Új hozzászólás Aktív témák
-
this is life
Ármester
-
7Sony7
addikt
Srácok, termosztát csere utáni légtelenítés érdekelne. Adott két autó, Ford C max, 1.6 tdci 2008 és 2010. A 2008-ason a termosztát tól megy egy vékony cső a kiegyenlítő tartályig. Gondolom ez légtelenít. Viszont a 2010-esen ugyanaz minden, de a termosztát csonkja gyárilag le van dugózva, és a kiegyenlítő tartályon levő csonk is gyárilag le van dugózva. Itt hogy kell légteleníteni?
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #1753 üzenetére
Márminthogy ideiglenesen? Kössem össze a tartállyal, vagy csak úgy egy flakonba?
-
-
7Sony7
addikt
-
7Sony7
addikt
-
ANDROID???
addikt
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Egy 2018-as 2.0 dízel ford mondeom van. Kevésnek láttam
benne a hűtőfolyadékot ezért vásároltam Ford gyári folyadékot és megmértem a kocsiban lévő hűtőfolyadék dermedéspontját ami -40 celsius fok volt. A gyári folyadékból kb 2 decit töményen öntöttem bele higítás nélkül. Kell hozzá desztilált víz szerintetek vagy jó lesz így? A fagyálló ez: https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-ford-fagyallo-narancssarga-tk-t786?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAgqGrBhDtARIsAM5s0_mbM9TTqq4M6x_Lp7CEdAdu68NryPKWO5lRVkT30noJL3pEG24hL_0aAm0HEALw_wcBKöszi
-
7Sony7
addikt
válasz ANDROID??? #1759 üzenetére
Köszi, már részben megoldódott. Kiderült, hogy az egyik "dugó" az egy szelepsapka szerű valami, azt letekerve lehet sztem légteleníteni. Viszont új probléma: Van ez a rugós csőbilincs, ami olyan, hogy ha (gondolom célszerszámmal):összenyomnám, összeakad, és a helyére téve kell "kiugrasztani", akkor megy a helyére. Ezt hogy lehet célszerszám nélkül kinyitni? Kombi Fogóval, és vízpumpa fogóval sem sikerült, és csak simán összenyomva nem tudom a helyére tenni, nagyon bent van, nem férek.
-
-
MuFFo
tag
Üdv! Kaptam ingyen egy 2000 körüli Daewoo Nexiát. Két tulajdonosa volt mindkettőt ismerem, mindketten gondoskodtak róla egészen 5-6 évvel ezelőttig, amikoris a tulaj lerakta egy előtető alá és azóta nem volt beindítva. Benzin nem volt benne, töltöttem bele, a benzinpumpa nem működött, kicseréltem. A motor nem indul (az indítómotor pörgeti), mi a teendő egy ilyen régen álló autóval, hogy beindítsam de ne okozzak kárt? Mit cseréljek? Mit pucoljak ki? A szíjakat, olajat, stb. le fogom cserélni, de egyelőre induljon be.
[ Szerkesztve ]
Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
-
jerry311
nagyúr
Szikra ellenőrzéshez nem feltétlen kell kivenni a gyertyát. Jó esetben áthúz a szikra a kábelről a testre gyertya nélkül is, vagy tehetsz bele másik gyertyát ha van kéznél.
Benzin hajlamos kocsonyásodni/zselésedni. Van benzin szaga a kipufogónak indítási próbálkozás után? Ha nincs, akkor lehet szükség lesz egy alapos tisztításra benzin oldalon, vagy nem csak a benzinpumpa volt gond.
Légszűrőt/csöveket kipucoltad első indítás előtt? Csak hogy biztos ne legyen benne semmilyen "lakó".
-
félisten
Sziasztok!
Olyan szervízt keresek, ahol van rázópad, és elég alaposak ahhoz, hogy megkeressék a futómű kopogás okát, amit a márkaszervíz nem talált meg sokadszorra sem.
Előny lenne, ha nem csak a futóműhöz értenének, hanem a hajtáslánchoz is, mert lehet, hogy ott is van gond.
Peugeot 308 @ 2018Újpesten lakom, de elviszem bárhova, ha jók.
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #1767 üzenetére
Szuper, köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
this is life
Ármester
Sziasztok.
Az alábbi tünetek esedékes kuplung cserére utalhatnak ?
- néha kissé nehézkes váltás, 3000-3500 rpm között vibrálás érződik a hajtáslánc felől, ami kinyomott kuplunggal a fordulatszámot tartva nem jelentkezik, 50-60%-os pedál állásnál kezd el fogni, kinyomva a teljes is kevésnek érződik. Hidraulikus kuplungról van szó.Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
csongi
veterán
válasz this is life #1769 üzenetére
Lehet. Szemre kell vetelezni, es kiderul.
Elso koron cserelnem a fekfolyadekot. -
jerry311
nagyúr
válasz this is life #1769 üzenetére
Kor? Km? Város vagy országút?
-
csongi
veterán
válasz this is life #1771 üzenetére
Nm tudom milyen auto. A partneren evente atpumpalom frissitem. Az also munkahengernel hamar levizesedik, es elmegy a fogas pont, ragad a munkahenger, es akkor rangat.
-
jerry311
nagyúr
válasz this is life #1773 üzenetére
Ez egyik sem olyan érték, ami alatt el kellene kopni a kuplungnak.
És bár van pár falábú sofőr, akinél akár 20k km alatt elkopik, az átlag nem ilyen. -
félisten
Sziasztok!
Van régről egy ODB2 vezetéknélküli kütyüm Aliexpressről, vagy ebay-ről.
Arra gondoltam, hogy a fordulatszám esetenkénti hullámzását (a motor puha rángatását) felderítem vele, ha már a szervíz "nem tapasztalja a hibát", és minden mást már kipróbáltam. Én a folytószelep indokolatlan zárogatására tippelek.
A lényeg, hogy jobbhíján elkezdeném nézegetni az eseményeket, mármint ha ez egyáltalán így műxik. Tök kezdő vagyok az ODB-s témában.A kérdések:
- ODB-n keresztül ezek az infók elérhetőek?
- ha ezeket elkezdem olvasgatni, az látszik a computerben? Van esetleg read-only mode?
- garanciavesztést kockáztatom ezzel?Addig nem nyúlok hozzá, ameddig nem mondja valaki szakértő azt, hogy odafigyeléssel nem lehet baj.
Kössz előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
csongi
veterán
A kiolvasás nem jár garancia vesztéssel.
Akkor ér valamit ha az élő adatot naplózni tudod. De a fordulatszám kevés lesz. Az már egy mért eredmény, az okára máshol kell választ találni.
Illetve milyen motor, hogy puhán rángat?this is life: A rángatás nem biztos, hogy kuplung. Egy motor diagnosztika jó lenne sztem.
ezekbe ha jól tudom nem volt kettős tömegű. A kuplung rángathat, de rángatást tud eredményezni fáradt szakad tartó bakok is.[ Szerkesztve ]
-
félisten
PSA 1.2 Puretech 130 ló
Nem mindig csinálja, leginkább, amikor átmelegszik teljesen, és akkor is főleg ha állandó fordulaton tartom, vagy kicsi gázt adok.
Olyan infóra vagyok kiváncsi, hogy pl. a computer megkapta XY szenzortól az adatot ebből kifolyólag zárta a folytószelepet.
Ilyesmi adat kiolvasható?
mod: az autót szinte újonnan, 5000km-rel vettem, azóta rángat.
Tudtommal van benne kettőstömegű.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
this is life
Ármester
-
csongi
veterán
válasz this is life #1780 üzenetére
A kuplung nem egy draga cucc, tartobakot nem tudom.
A szerelesi koltseg mar inkabb, markansabb egy kullung cserelenel. A bakot akar hommade is cserelheto.Bici.
Ezt a hibat padon is produkalnia kellene.Ezt nem fogod egy elm olvasoval megfejteni.Itt egy rakas dolog van ami okozhatja.
Turbotol kezdve a befecskendezoig szenzorokon keresztul barmi.
Ha hibat rogzit, akkor akar ki tudod olvasni. -
bul07
nagyúr
Híres olajba futó vezérműszíjas ha jól sejtem
Ha igen akkor én ettől gyorsan szabadulnék
Négyszer lett az év motorja Európában, de 100 ezer kilométeren belül tönkremehet
Ez a motor
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
idézet cikkből
"A gyártó 2022 közepén újfajta szíjat rendszeresített a pureteches autókhoz, a Mónikáék Opeljét megjavító Krisztián szerint viszont talán csak az évente elvégzett vezérműszíjcserékkel lehetne megelőzni, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort."( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
gabor9991
őstag
Thalia katalizátor mögött lévő lambdaszonda fűtése néha hibát dob, törlése után 1 perc és 1 hét között jön vissza a check engine.
Mivel maga a szonda tökéletesen működik a fogyasztás is rendben van így nem dobnám ki, inkább a fűtés áramkörébe tennék egy ellenállást amit látna a vezérlő és megnyugodna hogy minden rendben van
Tudja esetleg valaki hogy hány ohmos ellenállása van a működő lambdaszonda fűtésnek?
Aliexpress tele van 5-25W és 0.00001Ω-tól 200MΩ-ig bármilyen rendelhető.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ez egy öreg Thalia, 20ezer egy szonda, 2€ a 25W 8Ωellenállás, egyelőre az ellenállást választottam, remélem működni fog, ha már így alakult hogy nincs ledugózható egr, kiírható dpf meg adblue benne, nekem is kellett egy kis szórakozás hátha sikerül lekapcsolni vele a check engine lámpát
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #1785 üzenetére
Amíg csak a katalizátor utáni szondát berheled, addig a motor működhet jól. Csak az lesz a kérdés, mennyire tartós így az eredmény (avagy a kialudt hibajelzés), mert a fűtés nélkül nem jól mér, csak azt hiszi, és elkezdi összehasonlítani a másikkal az eredményt. Kíváncsi vagyok az eredményre, nem tudom mennyire és hogyan téved ilyenkor a mérés.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #1786 üzenetére
Egy idő után magától is bemelegszik, csak később mintha fűtené. A hátsó szonda nem okoz semmit, azzal csak azt méri hogy a katalizátor jól működik-e.
A rossz mérés miatt viszont műszakin lehet gond.
Switch Tax
-
gabor9991
őstag
válasz MasterMark #1787 üzenetére
Nem volt gond vele már 2 műszakin is úgy ment át hogy a vizsgasorra érkezve kitöröltem a hibakódot így lekapcsolt check engine lámpával álltam be a vizsgálatra bízva abban hogy kibírja azt a fél órát Kibírta, de annyira régóta világitba hibalámpa hogy attól tartok kiég az izzó.Csak emiatt lesz barkacsszakkör, mint írtam feljebb egyébként érzésre teljesen jó a működése és a vizsgán a mérés szerint is megfelelő volt.
-
gabor9991
őstag
13-ért valami olcsó nevenincs szondát lehet venni én azt gondolom hogy a rizikózás az lenne ha azt megvenném.
2euró volt az ellenállás ha enm jön be akkor ennyit dobtam ki az ablakon és veszek egy bosch-t az gondolom nem fog fals adatot adni.MasterMark :
2* volt már így műszakin ahogy írtam is, a mért értékkel nem volt probléma bár nem tudom mekkora a tűrés.
-
gabor9991
őstag
Szerintem se űrtechnika bekötni két [ilyen] fehér vezeték közé egy [ilyet] ezért fogom kipróbálni.
Ha nem jó akkor még mindig ott a lehetőség hogy teszek bele egy új szondát.
Sajnos beszerelt, kipróbált alkatrészt kicseréltetni nem olyan egyszerű, legutóbb nyikorgó trw futóműszilenthez kellett szakszerű beszerelésről számla, így hiába szerelem be magam ha nem jó lehet szaladgálni ilyen nyomorult papírért valami szerelőhöz aki pár ezresért ír egyet.[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Febi bilstein kerékcsapágy (kerékaggyal egyben van) milyen minőséget képvisel?
Vállalható?
Mondjuk egy SKF-hez vagy gyárihoz képest, Hondába.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
7Sony7
addikt
Üdv. Az autóm jobb oldali A oszlop takaró műanyag mögött van egy redőnygurtni. Tudja valaki, mi célt szolgál? Nem nagyon mertem piszkálni, nehogy valami légzsák kioldó legyen...
-
-
Sys85
veterán
-
bul07
nagyúr
Fékmunkahenger visszanyomó
VW Touran 2005 hátsó fék gondom van
Kérdés
Fékmunkahengert muszáj célszerszámmal visszanyomni vagy egy kalapácsnyéllel is megtehetem mint régen?
Teszek e kárt benne ha kalapácsnyéllel nyomom vissza?( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette