Új hozzászólás Aktív témák

  • killerjohn

    addikt

    válasz Bird #59297 üzenetére

    Egyáltalán nem titok, mert a D2 loot tábláit ismerve nagyjából ugyanaz lehet az algoritmusuk.

    - Először eldől, hogy esik-e valamiből item. Ez drop forrásonként (láda, mob, stb) eltérő, a loot táblák definiálják. Itt lehet olyan trükk is hogy pl a rare pakkoknál van garantált rare drop, egyes bossoknál van garantált legendary drop első alkalommal, stb.
    - Aztán eldől, hogy milyen itemtype esik (2h, 1h, sword, stb, ezek egy fába vannak szervezve, pl a sword az 1h alatt van). Ezt is loot táblák definiálják. Én még nem szaroztam vele, hogy kiszedjem a kliens adatfájljaiból, de a HUD statisztikái alapján 0.1% pontossággal megmondom, hogy melyik class-nek milyen megoszlásban esik egy adott itemtype.
    - Aztán eldől, hogy milyen quality-val jön létre az item (0=inferior, 1=normal, 2=superior, 3=4attrib magic, 4=5attrib magic, 5=6attrib magic, 6=4attrib rare, 7=5attrib rare, 8=6attrib rare, 9=legendary/set). Ennek van egy alap megoszlása a loot táblák szerint + a magic find befolyásolja felfelé az arányokat.
    - Aztán eldől hogy az adott item type-on belül az adott minőségben melyik item esik (ez a gamebalance tábla). Ezek aránya "kiszivárgott" pár hete/hónapja a netre és a HUD által mért ~500.000 játékórányi statisztika alapján 99.5% az egyezés, azaz nincsen csalás Blizzardéknál.
    - Minden itemnél definiálva van, hogy milyen garantált rollok vannak és mennyi a random. Az itemaffix tábla határozza meg hogy melyik affix melyik itemtype-on szerepelhet (pl nem lehet allres az 1h itemeken), és ezekből sorsol a random. +minden kötelező és sorsolt affixhoz megállapítja az affix roll range alapján a rollt (+456 intelligence).
    - Aztán kipottyan és mindenki sír.

    Az hogy előbb az itemtype vagy a quality dől el, nem tudjuk, de nem is hiszem hogy releváns. (Mindjárt jön valaki és megmondja, hogy az és bizony ott van a csalás...)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák