-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
Többen leírták itt a lényeget, annyival egészíteném ki az üzembiztonságot, hogy a vizes fékolaj be is tud fagyni, illetve a retkes fékolajtól fognak berohadni a munkahengereid. Jobb esetben csak cseréled darabját kb 50 rongyért, rosszabb esetben akkor fog befogni amikor nem kéne.
Nyugaton a motorkerékpároknál például nem kapsz műszakit, ha az olaj forráspontja nem üt meg egy bizonyos szintet. Illetve a gyártól minden esetben maximum 2 évet adnak meg a csere intervallumra, ez nem lehúzás miatt van, mert ahogy írták a fékolaj piti pénz, egyszerű cserélni.
(#35149) jozsi252 Csak nem a Toyota botrány? Pont ezt akartam példának felhozni, hogy sokszor a gyári szervizek azt sem tudják értelmezni, hogy a saját anyacégük milyen utasítást ad meg.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MunezXBK #35153 üzenetére
Ellenőrizzék is, főleg németben. A no limites szakaszokon annyival mész amennyivel akarsz és nem kell hozzá sportautó, hogy 200 fölött haladj, ellenben a hétköznapi autókon gyenge fék van, 200+ ról vészfékezni életveszély egy gyári fékkel. Ha vizes a rendszer akkor még annyi sincs. Az enyémen is tökéletes állapotúak a fékek, olaj 2 évente dobva van, mégis 200-ról fékezni olyan, mintha taknyon csúszkálnál. (Tervben is van egy jobb kerámiás betét, de már a használt AMG nyergekkel is kacsintgattam)
-
-cobra-
aktív tag
válasz gaborka8x8 #35147 üzenetére
Mi most cseréltük le az Avensisben 14 év után a gyári fékfolyadékot. Hozzáteszem semmi rendellenesség nem volt vele, de azért a lecserélt folyadék és az új folyadék színe köszönő viszonyban sem volt egymással. Plusz mivel hidraulikus a kuplung annál a munkahengernél is leengedtük a régit, és azóta kicsit mintha finomabb is lenne a pedál. A teljes művelethez 1 liter ATE Dot4 SL6 folyadék fogyott el.
-
MPowerPH
félisten
válasz Formaster #35154 üzenetére
Azert az izmossabb autok tobbsegen nem lesz gond a fekerovel es a tartossaggal sem.
Keramia betettel nem fog jobban, csak nem porol ugy. ATE Ceramic pl. borzalmasan gyenge a gyarihoz kepest.Fekolajon minek sporolni? Soha nem ertettem. 4-5k 1l-es flakon, es a munkadij is kb. ennyi. Ahogy irtad is, kesobb megbosszulja magat, ha nincsen cserelve.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #35156 üzenetére
A fékerőt rövid távon nem a betét változtatja, hanem a féknyereg erőssége, a dugattyúk számának a függvényében, illetve a rendszer mérete. A kerámia betétek lényege, hogy hőre nem taknyosodnak, viszont hidegen sajnos nincs meg a kellő fékhatás. Ezért is fontos, hogy ne egy gári 1 dugattyús nyeregbe kerüljön, mert még baleset veszélyes is lehet. Ez nem hiszem, hogy az ATE egyedisége, szerintem minden kerámiás betét így viselkedik egy gyári nyeregben. Sőt ha jobban belemegyünk és kerámiára váltunk, akkor érdemes a gyárit átméretezni és lehetőség szerint nagyobb, hozzá való féktárcsát választani.
Az izmosabb autók persze nagyobb tárcsával érkeznek, de itt is gond a hagyományos betét folyóssága magas hőmérsékleten.
[ Szerkesztve ]
-
gaborka8x8
aktív tag
Ingyen szokták megmérni a fékfolyadékot is, meg a hűtővizet is. Nem szoktak kérni olyasmikért sem pénzt, hogy izzó csere, meg hasonló apróságok.
(Persze tudom, hogy nincs ingyen ebéd, és ezeket egészen biztosan kifizetem az évi olaj, olajszűrő, pollenszűrő, stb cserénél, de azokat tavasszal szoktam elvégeztetni, a fékfolyadékot, hűtővizet, stb., meg tél előtt szoktam megméretni.)Mint írtam, minden évben megmérettem eddig tél előtt a fékfolyadékot, és még minden évben azt mondták a műszeres vizsgálat után, hogy nem kell cserélni. Miközben a gyári 18 éves van még mindig benne.
Szerencsére BigBlackDog fórumtárs linkje alapján most már tudok mire hivatkozni, hogy miért cseréljék ki.
(Szerintem egyébként csak lusták kicserélni. Rámérnek, és ha jó, akkor nem kell vele foglalkozniuk. Csinálhatnak olyan munkát, amiért több pénzt kérhetnek el.)"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
-
gaborka8x8
aktív tag
Ha már úgyis a fékeknél tartunk: A gyári műanyag, vagy gumi, vagy mi a csoda fékcsöveket érdemes tömör réz fékcsövekre cserélni? Merthogy ettől állítólag jelentősen nő a fék működésének a gyorsasága.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
d4d
tag
válasz jozsi252 #35149 üzenetére
Sonaxnak is vannak 1:100-as keverékei elég sokféle, auchan 1300 körül adja (gondolom a lidls olcsóbb, ki lehet a gyártója?), szintén 250ml, én is ezt használom citrom illatban. De ebből is jó lenne az Xtreme verziót kipróbálni viszont boltban még sehol nem láttam csak a neten. A Motul ugyan drágább, de télen is használható a kemény mínuszokban. Mondjuk a Sonax téli szélvédőmosói sem olcsók.
elemlampa.blog.hu
-
Formaster
Topikgazda
válasz gaborka8x8 #35161 üzenetére
Nem hiszem, hogy a flexi csövezés a fék gyenge pontja, inkább a tárcsa, féknyereg méretezése és a hűtés foka. Autósportban valószínű már ez is szempont, de nincs róla tudomásom.
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
Hali! A segítségeteket szeretném kérni. Egy újszerű Audiról van szó, amit kívül-belül kicsit "kényeztetni" szeretnék, de -bár elolvastam az összefoglalót- nem igazán ismerem az alkalmazandó (jó minőségű) anyagokat és eszközöket.
Megköszönném, ha webáruházas linkeket is tudnátok adni. (Pontokba szedtem, így áttekinthetőbb.) Tehát...
1. Mivel viaszoljam az autót? Anyagok, eszközök? (Fekete színű.)
2. Mivel tisztítsam az üvegeket? (Ez fontos, mert ezzel mindig kínlódni szoktam, eddig mindegyik -általam ismert szer- csíkozott.)
3. Bőrök ápolása? Anyagok, eszközök? (Barna színű.)
4. Belső (matt felületű) műanyagok ápolása? (Fekete színű.)
5. Mivel mossam az autót? Anyagok, eszközök? (Karcher-em van.)
6. Kerámiabevonatról (pl. Kamikaze) mi a véleményetek?Előre is köszönöm!
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Kleroo
veterán
válasz Formaster #35163 üzenetére
illetve a fékfolyadék.
Nagy terhelésnél egy sima Dot4 nagyon hamar rágós lesz, hiába bírná minden más.
Egy pályára járó autószerelő szaki világosított fel.Dot4, kb 5perc után nyúlós, gyenge, veszélyes lesz.
Dot5, minden ugyanaz, de sok-sok kört bír, kb 20-25percet gyengülés nélkül. Nem kicsi különbség. .[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
WebM
csendes tag
Közben felraktam a Wolf Glass Guardot körben az összes üvegre és a visszapillantókra is. Eddig szupernek tűnik a cucc, azt viszont még nem tudom, hogy mennyire lesz tartós. A nyári szélvédőmosó mennyire károsítja ezeket a bevonatokat? A gyárilag benne lévővel nekem olyan problémám van, hogy egy kicsit pöttyös marad utána a fényezés (a fényszórómosó miatt szinte mindenhová jut egy minimális mennyiség), ami könnyen lejön ugyan, de nem túl szép. Nyilván a desztvíz meg nem oldaná a bogarakat. Tudtok valami tuti anyagról, amiben van oldószer is, a bevonatot is békén hagyja, és nyom nélkül szárad? Vagy ez így sci-fi?
-
Formaster
Topikgazda
A wolfosat nem ismerem, de én a foltosodás miatt magamnak keverem ki, a nyárit 15%-os ipával, desztvizzel oldva. Sajnos a kövér nyári bogarak neccesek, a tűző napon szinte azonnal rásülnek a "kijelzőre". Kevés szélvédő mosó van, ami még bevonat mellett is leszedné, ilyenkor hosszabb utak után szinte minden este zsetonos mosóval+bogároldóval zárom a napot, de pár nap után már ez sem tökéletes, kell a manuális takarítás.
Nekem glaco ultra van fent, szeptember körül lesz 1 éves, most fog eljutni oda, hogy lassan frissíteni kellene. Viszont most sima városi fog felmenni, kíváncsi vagyok mennyiben másabb.
-
Kleroo
veterán
válasz Formaster #35170 üzenetére
A DOT4 szabványon belül is van olyan minőségi jó cucc, ami DOT5.1 szintet is tud.
ATE-nek van pl olyan DOT4 ami brutális adatokat tud.
DE general nézve egy fisfos gyári DOT4-et körberöhög egy fisfos gyári DOT5.1 (mondjuk nem tudom gyárilag raknak-e)Szóval mint end user amit érzel: Ha gyári standard folyadékot cseréled egy vadállat DOT4 v DOT5.1-re akkor megleptésszerű javulás várható.
Énis alig akartam elhinni, hogy jelenthet ekkora különbséget nem versenyautóknál.
Az én sportosabb modellemnél, picit jobb fékkel egy srác is ugyanezt a tapasztalatot írta. gyári DOT4-el 1 kört nem tudott menni brands hatch-en. DOT5.1-el a fél órás pályaidőn nem érzett érdemi gyengülést/szivacsosságot.
Nálam ugyanez. 5-6perc keménykedés a pilisben és máris tiporhatom a féket, alig lassulok. Hamarosan jön a DOT5.1
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Formaster
Topikgazda
válasz Kleroo #35171 üzenetére
Szuper, pedig már nézegettem a bontott AMG féknyergeket, meg hozzá a kerámia betétet A hétköznapokban nekem sincs vele bajom, viszont ez a nyári pályázás betett a németeknél. Eddig csak hűvösebb időkben jártam arra, de most 200-ról 2 fékezés után már olyan volt, mintha tyúksz@rban lépkednék
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz newmoonlight #35164 üzenetére
"2. Mivel tisztítsam az üvegeket? (Ez fontos, mert ezzel mindig kínlódni szoktam, eddig mindegyik -általam ismert szer- csíkozott.)"
Kívülről a Turtle Wax üvegpolírozóját használom, ami ugyan nem políroz, de nagyon szépen tisztítja az üveget.
(Ja, és a szaga olyan, mint a Sidolé, tehát lehet, hogy az is jó lenne.)Belülről pedig csak tiszta vizet. (Elég sokat kínlódtam vele, elég sokféle üvegtisztítót kipróbáltam, de nálam mindig az volt a végeredmény, hogy éjszaka ezek mind "széthúzzák" a fényt. Pl. utcai lámpák fényét, szembe jövő autó fényét, stb.)
[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
veterán
válasz Formaster #35152 üzenetére
De Toyotáról van szó, mégpedig új Yaris-ról. Igazából szervizek tisztában vannak vele, csak éppenséggel az 5W-30-as olaj olcsóbb, ezért töltik azt. Legalábbis ebben az esetben ez a helyzet. Totalcaros cikk jól kivesézi ezt a dolgot, egyértelmű hogy 5W-30 nem jó, 0W-20 kell bele. De ezt a könyv is leírja hogy lehet bele tölteni 5W-30-at, de következőnek vissza kell állni 0W-20-ra. Megy a spórolás ezerrel.
(#35151) japci
Igen olvastam a cikket, illetve követtem a fejleményeket. Szomorú hogy az olajnak van hozzá köze hogy ez történik.(#35158) weres78
Sokan addig nem hiszik el amíg nem történik meg velük, utána meg lehet fogni a fejeket hogy egy pár ezer ft-os tétel helyett több száz ezret kell kifizetni karosszéria javításra illetve egyéb dolgokra. Autóknál ezek alap dolgok úgy gondolom. Első a biztonság, abból nem szabad engedni, és ez tényleg olyan kicsi tétel hogy egy olajcsere alkalmával nyugodtan belefér a cseréje 2-3 évente. Nincs olyan sokféle folyadék a kocsiba amit le kell cserélni, de ha kell valamit akkor kell.
(#35162) d4d
Igen ezen nekem is megakadt a szemem nemrég, eddig mintha nem találkoztam volna vele. Szerintem nem is nagyon volt csak a sima egyszerű olcsóbb verzió. De ha elfogy a LIDL W5 féle koncentrátum akkor egy ilyen Sonax lesz a következő amit ki fogok próbálni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
BigBlackDog
veterán
Ide is bedobom az ötletet, hátha valaki autóillatosító témában keres majd.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #35176 üzenetére
Ez mire jó ez?
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #35176 üzenetére
Bocsi, de én ezt a zacsit nem bírnám bámulni az autóban ülve. Ez én vagyok, nem szeretem ha kupis, lomos, kacatos egy autó belseje.
Ettől még lehet jól szórja az illatot
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Hello
Bõrtisztításhoz és ápoláshoz való szivacsot merre tudok venni?Köszi
-
japci
csendes tag
válasz jozsi252 #35174 üzenetére
Ugyan nem volt még garanciális autóm, de nehezen tudom elképzelni, hogy ha én azt mondom a szervízbe, hogy márpedig 0w-20-at raktok bele, akkor ne az kerüljön bele. Főleg úgy, hogy ez a gyári előírás. Amúgy a Hondákba is 0w20/0w30-as olajat kell/lehet tölteni, igaz, itt nincs olyan kitétel, hogy ha ettől eltérsz, akkor utána vissza kell térni. Na most, ha én, egyszerű parasztgyerek megveszem a 0w20-as olajat (Mobil1) 10,5 fontért , akkor vajon a szervíznek mennyibe kerül? Fel tud kúrni, amikor 98 forintot spórolnak ezzel autónként, mert ki lehet számolni, hogy az mennyi 3 millió eladott autónál! De ki a szart érdekel, ha letérdel az autóm?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #35191 üzenetére
Kolbász, szalonna, penészes alma, 2 hetes munkás zokni?
-
Safranek
aktív tag
válasz rasotamas #35194 üzenetére
"The question that women casually shopping for perfume ask more than any
other is this: “What scent drives men wild?” After years of intense research,
we know the definitive answer. It is bacon."[ Szerkesztve ]
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
Doki16
addikt
Szeretném hétvégén letakarítani az összes üveg felületet a kocsin. Mivel érdemes nekiállni? Akármikor csináltam mindig csíkos és foltos maradt. Rendes üvegtisztítót használtam meg mikrószálas kendőt. Mi a jobb megoldás?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- World of Tanks - MMO
- Futás, futópályák
- Gitáros topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...