-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborka8x8
aktív tag
Valaki használta már itt [ezt a Silane Guard ] csodaszert?
Ha igen, mik vele a tapasztalatok? Megér ennyi pénzt?"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Formaster #35115 üzenetére
Miért?
(A 18 éves autómban még a gyári fékfolyadék van, és minden évben az olajcserénél megkérdezem a szerelőt, "Nem kellene a fékfolyadékot is cserélni?", de mindig azt a választ kapom, hogy "Nem!"
Ugyanez a helyzet a hűtőfolyadékkal, azaz, még mindig a gyári van benne. (18 év) Olvastam több reklámcikket, amely szerint 2-3, 4-5 évente azt is cserélni kellene. De már legalább három szerelő "röhögött ki", amikor ezt felvetettem.Most akkor kell ezeket időnként cserélni, és ha igen, akkor miért?
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz BigBlackDog #35138 üzenetére
Ezt a kenyér poént most nem értem. (De meg vagyok vele elégedve.)
Már a harmadik szerelőnél tartok, és mind ugyanazt mondja. Rémérnek valami műszerrel a fékfolyadékra, ami a "higroszkópikussságát", vagy mi a bánatot mutat, és mindig azt mondják, nem kell hozzányúlni, meg hogy ezek az ajánlások csak átverések.
Ugyanezt mondják a gyári hűtőfolyadékra, és szintén azt, hogy csak átverések ezek a reklámcikkek, amik a cserét ajánlják.Ja, egyébként egy Fiat Punto 1.2 16V HLX. Többször tüzetesen átvizsgáltam a szervizkönyvet, de abban sincs olyan, hogy melyik karbantartási periódusnál kell cserélni, csak az, hogy mikor kell megvizsgálni.
A szerelők mindig rámérnek, aztán csak annyi a válasz, "Nem kell kicserélni.", meg hogy ezek a 2-3 évente javasolt cserék csak átverések.De mivel olyan sokan mondják, hogy igenis cserélni kell ezeket a folyadékokat időnként, hogy csak ott motoszkál a bolha a fülemben, és ezért lennék rá kíváncsi, miért kell cserélni. (Azt már legalább tudom, miért kell télire 100 oktános benzint tankolni.)
Egyébként, mindenki szidja a Fiatokat, de nekem az elmúlt 18 évben a normál cseréken kívül (olaj, levegőszűrű, pollenszűrő, 60 ezrenként vezérműszíj, stb.) összesen egyszer kellett gyújtáskábelt cserélni, kétszer izzót, meg egyszer a kormányszervo motorját. Tehát azt nem mondhatnám, hogy túl sokszor hibásodik meg, sőt, szerintem kifejezetten üzembiztos.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz jozsi252 #35140 üzenetére
"Amúgy műszerrel meg lehet mérni az olaj minőségét hogy mennyire érett cserére"
Hát ez az, hogy minden évben megméretem, és mindig azt mondják a 18 éves fékfolyadékra, hogy "Nem kell cserélni, tökéletes."
Ja, és 18 éves benne a vízpumpa is, és semmi baja. Pedig egy Fiat Puntot azért nem prémium minőségű alkatrészekből raknak össze.
[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz BigBlackDog #35143 üzenetére
Áááá, így már értem a poént. (Köszönöm!)
A 100 oktános már nem emlékszem pontosan, a youtube-on van fent egy video, de a lényege, hogy a 100 oktánosban állítólag nincs metanol, és valami olyasmiről van szó, hogy télen a metanol nem tesz jót, főleg, ha valaki télen kevesebbet használja, ergo ritkábban tankol friss üzemanyagot. (Én pedig télen elég keveset járok autóval.)
"eladáskor is megnyugtatóbb az érdeklődők számára"
Mondjuk ennek nálam nincs különösebb jelentősége, mivel még vagy 12 évig, azaz, 30 éves koráig szeretném használni az autót. Na most, akkor meg már majdnem mindegy, hogy egy 30 éves Puntóért 270 ezer forintot fizetnek, vagy 300 ezret, mert két évente le voltak cserélve a folyadékok. (Ennél jobban izgat az üzembiztonság, és ebből következően a saját testi épségem.)
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz BigBlackDog #35145 üzenetére
Köszönöm!
Végre, már valami konkrétummal is oda tudok állítani a szerelőkhöz, nem csak azzal, hogy ilyen, meg olyan fórumokon, autós újságokban ezt ajánlják.
Egyébként érdekes, hogy ez a magyar gépkönyvből kimaradt, illetve az eredeti olasz nyelvűből is. Igaz, az enyém még a projektoros lámpás változat, azaz, a ráncfelvarrás előtti.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Ingyen szokták megmérni a fékfolyadékot is, meg a hűtővizet is. Nem szoktak kérni olyasmikért sem pénzt, hogy izzó csere, meg hasonló apróságok.
(Persze tudom, hogy nincs ingyen ebéd, és ezeket egészen biztosan kifizetem az évi olaj, olajszűrő, pollenszűrő, stb cserénél, de azokat tavasszal szoktam elvégeztetni, a fékfolyadékot, hűtővizet, stb., meg tél előtt szoktam megméretni.)Mint írtam, minden évben megmérettem eddig tél előtt a fékfolyadékot, és még minden évben azt mondták a műszeres vizsgálat után, hogy nem kell cserélni. Miközben a gyári 18 éves van még mindig benne.
Szerencsére BigBlackDog fórumtárs linkje alapján most már tudok mire hivatkozni, hogy miért cseréljék ki.
(Szerintem egyébként csak lusták kicserélni. Rámérnek, és ha jó, akkor nem kell vele foglalkozniuk. Csinálhatnak olyan munkát, amiért több pénzt kérhetnek el.)"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
-
gaborka8x8
aktív tag
Ha már úgyis a fékeknél tartunk: A gyári műanyag, vagy gumi, vagy mi a csoda fékcsöveket érdemes tömör réz fékcsövekre cserélni? Merthogy ettől állítólag jelentősen nő a fék működésének a gyorsasága.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz newmoonlight #35164 üzenetére
"2. Mivel tisztítsam az üvegeket? (Ez fontos, mert ezzel mindig kínlódni szoktam, eddig mindegyik -általam ismert szer- csíkozott.)"
Kívülről a Turtle Wax üvegpolírozóját használom, ami ugyan nem políroz, de nagyon szépen tisztítja az üveget.
(Ja, és a szaga olyan, mint a Sidolé, tehát lehet, hogy az is jó lenne.)Belülről pedig csak tiszta vizet. (Elég sokat kínlódtam vele, elég sokféle üvegtisztítót kipróbáltam, de nálam mindig az volt a végeredmény, hogy éjszaka ezek mind "széthúzzák" a fényt. Pl. utcai lámpák fényét, szembe jövő autó fényét, stb.)
[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Safranek #35196 üzenetére
Turtle Wax üvegpolírozó ami ugyan nem políroz, de nagyon szépen tisztítja az üveget.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Elöljáróban: Utálok autót szárazra törölni, mert fárasztó, izzasztó, meg dög unalmas, a szilikonos lehúzókban pedig nem bízom, hogy nem karcolják meg az autót.
Ezért egy ideje már gondolkodom rajta, hogy mi lenne, ha szárazra fújatnám pl. egy jó nagy teljesítményű lombfúvóval?
Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata, esetleg érvei pro és kontra logikai alapon?
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz jozsi252 #35313 üzenetére
Igen, én is azt gondolom, hogy ez jó módszer lehet, de akkor miért nem terjedt el? Senki nincs az ismeretségi körömben, aki így szárítana autót.
Pedig mondjuk egy ilyen, már meglehetősen komoly teljesítményű lombfúvó is sokkal kevesebbe kerül mint két "hiperszuper" görgős vödör."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz bozont #35332 üzenetére
"felni esetében, mi ajánlott a kátrány eltávolítására?"
Nem tudom, hogy lehet-e még a Berner folyékony viaszt kapni. Én vagy 20 évvel ezelőtt bespájzoltam belőle, mert semmilyen kátrányoldó nem viszi le úgy a kátrányt, mint a Berner folyékony viasz.
Az ember csak ráfújja mosás után a viaszt, és egy törlőpapírral simán letörli a viasszal együtt a kátrányt is."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Formaster #35614 üzenetére
Erről eszembe jut a szomszédom, aki, amikor jó régen megkapta a Dacia TX-ét, aminek a csomagtartójában nem volt kárpit, mint a TLX-ében, azonnal vágatott bele padlószőnyegből méretre egy csomagtérkárpitot, ami nagyon szép volt. Igen ám, de félt, hogy bepiszkolódik, ezért leterítette fekete nejlon fóliával, amin ellenben jobban csúszkáltak a csomagok, mint az eredeti csupasz csomagtérben, ezért az a mentőötlete támadt, hogy arra pedig tesz egy régi rossz pokrócot.
Így aztán a végén nézegette a csomagtérben azt a régi rossz pokrócot, noha volt benne egy szép padlószőnyeg kárpit is."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Csak nagyon halkan jegyzem meg a "barkács" és "ipari" kategóriákkal kapcsolatban, hogy a Bosch esetén elég egyszerű eldönteni, melyik kategóriába tartozik a gép. Ha zöld, akkor barkács, ha kék, akkor ipari.
(Talán a Black & Decker-nél is van valami ilyen színbeli megkülönböztetés, de a Black & Decker termékpalettáját nem ismerem eléggé.)
Az pedig egyértelműen látszik, hogy a linkelt Bosch magasnyomású mosó zöld színű. (És még akciósan is drágább, mint a Comet.)Vannak márkák, amikben ellenben nincs barkács gép. Ilyen pl. a Makita. Mint ahogy pl. a Facomnál sincs "barkács" szerszám. (Ezt már a Betaról -csak a minőséget figyelembe véve- nem lehet elmondani.) Ha Makita, vagy Facom, akkor az mindig ipari.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Sajnos nincs.
A Hiltit nem forgalmaztuk (nekik saját értékesítési rendszerük van), a DeWalt-ot pedig nem ismerem annál mélyebben, mint hogy már hallottam a márkáról.
Teljesen szubjektív vélemény, hogy ami Hilti kisgép nekem eddig a kezemben járt, az mind elég korrektül megépítettnek tűnt. Természetesen úgy, hogy nem szedtem szét őket. De pl. nemrég volt a kezemben egy vadonatúj Black & Decker fúrókalapács, aminek már így újan is olyan hangja volt, mint ami azonnal beadja a kulcsot. Ilyet Hiltivel még soha nem tapasztaltam."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
-
gaborka8x8
aktív tag
Üvegpolírozást normálisan csak gyémántpasztával lehet csinálni, főleg a hátsó szélvédőn, ami edzett, és így keményebb is, mint az első, ami ragasztott. Persze kevesen akarnak kiadni egy csomó pénzt egy tubus gyémántpasztáért, amiből csak két-három borsónyit használna fel.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Pardise #36203 üzenetére
A "fénytörést" pontosan nem értem.
A karcokat egészen biztosan kihozza. A szemcsenagyságot pedig úgy kell választani, mint akármilyen más polírozás, csiszolás esetén. Először durvábbal eltüntetni a sérüléseket, majd egyre finomabb szemcséjű pasztával eltüntetni az előző polírozás karcait. (Egy lépcsőben nem lehet polírozni.)
20%-ost kell használni, filc koronggal (Akár fúrógépbe fogható csapos filckorong is jó.), és a legfinomabbal befejezni.
A fogtechnikai gyémántpaszták nem ajánlottak üvegpolírozásra."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Pardise #36244 üzenetére
Számtalan érvet olvashatott olyanoktól, akik még soha nem políroztak szélvédőt, hogy miért nem lesz jó, és ezt kiváló elméletekkel támasztották alá.
Mivel tavasszal políroztam fel az általam javasolt gyémánt pasztával a Puntóm hátsó (bazi kemény) szélvédőjét, amit sikerült az ablaktörlő lapáttal jól összekarcolnom, amikor törlés közben kiugrott belőle a gumi, ezért nekem is van egy elméletem:
Ha nem csak közvetlenül a karcot, hanem a karctól még kellő távolságra is polírozzuk az üveget csökkenő mélységben, akkor egy olyan homorú lencsét hozunk létre, aminek a fókusza olyan messze esik a fejünk távolságától, hogy az így nem fogja zavarni a látásunkat.Aki pedig nem elméleteket gyűjt, hanem magáévá tette már az alábbi madáchi idézet lényegét:
"Hát hagyjatok fel az okoskodással,
Minden dolognak oly sok színe van,
Hogy aki mindazt végigészleli,
Kevesbet tud, mint első pillanatra,
S határozatra jőni rá nem ér.
A tett halála az okoskodás."az már régen neki fogott a polírozásnak.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz lacos001 #36593 üzenetére
"Ha belülről ápoljátok az autót, pláne a műanyag dolgokat, akkor rongyra vagy a felületre fújtok?"
Rongy helyett mindenkinek javaslom, hogy ecsetet használjon. Sokkal szebben, egyenletesebben lehet vele a műszerfalápolót felvinni, ráadásul, olyan helyekre is bejuttatja az ecset, ami felett a rongy elsiklik. És mindig az ecsetre szoktam fújni a műszerfalápolót, nem a műszerfalra, középkonzolra, stb.
A magam részéről, a visszatörlést is egy másik, puhább ecsettel szoktam elvégezni, azaz, miután átkentem műszerfalápolóval, várok egy kicsit, és utána egy száraz, puha ecsettel átecsetelem még egyszer. (Ezt az ecsetet ki szoktam mosni sima mosogatószeres vízzel.)
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz tibbike01 #36623 üzenetére
Lehet, hogy túl bőkezűen (pazarlóan) bánok a műszerfalápolóval, de nekem a felvitel után az illesztési résekben, kapcsolók réseinél, stb. mindig marad valamennyi, ami az idők folyamán szerintem felgyűlik, és a kosz melegágya lesz. (Pont úgy, mint az itthoni takarításnál a Prontó, ami egy idő után felgyűlik a bútor falcaiban, fogantyúk környékén, stb.) Ezt a maradékot szoktam a száraz ecsettel kiecsetelni, illetve, ha túl vastagon lenne a műszerfalon, akkor azt is eltávolítja a száraz ecset.
(18 éves az autóm, és 18 év alatt sok minden fel tud gyűlni, ami 3-4 év után még meg sem látszik.)
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Vicces képek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- További aktív témák...