Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz Karajev7 #259 üzenetére
..ez elég sok cégnek nem megy.. Nem beszélve arról, hogy neked kell olyan készülékkel rendelkezned, ami megfelel erre a célra. A szoftveres résszel nekem komolyabb bajom nem volt, alap nálam, hogy azonnal, automatikus update-t nem engedélyezek, ha az előző verzióval alapjaiban nem volt gondom, amíg az új verzióról kellő pozitív tapasztalatokkal rendelkezem - akár más fórumokon tájékozódva. Nem várható el, hogy akármelyik cég app fejlesztése során figyelembe vegyen 40 ezer fajta telefon, 200 fajta android verzióval. Vannak ajánlott készülékek. Ha egy 200k+-os drónba fektetek, alap, hogy előtte utánanézek, mik a feltételek, és ha nem megy, akkor eldöntöm, hogy mi legyen. Miután androidos és iOS-es készülékkel is használom mindegyik appot - állítom, hogy nekem a fenti óvatos módzser miatt talán, de nem volt eget rengető problémám. Olyan volt, hogy android alatt kilépett az app, de ilyenkor a drónt megállítom, újraindítom az appot és egyek tovább. Talán kétszer ha volt ilyen. Arra is figyelek már - főleg androidnál, hogy repülés előtt újraindítom a tabletet, mert az androidos készülékek hajlamosak már abba is betérdelni, ha pár napja nem indítod újra őket. Akkor is, ha brand készüléked van, egyedi MUI-val, esetleg első kézből kapsz frissítést a Google-től. Ilyenkor az újraindítás előtt lefrissítek mindent, ami kell, és az újraindítás után már nem engedek frissíteni semmit, ami a telefonhoz tartozik. Egyszerűbb, ha amúgy is manuális update van beállítva a készüléken. Alapvetően majdnem mindenhol alap, hogy az MTK processzoros készülékek nagyrészt semmire sem jók, vagy sok mindenben macera bármit is használni velük. Szintén drónozásban, másik területen részemről használhatatlanok, mert külső csatlakoztatott hw-vel nem hajlandó menni egyik app sem. Snapdragonnal minden ok. A másik, hogy ha minden be van kapcsolva, látszólag minden ok, akkor várj egy kicsit a felszállással, hogy gyakorlatilag is képben legyen a géped is. Ilyenkor határozza meg és állítja be magának a home pointot is, és az ehhez hasonló fontos dolgokat. GPS műholdak száma, poziciója, helyzete.. iránytű, magasság, stb.. Én általában egy percet várok a felszállással onnantól, hogy a progiban már látszólag minden rendben van.
-
Geller72
veterán
válasz qpakcovboy #263 üzenetére
A garancia időhöz van kötve, nem "munkaórához". Ez nem autó, hogy év, vagy km limit van, amelyiket előtt eléred. A gép azért van, hogy repüljön. Ha napi szinten órákat, akkor annyit. Ha a motor elpukkan, azzal sok mindent nem tudsz kezdeni. Ha garanciaidőn belül vagy, akkor szerencséd van, ha nem, akkor nincs. Azonnal lejön. Akármilyen magasról. Nagy reményeket nem kell hozzá fűzni, hogy talán nem lesz baja, mert már 100-ról is olyat esik, hogy szilánkos lesz. Fent van a neten egy vidi, amikor egy srác a márvány hidegben, ködben felküldte a géped és valamiért (talán prop fröccsent el a hidegtől, jegesedéstől) lejött a gép. 110 méterről esett, progiban visszanézve a végén már vagy 175 km/órával ért földet kb. Igen, pont így is nézett ki. . Nem kell parázni, parázva nem lehet repülni. Félelemben nem lehet élni. Ha akarsz köss rá jó nagy biztit, jó sok évre. Én inkább gar időn belül eladom és veszek egy másikat. . Jöhetne már a Mavic 2, arra kíváncsi vagyok, ha már az egyről lemondtam és nem az lett.
-
Geller72
veterán
De miért nem nyúltál bele? Vagy minden jel elment? A táv szokta jelezni, ha necces már a dolog. Sárgán villog sűrűn. Bár a video jel előbb elmegy. Az is igaz, ha nincs GPS, akkor az RTH sem működne. Ez elég cumi, hogy autiomatice le akar szállni ha nincs GPs jeled tartósan. A barométer attól még megy, és akár emelkedhetne is, vagy szinten maradhatna, ahelyett, hogy mondjuk vízre száll. . Vagy egy gejzírbe. .
-
Geller72
veterán
Én is biztos, hogy ott, akkor könnyen kibírtam volna röhögés nélkül. :/. De akkor ott más is lehetett, ha eleve ilyen közel volt hozzád és bele sem tudtál nyúlni, mert nyílt terepen elment a gps is. Ott valami komoly hiba lehetett. Nem pördült meg, csak szépen vízre szállt?
-
Geller72
veterán
Nem igazán titok, hogy a gyári app a hatos droiddal anno nagyon nem jött ki.. .
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #287 üzenetére
Nekem siman engedi meg fizetni is, annyi hogy erre meg jon dhl csonagdij 25 ercsi.
[ Módosította: #45553408 ]
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #289 üzenetére
Én most vettem a gyereknek egy Redmi 5 Plus-t, magyar garral, 55k-ért. 5.99", 4/64+128-ig..etc. Gondolkozom, hogy a VR boxba jó lenne egy nekem is, mert a 6S kicsi, cserélgetni meg 6s Plusra macera lenne. És mégis olcsóbb, mint 400 euróért a gyári szemüveg.
-
Geller72
veterán
válasz Misi1979 #295 üzenetére
Én használom aktívan egy 3k huf-os boxal, 6S-el. Van ugye head tracking, azaz "megy utána" a gimball, amerre nézek. Természetesen le-fel az az érték, ami nagyon hasznos. Tudom, hogy van rá dedikált gomb, de sokszor jó, ha nem kell sehova nyúlkálnom, hanem szép lassan, "fejjel" megoldom. . Mert amúgy igen gyorsan leköveti, filmezéshez túl gyorsan is. A szemüveg biztos, hogy jobb, bár azt nem tudom, hogy ott az "OSD" van e és hogy mit mutat. VR boxnál látok mindent, ami kell adat, kezdve koordináták, sebesség, gps, akku százalék..etc. De a szemüveg felbontása és az a tény, hogy ott szemenként van egy dedikált 5"-os FHD panel, sokat dobhat a dolgon. Van egy Fat Shark Dominator HD3-am, de természetesen az sem tud olyan felbontást, mint a gyári szemüveg. Gondolkozom rajta, hogy megveszem, nagyjából 350 euróban megállna all in.
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #294 üzenetére
Német oldalról elindulva esetleg..
Vagy ez..utóbbi eredetinek tűnik és 39 euró a komplett szett.. A fenti link meg valami újabb polar szett.Kici kínai szerint eredeti, HK-ból, 10k huf alatt/szett.. (
Part 39 a gyári kódja egyébként)
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nem megvédeni akarom őt, de ahogy említette is, nem filmes szakiknak alkották azt a gépet, hanem olyan lelkes amatőröknek, akik esetleg elviszik magukkal hétvégére egy délután túrázni, ott csinálnak vele 3x10 perc vidit, vagy 15x2 percet, aztán otthon rátolják gépre és kiteszik facséra, instára, egymásnak küldözgetik, esetleg megnézik egy fhd tv-n. Nekem mondjuk már eleve nem lenne opció az 1080p mellett az alacsony fps. Amatőröknek, a fenti esetekben (is) viszont bőven jó. . Nekem is hiányzik egy olyan gép, ami hordozhatóságban hasonló méretű, de tudásban egy p4 pro körül van. . Tudom, hozzam be a bilit.
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #308 üzenetére
Hatalmas hiba volt beltérben automatán felszállnod. Gondolom, már rájöttél. Lehet belterezni, de full manuálban. Eleve úgy felszállva.
-
Geller72
veterán
válasz arghoska #309 üzenetére
DJI Tutorials - Mavic Pro - Gimbal Settings.
Kártyát formázd meg. Vagy, ha nem tudod sehol megformázni és esetleg Lexar kártyát kaptál, akkor valszeg ki is dobhatod a kukába.
-
Geller72
veterán
válasz lalapapa55 #316 üzenetére
..elolvasod a használati útmutatót az utolsó betűig...ez a legelső..
Ha a hivatalos utat nézem, fel sem szállhatsz eseti légtérhasználati nélküllll..
..és ha úgy nézzük, magánszemélyként ilyen megszerválni nem egy kánaán..
Azaz elsőnek egy egyesületbe kell(ene) tömörülnöd. Erre jó a DOE. Ahol lesz egy egyesületed, akik intézik az engedélyeket (is).
Elvileg légtérhasználati a felszállás előtt tervekkel, koordinátákkal 30 nappal felszállás előtt benyújtva, 3000 ft illetékkel együtt. Az egyesületben ez sokkal jobban működik, ők megkérik neked, sokkal, de sokkal rugalmasabb. Ha otthon sokat repülsz, gyakorolsz - mondjuk - erre is van trükk, hogy arra ne kelljen ezt folyamat eljátszani.. Ebben az egyesületben van lehetőséged kötelező biztosítást kötni. ami nélkül megint nem szállhatnál fel.. Szal nem az a legfontosabb, hogy felszállj. . -
Geller72
veterán
Alap hálózati szabály, hogy wifi esetén hasonló esetben a fizikai rálátás hiánya teljes megszakítását eredményezheti a kommunikációnak. Az alföldön 40km-et is átlőttünk, ha volt fizikai rálátásunk "egymásra", hálózati eszközökkel. Abban a pillanatban, hogy egy fenyőfa belelóg a képbe, ez esélytelen, de már ennek a töredéke is. Az is baj, hogy ha nem is szakad meg teljesen a kommunikáció, olyan mértékben instabil a jel, hogy egy teljes megszakítást követő kommunikációs újracsatlakozás kell ahhoz, hogy megint legyen adatkommunikáció. Ez főleg eltérő, de még szabványos eszközök esetén is lehet simán olyan LAG (időveszteség) hogy már késő.
Ezért nem tartom semmire a wifis kommunikációt drónok közt és addig nem is lesz ilyen kisebb dji kütyüm, amíg ez nem lesz azon a szinten, amit megkíván a kommunikáció. Raceres vonalon még az analóg jeltovábbítás is sokkal biztonságosabb, a késleltetési ideje pedig összehasonlíthatatlanul jobb és maga az eszköz is pontosabb még akkor is, ha összevissza legózott REC-et kötsz a gépedre. Részemről teljesen érthetetlen, hogy a Dji-nál hogyan mertek egyáltalán ilyen eszközöket kiadni a kezükből??! Tele vannak a fórumok az újabb dji drónok elvesztéséről, rommá töréséről szóló sztoriknak. És itt most tök mindegy, hogy abban a user mennyire hibás, mert az eddigi dji drónoknak az volt a fő vonzereje, hogy bízol benne, mert ha valami történik, arra van beállítható esemény, terv, megoldás, azaz FAIL-SAFE. A mostani újabb drónokat is azért vették meg sokan, mert az van a köztudatban, hogy a legprofibb consumer gépeket gyártó cég, biztos nem lesz baj. Erre mobilos wifi-s kommunikáció, appokkal megoldva. Az eszem megáll, komolyan.. -
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #377 üzenetére
Na most, ha ez mondjuk kint történik és fent vannak a prop védők, de mégis bemegy egy kombájn alá, akkor is te lennél a hibás? Nem hinném, hogy én így gondolnám. És ezt pont így mondanám meg nekik is. Ha beleköt, akkor abba fog, hogy beltérben minek szálltál fel automatán. Bár erre meg azt mondom, hogy ha ez gond, akkor tegyék bele a szoftverbe, hogy nincs GPS, akkor ne is szálljon fel. Pölö.. Mondjuk automatán, persze. Én nem hagynám magam.
-
Geller72
veterán
"a szájukba kellene rágni, hogy sport módban nincs tárgyelkerülés, hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok"
-Ezt a kettőt azért látványosan szedjük külön, mert megzavarhatja a kezdőket. Tehát a mondat úgy hangzik helyesen, hogy "Ha a gép sport módban van, akkor nincs tárgyelkerülés. Normál esetben RTH-nál van." Twine írta és tesztelte pont ki, hogy ha sport módból nyom egy RTH-t, akkor SEM sport módhoz tartozó sebességgel jön vissza a gép, tehát a sport mód akkor deaktív. Ebből is az következik, hogy a Dji mérnökei (jogosan) nem akarták megkockáztatni azt, hogy egy RTH esetén kikapcsolt szenzoroknál baromi nagy esély van a visszatéréskor ütközésre a tereptárgyakkal, azaz ezt nem lehet megoldani sem érzékelők kikapcsolásával, sem olyan sebesség mellett, ami indokolná a sport módot.
Tehát alapból, repülési módoknál sport módban nincs akadályérzékelés és kikerülés, szenzorok nem aktívak, de RTH-nál igen, és ott a sport mód nem aktív.
"a szájukba kellene rágni.."
-Ezért mondom, hogy az első az legyen, hogy elolvasom a user manualt. Erre viszont nem kényszeríthetsz senkit, és a legtöbben szerintem nem is olvassák el, hanem rögtön repülni akarnak. Ha ebből viszont gond lesz, az egyértelműen user error, és a felelősséget simán át lehet tolni a dji-ról a userre - jogosan. Ez addig még nem akkora gáz, amíg csak törik a gép, de ha emberek sérülnek meg csak azért, mert a felhasználó nem olvas és nincs kellő információja, az sokkal nagyobb gond. Nem hiszem, hogy nagyot tévednék, ha azt mondom, hogy a jövőben meg fognak szigorodni a vásárláshoz, tartáshoz való jogok. Ha máshogy nem, a forgalmazókat fogják kötelezni bizonyos szabályok, törvények betartására, betartatására. Hasonló probléma, mint amikor látod az úton a biciklist és pontosan tudod, hogy a büdös életben nem látott kresz könyvet, és maga a csoda, hogy még él. .
-
Geller72
veterán
..szerintem lefele is van vizuális szenzor, nem akadályelkerülő, mert egyedül a gps-re támaszkodva ilyen pontosan megadni a magasságot még baroval is minimum necces.. ez a Phantomban ultrahangos szenzorként szerepel. Külön fel is hívják rá a figyelmet, hogy ennek megfelelően mire kell vigyáznunk a használatakor. Pontosan ezért kell látnia, amihez fény kell. De ez csak két méter alatt számít..mondjuk pont landoláskor.. . Nem ismerem a Sparkot, te többet olvastál róla, nem tudom, hardveresen mi más és mit spóroltak ki belőle még.. De az biztos, hogy mobilról, wifin keresztül még egy 5 forintos gépet sem irányítanék/vennék. Soha nem is volt és nem is lesz ilyen gépem.
-
Geller72
veterán
Találtam egy cikket, amiben a következőket írják:
"A P mód a legoptimálisabb – ilyenkor a Spark önmaga pozicionálásához a beépített GPS modult és a szenzorait (pl. kameráját, infravörös érzékelőjét) használja. Ilyenkor az intelligens repülési módok elérhetőek, és az akadályelkerülési rendszer is be van kapcsolva. A P mód a legbiztonságosabb, legstabilabb repülési élményt biztosítja, viszont szükséges hozzá az erős GPS jel.
Ha ez a jel nem elérhető, akkor a “jármű” ATTI módba vált. Ez akkor is megtörténik, ha túl sötét van a szenzoroknak – ilyenkor csak a barométert használja a drón a magassága megállapításához, és a tereptárgyakat sem fogja kikerülni. ATTI módban nem érhetők el az intelligens repülési módok sem. Amikor módot vált a drón, azt egyértelműen látni fogjuk az eszközünk kijelzőjén, ilyenkor reptessük óvatosabban!
A Sport módot nem ajánlom azoknak, akiknek nincs megfelelő mennyiségű tapasztalatuk. Ilyenkor a drón csak a GPS-t használja pozicionáláshoz, az akadályérzékelő-rendszer ki van kapcsolva és az intelligens repülési módok sem érhetők el."
Nos, valami hasonlótól tartottam...
-
Geller72
veterán
válasz Victoryus94 #451 üzenetére
Nekem van kompresszorom, azzal szoktam kicsit távolabbról lefújni, azután nedves textil kendővel letörölgetem. Ha beruházol egy összehajthatós landig padra, akkor elkerülhető, hogy a felszálláskor a port maga alá veri, rá a kamerára. 100-110 cm-es landig pad már szerintem jó. (P4)
-
Geller72
veterán
..valamiért nekem ez az FCC dolog nem megy. Fake gps elindít, beállítok egy fake amcsi koordinátát, nyomok egy startot a fake gps-en, droid v7.x.x-ben a fejlesztői beállításokban a hibakeresésnél a helyadatok kezelésénél megadom a fake gps-t, mint appot. Indítom a dji go-t és tőlem semmit nem kérdez. Hol látom tehát, melyik appban, meyik menüben azt, hogy melyik módban van a gép? Azaz FCC-ben, vagy csak a defaultban.
A fake gps tutira jól megy, mert az időjárási adatokat ha helyhez kötve kérdezem le, akkor hozza az USA beállított helynek megfelelő időjárási adatokat, hellyel megadva, pontosan.
Valami nem kerek. Van valami indítási sorrend, amit esetleg nem veszek figyelembe?Most a sorrend:
-Tablet megy, indítom a fake gps-t a beállított koordinátára ugrik, nyomok neki ugye egy startot, ezért.
-Indítom a dji go-t, távot, utána a gépet. van képem, de semmi felugró ablak, hogy nem jó helyen vagyok, vagy bármi.Any idea? P4 amúgy. a legújabb up do date szoftverekkel.
-
Geller72
veterán
Ez most mire értendő? Fake gps, vagy a dji go?
4.2.12 van fent a tabon.Amúgy:
-nekem ugye nincs wifi.
-próbáltam androidon, semmi
-ipadem nincs, androidos tabon nincs régió, csak nyelv. ipaden láttam, hogy annyi az egész, hogy átállítod a régiót usa-ra és kész. Az lenne a legegyszerűbb, mert ahhoz semmi nem kell.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Victoryus94 #463 üzenetére
4.2.12 van fent.
-
Geller72
veterán
válasz Misi1979 #465 üzenetére
Egy yt-s videón láttam, hogy egy fószer az ipad-en átrakta a régiót és ennyi volt, a dji go-ban az a menü, ami eddig nem volt állítható, azután az lett. Nekem nincs ipad-em, mert vr boxban iphone-val, tabon droidos tabbal repülök. Az iphon-on litchi van, a tabon a dji go.
Holnap jobban ráhasalok a témára. -
Geller72
veterán
A BG-n a Dji szemüveg akcióban 302 euró. . Ha esetleg valaki úgy gondolja. . Még 4 db van.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
4.2.8 sem kérdez. 4.1.14-et meg már nem akarok visszarakni, ha ez működne. Letöröltem a legújabbat, felraktam apk-ból a 4.2.8-at. Fake indít, start, dj go indít. Egy darabig semmi nem történik, a menüben nem is jelenik meg a plusz rész, csak egy kis idő után. Nekem nem szól semmit az app. Pár perc után megjelenik, látható 13-19 chanel közti választási lehetőség. A 13 csatorna kiválasztása után a csúszka láthatóan csak annyit állít, hogy a videó jel milyen bitsűrűséggel operáljon, azaz a 2 mbit-4km vs 10 mbit-0.7 km csak annyiban különbözik, hogy mivel kisebb a visszasugárzott adatmennyiség, ezáltal lesz jobban továbbíthatóbb, az egyébként szarabb minőségű kép. Gondolom én. Nem tudtam tesztelni a repülést, mert itt elég nagy szél van. . (26-31 km/h)
"Ha viszont egy régebbi verzióval átállítottad, akkor mehet fel az új és mivel az már nem kérdez, így kényelmesen FCC módban maradsz."
-Én ebben már nem vagyok biztos. Az viszont úgy néz ki, hogy nem befolyásol semmit, hogy a drón firmware-ja frissült. Mert a plusz menü ott van. Látni kellene, hogyan repül, de itt napok óta szeles idő van és ahogy nézem az előrejelzést, jobb nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
iOS-re melyik fake gps-t használod? 4.2.14 csak iOS-re van még, droidra jelenleg a 4.2.12 a legfrissebb.
Nekem nem kérdez a 4.2.8-nál sem. Ha egy picit csillapodna a szél, megnézném, hogyan repül. Annak ellenére, hogy nem kérdez, az említett plusz állítási lehetőség egy idő után "megjelenik" a menüben, de ha beállítom és vissza akarok menni, akkor már nincs ott. . A droid alatti fake gps tuti jó, az időjárás-app a helyalapú jelzés estén a fake gps által megadott koordináták adatait adja be. Én tartok attól, ha most lefrissítem megint a 4.2.8-at 4.2.12-re, akkor ugrik a dolog.
A chanel módnál nekem az auto melletti custom button akkor sem aktív, ha lent a csúszka megjelenik és állogathatom.[Edit:] Most látom, hogy ami neked előugrik, az nem az, amire én gondolok, tehát az csak azoknak "ugrik fel", gondolom, akiknek wifis a kütyü. Mert ez konkrétan arra kérdez rá.
De nekem ugye ilyenem a P4-nél nem jön képbe. Ezért gondolom, hogy nekem azért nem jön be az ablak..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Észrevettétek, hogy BG-ről teljesen eltűntek a DJI gépek?
-
Geller72
veterán
A power bank ilyen kategóriában felejtős. Az autók kábel-bus rendszer manapság olyan, hogy X idő múlva minden áramot levesz az autóról. Ez egy belső védelmi rendszer, amit nem ajánlatos (de meg lehet) kerülni. A Phantom 4 (és ha jól emlékszem a P3 Pro és Adv) gyári töltője eleve 100W-os, a régebbieké 50 volt, de sokkal lassabban is töltöttek fel, tehát a 100W szvsz alap. Lehet kapni 160W-os töltőt is, én hubon használok ilyet meg a gyárit is. Szerintem egy P4-hez pl. a 3 akku az alap, vagy ennél több, amivel rendelkezni kell, de legalábbis ajánlott. Mavicnál , de másnál is én személy szerint vennék többet, egy akku nem akku. A 3 akkunak meg a nettó repideje ~1 óra, ami átlag felhasználónak elég kell hogy legyen,. Ha valaki pénzt is keres a géppel és nem elég neki, akkor kb két dolgot tehet. Az egyik, hogy veszel még akkut, a másik, hogy veszel egy invertert, ami HA KELL, akkor tud előállítani 230V-ot, amivel fel tudod tolni gyorsan az akkudat. Érdemes egy kicsit főlé lőni a vásárlásnál és nem a necces 100W-os határt, hanem a dupláján, vagy nagyobbat megcélozni. Ha anyagilag nézed, lehet, hogy utóbbi jobb megoldás, de csak akkor, ha ez utóbbi ritkán fordulna elő. Mert mondjuk +3 akku árát mire elpöfögöd a kocsival az nem most lesz. . Nekem személy szerint elég a 3 akku most még, ha komolyabban pénzt tudok/fogok vele keresni, akkor ezt meg szeretném duplázni.
-
Geller72
veterán
Nagy gépben is. (P4)
-
Geller72
veterán
"Ez az engedélyes dolog lakodalmas videósoknak lehet jó, akiknek állandó helyszínük van."
-Állandó lakodalmi helyszínt én elég ritkán láttam, bár van.. De az eseti légtér-használatit mindig meg kell kérni, minden alkalomra, kivéve, ha elintézed, hogy mondjuk az a hely, ahol gyakorolni szoktál, vagy ahol laksz - az a része, ahol repülhetsz is - hobby reptérré van/lesz nyilvánítva.
Az engedély miatt ezért jobb az egyesület, mert ők levesznek egy csomó dolgot a válladról. Ezért szerintem nem sok az éves tagdíj sem. A biztosítás is a saját érdekünk. Szerintem. Nekem a P4-re 10k volt. Az éves. -
Geller72
veterán
Azért sok most minden otthon, mert az euró elég magasan van a forinthoz képest, ezért nem lehet nagyon érezni az esetleges árcsökkenéseket. Gondolkozz el azon is azért, hogy ha kinövöd ezt a gépet, lehet hogy megbánod, hogy nem vettél mondjuk egyből egy pro-t. Lesz majd azért bőven olyan, hogy kevés lesz, és érezni fogod a korlátait, vagy a hibáit. Mindegyikből van azért bőven, sok ilyet olvasni a neten, a yt is tele van vidikkel. Nézz utána szerintem és fontold meg. Erdélyben azért vigyázz, mert ott ha olyan rendőrt fogsz ki és esetleg rád hívják, akkor nem sok jóra számíthatsz. .
-
Geller72
veterán
"Egész évre ki van bérelve a légtér."
-Ezt megnézném azért, mert ilyet elvileg khm..nem lehet. Mert lehet, hogy én is szeretnék ott képeket készíteni, és ha valakinek oda már lenne ugyanarra a helyre, ugyanabban a magasságban (sanszos hogy így lenne ) akkor én nem kapnék engedélyt. Amúgy meg tudod nézni a légteret, hogy ez igaz e. Lehet zoomolni.Ez például egy ilyen eseti.
Van olyan, amikor van havi engedély, de jellemzően nem magánszemély kapja, hanem mondjuk állami jellegű, rendvédelmi, stb.
Van olyan is, hogy időszakosan használt zárt légtér, ahova alapból eleve nem lehet repülni csak úgy, de lehet kérni esetit, mert mondjuk a magasságba nem zavarsz bele. Ezért is kell megkérni. .
Környezetvédelmi területen való reptetés sem biztos hogy annyira egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Mini-ITX
- Elemlámpa, zseblámpa
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest