-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
Szasztok!
Megnyítottam eme topikot és várom mindazokat akik segitséget kérnek alváz-üregvédele,fényezés,polírozás,belső ill külső csinositások terén.
[ Módosította: Kalandor ]
-
#00809728
törölt tag
Pólírozás:
Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá.Pld adott egy nagyon karcos autó!
-Tehát le kell mosni a kicsikét.
-polirpasztából tőbb félét lehet kapni. kocsinál egy durva szemcsenagyságu polirt használnák.Glasurit tubusossat,setleg Standoxot mindenféleképpen valami jó minőséggel csinálnám.
Flex gép alacsony fordulaton (1-1.5) vizes szivaccsal adnék neki.
-kb ugy 1-2 óra után amikor végeztem le kell mosni.
-Szárazra tőrőlni és jőhet rá az én álltalam nagyon dicsért VS PLATINUM ill Zaino termék
-Ez egy védőréteget biztositt a lakknak ill az autonak.Meg persze fényesitt is.
- a legvégén magas fordulaton egy pamut rongycsomoval amit a flexre lehet feltenni azzal jó alaposan kifényesitem.
Kb 5-6 óra ha mindent jól és becsületesen megcsinálsz.
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Szia!
Nos flex gépet ami fordulatszabályzos azt bármelyik kisgépkőlcsőnzőbe meglelheted.Nem tudom mi a tarifája.
Polírpasztát jobb festékboltokban leled meg ilyenek mint Standox,Glasurit,Lechler
De csak 1 kell ilyen durva poírral adni az autónak utána meg csak waxokkal kell átkencézni időjárástól függően. -
#00809728
törölt tag
Szia!
Bármelyiket amelyik kicsi tubusban kapható.2-3 féle ismeretes pld kicsi ,közepes ill nagy szemcséjü ez kvarckristályt rejt magámad.
Hát 2000-15.000ft de mint írtam tégelytől függ.
A lényeg ezeket a polírpasztákat vizesen kell kezelni mert felforosodik a kaszni és mivel csizol igy kell neki hűtés ill csusztatóanyag.
Azt simán kézzel finom pamut rongyal kiszedheted belőlle. -
#00809728
törölt tag
Sajnos én ugy fél kilos kiszerelésben vettem anno AMG polírpaszta akkor ez ugy 12.000ft volt.Kb egy dionyi nagyság kell egy autóhoz és már vagy 2 éve megvan.Kb 20-30azutót políroztam meg és még mindig van belőlle.
Amugy fényezőnél hívatalosan ugy 15.000ft
De ha van fényező ismerősőd és van neki hasnoló polírpasztája akkor attól tudsz venni egy kisebb edénybe mint a gonbocos fagyit. -
#00809728
törölt tag
Nos van egy termék a birtokomban amivel vasárnap lekezeltem az autómat.
Van egy előtte és utána kép mindenki dőntse el mit lát. -
#00809728
törölt tag
Legfontosabb mivel csináltam. -
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
Szasz!
Metalhoz mivel a lakk karcolodott én a közepes szemcséjüt ajánlanám ha nincs akkor a finomat.Lakkozott felületet tovább tudod csutakolni mint a zománcot.
Finom pamutot ajánlok+vizet..Szarvasbőrt nem ajánlom.
Nem fárasztasz akkor nem nyítottam volna a topikot.Örülük,hogy segithettem. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #23 üzenetére
Nyugodtan felteheted kérdéseidet hátha valakinek is pont olyan megoldandó problémája van.
-
#00809728
törölt tag
Szasz!
Hát én az ilyen festett poírokat ki nem állhatóm.Ugyanis szép és jó fényt ad de nem tartós.
Meg ha véletlenül ráhuzod müanyagra ill valami gumi félére azonnal befogja+ a kezedről nagyon nehezen tudod lemosni.Szoval igazából ha nálad bevállt akkor csináld azzal de én nem javaslom.
Egyébként milyen autód van mennyi idős?
Hát olcsó polírgép amit tesco ill praktiker is árul ugy 3000-6000ft volt.Én nekem ezzel a cuccal szerencsém volt.Kint meloztam az Amg-nél és ott tudtam egy ilyen flex masinát rendelni ipari igaz 20.000ft volt de odakint 3 müszakban nyomtuk kb a gépek álltak vagy 1 órát napi szinten.Fél évet huztam le kint és egy db sem sz*rt be.
Lehet kapni a praktikerben.
Hát a lehorzsolt résszel én sem tudok már mit kezdeni de én babaolajjal szoktam kencézni az ilyen müanyag ill gumi belső dolgokat.Jó meleg a belső rész majd adok neki vastagon ecsettel és ugy másnap letőrőlgetem egy tiszta nedszivó rongyal.Hidd el megéri kiprobálni. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #26 üzenetére
Ha rozsdás akkor fémig kicsiszolni rá egy pici alapozó +szorókitt és mehet rá az uj szin.
Zománc festék esetében:Ha nem roszdás akkor elég ugy 400-as papirral átdőrzsőlni finoman sok-sok vizzel és ha lehet körkörös mozdulatokkal.
Állitolag ez azárt jó mert ha rásüt a nap akkor te olyan kis köröket látsz visszaverődni.Ha jobbra-balra csiszolgatod akkor a nap sugarai megtőrnek és egyből észre venni a festék alatti finom karcokat.
Ha metal az autó akkor 1000-es papírt ajánlok. -
#00809728
törölt tag
válasz #47053824 #27 üzenetére
Szasz!
Háét ha isemrős akkor gyere el vele hívj fel és élőben elmondom mit lehet tenni vele.
Ha metal akkor közepese polírt majd utána védő waxot.
Ha a barom tényleg lehuzta fehérig ami a szorókitt akkor valoban festeni kell.De ha nincs annyi lovéd rá akkor tescoban veszel olyan javíttófesték ceruzát.Áthuzod vele mint a csajod vagy anyukád tenné a körmével és már kevésbé fog látszodni. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #31 üzenetére
Rozsdát teljesen kicsiszolni ill eltávolitani a környékéről is ha közelebb megnézed lehet vannak ''futó győkerei'' azt is el kell tüntetni.
Szórókitt van spray válltozatban is kb 1300ft/db az tünteti el a felületi egyenletlenségeket.
Szoval szintbe kell hoznod a régi fellülettel. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #36 üzenetére
Szasz!
Azt írtad egy két helyen rozsdás nem azt,hogy az egész autó az.
Hát a spray változat kb ugy egy komplett zsiguli sárvédő átfujására elég 2 rétegben.Bocsi közben melo van. -
#00809728
törölt tag
Szia!
Nos ezt akkor már ne is csináld vele.Ugyanis ennél az autónál és a w társainál kezdték el lakkal vegyesiteni a festéket.
Ahogy leírtam vegyél egy jó minőségü finom polírszemcséjü anyagot+sok sok vizzel polírozd át.
Majd vegyél egy waxot ez lehet tőbbféle de valami jó minőségüt pld rexet ez egy literes
fém flaskában található fél porshe hátulja van rajta.Praktiker és társai árulták anno de mintha 2 hete láttam volna.Kb 1990ft de ugy 5 évig elég lesz. -
#00809728
törölt tag
Ha már mefogta akkor egy tipp ill trükk.Sajnos hiába mosod nem jőn le?
Hát cipőbox fekete de ne folyékony versiot hanem ami jó sürü kenőcsős.Azzal vékonyan egy szivacs segitségével kencézd át tőbbszőr persze legyen jó idő.Majd láss csodát.
Ha cipőt boxoltál akkor már tudod hogy kell és utána nem is fog. -
#00809728
törölt tag
válasz Scream007 #44 üzenetére
Elész egy benzinkutra ahol van kerék felpumpáló berendezés.
Viszel egy tüszelepet amit rá tudsz tenni.
Majd autómocitető felnyit ablakmosó tartály fedele ugyszint.Ablakmosó spricnibe belefujsz.Ha nem segitt akkor egy tüvel piszkálj bele mert lehet valami bele ment a fej részbe.Nekem anno egy apro kicsi kavics volt benne és egyik oldal ment mint a huzat másik meg éppen csak csordogált és mosta a mocitetőmet. -
#00809728
törölt tag
Sajnos amiről te beszélsz az felületi egyenletségre utal.Hát javitható de a festőnek ajánlanám a sokszori felület áttőrlését ahogy feljebb leírtam.
Egyébként a jó festők amikor átfujták az autót és ők is látják,hogy van benne némi felőleti ''kaka'' akkor azt másnap át szolták polírozni.
Akkor jőhet a kedves tulaj és ámulhat-bámulhat majd perkálhat.
Végül is az a cél máskor is odavidd és nem az,hogy kész fizes és eridj ha jó ha nem. -
#00809728
törölt tag
Lakkot is átt kell tőbbszőr szürni.
+ a kamrában is lehet por tehát nincs tőkéletes fényezés.
Mi anno az Amgnél fehér papíruhában meloztunk müszak végén eldobtuk majd kezdésnél vadi uj.Csarnok 99% tisztaságu volt még is került apró szemcse ill kosz db a lakkba.
Azt polírral tudtuk eltüntetni. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #57 üzenetére
Festékből közepes minőségü a mobihel ami a renaultokra megy.Ettől a standox,lechler,glasurit a legjobb.
Milyen szinü lesz a kicsike?
4-5 bar de az folyamatossan szoval ha hozod neki és 3 alá megy akkor hagyd abba. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #63 üzenetére
Hát maga a szin + lakk+edző ezt számolják egy szettnek ez lehet 8000-20.000ft is.
-
#00809728
törölt tag
Szia!
Mivel metal és lakkozott igy a szinnel nem lesz bajod a lakkot kell ovnod mindentől.
Pld wax de a jóbb fajtából.
Ez tetszett 0 km autó és azon gondolkozol ,hogy tudod megovni az autódat.Örültem a kérdésednek és gart az autódhoz.Végre egy igazi autótulaj aki nem csak használja hanem foglalkozik is a járgányával. -
#00809728
törölt tag
Alváz és üregvédelem.
Sajnos egyre kevesebben állítják azt az uj autót kibír 10 évet és nem kell semmit se vele csinálni.
Hát sajna a gyári értékek nem erre a klímára szakosodtak és én ajánlom a 4-5 év utáni üregvédelmet mindenképpen.
Pld Tildy esetében igaz az autója őregebb 5 évnél de a sárvédő rozsdásodását ill elfogyását meg lehetett volna akadályozni egy egyszerü üregvédelemmel.
Jobb festékboltokban lehet kapni üregvédő sprayt (body)abból veszel 2db-ot ami ugy az egész autóra bőven elegendő.
Belső részeit ahol a kasztni össze van toldozva ill hegesztve oda érdemes ebből befujni.
Pár példa: küszőb végein kell lenni az ujabb autóknál müanyag takaró kupaknak.Leveszed és amennyit tudsz befujsz a spray üregvédőből.
Másik példa:Sedan autó csomagtartó ajtó kinyit majd jobb ill bal oldalról a kárpítot félrehuzod és a sárvédő ill a belső elemmekkel ahol van az ősszeillesztés oda befujsz amennyit jónak látsz.
Nem nagy kunszt csak kicsit gondolkozz hova kuszhat be még a hajnali pára ill az eső.
Mindenkinek ajánlom.Természetesen garis autónál nem. -
-
#00809728
törölt tag
Ragasztos nem rossz csak azzal az a gond ,hogy megáll a ragasztó szélénél az essőlé és az már egy goc pont lehet.
Üregvédelem: ajtók belső részeit ahol végül is lefolyik az a tőmérdek viz.
Pattintos ezzel szemben az alol kifolyik a lé csak hát a bolhák részénél szokott legkorábban megjelenni a rozsda.
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Szösszenet:
Ha már a kocsidat foltozzák ill uj elemet kap akkor minden esetben győződj meg lekezelték-e rendesen pld a sárvédő csere belső részét alvázvédelemmel elátták.
Ha sárcédő ívet cseréltettsz érdemes vissza peremeztetni ugy,hogy a sár ne tudjon ismételten megállni.
Ha esetleg a lakatos mégsem tudja ugy megcsinálni vagy már késő akkor érdemes sikaflexet venni + gumikesztyű és jól bekenni a sárvédő iv belső perem részét.
Nyugodtan mehet vastagon de előtte alapossan mosd ki az ívet és érdemes utána megdrotkefézni mert biztos ami biztos. -
#00809728
törölt tag
Á ez egysezrü.Ha megvan a komoly pílirpaszta akkor azzal vizessen szivacsos koronggal átmész rajta.Olyan mintha megcsiszoltad volna a felületet 2000-es papírral.Ne félj nem fog kimattulni de ne ész nélkül csináld.Lakk nem 1 cm-es tehát oda kell figyelni főleg ha ívet vagy hajlatot csinálsz mert ott az élről könnyen leszeded.
Vs platinum jó kis anyag de valójában én amikor használtam nem polírnak hanem waxnak
nyomattam mert nem annyira intenziv mint amenőbb anyagok.
Vs platinum vagy esetleg rex anyag után a bogarakat simán le fogod tolni egyszerü vizes rongyal is.
Nem lesz a fellületnek tapadása. -
#00809728
törölt tag
Hát Bp-n láttam egy technologiát akik csinálják de árrol nem tudok nyilatkozni.
Igazából fényezés kell neki ha őket nem találod meg vagy éppen sokkalod a kiadott pénzt rá.
De ha van egy ügyes lakatosod akkor fával ill finom kalapáccsal talán ki tudja igazgatni de nem hiszem,hogy válalkozna rá egy is.Türelem az tuti kell. -
#00809728
törölt tag
válasz Varga Csaba #79 üzenetére
1 hát gombostűfejnyit probáld meg kicsiszolni 400-as papírral és sok-sok vizzel.
Utána tőrőld le csontszárazra.Hát én pici ecsettel azért csepegtetnék oda egy kis alapozot mielőtt a javító stiftel bekencéznéd.
2. kátránypötty: hát lehet poríllal is de lehet lakkbenzines rongyal is.Utána mindenképpen javasolnák ha már szép tiszta egy teljes waxot.Ha legközelebb is kátrányos lesz akkor már az enyhe samponos viz is le fogja hozni.
3 Rovar: Mint a 2 versionál csak itt már nem használnék lakkbenzines rongyot. -
#00809728
törölt tag
Én a minap bekentem a szélvédőmet vs platinum polír anyaggal.Belementem a sztrádán egy légy invázioba kb 200méter után meg kelett állnom mert nem láttam ki.Hihetetlen sok dőg volt én még ilyent nem tapasztaltam.
Ablakmoso+ablaktörlő és láss csodát mind azon a részen lejőtt ahol a lapátok érték.
Annyira finom védőréteget von a szélvédőre ,hogy nincs tapadás és ez által egy egyszerü vizes szivaccsal is le tudod tolni.Javaslom. -
#00809728
törölt tag
Szösszenet.
Megkeresett engem XY úr ,hogy 5-ős uj Bmw-jét a hátsó sárvédőt meghuzták és le szeretné javitattni.Mivel én sok-sok fényezőt ismerek Szfváron igy ajánlottam akiknek korszerü műhelyük van.Elment hozzájuk és a hátsó sárvédő komplett lejavitására mondtak neki 15.000ft.10millás autóról beszélünk.
Hát kicsit az XY úr sokalta és elment egy olcsó de fényező urhoz aki lehet jól fest stb... de nincs korszerüen felszerelt műhelye.
Neki is látott és az eredmény szép lett ára pedig 4000ft.Mindenki örült stb....
Igen ám de a kocsi hamar koszolodott és minden apró kosz ill sár ragaszkodott az autóhoz.
Samponos mosással sem jőtt le és érdes volt a fellület.
Nos amikor lakkozták vagy festették az autót nem takarták le mivel nem volt elszívás igy a könnyü lakk ami a levegőben szálldogállt oda is eljutott ahová nem kelett volna.
Lool egész autó érdes és mattos.
Kb egy tescos neylon ugy 20nm 300ft.Csak ennyi kelett volna.
Mit lehet ilyenkor csinálni sok-sok viz + polírpaszta+ 8-9óra amire kész lesz.D sajnos ezzel csak a kasztni fényezését javitottad de a gumik ill müanyag alkatrészekkel nem tud csinálni semmit.
Kb 2-3 év és a hőingadozása miatt ki fog repedezni a kider gumi ill a müanyag alkatrészek.
Szoval nem tudom megérte-e????? -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Polírozás olyan mintha leszednél egy elhalt réteget a festék felső fellületéről.Mikronokban gondolkodj.
Wax azért kell mert meg kell ovnod az uj réteget az időjárástól ill bármi nemü ktrány,légy stb....
Kb ugy képzeld le mint amikor elész napozni és nem szeretnél pirospacsit csinálni a hátadból.
Igen jól! -
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
Szia Tildy!
Nem csak neked irtam le hanem álltalánosságba.Ugyanis sok-sok helyen lent vidéken de szerintem még Bp-n is találnék pár olyan lakatost akit nem érdekli csak fizess.
Ismétlem nem a te lakatosodra és nem a te autódra gondoltam ezt csak ugy leírtam ki mire figyeljen. -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Nem minden esetben jó ha le van véve.Uganis az autó oldalát ha végig mustrálod akkor látod ,hogy kicsit narancsos azaz sporoltak vele.Nem a te autódra értem ne értsd félre.
Ha te leveszed a sárvédőt és nem függőleges pozicioba rakod hanem visszintesen akkor mint én is képes vagyok neked hibátlani ugy telibe fényezni mintha porcelán lenne.Igy egyből el fog ütni az autót tőbbi felületétől.Nem szinben hanem minőségben.
Ezt te egy visszintes fellületnél nem tudod megtenni ha nincs kamrád.Ugyanis megfolyna a festék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Router gondok
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen TV-t vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- YouTube
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Delonghi Magnifica ESAM 3000 AKCIÓ -15%
- Philips Gyümölcscentrifuga HR1855/70
- LEGRAND NWS01-EC Netatmo okos időjárás állomás eladó Új!!