Új hozzászólás Aktív témák

  • newmoonlight

    senior tag

    válasz i-sti #37917 üzenetére

    Tippek? Hát... először is el kellene dönteni, hogy kell-e egyáltalán. Nekem a Passat (B6) 13 évet állt az udvaron, most az A6-os (kerámia-bevonattal) csinálja ugyanazt. Mondjuk, mindkettőben van állófűtés, anélkül én sem vállalnám be. (Viszont egy utólagos állófűtés kijön egy garázs árának a 10-15%-ból és nem dermedt olajú, kellemesen meleg autóba ülsz be. Garázsban -ha fűtetlen- jéghideg lesz minden porcikája az autónak. Állófűtést sem tudsz kapcsolni, mert zárt térben nem lehet.) (Egyébként az autó sem szereti, ha a sós kasztnival dunsztolódik éjszakánként.)

    Ha meg garázs, akkor túrd fel a netet, ötletek, tervek, pro és kontra. Igen, az ajtó felé lejtsen, (belülről nézve) ne legyen küszöb és az ajtó alja ne legyen érzékeny a kifelé csordogáló sós latyakra. (Pl. Hörmann-ajtó, az alján hézagtömítő gumival.)

    Ha akkora garázst építesz, hogy abban nagynyomásúval is tudj bűvészkedni, akkor kb. ajtómagasságig pl. csempével kellene leburkolnod az oldalfalakat. Nem csak a víz miatt, hanem a rácsapódó kosz miatt is. Viszont úgyis fog jutni belőle a burkolat fölé. Azt a részt meg valami lemosható festéssel kellene levédeni. (Lehetőleg nem is fehérrel, hanem pl. világos szürkére tört színnel.) (Előtte glettelni, hogy ne egy rücskös felületről kelljen majd valami nyeles Vileda mosóval lehúznod a pettyeket.)

    Csak hát az alapkérdés szerintem inkább az, hogy egy 2-4 milliós garázs árából vehetsz egy állófűtést, csináltatsz egy kerámia-bevonatot, veszel egy 2e Ft-os utastér-árnyékolót (hogy ne süsse a nap a műszerfalat és az üléseket.), meg ha nagyon akarod (meg félsz a jégveréstől), egy autótakarót, vagy azt a (félgömb alakú) harmonika-ponyvagarázst, ha huzamosabb ideig állsz az autóval, meg marad egy "kis" pénzed.

    Ja és a garázsépítés sem úgy néz ki mostanában, hogy holnap leakasztok a szögről egy (normális) vállalkozót, aztán határidőre, kiváló minőségben, semmi előre nem tervezett problémával, nulla pluszköltséggel, semmi idegeskedéssel, szépen elkészül minden.

    “Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

Új hozzászólás Aktív témák