-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
newmoonlight
senior tag
Hali! A segítségeteket szeretném kérni. Egy újszerű Audiról van szó, amit kívül-belül kicsit "kényeztetni" szeretnék, de -bár elolvastam az összefoglalót- nem igazán ismerem az alkalmazandó (jó minőségű) anyagokat és eszközöket.
Megköszönném, ha webáruházas linkeket is tudnátok adni. (Pontokba szedtem, így áttekinthetőbb.) Tehát...
1. Mivel viaszoljam az autót? Anyagok, eszközök? (Fekete színű.)
2. Mivel tisztítsam az üvegeket? (Ez fontos, mert ezzel mindig kínlódni szoktam, eddig mindegyik -általam ismert szer- csíkozott.)
3. Bőrök ápolása? Anyagok, eszközök? (Barna színű.)
4. Belső (matt felületű) műanyagok ápolása? (Fekete színű.)
5. Mivel mossam az autót? Anyagok, eszközök? (Karcher-em van.)
6. Kerámiabevonatról (pl. Kamikaze) mi a véleményetek?Előre is köszönöm!
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Most nem azért, de ennek a rácsos "leválasztónak" a vödör alján kb. nulla értelme van. Pontosabban azon userek esetében van értelme, akik olyan értelmi fogyatékosak, hogy a mosószivacsot a vödör alján lévő "üledékesebb" rétegbe merítik. Normális ember természetesen a felső vízrétegbe meríti (és nyomja ki) a szivacsot, az onnan lassan a vödör aljára kóválygó kosz-szemcsék többségét pedig (ha van felettük rács, ha nincs) nem szedjük vissza a következő merítés alkalmával. Kivéve persze azon eseteket, amikor pl. a vödröt lökdösve (rugdosva, lóbálva) nyilván felkavarodnak az alján lévő szemcsék. Ezt viszont a rács sem tudja megakadályozni.
[ Szerkesztve ]
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
1. Perforált (szellőztetett) barna színű bőrülés ápolására milyen (jó minőségű) anyagot ajánlotok? (És mivel hordjam fel?)
2. Ugyanehhez az üléshez (barna) bőrfestéket hol keressek? (Egy pár mm-es felületen lekarcolódott a festék.)“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Hááát... ez a sokéves garancia autók esetében eléggé "nesze semmi, fogd meg jól"-dolog. A Mercedesekre adtak anno 30 éves átrozsdásodás elleni garanciát, ami tök jól hangzott, csak az volt vele az aprócska gond, hogy a tulajnak 30 évig gyári garanciális szervizekre, kötelezően előírt átvizsgálásokra, ill. kezelésekre kellett hordania az autót. A csillagászati gyári szervíz-óradíjakkal. 30 kőkemény évig... Mindezt persze csupán annak érdekében, hogy a korrózió-probléma ki legyen védve. Azaz az autó összes többi eleme atomjaira is hullhatott. (Meg persze eközben műszakilag rommá avult az autó, ami egy Mercedes-vásárló esetében szintén nem irreleváns.) Gyakorlatilag gazdaságilag tök értelmetlen az egész. (Kb. nulla db ügyfél is vette igénybe.)
A Lexus (is) elég pontosan be tudja lőni, hogy milyen futásteljesítményig nincs különösebb gond az autóival. Feltehetően kiguvadt szemekkel lesik a futás/meghibásodás-grafikonokat és ahol sarkosabban kezd el kunkorodni a görbe (200-250 e km-nél), ott (ill. az előtt) húzzák meg a vörös vonalat. Sok kockázat így (részükről) nincs a dologban, ellenben 10 évig ellátják munkával a 20-30e Ft-os óradíjjal működő szervizeiket plusz van kinek eladni az aranyáron kínált gyári alkatrészeket.
(Ha már Lexus...) Az elektromos autó is tök cool, mindaddig, amíg az újonnan min. 10-12 MFt-os hangtalanul surranó, szupergazdaságos csodában nem kell 6-8-10 éves korában akkut cserélni 6-7 MFt-ért.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #35352 üzenetére
9 év és 190e km rég nem az az állapot, amikor az autó kvalitásai az árképzők, itt már a küszöbön álló javítási (fenntartási) költségek döntik be az árat. Hamarosan megveszi a boldog Kelet-európai ügyfél, aki az első javítási hullámot még megcsináltatja utángyártott alkatrészekből, aztán (ha időben észbe kap) eladja a 2. sz. boldog (még Kelet-európaibb) tulajnak, aki már csak ebay-ezik, alibabázik, meg kendácsol. Közben imitt-amott még megpörgetik az óráját, hogy teljes legyen az öröm. Ha pedig már tényleg menthetetlen, akkor biztosítózás, majd alkatrészezés, majd (az utolsó baleknél) kuka az egész. Ezen életút egyik-másik állomásáról pedig beszámolnak ilyen-olyan fórumokon, ahol aztán megy a szörnyülködés, hogy miért ment el a DPF 250e km-nél. Hát azért, mert már 2× annyi volt benne, meg addigra boldog-boldogtalan barkácsolta, meg szakértette már a szerencsétlen motor minden további elemét...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Nem szeretnék illúziókat rombolni, de a szalonban átvett új autóknak kb. 10%-a sérült. Ezeket többnyire úgy javítják ki, hogy a (boldog) tulaj erről egy mukkot nem tud.
Én is azt mondom, hogy lehúzni a kereskedőt amennyire lehet, aztán kijavíttatni a hibát (pontszerűen) potom áron. Majd amikor 1-2 év múlva lesz rajta öt másik (parkolóban, meg imitt-amott) összeszedett hasonló sérülés, erre már nem is fogsz emlékezni.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Szélvédő-polírozásra tudnátok ajánlani valakit?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Kisebb fényezésre (1 elem), pár spot-javításra, ill. polírozásra tudtok ajánlani bp.-i szakembert?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Formaster, MunezXBK: Lakk (v. fólia) nélkül, hogyan lesz UV-álló?
[ Szerkesztve ]
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Ha már itt tartunk... Létezik olyan jó minőségű (és valóban hatékony) fólia, amely a fényszóróra ragasztva véd a felverődő kövek ellen?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #36821 üzenetére
Nagyon laikusat kérdezek. Mi van akkor, ha (pl. az említett, fekete színű autón) az igazán apró (max. borsszemnyi) felverődéseket (fényes) Hammerite festékkel pöttyözöm be? A színeltérés kiszúrásához (akkora felületen) tényleg hiúzszem kell, a (nem tökéletesen rozsdamentes) felülethez (elvileg) jól tapad és a macera is így a legkisebb...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #36826 üzenetére
Magyar webshop-ból vagy eBay-ről (free shipping-gel) hol lehet rendelni olyan üvegszálas toll-készletet, amihez különböző átmérőjű betétek vannak? (Hogy az 1-2 mm-es rozsdapettyet ne kelljen kibővítenem 4-5 mm-esre.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #36828 üzenetére
"Az enyém is vastag, de egy pengével kihegyeztem." Itt felszisszentem...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #36831 üzenetére
Nem részletezném...
Egyébként -most jut eszembe- ilyen üvegszálas radírral (vagy zsilettpengével) javítottuk ezer éve a suliban a tusrajzokat a pauszpapíron.
Simán (pl. ceruzahegyezővel) kihegyezed vagy sniccerrel faragod? Jobb lenne, ha nem gúla alakban szűkülne (így a leverődés határvonalán túl is belekaristol a felületbe. Ezért lenne jobb (különböző átmérőjű) hengeres keresztmetszetű üvegszál-rúd. (Amit -"tömeges felhasználás" esetén- pl. be lehetne fogni Dremel fúróba.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #36837 üzenetére
Végül is -ha veszel 3-4 üvegszálas tollat- ceruzahegyezővel precízen tudsz csinálni pár méretlépcsőt a kisebb-nagyobb pöttyökhöz.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Pardise #36892 üzenetére
Én már a második autómon is Heko-t használok. Az elsőn (Passat B6) kb. 12 éve fent van, a másodikon (A6) pár hónapja. Nekem bevált. Egy idő után természetesen karcos lesz, de nem fakul, nem törik. (Ha zavar átpolírozod.) Az aerodinamikát nyilván megváltoztatja, de az, hogy a bal oldalról alacsonyan sütő naptól árnyékol, ill. parkoláskor úgy le tudom húzni szellőzéshez pár ujjnyira az ablakokat, hogy senki nem veszi észre, azért bőven megéri. (Ha közben elered az eső, az sem csepereg be.) No meg az "élre vasalt", lapos fazonú Heko jobban is néz ki, mint a többi "buborékosabb" változat. (Én itt vettem.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz tandrej #36960 üzenetére
Velem is megtörtént már ugyanez. (2 éves Passat B6) Én azt csináltam, hogy...
ATTENTION! ACHTUNG! ATENCIÓN! NEM TUDOMÁNYOS MÓDSZER!!!
...vettem egy gyári javítófesték (+lakk) készletet, aztán először a festékkel (a saját ecsetjével vagy fogpiszkálóval) 1-2 rétegben kitöltöttem az "árok" felét, utána a lakkal szintbe hoztam az eredeti fényezési síkkal. Az esetenként túlcsorduló felesleget egy (nem remegő kézzel) a fényezés síkjában éllel végigtolt zsilettpengével lenyestem. A további maradékot (tkp. a penge vágásnyomait) pedig átpolíroztam. Egy napom ráment, de sokkal olcsóbb ( ) bár tagadhatatlanul szakszerűtlenebb ( ) megoldás, mint az újrafényezés. (Ha nem vagy biztos magadban, húzz egy hasonló karcot az autó nem látható helyén (motortér, csomagtartó) a fényezésbe és ott teszteld le a módszert.)
[ Szerkesztve ]
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
(Kerámiás autó) mosás utáni szárazolásához, cca. 30×70cm-es (vagy hasonló méretű), vastag, jó nedvszívó (jó minőségű) mikroszálas kendőhöz tudtok adni eBay-es linket?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Olvasgatok róla ezt-azt, de nem igazán látok tisztán IPA-ügyben. Tulajdonképpen mire használható egy autón és mire nem?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz energy4ever #37849 üzenetére
Tudtam, tudtam, tudtam... .😥
A jó hír az, hogy mindig rövid a körmöm. De mielőtt túlságosan belemerülnénk abba, hogy mim rövid és mim hosszú, talán a probléma lényegi részére koncentrálhatnánk plíz. 🙄“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37851 üzenetére
Tulajdonképpen nem is látvány zavar elsősorban, hanem a kormány forgatásakor az az érdes, kapart felület. Kemény műanyagok karcainak eltávolítására használják (valakik😶) azt a kis gázos (zseb)forrasztó lámpát. A kérdés az, hogy ha le is pörkölöm ezeket a kis biszbasz sorjákat, azon a ponton, hogyan reagál a hőre a bőr anyaga...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37853 üzenetére
OK, köszi! Szerencsére a kormány aljánál van, csak átforduláskor találkozok vele. Majd kerülöm a kanyarokat...🤪
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Nyilván nem azt eredményezte ez a karcolás, hogy azóta nem alszom, csak irritál. (Kb. negyedannyira, mint egy cicergés bárhol az autóban. Attól pl. ölni tudok... )
Kicsit illúzióromboló, hogy egy prémium(nak mondott) autónak pont azon részén, amit folyamatosan tapogat az ember, van bőr a pofájukon (szóvicc muhaha ) pár eurót kispórolni (tudom-tudom, egymillió eladott autónál ez pármillió euró), egy tízezer forintos kínai noname cipőt viszont meg lehet csinálni olyan (igazi) bőrből, amit tasmán ördögök is harapdálhatnak, mégsem fittyed így le a felülete.
Akkor miért nem mondja azt a gyártó, hogy figyelj nyomi, a harmincmilliós autódba egy(?) selejt alkatrészt tettünk, de ha nem akarsz bosszankodni miatta, némi felárért rendelhetsz helyette (extra tartozékként) egy olyan kormányt, ami TÉNYLEG abból készült, amit állítunk róla. Aztán a szériafelszereltség-listán szépen ki lesz írva, hogy
(KAMU)bőr kormány (NEM AJÁNLJUK TE BALFÉK!!!)
az extralistán meg ott lesz, hogy
IGAZI bőrkormány (EZT VEDD MEG ÖKÖR, HA NEM AKARSZ SZ PNI!)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37863 üzenetére
Ohhh, mióta vadászok már erre a szettre! Dobsz egy forgalmazói linket?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz 1stVikman #37867 üzenetére
Szerintem ezeket az érzékeny (ál)bőr kormányokat ilyen puha kesztyűben kellene tekergetni...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Hát jah... Nekem is először az ugrott be, ahogy Essex grófja az olajzöld Morgan Roadstrerével végighajt a birtokán hogy vessen egy pillantást az alávaló pórnépre.
#37871: A6 (BiTDI)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Nem ajánlanám a térkövet. Nem ilyesmire találták ki. Mondjuk, a só miatti felmaródásra nem érzékeny annyira, mint a sima beton, tehát amiatt nem nagyon kellene cserélgetni. Nem pormentes, nem sík, porózus, macerás tisztítani, ha kiömlik rá valami (pl. olaj), befolyik a hézagokba, ki nem szeded belőle. Ha nem szakszerűen van lerakva, billeg, süllyed, hullámos, fogas.
Éppenséggel a csere sem olyan, hogy gondolunk egyet szombat reggel és vacsorára meg is vagyunk vele. Elég macerás. (Meg nem is ingyen adják.) Ha kőzúzalékba van rakva (amiből könnyen felszedhető), akkor baromi nagy a rétegvastagság (épületen belül nem nagyon szokott lenni ennyi hely az aljzatban), ha meg betonba, akkor azt vésni kell.
A műgyanta tartós megoldás, de elég "ipari" a felület (bár ízlések és pofonok...). Nekem csúszásmentes keramitlapom van, de a metlachi vagy a gres-lap sem izgatja magát a sótól. (Utóbbi a legesztétikusabb.)
Ha meg nem fontos az esztétikum, a sima (friss) betonburkolatot is lehet impregnálni sok mindennel, ami ellenállóvá teszi a sóval (olajjal) szemben. De a kezeletlen (jó minőségű, erős, jól tömörített, cementszórással simított) betonburkolat sem pár év alatt kezd el mállani a kasztnin hazahordott sótól. A kerekek (főleg a hátsó) környékén, a doblemezek alatt kezd majd el kagylósodni (onnan olvad ki a legtöbb hó), 5-15 év alatt.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Tippek? Hát... először is el kellene dönteni, hogy kell-e egyáltalán. Nekem a Passat (B6) 13 évet állt az udvaron, most az A6-os (kerámia-bevonattal) csinálja ugyanazt. Mondjuk, mindkettőben van állófűtés, anélkül én sem vállalnám be. (Viszont egy utólagos állófűtés kijön egy garázs árának a 10-15%-ból és nem dermedt olajú, kellemesen meleg autóba ülsz be. Garázsban -ha fűtetlen- jéghideg lesz minden porcikája az autónak. Állófűtést sem tudsz kapcsolni, mert zárt térben nem lehet.) (Egyébként az autó sem szereti, ha a sós kasztnival dunsztolódik éjszakánként.)
Ha meg garázs, akkor túrd fel a netet, ötletek, tervek, pro és kontra. Igen, az ajtó felé lejtsen, (belülről nézve) ne legyen küszöb és az ajtó alja ne legyen érzékeny a kifelé csordogáló sós latyakra. (Pl. Hörmann-ajtó, az alján hézagtömítő gumival.)
Ha akkora garázst építesz, hogy abban nagynyomásúval is tudj bűvészkedni, akkor kb. ajtómagasságig pl. csempével kellene leburkolnod az oldalfalakat. Nem csak a víz miatt, hanem a rácsapódó kosz miatt is. Viszont úgyis fog jutni belőle a burkolat fölé. Azt a részt meg valami lemosható festéssel kellene levédeni. (Lehetőleg nem is fehérrel, hanem pl. világos szürkére tört színnel.) (Előtte glettelni, hogy ne egy rücskös felületről kelljen majd valami nyeles Vileda mosóval lehúznod a pettyeket.)
Csak hát az alapkérdés szerintem inkább az, hogy egy 2-4 milliós garázs árából vehetsz egy állófűtést, csináltatsz egy kerámia-bevonatot, veszel egy 2e Ft-os utastér-árnyékolót (hogy ne süsse a nap a műszerfalat és az üléseket.), meg ha nagyon akarod (meg félsz a jégveréstől), egy autótakarót, vagy azt a (félgömb alakú) harmonika-ponyvagarázst, ha huzamosabb ideig állsz az autóval, meg marad egy "kis" pénzed.
Ja és a garázsépítés sem úgy néz ki mostanában, hogy holnap leakasztok a szögről egy (normális) vállalkozót, aztán határidőre, kiváló minőségben, semmi előre nem tervezett problémával, nulla pluszköltséggel, semmi idegeskedéssel, szépen elkészül minden.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz RP1980 #37919 üzenetére
Szép-szép, de mi lesz a hézagok közt a betonra folyó sós lével? Elrohad a beton a műanyaglapok alatt.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
-
newmoonlight
senior tag
válasz proof88 #37938 üzenetére
No para, már a padlóburkolás is ONtopic... 👌
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Villámkérdés. Húszforintosnyi horpadás
1. kihúzására, ill.
2. spot-fényezéséretudnátok ajánlani megbízható szakembert?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
-
newmoonlight
senior tag
Erre valaki?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
-
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #39091 üzenetére
Hááát jah. Tegnap rágugliztam már én is erre a módszerre, de nem merem kipróbálni...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Zémann #39302 üzenetére
Nem tudsz lombfúvóval (és társaival) cseppmentesre szárítani. Én pl. ezt a hó lefújására szoktam használni, mert nem akarom összekaristolni mindenféle seprűvel a fényezést (udvaron áll a kocsi) és erre a célra kiválóan megfelel, de a mosás utáni lefújás csak arra jó ezzel, hogy kevesebb vizet kell mikroszálassal (nagy méretű, min. 50×70cm-es és vastag legyen!) lehalásznod, ill. a zugokból (tükrök, küszöbök, csomagtérajtó alja kifújod azt a vizet, ami bosszantó módon újra és újra mindig kicsordul, amikor azt hiszed, hogy már végeztél az autóval.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Hali! Valamikor tavasszal már felvetettem ezt a problémát, de nem igazán jött rá konkrét válasz. Tehát a gond az, hogy a féknyergeket -valószínűleg a só- pöttyökben megmarta. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne levarázsolni, ill. ha az ajánlott eljárás valami vegyi (csiszoló) anyag + mechanikai (gépi) tisztítás, akkor ahhoz milyen pasztát, ill. milyen gépet ajánlotok. (Nem feltétlenül akkusra gondolok.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Van valakinek ötlete arra, hogy mivel lehetne karcmentesre polírozni a km óra / fordszámmérő takaróplexijét? Mély barázdák nincsenek benne, de oldalról beeső napfényben zavaróan mikrokarcos.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
-
-
newmoonlight
senior tag
Pár napja beszélgettünk arról, hogy mivel lehetne karcmentesre polírozni a km óra / fordszámmérő takaróplexijét. (Ez engem eléggé tud idegesíteni.) Ezt vettem és tökéletesre kijavította. Ajánlom mindenkinek.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
-
-
newmoonlight
senior tag
válasz newmoonlight #41373 üzenetére
Félrement. (#41368) roti86-nak szántam.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen