Új hozzászólás Aktív témák

  • Stukker1987

    senior tag

    válasz darvak #25284 üzenetére

    Legnehezebb kérdés amivel találkoztam a BMW-s időszakomban az olajcsere az automatában.

    Amit én tudok(sikerült összeszednem a fórumokról):

    Ha eddig nem volt csere a kocsiban,de ,ár 200k körül jársz futásban akkor csak utántöltés javallott,bár nyilván az eredeti minősége már nagyon rossz.

    A nem teljes olajleengedés tisztítás nélkül oda vezethet hogy a friss olaj a megfáradt belső gumiknál, tömítéseknél szivároghat/olyan helyre juthat el ahol nem kellene lennie,illetve kimoshat eddig ártalmatlan helyekre lerakódott szennyeződéseket,sokkal rosszabb pozícióba juttatva őket.
    Olvastam olyan rémtörténetet,hogy nem szakszerűen végrehajtott olajcsere után még 2 sarkot ment a kocsi után hibával leállt. (lehetett adaptáció törlés mulasztás miatt is szerintem,de ki tudja)

    Teljes megoldás a váltó leszerelése,teljes mennyiség leengedése,teljes belső tisztítás és eredeti olajjal történő feltöltés,egyéb cserék. A legfontosabb pedig végül az adaptáció törlés.
    ( E39 fórumon van erről blog ahogy egy szakműhelyben csinálták,bár én még abba is bele tudnék kötni.)

    Én még nem mertem belevágni,mivel én se találtam olyan szerelőt a környéken aki csinált már valaha ilyet úgy ahogy szerintem kellene(mindenki csak leenged 3-4 litert aztán feltölti). Budapesten tudok olyan szerelőt akivel érdemes konzultálni,de a végösszeg 1/3 felújítás környéke,ami sok figyelembe véve hogy nincs rá garancia hogy fél év múlva ne halna le csere ellenére,bár ezt már látni kellene a szerelőnek aki végzi a melót.

    Számolj majd be a fejleményekről,nagyon kellene a személyes tapasztalat ezügyben...

    Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.

Új hozzászólás Aktív témák