-
GAMEPOD.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12950 üzenetére
pont azt, amit írtak: várj, mert magától meg fog oldódni
de néha tényleg azt érzem, feleslegesen szívatom magam az összefoglaló frissítésével, tiszta időpazarlás
-
dredjudge84
őstag
Van itt egyáltalán valaki rajtam kívül, akinek hibátlanul megy a curve? Én napi legalább 3 vásárlást mindig csinálok vele, de soha nem volt ilyen gondom. Hónapokig CIB bankkártya volt mögötte, most pár hónapja a TransferWise kártyával használom, de ilyen nálam továbbra sincs. Ha tényleg az lenne a megoldás, hogy valamikor túl sok kérés érkezik be egyszerre, és akkor van gond, akkor felvetődik bennem a kérdés, hogy én soha nem fizetek csúcsidőben?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12952 üzenetére
most nem pont miattad, de ezt eléggé meguntam. szóval most már belenyúltam kicsit az összefoglaló kódjába, jó ronda így, de talán a felesleges kérdések most már megelőzhetők lesznek...
-
Impair1980
aktív tag
válasz dredjudge84 #12953 üzenetére
Telefonról vagy Samsung óráról használom én szinte mindig! Véleményem szerint nem a CURVE kártyával van a gond, hanem vagy a Samsung PAY vagy a Google PAY appal vagy magával a készülékekkel (Samsung S21, Watch 3). Sokszor csinálja azt, hogy túl gyorsan fizetek és ilyenkor kéri, hogy ismételjem meg, ilyenkor szoktak a gondok lenni....NFC hatótáv, vagy érzékenység...
-
MODERÁTOR
válasz Impair1980 #12955 üzenetére
Véleményem szerint nem a CURVE kártyával van a gond
Ennek ellentmond az, hogy mindenkinél mostanában kezdtek megjelenni ezek a problémák, olyanoknál is, akiknél ilyen még nem volt.
***
-
Impair1980
aktív tag
Azoktól meg kellene kérdezni, hogy használják. Ha magával a fizikai CURVE kártyával fizetnek, akkor lehetséges, de szerintem a többség valami APP alá beteszi (Simple PAY, Google PAY, Samsung PAY, Apple PAY) és akkor kezdődnek a gondok (NFC hatótáv, érzékenység, stb) De lehet rosszul gondolom.
De az én tapasztalatom ez! -
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12958 üzenetére
az elmúlt időszakban fizikai kártyával is ugyanúgy többször elhasaltak a tranzakciók sajnos. amint a curve rendszerei belassulnak a fizetések feldolgozása során, jönnek a (legnagyobb eséllyel) időtúllépésből fakadó elutasítások. a megfigyelések alapján különösen régi típusú termináloknál
-
dredjudge84
őstag
válasz Impair1980 #12958 üzenetére
Én nem vagyok híve a gpaynek, de most megcsinálom, hogy beállítom és tesztelem.
-
HoTDoG
tag
válasz pictigjis #12942 üzenetére
"a bankod lekönyvelte, és majd fogsz kapni egy visszatérítést is"
Nem, nem kaptam volna visszatérítést ha nem jelzem. Majdnem 10 nap eltelt. A Curve visszaírt és nem kaptak semmilyen üzenetet/jelzést a kereskedőtől. Ez látszódott a Curve alkalmazásban is, hiszen nem volt "Decline"-ként jelölve, mint ahogy az hasonló esetekben lenni szokott.
Szóval úgy néz ki vannak esetek amikor nem oldódik meg magától. És ahogy írtam is, kellett bizonyíték, akár blokk, üzenet vagy a kereskedőtől üzenet formájában. Ma jeleztek vissza, hogy a blokk ellenében elindítják a jóváírást, annak ellenére, hogy a kereskedőtől nem érkezett ilyen jelzés.
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni."és a curve ilyen, NINCS ticketszám meg ilyen sallangok, sose volt"
Oké, ettől függetlenül ez elég nagy hiány. Egyébként még aznap kaptam e-mail-ben visszajelzést és gyorsan reagáltak a válaszra is, szóval nem lett belőle probléma. Azonban egy komplex, elhúzódó ügy esetében kellemetlen lehet ha ticket hiányában egy új ügyintézőnél előről kell kezdeni a sztorit.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz HoTDoG #12961 üzenetére
felesleges vitatkoznunk, legkésőbb a 10. napon elindult volna a visszatérítés, amit az appban a go back in time menüpontban is követhetsz. nem vártad ki, így a következtetésed is téves
soha nem fordult még elő olyan, amit írsz: a sikertelen tranzakció sikertelen tranzakció, aminek minden rendszerben nyoma van
amiről beszélsz, hogy "nem kaptak visszajelzést a kereskedőtől", az minden sablonlevélben benne van évek óta, hidd el. de ne csak nekem, a többieknek is
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni.
ez meg félrevezetés, szóval lécci ilyeneket ne írj. ez a része az appnak, hogy mi declined és mi nem, mindig is ilyen volt, éppen nemrég tettem be az ezzel kapcsolatos (szintén több éves) sablont arról, hogy ezt a megjelenítési problémát jelezték a fejlesztőknek (csak sose javítják ki)
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Impair1980 #12958 üzenetére
"NFC hatótáv, érzékenység, stb"
Más nevében nyilván nem tudok nyilatkozni, de nálam tuti, hogy nem ezzel van gond. Egyszerűen annyira látványosan máshogy (értsd lassan) működik a Simple és a Curve szemben a Revolut-al, hogy azt zongorázni lehet.
Másképp: előbbi kettő k. lassú utóbbihoz képest. Ha, ugyanazt a mozdulatsort - telefonnal a kezemben - csinálom végig, akkor a Revolut már akkor "pittyen" és rajzolja a pipát a GPay-ben, mikor Curve még csak "ébredezik". Utóbbival gyakorlatilag végigviszem a mozdulatsort, ott van a telefon a terminál felett, és akkor "pittyen".
Szóval Revolut-al tényleg csak egy "suhintás". Ha pedig túl gyors lennék, akkor kapok valamilyen felkiáltójeles üzenetet, hogy kicsit lassítsak, és próbáljam újra.
All-in-all, én az "érzékenység / hatótáv" dolgot kizárnám, mert az 0. lépésben eldől: sikeres v. sem. A többi már a mögöttes szolgáltatáso(ko)n múlik. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz dredjudge84 #12964 üzenetére
Tudom, és erre pictigjis is utalt már, de ezzel együtt se kellene szerintem ennyire lassúnak - de legfőképp instabilnak - lennie.
Te - vagy bárki más itt a topic-ban - egyébként vágja, hogy mi itt a folyamat?
Terminál → GPay → Curve → mögöttes kártya. Ez eddig OK, de a terminál kitől kapja a sikertelen fizetés választ, ha egyszer a Curve és a mögöttes kártya kibocsátója szerint is minden OK volt? -
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12965 üzenetére
pont ez a lényeg, hogy a terminál (a legnagyobb valószínűséggel) nem kap választ időben. a sikertelen fizetést maga a terminál generálja az "egyéb hiba" üzenettel, ami lényegében abból fakad(hat), hogy a terminálhoz nem ér vissza időkereten belül az információ arról, hogy minden OK
a curve-vel való fizetés lényegesen hosszabb folyamat, mint egy sima bankkártya esetén. a szerepek egyértelműek sima bankkártya esetén: van a kereskedői terminál, aminek nagyon leegyszerűsítve csak azt kell ellenőriznie, hogy a kártyához tartozó számlán van-e elég fedezet
ezzel szemben ha curve-vel fizetsz, több minden történik a háttérben. a kommunikációs lánc úgy épül fel, hogy első lépésben a curve-nek kell átvennie a kereskedői szerepet, vagyis létrejön a tranzakció közte és (mondjuk a példa kedvéért) a spar között. a spar szintén nagyon leegyszerűsítve a curve-től vonja le a pénzt, aki aztán tőled, de mindeközben gyakorlatilag ellenőriznie kell, hogy melyik kártyád van kiválasztva az appban, azon van-e elég fedezet, elfogadja-e a bankod a tranzakciót stb. közben be kell tenni az eredeti kereskedőnév elé a crv betűszót, gondoskodni kell az MCC-kód továbbításról, tényleg sokkal bonyolultabb és összetettebb folyamatról van szó. és ha mobillal vagy egyéb eszközzel fizetsz, a digitalizált kártyaszámok ellenőrzése és párosítása is szükséges. és így tovább, és így tovább. teljesen normális, hogy hosszabb ideig tart, csak az nem, hogy ha valamelyik rendszerük belassul, akkor tömegessé válnak az elutasított tranzakciók
-
dredjudge84
őstag
Én még arra tudok gondolni, hogy lehet valami köze a dolognak a 3g lekapcsoláshoz, mert a terminálok eddig azon működtek, a 2g meg jóval lassabb. És pont mivel ez egy hosszabb folyamat, így nem jön időben a válasz. Lehet hogy nálam Győrben azért nincs ilyen gond, mert itt még van mindenhol 3g. Ez csak egy elmélet.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz dredjudge84 #12967 üzenetére
egyébként nekem is van egy olyan megfigyelésem, hogy az internetkapcsolat nagyon is fontos: az a spar, ahol sokszor belefutok elutasításba, nagyon szarul áll térerővel és mobilnettel, sokszor a myspar app sem indul el, hogy le tudjam csippantani a qr-kódomat
vagy másik példa: egy mélygarázsban lévő gokartpályán, ahol egyáltalán nem volt térerő, se mobillal, se érintéssel, se bedugva nem tudtunk curve-vel fizetni, mindet elutasította. szóval a curve akkor működik jól, ha minden feltétel egyszerre áll össze, ami kényelmetlen, de ez van
-
pictigjis
Topikgazda
aki mostanában várna kártyát: augusztus 24-én újragenerált kártya ma érkezett meg, kb. 2 hét volt tehát. az app szeptember 3-ra jelezte elég optimistán
szerk.: hm, egyelőre úgy tűnik, valami porszem csúszott a gépezetbe (nahát!). aktiváltam az újat, de kiírta, hogy sikertelen, ellenőrizzem a hálózati kapcsolatot - gyakori, ismert hiba. de az app újraindítása után láttam, hogy valójában megtörtént az aktiválás, mindenhol frissítettem is a kártyaadatokat, ahol kellett. mielőtt töröltem volna a régi kéket, ráfrissítettem az adataira, hogy tényleg likvidálva lett-e, de nem, még mindig élő kártyának tűnik az is. szóval most úgy tűnik, egyszerre két aktív fizikai kártya is hozzá van rendelve az accountomhoz, előre izgulok, milyen remek hibajelenségekhez vezet majd ez
[ Szerkesztve ]
-
kircsi21
csendes tag
válasz dredjudge84 #12953 üzenetére
Jelen! Én csak pislogok itt a problémákat olvasva. Mióta sikerült hozzáadnom a G-Pay-hez a kártyát csak telefonnal fizetek és sehol semmi elutasítás, meg dupla levonás. Mondjuk szerencsére előtte sem volt (még G-Pay nélkül standard csomagban). Remélem így is marad!
Egyetlen hibám volt az utóbbi időben (ill. 2, de ugyanaz), hogy az eMag visszatérítések nem az eredetileg használt kártyára érkeztek vissza, hanem a Curve Cash-re GBP-ben. Minden más visszatérítés visszatalál az eredeti kártyákra, ezek nem... De ez szerintem valami Payu-s hülyeség lehet, nem a Curve sara.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #12931 üzenetére
ebben nem lett igazam sajnos. a felesegem lidl-je fel oran at volt pending a back in time mezoben, de utana siman aktivra valtott, ezuttal nem indult el automatikusan a refund. szoval ez a "pending transactions cannot go back in time" valojaban barmelyik iranyba atbillenhet. es ez most ot szamjegyu volt...
[ Szerkesztve ]
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zsola400 #12974 üzenetére
de nem is azt mondtam, hogy rossz terero = garantalt elutasitas, jo terero = tuti siker. nekunk is volt tobb elutasitasunk jo tereroben is, de ettol a megfigyeles igaz: nalunk azt mutatja sok szaz tranzakcio tapasztalata, hogy gyengen lefedett helyen nagyobb ESELY van ra. de nyilvan nem tortenik meg mindig
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
válasz dredjudge84 #12977 üzenetére
Ezt miből gondolod hogy 4G-t nem tudnak? Szertintem nagyon sok terminál vezetékes hálózatra van kötve eleve...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12973 üzenetére
korábban írtam, hogy kis összeg nem zavar, ha "foglalja a helyet" a hitelkártya-keretből, öt számjegynél viszont be szoktuk jelenteni. most érkezett meg a feleségemhez a szokásos kopipészt sablonszöveg a visszatérítéses notificationnel együtt
I'm truly sorry you were charged in error. This happened because the merchant sent only an authorisation request for this transaction and didn't follow up with a message to confirm that the transaction has failed. This resulted in Curve unknowingly processing the payment anyway.
I've now refunded the failed transaction. In these instances, the transaction would have reversed automatically after 10 days, but since you've been in touch, I've been able to speed up the process. You should see your money back in your bank account in the next 1-2 working days, but depending on your bank it might take up to 5 days.
Have a great day and feel free to drop us a message if there's anything else we can help with.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Impair1980 #12983 üzenetére
"Régebben ez nem volt ennyire gyakori.... " - ahogy írod: régebben.
Sajnos mostanában viszont ez a megszokott működés. Szóval vagy belekalkulálod, hogy adott esetben 2× fizetsz és 5-10 napig izgulhatsz, hogy visszakapod-e a pénzed (nekem megjött mind a 3, amivel gond volt) vagy használsz mást (én most Revolut-ra váltottam). -
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12985 üzenetére
en csak azt tudom javasolni, hogy akinek ez a kockazat nem fer bele, ne hasznalja a curve-ot. vagy hasznalja csak olyan tranzakcioknal, amiket kesobb at akar tenni masik kartyara. ha nem back in time-olnank nagyuzemileg, valoszinuleg nem is hasznalnank a curve-ot
de nagyon is lehet valami abban az elmeletben, hogy a 3g lekapcsolasa okoz gondokat itthon, mert a curve sajat forumat olvasgatva nincsenek ilyen elutasitos panaszok, plane tomegesen. nagyon furcsa
-
Somatom
veterán
válasz dredjudge84 #12987 üzenetére
Nem vagy egyedül. Én sem Gbitelek. A kp. felvétel "ellensúlyozása" miatt vásárolok vele.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
simati
csendes tag
Sziasztok,
most váltottam/váltanék androidról apple-re, de máris problémába ütköztem. Nem találom az app store-ban. Van valakinek ötlete, hogy miért nem?
Amennyiben a weboldalról curve.com próbálom elérni, úgy azt írja, hogy App not available (This app is currently not available in your country or region.
-
ACE-
addikt
válasz dredjudge84 #12987 üzenetére
És annak mi az oka hogy ennyiféle kártyát használsz? Hitelkártyák?
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
ACE-
addikt
válasz dredjudge84 #12992 üzenetére
Mert nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy összevissza vásároljak különböző bankokból... De persze én csak fizetésből élek, ha céges, egyéni vállalkozói, stb. költés miatt van, akkor jogos...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
evko
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan lehetséges az, hogy paypallal fizettem (geekbuying), de a paypalon curve kártya van regisztrálva.... A tranzakció sikertelen lett, a curva mégis levonta a full összeget a bankkártyámról. Ez náluk így normális?
A paypalon semmi nem látszik, 0 tranzakció (a régiek látszódnak)...Szerintem ezt a curvét hagyagolni fogom most már, mert kezd elegem lenni ebből.
Mit kell ilyenkor tennem? Vagy várni a csodára?
Köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
--- 2013...Ha valaki valami jó bizniszt tud, írjon rám mindenképp!!! ---
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz zerodot #12999 üzenetére
Evko esete egy pöttyet más, mint a korábbi esetek. Legalábbis szerintem ez új dimenzióba helyezi az egész eddigi beszélgetést.
Eddig ugye a régi rossz terminálra, órára, telefonra, 3G hiányára gyanakodtunk, erre most itt van ez, ami sztornózza az előbbieket, és rávilágít arra, hogy tényleg a Curve-nél van gond, és nem is kicsi.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest