-
GAMEPOD.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
fess
őstag
Sziasztok!
A telómon csináltam egy reset-et és elfelejtettem, mit kell beállítani, hogy az otp-s kártya rendesen működjön. Szóval a curva app-ban ottvan a kártya (otp), ki van választva, telón kiválasztva, hogy a gpay-t használja simple helyett. Gpay (wallet)-ben be kell valamit állítani? -
gg72
veterán
Sziasztok! Az amazonról vásároltam vmit, majd visszaküldtem a terméket, refundolták is, ma reggel jött is értesítés a Curve-tól emailben és az appban is, ill. az OTP-től is SMS (ehhez van kapcsolva a kátya), viszont az az érdekes, hogy habár feltüntették a visszatérítés összegét az SMS-ben, de ez nem adódott hozzá a számlaegyenleghez és az OTP appban sem látom a tranzakciók között, mint jóváírást. Ilyenkor mi van, még várni kell?
-
pictigjis
Topikgazda
mármint miről, pozitív zárolásról? pedig az ugyanaz, mint amikor vásárolsz, csak fordítva, akkor is először csak zárolásba kerül a pénzed. más kérdés, hogy ezt azonnal tudják jelezni az egyenlegekben a bankok
viszont mivel sms-t is kaptál, innentől csak az otp-nél lehet hiba, ha nem kerül elő
-
zerodot
aktív tag
válasz pictigjis #13457 üzenetére
Gondolom az egyenleg mindig az aktuálisan elkölthető pénzt jelenti, ezért van az, hogy költéskor már rögtön zárolásnál levonódik onnan az összeg (ne lehessen többszörösen elkölteni ugyanazt a pénzt), refundnál meg ugye épp fordítva, majd csak könyveléskor válik a visszatérített összeg valójában elkölthetővé, így addig nem lehet az egyenleghez írni.
(Szóval az a "[költéskor] azonnal tudják jelezni az egyenlegben" inkább "jelezniük kell" míg refundnál ezt nem tehetik meg, a működési elvből fakadóan )
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zerodot #13459 üzenetére
pedig van ellenpélda. pozitív zárolás esetén az erste hozzáírja az egyenleghez a pénzt
ugyanígy a kh is: amikor utalok pénzt a hitelkártyára, az náluk technikailag pozitív zárolásként jelenik meg, és csak másnapra könyvelik le, de az egyenleget megnövelik egyből
szóval bankfüggőnek tűnik a dolog
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zerodot #13462 üzenetére
lehetséges, mert az erste és a kh-s kártyám is hitelkártya. de amúgy nem érzem úgy, hogy tényleg különbséget kellene tenni: a logikádat értem a negatív zárolással és a még elkölthető pénzzel kapcsolatban, de ennek ellenére is simán mínuszba mehet bárki, ha például más devizában vásárolt. ehhez még csak forintromlás se kell, jelentős különbséget okozhat az is, hogy a zárolás jellemzően bankközi árfolyamon történik, amihez köze sincs a bankok könyvelésnél alkalmazott eladási árfolyamának
évek óta megy ezzel a sunnyogás, az mnb meg asszisztál hozzá. sok embert keserítettem már el, hogy nem, rohadtul nem "középárfolyamon" vásárolt, hiába kapott olyan sms-t
[ Szerkesztve ]
-
yogibear
addikt
Sziasztok.
Technikai kérdésem lenne a Curve-vel kapcsolatban...Adott egy Mi Band 6 NFC, amin ugye Xiaomi Pay fut Zepp Life appal... ezt idehaza csak a K@H támogatja Mastercaddal, direktben.
Más bankkal használva az órát csak kerülő úton lehet: Curve regisztráció (a leírások szerint magyarral is), a Curve kártya alá pedig betenni a magyar bankkártyát, és az appban a Curve-t megadni.
Eddig érthető. Ez elvileg működik is.
De... az összefoglaló szerint:Milyen kártyákat regisztrálhatok a Curve alá?
Csak MasterCard és Visa típusú kártyákat, fizikait és virtuálist egyaránt.A leírásokban az szerepel, hogy Curve általi fizetés a boltban, online fizetésnek minősül.
Mivel a főszámla mellett van egy úgynevezett netszámla is egy virtuáis Mastercarddal, online netes fizetéshez, működik-e az a megoldás, hogy a Curve alá a virtuális Mastercadot teszem be, így a netszámláról vásárolok vele az óra NFC-jén keresztül fizikai boltban?
Vagy csak plasztikot lehet beregelni Curve alá és a normál számláról fizetni, értelemszerűen a netbankban a kártyához beállítva az online fizetési opciót és költési összeget, satöbbi?Köszi előre is a válaszokat.
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
pictigjis
Topikgazda
megreccsent ma kicsit a forint, van némi akciós jelleg a mastercard eur és usd áraiban
-
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, volt pár hónapja kis gondom a klónozott curve kártyámmal, amivel próbáltak pénzt leszedni, szerencsére sikertelenül, aztán pedig letiltottam.
Hosszas ügyintézés után végre megkaptam a csere kártyát.
A kártyát aktiváltam, minden rendben, viszont nem tudom használni.
Jelenleg összesen egy kártya van felvéve, egy gránitos mastercard, több, mint egy éve használtam gond nélkül, viszont az új kártyával nem tudom használni.
Próbáltam pénzfelvételt és netes fizetést, mind a kettő declined.
A szöveg: please review your payment card or curve card used for this transaction.De nem értem mit kéne reviewelnem, a curve kártya aktív és elvileg működik, hiszen fizetési fázisba jut, csak declined.
A gránit kártyát kellene törölnöm és újra hozzáadnom?
Pár éve volt olyan gondom, hogy az egyszer törölt kártyát nem tudtam többet visszaadni, előtte azért megpróbálnék más megoldást.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Zirowe #13468 üzenetére
pedig ezek szerint bedugós pin-kódos tranzakció is volt már az atm-nél, szóval lehet, hogy mégis újra hozzá kéne adni azt a gránitos kártyát
veszítenivalód nincs, hiszen most se tudod használni, legalább adsz egy esélyt. és azért nézz rá a gránit appban az "online limit"-re is
[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
válasz pictigjis #13439 üzenetére
Csak érdekességképpen írom: végülis igen, ez volt a jó megoldás; eltávolítottam a kártyát, majd újra hozzáadtam (csak másnap ugyan, de szerintem ez már nem lényeg).
Ezek szerint fontos volt, hogy előtte teljesen (tehát terminálba dugva, PIN-nel) is aktiválva legyen az új kártya, mielőtt rányomsz appban a felkínált lehetőségre, hogy behúzd Wallet alá.
Köszi mindenkinek!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #13469 üzenetére
Online limit bőven felette volt a próbált értékeknek.
Most töröltem és újra hozzáadtam, szerencsére nem volt gond, viszont fizetést még nem próbáltam.
Illetve az új kárttyát nem tudom google wallethez adni, appból vagy csak simán bepötyögve próbálva is mindig azt írja ki, hogy hiba történt próbáljam újra később.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #13473 üzenetére
Nem írja, hogy nem lenne aktiválva.
A számok megegyeznek, kártyán nincs business felirat.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
tag
válasz jobarat01 #13476 üzenetére
Van support, csak egy chatbot ertelmesebb naluk. Lejart a kartyam, az elso supportos kor utan rendeltunk ujat, de vegul nem kuldtek el, csak azt irtak hogy fogjak.
Masodik korben kertem ujra, itt volt nehany nap keses mire feldolgoztak az infot, hogy ok nem kuldtek meg el.
Most irtam nekik harmadszor, mert jott mail meg ertesites appban hogy uton van a kartya, csak az elozo cegem cimere kuldik...
(Ugye az automata chatban is kertek hogy irjam be a cimet, az agent is kerte plusz az account infoban is a sajatom van, ez megsem volt elegge ertheto...) -
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #13475 üzenetére
Pár napos support kör után pin újrainicializálás és elvileg most már megy minden.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
tag
válasz jobarat01 #13478 üzenetére
Az elso korben (november elejen eloszor napon belul, aztan 3 nap mulva), negy napja napon belul lement minden, aztan ma 5 oraja irtam hogy nem jo cimre kuldik a kartyat, 3 orara ra irt Jeric hogy nagyon sajnalja es irjam le a szuletesi idomet es a jo cimet (hatha most sikerul )
-
anett095
csendes tag
Most kaptam meg a kártyát, és buisness kártya lett (regisztrációkor rosszat jelöltem....). Lesz ebből valami hátrány? Kérjek újat? Egyébként nem fizetnék a fizikai kártyával, csak a xiaomi mi band 6-tal való fizetés miatt regisztráltam, azon kívül nem használom a curve-t.
-
Somatom
veterán
Valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy Magyar BIN -es Curve kártyával működik a Huawei érintéses fizetés? Okosóra vásárlás miatt érdekelne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Peter.70 #13486 üzenetére
Ez tapasztalat? Tudomásom szerint a Samsung pay is csak az angol BIN -es kártyákkal működött. De, mindegy, mert ha lecserélem a Talkbandemet (nincs benne NFC), akkor füleses óra kell. Olyat meg csak a Huawei csinál jelenleg.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
yogibear
addikt
válasz pictigjis #13465 üzenetére
Köszi, én is erre jutottam... hogy elvileg működnie kell.
Ha működik is, akkor felmerül a kérdés, hogy nem küld-e a banki rendszer sms-t a 3D Secure Code-dal... ahogy "normális" netes vásárlásnál teszi (a Curve regisztráció próbaterhelésénél is megtette), mert az bonyolítja a helyzetet...
Majd kiderül, ha megjön a plasztik, kipróbálom...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
m0ski
aktív tag
Sziasztok!
Nagyjából egy hónappal ezelőttig minden vásárlásról jött nyugta e-mailben, illetve a GBiT-ről is. November közepe óta azonban semmi.
Igazából nem hiányzik, csak érdeklődnék, hogy ez globálisan szűnt meg, vagy csak rám pikkel a rendszer? -
pictigjis
Topikgazda
ez valószínűleg csak egy hiba, de a prioritása valahol a mínusz kétmillió és mínusz hárommillió között lehet
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Srácok helpet kérnék. Nagyon tele a tököm mostmár ezzel a Curve kártyával. Nem tudok fizetni sehol semmit, mert azt mondja, hogy elértem a limitemet. Ezt erősen kétlem, 200eFt-ra vásároltam ebben a hónapban, és card limit napi 5,5M-ra van állítva, havi meg 55M. Hol a hiba?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest