-
GAMEPOD.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTDoG
tag
Sziasztok,
Az utóbbi hetekben egyre gyakoribb, hogy elutasítja a terminál a vásárlást Curve-ön keresztül, miközben a terhelés megtörténik. Élelmiszerbolt, gyógyszertár, ruhabolt. Aztán X nap után megtörténik a jóváírás, de egyre kellemetlenebb. Elkezdték a bankok limitálni / tiltani a CRV kódot?
Emellett hiába vaa beállítva backup kártya, ha adott kártyán épp átlépem a limitet, nem dobja át magától a beállított backup kártyára a tranzakciót. Kvázi semmit nem ér a funkció.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz HoTDoG #12901 üzenetére
valószínűleg sima időtúllépési hiba van a háttérben, semmi blokkolási izé. a tranzakcióknak az a része még időkereten belül megtörténik, hogy a curve beterhelje a mögöttes kártyát, de mire a terminálnak visszaérne - a curve felől - az OK üzenet, addigra a terminál oldalán már megtörténhet az időtúllépés, és egyéb hiba miatt bukik a tranzakció
csak remélni tudom, hogy a vasárnap hajnali karbantartás azért volt, hogy kicsit gyorsuljon a tranzakciók feldolgozása. a mobilos, karkötős, órás stb. fizetések különösen veszélyeztetettek időtúllépés szempontjából
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
válasz pictigjis #12902 üzenetére
Azért nem logikus amit írsz, mert nekem még Chip+PIN-el sosem volt tranzakció elutasítás, és az pont ugyanúgy timeout-ba futhat, mint az érintés... Itt egyszerűen a rendszerrel való inkompatibilitás okozhatja, mert bizonyos termináloknál (régebbieknél) észrevettem, hogy sokkal sűrűbben előfordul, egyes termináloknál (újabbak) viszont soha... Az a baj hogy szinte semmilyen összehasonlítási adatom nincs a sima betéti kártyás (ERSTE) fizetésekhez képest, mert 99%-ban Curve-öt használok. Viszont korábban Curve előtt még sosem volt ilyen hibám (074 - egyéb hiba) bármilyen más kártyával sem. Egy ideig volt Gránit Mastercard is.
[ Szerkesztve ]
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Grande Ale #12898 üzenetére
"Viszont a másik kasszas szerint nem ... "
Ezt csak én nem értem (nem tudom elképzelni)?" ... adjuk meg a kartyaszamot ... "
A 16 digit-es számot be kellett pötyögnöd majd még a kódot is?
... ilyet sem láttam még. Mondjuk ha valakinek le akarnám nyúlni az adatait lehet ezzel kezdeném ...Szóval fizettél "A" kasszánál a fenti fura módszerrel, majd "B" kasszában ülő figura szólt, hogy valami nem OK, és fizess nála is?
Ez nekem így nagyon-nagyon fura.
... és igen, ha fogadnom kellene, akkor azt mondanám, hogy bizony ezt 2× fizetted ki. Remélem megvan(nak) a blokk(ok), és a visszaigazolás a fizetésekről. Mert ezt meg kell majd reklamáld, ha nem akarod elengedni a pénzed. De, nem a Curve-nél, hanem helyben, a patikában.Más
Mióta áttértem Revolut-re, egyszerűen gyorsabb a fizetés. Mielőtt elkezdett volna sz@rakodni a Curve, néha már olyan lassú volt a fizetés mint anno a Simple-el. Most megint olyan gyors, amilyennek lennie kéne. Egy-két hét, talán egy hónap múlva újra próbálkozom majd, de most egy picit elment a kedvem a Curve-től.#12901 HoTDoG
Ha visszaolvasol (csak egy egészen picit) láthatod, hogy most szinte mindenki szív ezzel. Én emiatt jegeltem is egy picit a használatát.[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
nekem viszont ugye volt azzal is a bedugás pont, hogy gyorsítja amúgy a tranzakciót, mert a chip tartalmaz egy csomó olyan adatot, amit mobilos fizetésnél egyenként ellenőrizni kell a háttérrendszerekben
pár mikroszekundum ide vagy oda, és már bukhat is a tranzakció, de az is igaz, hogy főleg az ősrégi terminálokon. nekem amúgy van összehasonlítási adatom (mobilos is), és ha a kh-s kártyával fizetek, érezhetően gyorsabban teljesülnek a tranzakciók
szerintem curve-ös fizetésnél sokaknak volt már olyan élménye, hogy a kasszás dörmögött az orra alatt, hogy "na, milyen lassú ma a rendszer"
[ Szerkesztve ]
-
ztoldy
senior tag
Sziasztok!
Megosztanék egy tapasztalatot, nem tudom más járt-e hasonlóan.
Augusztus 27-én egyik pesti Lidl-ben akartam fizetni Curve-vel, mint már többször, de most gondoltam bedugósan használom, hogy utána gond nélkül tudjak órával fizetni.
Sajnos a pin kód megadás után kiírta, hogy pin elfogadva és jött az elutasítva nyugta és nem fogadta el a rendszer a fizetést. Ezt követően újra fizettem másik kártyával, mi mást tehettem volna a pénztárnál . A curve appban egyébként pending volt a fizetés állapota és most sem látszik elutasítottnak.
A csavar az volt a történetben, hogy a bankom mindkét tételt sikeresnek könyvelte le annak ellenére, hogy elutasított lett az első fizetés.
Szerencsére ilyenkor meg szoktam őrizni a nyugtát, így tudtam írni a bankomnak, hogy dupla levonás volt. Erre ők átirányítottak a Lidl-höz, hogy velük rendezzem, akiknek írtam is, tőlük még nem kaptam választ, de pár napra rá jött a banktól az értesítést, hogy jóváírják az összeget.Nem tudom mi okozta, hogy a bedugós, pin-es módszerrel elutasítás történt, mert se így se órával történő fizetésnél még nem találkoztam ilyennel. Gránit kártya van mögé téve régóta.
https://www.refundo.hu/?ref=175161
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ztoldy #12906 üzenetére
mindenkivel előfordul mostanában, csak olvass vissza legközelebb
és NEM, a bankodnak ilyenkor nem kell írni, semmi köze ehhez. minden dupla levonást a curve-vel kell rendezni (de mint egymilliószor kitárgyaltuk, legkésőbb 10 nap múlva automatikusan is korrigálódnak az ilyen tételek)
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz ztoldy #12906 üzenetére
" ... a bedugós, pin-es módszerrel elutasítás történt ... "
Szerintem semmi köze hozzá. Ahogy pictigjis írta (és nekem is korábban) napok (hetek?) óta ez megy. Egy orosz ruletthez hasonlatos, hogy sikerül-e épp fizetned Curve-el (kb. mindegy, hogy kártya (touch v. chip + PIN), telefon).
A gyakorlat azt mutatja, hogy a pénzt előbb vagy utóbb a delikvens visszakapja, de akkor is ... na! Szóval ez most ilyen." ... nem rohanok akkor a bankhoz ... "
Oda semmi értelme. Ahogy a boltban sincs értelme reklamálni. Nézd meg, hogy app-on belül mit látsz az adott (amelyik el lett utasítva) tranzakciónál a "Go Back In Time" alatt. Ha azt írja, hogy "This transaction has been fully refunded ... ", akkor "szerencséd" van. Kis kerülővel meg fog érkezni a pénzed. -
JohnnyWeiss
tag
Sajnos nekem is az elmúlt 1 hétben 10 fizetésből 2x volt hogy elsőre elutasította a tranzakciót, majd másodszorra már sikerült. Azt írták a Curve-nél, hogy időtúllépés miatt van "néha" ilyen.
Ezzel az a baj, (azon felül, hogy kellemetlen és mostanában gyakrabban előfordul), hogy ha ez egy nagyobb összegnél történik meg pl. 200 000 Ft-os elutasított, de Curve által befoglalt vásárlásnál már nem biztos hogy van még plusz 200 000 Ft a kártyámon (vagy akár egy másikon), hogy fizetni tudjak. Ilyenkor mit tudsz csinálni? Megszívtad. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz JohnnyWeiss #12910 üzenetére
" ... ha ez egy nagyobb összegnél történik ... "
Na, ja. TV-t, drágább háztartási gépet mostanság jobb, ha nem Curve-ön keresztül vásárol az ember."Azt írták a Curve-nél, hogy időtúllépés miatt ... "
Ezt valami hús-vér figura mondta / írta neked?Azt nem említette, hogy hol történt az időtúllépés? Szerencsére nálam ilyen hülyeséggel nem próbálkoztak be.Ahogy korábban írtam, mérhető a fizetés sebességének a különbsége Curve vs. Revolut esetén. Ha van utóbbid (is) tégy egy próbát!
#12911 Grande Ale
Ez így akkor is nagyon fura. Csak így benyögte, hogy nem jó? Ilyenkor kérni kell, hogy mutassa a bizonylatot, amit kiköpött a terminál. Ha, nincs, akkor szia!
Egyébként tényleg be kellett ütni a kártyád számát (is)? -
pictigjis
Topikgazda
akinek nincs x csomagja, tenyleg ugrott mar az ar?
-
JohnnyWeiss
tag
válasz <Adamsky> #12912 üzenetére
Elvileg hús vér, még neve is volt . Ezt írta:
"... declined due to a "Timeout". This means someone in the payment chain didn't reply in time; it could've been us, your bank or the payment processor.
I'm really sorry about that, it's not very common, but it happens sometimes. Normally the initial authorisation will be reversed after 7 days.Majd kipróbálom a Revolut kártyámmal is a fizetést. Eddig csak Curve-on keresztül használtam azt is.
-
TrollBalint
addikt
-
pictigjis
Topikgazda
válasz TrollBalint #12920 üzenetére
arrol mar volt kommunikacio, itt irtunk is rola korabban, hogy nem lesz kenyszertorles
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Grande Ale #12922 üzenetére
Én alkalomadtán lehet rákérdeznék a bankomnál, hogy ezt ők mennyire tartják normálisnak: elkérik a PIN-t, majd a kártyaszámot is. Nekem ez nagyon fura, és nem tűnik annyira OK-nak, ahogy az egész általad leírt fizetés se.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Grande Ale #12922 üzenetére
ez ilyen formában teljesen olyan, mintha egy különálló internetes fizetést hajtottál volna végre kártyaszámmal, lejárati idővel és biztonsági kóddal. ennek tényleg nem szabadott volna megtörténnie
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zerodot #12858 üzenetére
úgy tűnik, igen, a hétvégi fee visszatért
a kép alapján amúgy sajnos úgy tűnik, kijavították azt a régi hibát, hogy kb. minden devizánál fél százalék volt a hétvégi felár a feltételekben szereplő másfél helyett. ennél a czk-eur váltásnál bizony repült a másfél százalék. (bár lehet, azért, mert czk-s vásárlást váltott eur-ra, általában fordítva szokott menni az ilyesmi, és talán abban az irányban még megvan a bug. de azért hivatalosan tényleg másfél százalékra kell készülni)
If the currency of the selected payment card and the transaction are both in GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is if either the currency of your transaction or the currency of the selected Payment Card is any of our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%.
[ Szerkesztve ]
-
Fifi
őstag
válasz pictigjis #12928 üzenetére
Nálunk már múltkor produkált ilyet a feleségem, csak nem raktam be képet róla.
Az állapota azóta sem változott, pedig a pénz a mögöttes kártyán már 2 napja jóváírták.
-
Peter.70
őstag
Ezekkel a többszöri terhelésekkel csak akkor van gond, ha nagyobb összegért ( 50K / 100K / 150K )vásárol a felhasználó, és esetleg 200 - 300 ezer az egyenleg
-
Somatom
veterán
Rendesek a srácok, emlékeztek rá, hogy hamarosan lejár a kártyám. Most küldték a lakcímmegerősítő mélt. Nemsokára pápá angol BIN. Kicsit tartok a váltástól, mert eddig kimaradtam az itt olvasott anomáliákból, mindíg rendesen működött.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Impair1980
aktív tag
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12936 üzenetére
NE kerj business kartyat!
-
HoTDoG
tag
válasz HoTDoG #12901 üzenetére
A szeptember 1-ei elutasított tranzakciót a bankom lekönyvelte, a Curve-ben pedig sikeres tranzakcióként jelenik meg. Az icipici blokkot az elutasításról eltettem, de nem találom. A Curve pedig kérni fogja, mint bizonyíték.
A többi hasonlóan járt tranzakció esetében a Curve-n belül is "decline"-ként jelöli és pár napon belül megtörtént a jóváírás. Szóval itt félrement valami.
Most már valóban pain in the ass a helyzet. 7000 Ft-ot már nem hagyunk annyiban a semmiért. De most menjek el a DM-be, kerestessem vissza a tranzakciót, kérjek róla másolatot és boxoljam le a curve-vel... Ez így felejtős lesz. -
ACE-
addikt
válasz Impair1980 #12936 üzenetére
Itt pont azt írja, hogy akkor szólj, ha Business kártyát kérsz, és ha nem teszel semmit akkor simát küldenek.
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
pictigjis
Topikgazda
amúgy ez baromi érdekes, hogy tényleg vannak ilyen elátkozott terminálok. most a feleségem volt a kínaiban, ahol a múltkor háromszor fizettem ki a kaját, de előre szóltam neki, hogy egy decline után ne erőltesse jött is az elutasítás menetrend szerint. pedig van nekik két termináljuk is, de úgy tűnik, a szarabbat használják
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz pictigjis #12945 üzenetére
Szerintem (!) nem terminál függő. Nagyon sokat vásárolok 5-6 helyen. Korábban sose volt gond: NFC bekapcs. → érint → fizetés → NFC ki. 100-ból, 100×.
Utóbbi időben viszont 3 (vagy talán 4?) lukra futásom is volt.Próbáld ki, hogy nem a Curve-öt erőlteted, hanem fizetsz mással (pl. Revolut) meg fogsz lepődni, hogy mennyivel gyorsabb (én is elszoktam tőle, ill. nem tűnt fel, hogy a Curve mikor lassult be) és természetesen "stabilabb".
Fifi eseteivel is "csak az gond", hogy gyakorlatilag bármivel is próbálkozott, mindig ott volt a gyenge / problémás láncszem, a Curve. Nem a telefon, az óra v. a kártya miatt nem megy most ill. történik időtúllépés. Náluk van - sajnos még mindig - valami kaki a palacsintában.
-
kulu22
aktív tag
Járt más is így? Néhány napja léptem be utoljára az applikációba, ma viszont úgy fogadott mintha új telepítés lenne.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12946 üzenetére
pedig de, terminalfuggo IS. azok is szamitastechnikai eszkozok, amiket rendszeresen frissiteni, karbantartani kene
ma volt osszesen 10+ vasarlasunk a kettonknek egyutt, mind hibamentesen. de ott ugyanugy elhasalt, ahol egy hete is, igy annal a terminalnal 3-bol semmi az utolso 3 probalkozas. ez nem csak a curve hibaja
amugy ha visszaolvasol, en magam is irtam, hogy mas kartyak alapvetoen gyorsabbak, nekem nem kell bizonygatni de a curve kicsit maskepp is mukodik, mint egy sima kartya
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz pictigjis #12948 üzenetére
" ... terminalfuggo IS. azok is szamitastechnikai eszkozok ... "
Értem, amit mondasz, de igazságot ettől függetlenül nehéz úgy igazságot tenni, hogy nem látunk rá egy ilyen problémás (?) terminál működésére. Arra gondolok, hogy adott nap pl. hány ilyen elutasítás is történik, és azok milyen kártyákkal.
Nálam az első elutasításnál - lányos zavaromban - rögtön átnyomtam a Curve mögötti kártyát a Revolut-ra (ne keress benne logikát). Kb. 1 percen belül újra próbálkoztam és ment (Curve+Rev.). Legközelebbi alkalommal már "lazább voltam", és azt mondtam próbáljuk még 1× (Curve+OTP virt.). Ugyanazzal a felállással, amivel elsőre nem ment, másodikra már igen.
Fifi esete a legdurvább, aki kitartóan mindennel végigpróbálta a Curve-öt mégsem jött össze a fizetés.
Én az egészből arra tippelek, hogy a rendszerűkben lehet valamilyen szűk keresztmetszet, aminek következtében, ha túl sok kérés fut be hozzájuk, akkor random generálódik pár timeout-os fizetés.#12947 kulu22
Én még nem. Eltűnt a kártyád, és meg kellett minden adatodat újra adni? -
Impair1980
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Decathlonban vásároltam 09.01-én. Az összeget kétszer vonta le. Kaptam blokkot, amin az egyiknél elutasítva a másiknál teljesülve van a tranzakció!
A CURVE appban és a Bankom oldalán azt látom, hogy mind a két tétel levonásra került. Decathlonba mondták, hogy náluk csak egyszer szerepel a tétel. A bankomban mondták, hogy náluk mind a két összeg levonásra került. 09.02-én irtam a CURVE supportnak, hogy mi a teendő. Írták, hogy várjak 5-6 napot és rendben lesz!
Most mit csináljak?
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest