Új hozzászólás Aktív témák

  • Xmodule

    őstag

    válasz stickermajom #23562 üzenetére

    Szia.

    Dizel motorhoz sokat nem tudok hozzá szolni mert olyat nem néztem még de eddig három benzines e46-ot vettem. 2000-es 320i kombi, 2002-es 318i sedan, és ami most van 2003-as 320i kombi. Amire figyelni kell az a rozsda. Sárvédönél szeret belulröl kifelé holyagosodni. a 2000-es modellnél ez már eléggé csunyán fest a 2003-ason még nincs ilyennek nyoma sem. Mindegyik kocsi 200.000 és 230.000km között van most. Amucs a családban van mind a három e46. Én szervizelem öket igy tudok vélényt mondani. Most már igy ahogy telik az idö én is okosabb vagyok mind eleinte. Jobban tudom miket kell(ene) nézni. Megbizhatóságra mindegyik jó! Váltot nem szeretem egyiknél sem talán ott még a 318i a "jobb". Cseréltem olajat is már de ugyan olyan maradt. Szerintem kuplung kopott már vagy pedig csak ilyen. Mert amugy pedál alapján nem kopott a kuplung.

    Amiket cseréltem vásárlás után: olaj, olajszurö, pollenszurö (föleg a legutobbi 2003-as ban volt nagyon tré de annyira hogy már budös volt bent az utastérben), levegö szurö. Ezek igy a kötelezöek gondolom.

    Aztán ami mind a két 320i nél egyszerre ment tönkre itt 200ezer km után az a levegöszurö ház utáni két részböl álló gumicsö. Ez mind a két kocsinál el volt már öregedve és repedve. Ami mind a három kocsinál egyformán rossz volt a bal hátsó féknyergen a fékolaj levegöztetéshez szükséges csavar (nem tudom a pontos magyar nevét). Na ez mind a három kocsinál be volt rohadva. (söt az enyémnél ami ugye a 2003-as mind a két oldalon be volt rohadva hátul). Pont a tegnap operátam ki ezeket a csavarokat. Elöször azt hittem ki kell majd furni de szerencsém volt mert sikerult ugy megoldalni hogy az eredetileg 9mm-es csavarra ami mér szét volt rohadva/nyuzva rávertem egy 8mm-es kulcsot és azzal ki tudtam lazitani és szedni. Szoval tegnap megvolt a fékolaj csere is amit szintén ajánlok megvétel után (elborzadtam amikor láttam hogy milyen dzsuva jött ki a csövekböl. Akkor amit még cserélni fogok jövöhéten az a szervó tartály és vele egyutt az olajat is. A tartályt azért mert van benne egy szurö és azt csak egybe lehet cserélni. És amit még a tél elött megcsinálok az a szíjat cseréje és egyuttal a vizpumpa, termosztát, hutöviz. Egyedul a 2000-es 320i-n kell majd egy uj szelepfedél tömitést is cserélni mert ott már gözölög az olaj. Szóval igy 200ezer km + után vannak már dolgok. De ugy gondolom, hogy nincs ezzel semmi gond. A dieselnel gondolom azért van még egy két extra dolog is motorikusan. Persze tervben vannak még ilyenek hogy benzin szürö, és szerintem valamit elöl is kell cserélni az enyémnél mert macskaköves vagy soderes uton eléggé kopogo hang jön elölröl. Gondolom valami gumi el van már öregedve. De csak igy apránként cserélgeten amit kell.

    Ck. : szerintem sokféle választék van felszereletség tekintetében. pl.: ahogy fentebb is irtam 2000-es 320i ben van minden jo, elektromos, füthetö tukrök, futött ulés, könyöklö, gombos kormány, elektromos ablakok elöl, világitás mindenhol belul, sötétedö visszapillanto közepen, digi klima, ködlampak elöl hatul, stb. de pl 2003asba nincs könyöklö meg sötétedö tukör. viszont van benne sport félböl ulés, és 4x el. ablak. 318i meg full extrás abba van minden.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

Új hozzászólás Aktív témák