-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eyesis
őstag
válasz Stukker1987 #23283 üzenetére
Köszi, tényleg
Na de még van itt kérdés
Milyen márkák a javallottak, és mik a mindenképp kerülendők?
Nem akarom pályán maxon használni, sokat mennék autópályán ott is 140-150 jellemzően max.Eyesis
-
Stukker1987
senior tag
válasz Eyesis #23301 üzenetére
Drágából: Continental,Michelin,Bridgestone,Dunlop,Pirelli
Olcsó: Hankook,Barum,(esetleg még Kumho)
Kb a sorrend minőség szerinti csökkenő,illetve nagyjából tesztek szerint is hasonló sorrend szokott kijönni
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #23303 üzenetére
A Hankook nem olcsó, és nem is olyan rossz...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #23304 üzenetére
Valóban nem egy árkategória a Barummal,de azért az olcsóbbak között tartják számon. Egyébként az általam felsorolt "Olcsó" kategória sztem minőségre teljesen elfogadható.
Árgép alapján darabonként 7k-9k-val olcsóbb mint a Conti. Ez 4 kerékre azért ,már "jelentős" árkülönbség.Semperitet és Nokian-t kihagytam a felsorolásból. Állítólag ezek sem rosszak.
Téliben nekem is Nokian van[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Eyesis
őstag
válasz Stukker1987 #23305 üzenetére
köszi, akkor ezt észben tartom
még annyit a témában, hogy ha neten nézelődök, akkor látok ugyanolyan gumit olcsóbban, drágábban.. mit szoktak játszani a kereskedők? van hogy öreg gumit kapnék 1-2 ezerrel olcsóbban, vagy többnyire csak kisebb az árrés?
ezeket nézegettem: gumik.com meg autogumiakcio.huEyesis
-
MPowerPH
félisten
Tegnap csinaltam egy 0-100-as startot... Elfelejtettem kikapcsolni a DSC-t, pluszban az elejen kicsit hatarozatlanul nyomtam le a gazt, vagyis a gombot a pedal alatt.
A masik... Mai nap talalkoztunk egy Vauxhall Astra VXR -el. Biztosan meg volt piszkalva, mert benzines letehez kepest fustolt(bar fene tudja, ezek alapbol is lehet fustolnek). Na de mind1, a csoka egyedul volt, mi 4-en, pluszban klimat elfelejtettem kikapcsolni. Megerkeztem moge olyan 120 korul, voltak elotte is. Mar akkor lattam, hogy nem akarja majd hagyni magat. Kitisztult elotte az ut, o elkezdte taposni, en kicsit kesve reagaltam, 180-ig tavolodott, majd attol kezdve kozeledtem. Utana ujra ez, megint eljatszottuk, itt 220-ig jutottunk, ekkor ertem vissza abba a pozicioba moge, ahonnan indultam, neki valahol itt fogyott el az ero. Az mar biztos, hogy legkozelebb manualba kell tenni, es 4500 korul elvaltani, mert foloslegesen tekeri majd 5000-ig, sokat veszit e miatt a lendulet. Na mind1, jol mennek a kis hot hatch -ek, de nekem a trip vegere 7.2 lett a fogyim ismet, pedig 150 tempomat megvolt megint vegig, aminel meg csokkent az atlag fogyi a varosi szakaszok utan.
A masodik proba utan eszrevettem, hogy elfogyott az ero, sajna megint ugyan az a hiba, letiltott az elektronika. Kovetkezo service-nel felreall, lehut, majd leallit, indit, minden ok, mint mindig. Nem tudom mi lehet, de majd otthon megnezik. Nem dob hibat, es olyan mintha homerseklet fuggo lenne. Chip ota csinalja, de ugye az nem magyarazat, mert ugyan azt a programot kapta meg(csak gyengebb varianst), mint az elottem megfordult 35D-k. Menet kozben geppel kell figyelni, mi tortenik ilyenkor az autoval, mi avatkozik kozbe, es miert. Csak akkor csinalja, ha huzamosabb ideig padlon allok, pl. tempomat 240-nel birta 20 percen keresztul is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23307 üzenetére
Neked legalább kilő így is, nekem csutkára elveszi a gázt az elektronika annyira, hogy kb. beverem a fejem a kormányba
Automata is segít pár tizedet a gyorsulásodban, az is tuti. Kikockázva 5,4-nek nézem egyébként.
Gyári értéked 5,9, bár gondolom ezzel tisztában voltál.Kis kedvcsináló a következő generációra: az biztosan durvább lesz, mert ugyan még nincsen se 430D, se 435D, de a 335i-t és a 435i-t alapul véve a 4esek 1tizeddel jobban gyorsulnak, tehát egy új 430D 5,5, 430xD pedig 5,2 alatt tolhatja majd a 0-100-at, új 335D pedig még nem jelent meg, így azt még tippelni sem tudom, de a 435xi már 4,9 alatt nyomja, tehát egy chipelt 435D-vel (hát még xD-vel) már tutira 5 alatt is lehetsz
Mire bepötyögtem találtam egy ilyet, szóval 4,7
Egyébként mindez a 8fokozatú zf váltó miatt van, az annyira durván sokat segít, hogy ihaj
-
raczger
őstag
Na megnéztem, hát azért annyira nincs tökéletes állapotban, mint ahogy írták...
Vonóhorog, napfénytető, ködlámpa az nincs, 4 féktárcsa+ fékpofa csere kellene neki, ez az ami így elsőre látszott. A klíma az nem volt túl hideg, azzal is lehet valami (talán csak klímatöltés). Fényezésen csak 1-2 apróbb hibát láttam. Próbaútra nem vittem el, mert arra csak akkor engedett volna, ha megegyezünk már az árban, persze ez nem történt meg. Az árból semmit nem engedett, szóval inkább otthagytam, ennyiért ez nagyon drága...
Már megint csak azt vártam el, hogy olyan legyen az autó, mint ahogy leírják/elmondják, de már megint nem olyan volt...www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23309 üzenetére
Pff hány ilyet kifogtam már én is. Mondjuk mindegyiket elvittem egy proba körre még ha tudtam hogy nem is veszem meg akkor is. Csak kiprobálni tapasztalotot szerezni milyen jobb- e vagy roszabb e mint a többi. Igy több viszonyitási alapot lehet szerezni. Legtöbbször megkerem az eladot is hogy jönnön velem es akkor ha valami szerintem nem okes akkor azt mondom neki. persze legtöbbször nem szeretik az ilyesmit de hat ez van ha valaki elhallgat valamit ugye..
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #23307 üzenetére
Számomra az a meglepő,hogy milyen jó fogy. értékeket produkál ekkora telj. mellett. Le a kalappal!
Utólag kicsit bánom is hogy nem vettem 25d helyett legalább 30D v 30i-t.Nem lenne lényegesen magasabb fogyasztásom,viszont élményben jóval többet adna.
Tudnál esetleg egy olyan hosszabb videot csinálni,hogy kevés városi és normál autóúti közlekedésnél hogyan váltogat fel a váltód?
Ebben az lenne a pláne,hogy megnézném nálad hogy viselkedik/meddig engedi pörögni/hogyan alkalmazkodott a te stílusodhoz....(kicsit bizonytalan vagyok benne hogy a sajátom 100%-os)
Nagyon megköszönném...
raczger: Kereskedők mostanában ár tekintetében nagyon kötik az ebet a karóhoz,ezt tapasztaltam én is.
Egyébként én a fényezési hibákkal ált. jobban együtt tudok élni,mintha műszakilag lenne kifogásolható,de a fényezési hiba utólagos javítási is drága mulatság. Nálam most nagyon durva kulcsos meghúzásokra (4 elem + járulékos munka) 120k-s ajánlatot adtak.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Geller72
veterán
Sziasztok. Közeljövőben tervezek venni egy BMW-t, de erősen vacillálok, mit-hogyan. Külsőre az 530D tetszik, viszont bármennyire fura, belül kicsinek érzem. (Haverom kocsiját hajtom néha). Itt most konkrétan a lábteret a térdem és a műszerfal közt, ha mondjuk elöl, mint utas ülök. Sokkal nagyobbnak gondoltam kívülről, mint miután beleültem. Belső kidolgozottság, hely tekintetében nekem a 730D tetszene jobban, viszont az meg eléggé ronda kívülről. Mindenképpen nagyobb dízelben gondolkodom, ezért is esett a választásom a 3 ezres dízelre. Van egy BMW-s haverom, aki eléggé otthon van a témában, ő azt mondta, hogy igazából az évjáratra figyeljek, mert igaz, hogy elvileg jobb egy újabb típus - a kor miatt - de sajnos az alkatrészárak és a gyári hibák miatt eléggé bele lehet szaladni a javítási költségekbe és az alkatrész árakba. Itt most valami típusokat sorolt, hogy melyikből melyik a jobb, meg évjáratokat, de ezt annyira én nem vágom. Annyit tudok, hogy a haverom az 530D-ben valami tömítéssort - vagy mit - cserélt, aminek csak az anyag ára ~800 euró volt. Én 2005 utáni kocsit szeretnék, de a haver óva intett ettől a fenti okok miatt. A másik, amit kérdezni szeretnék, az a chippelés része. Ugye alapból sem egy lusta kocsiról van szó, de ahogy olvasgattam, eléggé meg tud vadulni ez a fajta motor, ha értő kezekbe kerül. Mit lehet még ezen a motoron hegyezni anélkül, hogy kárát látná a tuningnak. Persze itt most az emberi tényezőt hagyjuk ki. Lefújószelep és ehhez hasonlókat lehet variálni benne, Mennyibe kerülnek a mutatványok, Hol van olyan szerviz, megbízható ember, aki ért is ezekhez a dolgokhoz, nincs elszállva az árakkal és garanciát vállal arra, amit csinál? Még valamit. Kocsit itthon nem merek venni, amit eddig megnéztem, az félelmetes volt, ezek után itthon egy zsigulit sem mernék venni. Most németben dolgoztunk legutóbb, nagyon kellemes árakkal és rendkívül jó minőséggel találkoztam, végig vezetett szervizkönyv és gyári alkatrészcserék mellett, igen ritkán gyenge felszereltséggel, sokkal inkább a fullosabbhoz közel.
Köszi a véleményeket, segítséget.
GellerU.I. A szívemhez egy 540i állna közelebb, de sajnos elég sokat járnék hosszútávon, évi sok kilométert megtéve és sajna ehhez nem illik ez a motor..pedig... .
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Stukker1987 #23312 üzenetére
Persze, tudnek. A kamera/telefon rogzitesre nincs valami megoldas egyebkent? Konzol a kormany moge, vagy az ulesre, onnan is lehetne zoommolni.
Don't Tread On Me
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23313 üzenetére
ha jól gondolom e60 és e65
mondjuk azt még életben nem hallottam, hogy e60 kicsi lenne, de hát...
motor ilyesmi.
szerintem jók a 30-35d motorok. azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy ha tönkremegy, akkor olcsó lesz.
Ha ez számít ajánlom, az Opel, Chevrolet típusokat, azok olcsókNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23315 üzenetére
..némi cinizmust érzékelek..."nade".
Amikor arról beszélek, hogy melyik motort és hogy nem szeretnék komolyabb összegekbe beleszaladni, akkor nem arról van szó, hogy smucig vagyok és nem nekem való a béemvé, mer csóró vagyok...hanem:Azt hallottam, hogy a (talán) 2003, 2005 utáni motoroknál elég nagy a szervizigény és jellemzően drágábbak az alkatrészek is, mint az előző konstrukciós modelleknél, (talán) a 2001-es modelleknél. Ha nem muszáj, nem szeretnék beleszaladni egy rossz konstrukcióba. Gondolom, te sem örülnél egy olyan autónak, amire havonta ráköltesz 2000 eurót. Arra akarok kilyukadni, hogy kell e félnem a BMW nagyobb dizeleitől, vagy sem. A kollégám sajna havi szinten fektet bele jelentős összeget az A6-ba, hogy biztonságban közlekedhessen Európa szinten. Nos így nem szeretnék járni. A megbízhatóságra vagyok kíváncsi a buktatókkal együtt.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz CharlieDrop #23315 üzenetére
Én is pont ezt gondolom. A tönkremenés azt jelenti, hogy nem lehet használni, szóval a meghibásodás, ami megoldható gond. A német autók alatt általában jobb állapotban van a futómű a magyar km-hez képest (mert jobbak az utak), és az ottani normális tulajok még ki tudták fizetni a szervizelést (amit a magyar 2-3-4. tulajok már nem akarnak).
Ha chippelni akarod, akkor inkább vegyél kapásból erősebbet a gyáriak nem vétetlenül csináltak erősebb verziót, nem hülyék.
540i az hosszú utakra van kitalálva, bár szerintem inkább csak státuszimbólum akkora motor...
Geller:
Ami használva van, arra költeni kell. Konstrukciós hibájunk nincs, nem olyan, hogy 40e km-nél tuti tönkremegy. A kopó alkatrészeket cserélni kell, a nagy kerék, sok olaj a motorba, nagyobb fék drágább, mint egy kisautóban.
A 30d, 35d kicsit komplikáltabb, több benne a hibalehetőség, de a szervízköltséget az üzemanyagköltséggel lehet kompenzálni-ha jól sakkozik az ember.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23316 üzenetére
bocs, de jól érezted
sok "hülyegyerek" fordul meg a neten, akik olcsón megveszik a BMW-t ami egy lepukkant fosch, utána meg szidják milyen rossz és milyen drága.Nem tudok 30D-nél olyanról, sőt A6-nál sem, amit említettél.
Jó motorok, de ha cserélni kell dolgokat, akkor drága. Az a tömítés amit említettél nem tudom mi lehet..A "baj" inkább az lehet, hogy "apróságok" cseréje is drága. egy ismerősöm most vett e46 30d-t és hát nem kicsit kell beletolnia most az ilyen apróságok cseréje miatt. Igaz, ezeket nem kell havonta cserélni
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23319 üzenetére
Nem tudom, hogy jól emlékszeme/jól mondom/van e ilyen, de úgy rémlik, hogy valami szívósor-tömítésről beszélt. Tisztában vagyok a fenntartási költségekkel, tudom, hogy nagyságrendbeli differencia van egy általad említett opel és egy 530d közt. Tehát, mint említettem, tisztában vagyok vele. Volvó S80 helyett gondolkodom az 530D-n. Tetszik, ahogy kinéz, ahogy megy..etc. 730D-vel valakinek tapasztalata esetleg, ami 2005 utáni legalább, de nem fiatalabb 2010-nél? Amúgy, mint említettem is, nem itthon akarok, fostalicskát venni, hanem mindenképpen kint, minőséget. A választék is sokkal nagyobb.
Különösen finom lenne például egy ilyen, de az xDrive-tól is tartok. Okkal kell tartanom?
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23320 üzenetére
van szívósor tömítés, amit ha 30d-d van mindenképpen cserére javaslok.
Dízel vétel után minimum szívósort tisztítunk a sok retek miatt, ha levettük a szívósort, akkor tömítést is cserélj, nekem ez úgy 6000 Ft volt a 2 literes motoromhoz a 800 euro kicsit sok, de gondolom nem itthoni árxDrive-ot nem ismerem, ennél fogva nem vennék
Ha már e60, akkor én 35d-t vennék legalábbNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Geller72
veterán
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Geller72 #23320 üzenetére
Nekem van tapasztalatom xdrive-val, hibátlan, nehéz megfaroltatni, többet fogyaszt. Amúgy szerintem ez is felesleges ilyen időjárásban, nagy ritkán a hóban jó, de azért a pár napért fizetni egész évben...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23322 üzenetére
Igen, kinti ár. Az 535D miben jobb, mint az 530D? Turbók? Lökettérfogatra ugye az újabb (relatíve) típusok ugyanannyi köbcentisek, a régi 535-ösök voltak valóban 3500-asok. Ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23326 üzenetére
Köszi a válaszokat.
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23328 üzenetére
Az a 12k ercsi az az ár, amit kb. szánok így elsőre egy BMW-re. Haver 11k-ért vette, ezüstben, nagyon szép. (530D) Sedánban gondolkodom, kombi nem tetszik és ki sem használnám. Németben (is) ősszel vannak a biztosítóváltások (ha jól tudom) és akkor ki lehet fogni egy-egy jobb autót viszonylag olcsóbb áron.
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #23330 üzenetére
-
Petee87
tag
Sziasztok! 2011-es 184le-s 320d, járatni kell a motort itt is egy kiadósabb hajtás után a turbó hűtése miatt, vagy meg van oldva, hogy álló motorral is tovább áramlik az olaj?
-
MPowerPH
félisten
válasz Petee87 #23333 üzenetére
A BMW azt mondja, hogy folosleges, es a szervizesek is detto ezen a velemenyen vannak. Ellenben ha egyszer mondjuk a palya mellett beall a turbod, es betrelerezik az autodat az egyik csoda markaszervizbe, akkor ok szettarjak a kezuket, hogy sajnos megesik, de ez most 500.000 Ft lesz. Szoval nyugodtan adj neki idot lehulni, akkor nem lehet baj. Azoktol, akik ezert lehurrognak, csak kerdezd meg, hogy kifizetik e a javitasi koltsegeket.(papirt ne felejts el veluk irtani... )
Don't Tread On Me
-
Xmodule
őstag
Igazából van egy két érdekes dolog ami a BMW szerint... Pl váltó, difi olajat sosem kéne cserélni. Mert ugye lifetime. Ennek ellenére 2000es évjáratú e46 320i 230e km el eléggé rossz állapotban volt az a váltó olaj amit leengedtem belőle. Az is fura hogy levegő szűrőt is csak insp2 nel kellene cserélni ami 60e km.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
raczger
őstag
-
MPowerPH
félisten
-
Geller72
veterán
válasz raczger #23347 üzenetére
A D5 tényleg nem rossz, bár nekem - tudom, megint ki fogtok nevetni - az S60 kicsit szűk, ezért nem az, hanem az S80 a jobb választás szerintem. Amúgy azért elég sok pletyi van a dizelesek haláláról, komplett motor kukázásig. Munkatársam alig 200 ezernél szívta meg vele. De a népítéleten vannak sztorik 4000 km-nél megállt motorokról. Szal csak óvatosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!