Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz persil #107060 üzenetére

    Nem szidtam.
    Igen, tény hogy akár 7 éve az alap+kieg megvásárlásával ingyen játszhatod.
    Az is tény, hogy a Blizzard híres a hosszútávú patcheléséről.
    Szerintem nem irreális, hogy a közösség vár frissítéseket - ugyanakkor itt az örök kérdés: meddig várható el tőlük a support, a tartalommal frissítés? Ugyanakkor a játék addig él, amíg mennek a szerverei, mert ott tárol sok dolgot, és kell hozzá állandó netkapcsolat, stb. Szóval szerintem elég kétélű fegyver az egész.
    Igen, minden kiadót és fejlesztőt a pénz érdekel, ez tény. Sőt, mindenkit, ebből élünk.

    "Ellenben a tobbi arpg konkretan a kopetebe nem lephet bele a diablo-nak minoseg/hangulat teren."
    Erős sarkítás. Elhiszem hogy neked nagyon tetszik. De amennyire én tudom (utólag olvastam korabeli írásokat, nem voltam itt a kezdésnél) sokaknak nem tetszett a Diablo 3. Sokan csalódtak a 2-ik rész komor színvilágát várták, stb. és akkor nem volt bennük többezer óra, pár száz nyilván, mert csak játszik az ember ha megvette és hátha helyrepofozzák a játékot. Nincsenek infóink, hogy pl. mennyien léptek le a pénzkereseti forrás, az AH megszűnése után például. Amikor már nem volt alkalmas pénzkeresésre a játék. Biztos sokan.
    A csalódók lelépése pedig jót tett a kb. 1 évre rá startoló PoEnek.

    "Tudom, most johet a sok poe es gd rajongo, de ok is csak azert mondjak, mert a diablo-t sok szaz/ezer ora utan meguntak, es mar azokba is toltak rengeteg idot."
    Ismerek olyat, aki kb. 200-300 óra alatt unta meg a Diablo 3-at évekkel ezelőtt (ez ugye nem sok, tekintve hány class van). Sem a PoE, sem a GD nem tetszik neki, és ARPG fanként megvan lőve évek óta, jelenleg nincs semmi olyan új ami tetszene neki. Konkrétan beleunt abba hogy semmi újdonság nincs a D3 játékban. Nem jött semmi új tárgy, stb.
    Most nehogy azt mondd már, hogy bárki is azért szereti a PoEt vagy GD-t vagy bármit, mert már unja a D3-at. :) Én azért szeretek egy játékot mert tetszik, szeretek szórakozni vele, nem azért mert már unok egy másikat.

    Szerintem aki többezer órát beleölt a Diabloba, abban van bizonyos fokú függőség is. Lehet bepróbál mást is közben de ez maradt a tökéletes, minden más elbukik előtte. Ez akár a Diablo 2-re is leírható, ismerek ilyet. Sőt más játékot is beírhatunk a helyére.
    Igen, egy időben én is számolatlanul öltem bele az szabadidőt, aztán egy ponton eljutottam oda, hogy nem éri meg nekem. + a függéssel lekell számolni. Utána nagyságrendekkel kevesebbet játszottam már és ismerkedtem más játékokkal is. Sőt még közben is, nem csak akkor amikor megszületett bennem ez az elhatározás. Az embernek nem kötelessége egy játékkal játszani sok évig. Ha már unja vagy közben talál jobbat, válthat nyugodtan. Ez természetes.

    Nekem a Blizzarddal kapcsolatban mindig is volt egy olyan benyomásom, hogy azt hiszik azt csinálnak amit akarnak. Pl. igen sokáig nem adnak ki új Diablot, úgy kommunikálnak a közösséggel, ahogy.
    Mert ők a "Blizzard" ez meg a "Diablo" a fanok úgyis megveszik. Na és szerintem itt a legnagyobb probléma. Most nem azt írom amit mindannyian tudunk, hogy ez a cég már nem az a cég, nem azok az emberek. Hanem azt, hogy ez egy elég szűk látókörű megnyilvánulás, és láttam már többeknél.
    Persze, elkezdesz egy új játékot, önkéntelenül is hasonlítgatod főleg a kedvenchez ez természetes. Na de hogy minden elbukik? Ez persze erősen szubjektív dolog, tudom. Mindegy milyen okból (megunták a D3-at akár 300 óra akár 3000 óra után stb.) megvan a maga bázisa a PoEnek és a GD-nek is. Sőt van egyfajta átjárás, rotálás a játékosok között. Többen játszanak a 3-ból kettőt aktívan.
    Na de hogy konkrétan lesz*rozni minden mást? "tobbi arpg konkretan a kopetebe nem lephet bele a diablo-nak"

    "Nem rossz jatekok, felreertes ne essek, de ha oszinten, kezunket a szivunkre tesszuk, sehol nincsenek a diablo-hoz kepest. A grim dawn meg eleve csak egy reskin a titan quest-hez. Konkretan ugyanaz a jatek, csak atrajzoltak mindent, de allitom meg az engine is ugyanaz."
    Mesélek neked a Grim Dawnról. Indie, 13-14 fős csapat alkotta a játékot Kickstarterrel, közösségi kalapozással. Több fejlesztője annak idején a Titan Quest fejlesztője volt, a csapat alapítója igen komoly pozíciót töltött be ott. A TQ enginejét licenszelték, mert azt jól ismerték, szóval logikus volt a dolog. Nagyon felturbózták, amennyire lehetett. A TQ jó dolgait megtartották, és sokmindent hozzácsaptak, fejlesztettek. Pár hónappal ezelőtti infók alapján csak az alapjáték több, mint 1,5 millió példányban ment el, a kieg és az aréna mód is szépen fogyott, a kanyarban van a 2-ik kieg. Meg az X-Box One átirat is jön valamikor. Most 3 éves a játék, és nem tűnt el a süllyesztőben, ahogy annyi ARPG az elmúlt években! Ahogy mondtam ez kis csapat és ez az eladott példányszám hatalmas teljesítmény, ráadásul csak PC-n!
    A csapat törődik a játékkal, a fanokkal meg kb. jobban, mint a Blizzard valaha.
    A Steamcharts szerint (a PoEt leszámítva mert az nem hagyományos üzleti modell) ezt játsszák a legtöbben a Steamen a műfajból. Persze nem kell mindenkinek tetszenie, olyan nincs.
    Szóval szerintem erős a "reskin" vád. Tudod mi a reskin? Az előző Far Cry játék, rajongók konkrétan észrevették, hogy teljesen ugyanaz volt a mapja, mint az azelőtti részé.
    A Martyr állítólag eléggé elvan bénázva. Pedig az alkotói előtte a 3 Van Helsing játékot csinálták, tudhatták volna mit ne szúrjanak el. De mindig beleesnek abba a hibába.

    A Diablo 3-ban vannak konkrétan multiplayer funkciók (központi szerver, globál chat, klán és kommunity rendszer stb.) amikhez indie csapatokkal ellentétben megvolt/megvan az erőforrásuk.
    Úgy tudom a Martyr rendelkezik még valamilyen szinten ilyesmivel, klánrendszer, Szezonok amik új területeket nyitnak meg, stb. de ha jól tudom mögöttük is van pénz, kiadó.
    Sőt a PoE sem indie, kiadó áll mögötte is, az is rendelkezik ilyen funkciókkal.

    A szíved joga azt játszani amit akarsz.

Új hozzászólás Aktív témák