-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Emelhető asztal. Több munkahelyen láttam már ilyet. Egy gombnyomás, és mondjuk 88cm helyett 130 cm magas. Állva dolgozhatsz tovább mellette. Nem azonos azzal, hogy jössz-mész, de ha 8 órából csak 4x 30 percet állva püfölöd a billentyűzetet, az máris egészen más terhelés...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
deadtom
csendes tag
Akkor viszont a gépigény táblázat is érdekesen lett meg megadva. A minimumhoz az i5 3570k van írva ami valóban úgy néz ki, hogy egy szinten van a i5 6600k-val. Viszont a recommended-nél meg i7 4790 van ami okés, hogy 4 mag 8 szál de játékok alatt gyengébb értékeket ad mint az enyém. Én azért még reménykedek valami optimalizációba mert egy alaplap, proci, vga csere nem igazán fér bele most.
#12251 Ellia
Nekem annyira nem fekszik ez a hekkelés dolog. Igaz csak a tutorialat csináltam meg, meg próbálgattam első küldi alatt. De így szép, van több fajta lehetőség mindenki megtalálja azt ami legjobban illik a játékstílusához. -
[Newman]
tag
Azért pár napja VR-ék kitettek egy youtube videót a CP2077 tesztekről és ott arról magyaráztak hogy azért nem tesztelték le ők PS4-re mert az nem last gen, hanem last-last gen. Mégis mit vártak azok akik nem legalább PS4 Pro-val próbálkoztak, meleg hógolyót?Most pedig már rájöttek, hogy mégsem úgy van ahogy gondolták hogy van.
[ Szerkesztve ]
VCIX-DCV,VCIX-NV,vExpert,vExpert Pro,vExpert NSX,VMCA - newman.cloud
-
[Newman]
tag
De ettől még ha kijött PS4-re - legyen akármilyen régi is - akkor azon futnia kell. Ilyen egyszerű. Az hogy a Sony QA-ja egy vicc és a CDPR is kamuzott, csak másodlagos. Ha kijött rá, akkor egy olyan független csatornának mint a VR, ne fájjon bár belenyomni a lemezt egy PS4-be. Ez mind még a refund bejelentés előtt volt, szóval szerintem ők szimplán nem akartak fórumot adni a balhénak.
Ettől függetlenül és várom a refund-ot és ugyanakkor játszom a játékot StadiánVCIX-DCV,VCIX-NV,vExpert,vExpert Pro,vExpert NSX,VMCA - newman.cloud
-
Bile Demon
őstag
Még a dologhoz tartozik:
-Kártya csúcsra van járatva, +26MHz GPU és +1000MHz RAM, beállítás. Mindenben stabil, kitesztelt beállítás. GPU gyárilag is OC-s és átlagos vagy gyengébb darab (nem megy 2GHz fölött), RAM-ban, még 400MHz tartalék van az 1GHz OC fölött.
-CPU 4.5GHz sweet spot, 1.15V, 50mV-os undervolttal új kora óta.
-RAM kihegyezve, CL11 2400MHz (alap feszen ezt tudja), jó késleltetés/sávszél DDR3-hoz mérten.
-Spectre / Meltdown + egyéb vackok mikrokód frissítése workaroundja letiltva (amik megölik a HT-t)Ezeket nem írtam, mert csak mellékesen jeleztem azt, hogy az én igényeimhez mérten jól fut a v1.03. És semmi jót nem vártam az updatektől a visszajelzések alapján. 1% minimum lehet akár 30fps is, de olyat, hogy tölt ment és közben fél mp-re megakad én eddig nem láttam... Olyat se, hogy lemaradnak a padlólapok textúrái, ha hátranézek és megyek 5m-t.
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
1800x azert eleg jol tartja magat.
csababarca: orulok neki. ahogy neztem steamen csomoan (mindenki?) aki az adott fokuldetesen volt erintett volt es nekem is kellett nemi ido kitalalni, hogy pontosan hogy lehet kijatszani. a korabbi workaround ugyanis most mar nem volt eleg. van tapasztalatom debuggal, de igy se volt egyszeru.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen... Én is úgy érzem, hogy az év végére fog oda eljutni a játék, ahol a megjelenéskor kellett volna lennie.
Mindazonáltal első nap óta játszom vele (most szünetel amíg valami érdemi tartalom nem jön) és nagyon tetszik, mint játék.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
tibaimp
nagyúr
Szerintem nyugodtan. Én az 1. végigjátszást még az 1.23-as patch-el toltam, a 2. közben jött az 1.31-es frissítés, és gyanítom, most jön majd a 3. .
PC-n én olyan eget rengető bug-okkal nem találkoztam, kopp, kopp, kopp[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
tibaimp
nagyúr
Igazad van, az RT brutális. Sőt, igazából ez volt az első játék, ahol láttam az igazi értelmét, mert a korábbi játékokban, pl.: Tomb Raider, Battlefield V, ehhez képes semmik.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
-
Silverboy
aktív tag
1080P / 4/8 proc / 1060GTX, ne kelljen videót nézni.
Screen Space Refections ~ Medium/High (kettő között olyan 35-40% impact van!)
Ambient Occlusion ~ Medium
Cascade Shadow Res. ~ Medium
Volumetric Cloud Q. ~ MediumTöbbi beállítás 1-5% impact elhanyagolható.
15-20FPS boost elérhető, minimális grafikai romlással.
SSR/AO - low-ot én nem ajánlom, elvész a varázsa fényeknek, füstnek.
45 alá ritkán esik be, UQ - FSR-el.
Minden betolva Highra, 35 alá nem pottyan sehol.
SSR Ultra vagy Psyho-ra téve már karcoljuk a játszhatóság határát UQ - FSR-el. (28-35FPS inkább az alja)
#25631jonnyjoker01
Ezt most megkönnyeztem[ Szerkesztve ]
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
minden mai játék gyakorlatilag 4 magot használ
DX12 motorok jellemzoen skalazodnak azert legalabb 16 magig.erre van valami linked is, mert nekem eleg hihetetlennek tunik, hacsak nem a crowd density le van huzva nullara es/vagy ejszaka badlansben jatszanak. utobbi igazabol nem mond semmit.
cyberpunk a 3900X kb 40-45%ig megy fel hasznalatra (corpo central, rush hour).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
PuMbA
titán
Illetve nézd meg a teszt többi részét is, mert jól jelzi, hogy ez nem Cyberpunk specifikus. A játékok 80-90%-ában a 4 magos i3 gyorsabb, mint a 8 magos 3700X, ami sajnos rosszul öregedett a lassú 1 magos teljesítménye miatt. A Zen 2 architektúra munkára való, ott jól teljesít, mert az összes mag rendesen ki van használva.
[ Szerkesztve ]
-
nemar high felbontas, ismeretlen crowd density es ismeretlen helyen. nincs frametime adat. ez igy kb semmit nem jelent valos jatekelmeny szempontbol.
cyberpunknal kb a napszak es a terulet fuggvenyeben elegge valtozik a CPU igeny, ami adott esetben felezi az FPSt is mellesleg. aztan meg megy a siras, hogy bugos a jatek, meg az osszes NPC ugyanugy nez ki, mert nem birja el a CPU. valahogy ez a problema 16+ maggal semelyik patch alatt nem jelentkezett.
12-16 magig egeszen biztosan jol skalazodik.
meg egyszer, corpo central vagy westbrook, delutan 4kor, maxra huzott crow density mellett mutatja meg, hogy megis mennyit bir a CPU. 3600 kb a minimum, ami elvileg azt mar elbirja 30 koruli frametimeokkal ugy, hogy nem kezd szetbugolni az engine a szinkronizacios problemak miatt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
azert remelem atjott, hogy mi a baj
probald ki, egyszeru:
- corpo center (kb barhol az arasaka lyuk kornyeken) csucsidoben. mas teruletek is jok. Wattson es Heywoodnal a csatornak mellett par helyen is van annyi NPC.
- deli badlands a semmi kozepen, ejjel 3kor.nezz ra a task managerre es csodalkozz . nalam ilyen 35 vs 75 fps kulonbseg is van adott esetben.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Hiába használ ki 12 vagy 16 magot, ha közben a legfontosabb adat, a sarokban lévő fps szám és 0.1%-os fps szám végeredményben kevesebbet mutat, mint egy 6 vagy 8 magos procin.
Inditsd el a Cyberpunkot. Rakd ki a task managert es az FPS plotot a masodik kijelzodre (vagy a hudra)
- menj delutan negykor Corpo Centralba az egyik forgalmas ponthoz. Nezz CPU loadot es nezz GPU fps plotot
- ugyanezt csinald meg ejjel 3kor Badlandsben
Crowd density legyen maxon.Kb egy 3600 a minimum ami a forgalmasabb pontokat elbirja csucsidoben. Meg ugy is, hogy a hatterben nem fut semmi mas, pl a virusirto, a discord, a youtube meg meg harom masik dolog.
Youtubeon tenyleg van sok teszt es a jo reszuk alapvetoen nem mond semmit arrol, hogy mi birja el a magas densityt, mert nem az a celjuk. Foleg, hogy osszehasonlitas szempontjabol jobb, ha kb fix minden ket futas kozott, amire a worst-case scenario nem alkalmas.
Viszont, abban a pillanatban, hogy a frametime felmegy kb 35msec fole, onnantol a jatek elkezd bugolni. Az, hogy ejszaka badlandsben adott esetben gyorsabb egy 4/8magos a jobb IPC miatt az nem szamit, ha kozben meg nappal par scenario alatt beterdel.
Persze, jol hangzik, hogy X korulmenyek kozott milyen jo a 4/8as Cyberpunk ala, csak azt felejtik el, hogy ja, csak az nem reprezentativ minden helyzetre.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
jonnyjoker01
veterán
Ez az i9-9900k, ami nem egészen gyenge, elég jól kihasználja a játék mind a 16 magot városban.
Szerk.: Ja közben nem néztem a frissebb hszeket, mindegy látom az eredeti érved átment "ha ki is használja, akkor sem jól" irányba
@proci: gondoltam hogy nem olyan egyszerű a dolog Már elfogyott az energiám a végére hogy elkezdjek tesztelgetni meg utána járni
[ Szerkesztve ]
Üdv. Johnny
-
-
itt este van, es nincs autos forgalom, szoval ennel meg tud rosszabb lenni a helyzet . pontosan nem latszik hol van, de tippre ez corpo central kozepe lehet. pl a Jinguji (?) ruhabolt elott tud szep tomegjelenet lenni gyalogos + auto komboval. vagy pl a Coyote Cojo korul amikor koveted a rozsaszin kabatos not .
rup1u5 procija mutatja azert, hogy skalazodik szepen. X79 regi, de az a proci megrangatva kb egy 1800X szintjet tudja. es ha jol emlekszem vizen van .
4/8 maggal egyebkent az a baj, hogy mi van, ha valami mas hasznalja eppen a magot. hiaba jo az IPC, ha context switch miat frametime spikeok vannak. de kb egy 3600/1800X szintje kb eleg, ha azt tudja, akkor ejszaka badlandsban meg jobb is lesz egy 4/8as megoldas, csak nem az szokott a problema lenni CP77nel .
rup1u5: nem akkora a kulonbseg. nalam az 1800X -> 3900X csere hozott valamennyit az 5700XTvel, de azert egetrengeto nem volt a kulonbseg. 3820 -> 1800X viszont erzodott, pl VR alatt latszott, hogy oregedik az X79 ahol inkabb az architektura szamitott. mas kerdes, hogy neked kb a workstation vonal csucsa van ahhoz melto koritessel. fun fact: kb a mem savszelem azota is a 60%a annak, ami X79en volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha emberi áron elérhető lesz, akkor tervezek 8/16-os 58.. 3D cache-es procit venni majd most mikor megjelenik. Ha nem, akkor kicsit később... Valszeg igen jó megoldás lesz hosszabb távra, és akkor a gép még érdemi munkára is fasza lesz, nem csak játék alá. - R5 3600-as procit fogom váltani vele.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
PuMbA
titán
-
McW1
tag
Na jó, de azt ne felejtsük, hogy a gta hatalmas open világában nem csak város és sivatag van, hanem sűrű lombos erdőség, meg pl. hegyvidék. A lod distance mégis elképesztő
Ott kérem szépen a hegyi zerge ha egyszer betölt, akkor ott nincs semmi pop-in. Namármost tegye fel a kezét, akit látott hegyi zergét távolról a CP-ben. Na ugye…
Szóval bosszantó, hogy nem oldják meg….Azt hiszed, hogy mit gondolsz?
-
nubreed
veterán
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
És már most okosabbak a járókelők, mint korábban bármikor. - kivéve a last gen konzolokon, mert ott már ezt a fejlesztést sem tudták implementálni a gyenge hardver miatt az 1.5 patchben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
m0h0senator
őstag
-
Topikgazda
Két végén ég a gyertya. A játék PC-n nagyszerűen muzsikál a sok extra mellett (RT, DLSS, FSR, stb.). Szóval ez nem a REDengine hibája.
Az, hogy a konzol portra nem fordítottak elegendő energiát, az projektvezetési hiba volt. Ami mondjuk annak a fényében érdekes, hogy anno kijelentették, hogy első sorban a konzolok számára írják a játékot. Aztán nagyon nem úgy lett. Alapvetően a játékot érő kritikák elsöprő többsége annak köszönhető, hogy PS4-re és XBone-ra is kiadták a játékot. Ha a legacy konzolokat elengedték volna, feltehetően más lett volna az egész start...
Az elmaradt vagy eredendően hiányzó fejlesztések egy részén simán látszik, hogy semmi köze a játékengine-hez. Az, amit a vendorokkal vagy pl. a fegyverekkel (pl. csőszájfékek lennének, de konkrétan a hangtompítókat leszámítva teljesen hiányoztak az 1.5-ig...) csináltak, az egész egyszerűen rossz projektmanagementre utal. Ezek csak egyszerű példák, de sorolni lehet a hasonlókat.
Olyan, hogy "normális" motor esetén ezek a hibák nem léteznek, az egyszerűen nem igaz. Az Unreal Engine kapcsán is bőven vannak gondok, olvasgasd a fórumát.
A fejlesztők vakaródznak olyan problémák miatt, hogy egy-egy bug javítása melyik UE4 alváltozatba kerül vagy nem kerül bele. Volt olyan World Engine bug, amelynél egyre hátrább és hátrább tolták UE4 esetén, majd közölte az Epic, hogy az UE5-ben lesz javítva. Csókolom, ha az UE4-ben vártad a megoldást.Az EverSpace fejlesztői is csúnyán megégették magukat, mikor a Linux verzióra elégettek egy csomó energiát, majd szembesültek vele, hogy egyszerűen nem nyújtja azt az UE4 Linux Support alatt, amit az Epic Games megígért.
Csodavárás megy nagyon most mindenhol az UE5 kapcsán, de ez is csak egy játékengine. Ugyan az pepitában...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Ezt az indokot kb. minden egyes játékmotor váltásnál elmondják a játékfejlesztéssel foglalkozó cég managerei.
Hányszor, de hányszor derültek ki menet közben, hogy hopp, mégse olyan jó a kiválasztott motor, most hirtelen felemlegethetem a Mechwarrior: Online-t, amely anno a béta közben szembesült vele, hogy a CryEngine gyári netkódja egy kupac hulladék, és végül kvázi nulláról újraírták a kódot. Mikor a fejlesztők kihozták a MechWarrior 5 játékot UE4 motorra, az MW:O fórumai felrobbantak, hogy na, most aztán az MW:O is át fog térni Unreal Engine-re. Aztán a fejlesztők gyorsan lehűtöttek mindenkit, hogy nem, mert a netkód az UE4 esetén sem alkalmas erre a célra, tehát újra nulláról kellene írni egy netkódot. Amit nem terveznek...
Vannak előnyei az UE5-nek, de egy ekkora stúdiónál a saját motor komolyabb előnyöket jelentene... De hát majd kiderül...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
boven nem nullarol irtak ujra.
a CP77 megjelenesi bugjainak a fele a Witcher3 GOTY utolso verziojaban is megvolt, a masik fele meg kb uj featureokbol (rendorseg, autok lovak helyett, itemizacio overhaul) miatt jott.
Ha ezt a sok melót megspórolták volna és csak a játékra koncentráltak volna, nem lett volna Cyberpunk megjelenési balhé.
Design es engine kez a kezben jar.[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In