-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BMWfan30
újonc
válasz rasotamas #20769 üzenetére
Én a még ép, de matt díszlécekhez SONAX Xtreme Műanyagápoló-Külső NanoPro-t ajánlanék, ugyanis ez átlátszó, és eléggé univerzális a felhasználhatóságát tekintve. Ha már bemattult, kifehéredett az anyag, akkor viszont SONAX Műanyag Felújító-t használnék, mert ebben van valamennyi színező anyag is.
Itt olvashatsz róla, illetve megrendelheted: Link -
Imibácsi
aktív tag
válasz rasotamas #20769 üzenetére
Én Wolfos gumiápolót használok. Elég jó. Kifehéredett gumikat is visszahozza legalább középsz*r állapotra.
[ Szerkesztve ]
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
d4d
tag
válasz rasotamas #20769 üzenetére
Nem olyan rég egy öreg 120-as Skoda teljesen világos szürkévé kifakult műanyag lökhárítóit kezeltem az említett Preventtel (400ml-es). Szinte újjá varázsolta, ég és föld volt a különbség, de a tartósságát nem tudtam tesztelni. Valószínű ez lesz a gyenge pont. Abszolút nem volt gagyi látvány, értsd nem ocsmány fényes, vizes hatású, nem foltos, hanem nagyon szép, mély sötétszürke/fekete lett a lökhárító.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Imibácsi
aktív tag
válasz rasotamas #24536 üzenetére
Az elmúlást csak lassítani lehet, megszűntetni nem. Az optimális a 4 új ajtó, de ez "drága". Jön a négy bontott ajtó fényezve és polírozva de sose lesz 100%-os. Kb egy év múlva látni fogod hogy elüt. Szerintem ha a jelenlegieket megcsináltatod kb ugyanott vagy anyagilag a végén.
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
blizzrd
aktív tag
válasz rasotamas #26418 üzenetére
Na várj, kis szövegértés. A te eseted nem hétköznapi userre vall, ergo olajat cserélsz évente 3x. De lássuk be, az átlagpolgár nem megy ennyit évente.
Én amit írtam, az a hőmérséklet változásra írtam, nem a futásteljesítményre Olvass és értelmezz Mielőtt teljesen lehülyézel Másrészt meg az olaj csereperiódusát is beleírtam. Azt gondoltam, ebből következik,
hogy nem gondolom, hogy évi 50K-t mész 1 olajjal.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz rasotamas #28235 üzenetére
Igen, mert teljesen máshogy viselkedik hőre, mint a lemez/műanyag. Ha már egyszer fényezésre költeni akarsz, akkor csináltasd meg rendesen. Az indexekhez még annyit hozzátennék, ha galvanizált elemek, akkor ne bántsd. Esetleges flexelés/hegesztéstől a galvanizálás elvész és könnyű alapot ad a rozsdának.
(#28236) gyomordzsák: én nem kísérleteznék vele, biztosan nyomot hagy. Még a lakkról is nehéz leszedni, ha kicsit vastagabban megy fel.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz rasotamas #30317 üzenetére
Én is isaszegi voltam, ismerem a Hertit, jól dolgozik. A többi rész miatt ne aggódj, az első, hogy láss és látszódj, aztàn majd a többit is rendbe teszi neked
Amúgy ha nem tévedek ezt még nála fotóztad Ezúton is üdv neki, kár, hogy itt nem láthatjuk.
[ Szerkesztve ]
-
martillo
tag
válasz rasotamas #30384 üzenetére
Na jah...
Most van/lesz a LIDL-ben olyan ponyva, ami nagyteto plussz korben az uvegeket fedi. Az eloszor elcsabitott, csak aztan eszmbe jutott, mi van akkor, ha reggelre ellepi 10 cm ho az egeszet. Meg se tudom egyben mozditani... De ezt a szelvedo takarot siman elszedem meg, mert nem nagy felulet.A horol jut eszembe, csillagarazs eseten hogyan szeditek le a havat a kocsirol, hogy ne karcoljatok meg a fenyezest? Vagy marad aztan menet kozben lemegy? Az nem karcol?
-
veterán
válasz rasotamas #30885 üzenetére
Szélvédőcserére nem kaptam választ, de leírom a tapasztalatokat.
Szóval otthon akartam megcsináltatni kiszállással, 2000 évjárat Honda HR-V.
Az ajánlatok nem tűnek egy árkategóriának
Carglass 118000
szélvédősferi 71000
autóüveg ABC 50000.
autóüvegjavítás.hu 42000
uvegneked.hu 38400 csak fűtött garázsban
A nyertes 30 ezret kért, igaz ebben a keret nemtommi cseréje nem volt benne mert nem kellett cserélni, és számlát sem kaptam. Mivel esett a hó bekérezkedett egy ismerőséhez tőlünk 2 utcányira. Nordglass-t tett be. Jó lett szerintem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31549 üzenetére
Nem vizezném össze az alvázat alvávédelem előtt ha nem muszáj. Szárazon takarítanám le, drótkorongga/kefével, csiszoló koronggal/vászonnal/papírral. Ahol laza az alvázvédő lekaparnám valamivel, esetleg ott is jó a csiszolókorong ha odafér. Ha nem akkor akár egy spakli vagy egy kaparóvas.
Minimális por nem probléma ha marad, a többit szépen le lehet takarítani szárazon.
Ha lejött a felesleg (kosz, fellazult alvázvédő, rozsda), akkor a korrodált részekre valamilyen rozsdaátalakító.
Ezután ha akarod alapozhatod, de van sok jó alvázvédő ami mehet közvetlenül fémre is.
A spray témát hanyagolnám, ha nem csak egy kis részt akarsz javítani, bár abban az esetben is inkább ecset. Jobban bedolgozza az anyagot, és ha van időd (gondolom van ha magadnak csinálod) alaposabb munkát tudsz vele végezni. Esetleg ott fújnék akár sprayből, ahová nem férek oda ecsettel.
Ebben az esetben maszkolni is csak ott kell, ahol nem akarsz alvázvédőt de különben összekennéd. Kipufogót mindenképp, mert egy jó ideig büdös lesz mikor ég róla az esetlegesen rákerült anyag.
Ha szórod az anyagot, akkor érdemes az egész kocsit letakarni kívülről. Maszkolhatod például takarófóliával a küszöb külső szélétől körbe. De akkor hozzájön még a már említett kipufogó (ha le nem szeded, ami nem ártana, mert alatta is ildomos normálisan megcsinálni!), futómű azon részei amit nem akarsz összekenni vagy mert látszik, vagy mert gumi aminek nem tesz jót az alvázvédő, illetve a motortér. -
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31553 üzenetére
Igen arra gondolok, hogy teljesen száraz legyen a felület mielőtt rámenne a bevonat. Nedves felületen jobb esetben nem is tapad meg egyáltalán, rosszabb esetben később dobja a bevonatot amikor már kikeményedett.
Egy rozsdaátalakító is elég alaposan rozsdamentesíti a felületet, ráadásul nem lesz tőle nedves amitől újra oxidál valamennyit. -
#00809728
törölt tag
válasz rasotamas #31563 üzenetére
korant:
Az előkészített felületre ecsettel, mártással vagy szórással 2 rétegben vigyük fel az előzetesen felkevert készítményt.Az első rétegnél 5-30% vízzel hígíthatjuk a szert, a második réteg már nem hígítható. A két réteg közötti száradási idő kb. 1 óra. A bevonat színe száradás után fekete.
Hatását fémes, illetve rozsdás felületen fejti ki, ezért az előzőleg már lefestett felületeken csak a rozsdásodott részeket kezeljük.
Kültéri igénybevétel esetén időjárásálló zománcfestékkel át kell festeni.
Ha én csinálnám: Korant+epoxy 2k-s alapozó +alvázvédő anyag jobb féle
-
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31563 üzenetére
Sajnos nem tudok, már évek óta nem vállalok alvázvédelmet és amit használtam megszűnt, még a cég is ami gyártotta.
Amit használtam az egy fehér port képzett amikor megszáradt. Ez a fehér por leseperhető volt szárazon, alatta tökéletesen fémtiszta felület. Ha bevonatra került nem okozott problémát, onnan is leseperhető volt száradás után. Ilyesmit keress egy festékboltban, vagy hátha valaki ajánl itt.Hallgass Dodira, közben megelőzött. Az én ismereteim már elavultak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rasotamas #33296 üzenetére
Igen lehetséges sajnos. Szóval akkor otthon befújtad, majd amíg kiértél a mosóba (Wolf? ) addig ezek szerint végig rajta volt? Nem szabad ilyet csinálni, mert elég agresszív cucc a bogároldó. Napfénytől mentes helyen, hideg karosszériára szabad csak ráfújni majd néhány perc után lecsapatni.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz rasotamas #33302 üzenetére
Én is ott lakok ahol te.
(#33303) Peti78
Max annyit tudok elképzelni hogy a lenti részek dzsuvásabbak, és egy kicsit ott tovább maradjon fent a habsampon. De igazából ez csak akkor számíthat ha kézit használsz, mert azzal nincs meg fél perc alatt mint magasnyomású habosítással.
iPhone 13 Pro Max