszámolható az átfolyó áramerősség (persze tudnunk kéne, hogy mennyi a veszteség a töltőn, de ettől most tekintsünk el).
A lényeg: mind a motorok, mind az akkumulátorok jég hidegek, de maximum kéz melegek a repülés után, ami szintén abban erősít meg, hogy nem az akkumulátor a szűk keresztmetszet. Ha így lenne, akkor melegedniük kéne de nem tesznek így. Lehet hogy a hideg idő miatt és más lenne nyáron, de nem melegszenek.
Szerintem a motorok ennyit tudnak, ezért két dologgal lehet növelni a teljesítményt:
- csökkentjük a súlyt a jelenlegi teljesítmény mellett
- valahogy növeljük a teljesítménytA teljesítményt az alábbi dolgokkal lehetne szerintem növelni:
- más, nagyobb felületű propellerekkel, vagy
- erősebbekkel, amik nem hajlanak forgásra (bár ezt sehogy sem tudom tesztelni)
- nagyobb feszültséggel forgatni a motorokat, hogy több levegőt lapátoljanak maguk alá. Ezt ugye nagyobb cellaszámú akkumulátorokkal tudnánk megtenni, de ugye azt nem tudjuk megtenni, mert a többi áramköri elem nem bírnáSzóval mi ebből a konklúzió? Venni kell egy Racert amin nagyobb cellaszámú akksi van és kész
Az okfejtéstől függetlenül érdekel, hogy az MJX X800-ban neked hogy szuperál az új akksi, mert ha igazad van és jobban repül tőle a gép, akkor az mindenki számára hasznos információ.
UI: kivettem off topicból, mert szerintem elég jól kapcsolódik a témához.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #8161 üzenetére
Rámértél külön? Na ez jó. Mennyire töltené fel szerinted egy intelligensebb töltő?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Az alábbihoz kérem a segítségeteket. Keresek alumínium koffert a kopterekhez, de nem a hagyományosat, hanem olyat, amibe belefér az MJX X600, vagyis hexát. Kettőt szeretnék egymásra rakni propeller védő és láb nélkül. A legjobb az lenne, ha:
- külön alumínium táska (pl. Praktiker)
- valaki aki tud habszivacsot méretre vágniValami ötlet erre?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz wyattthoearp #8174 üzenetére
Jó ötlet, köszönöm.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Na akkor lehet rámegyek
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs