-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabi325
tag
válasz gaborka8x8 #35040 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
Legalább a kenyér finom arrafelé?
Viccet félretéve keresnék egy normális szerelőt. Illetve, ha én szeretném lecseréltetni, akkor ne röhögjön már ki, legfeljebb adjon tanácsot! Nem tudom pontosan milyen autó, de jó eséllyel a gyárilag előírt karbantartási tervben is meg van adva, hogy mikor (milyen idő vagy futás után) kell cserélni ezeket a folyadékokat.
Ha jól tudom azért, mert hosszabb idő alatt elkezd öregedni a folyadék szerkezete is, nem feltétlen fogja már a szükséges kenési-siklatási teljesítményt hozni, illetve elkezdhet elszennyeződni, elsavasodni, ami az olajat használó alkatrészeknek hosszabb távon káros lehet (pl. Swiftek ABS kockájának a problémája is a fékfolyadék cseréjének elmulasztására vezethető vissza, ha jól tudom).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
A probléma ott kezdődik hogy az évek múlásával vizesedik az olaj, ilyen olyan úton víz kerül bele. Ha fékezel akkor ezzel együtt az olaj is melegszik. Na most a víz ugye 100 fok fölött forr, és ez nem igazán tesz jót a fékhatásnak. Olajat nem tudod összenyomni, viszont ha vízgőz keletkezik azt már igen.
Amúgy műszerrel meg lehet mérni az olaj minőségét hogy mennyire érett cserére, de tényleg sokkal több értelme van lecserélni pár évente. Nem egy nagy összeg. Ha műszeres mérésre hagyatkozol akkor 200C° -os forráspont alatt már cserére érett a fékfolyadék.
Sokan ugyanígy vannak a hűtőrendszerrel is hogy nem kell azt cserélni ha jó a hűtés. Nem a francot nem kell cserélni. A hűtőfolyadék az idő múlásával veszít a kenőképességéből, így a vízpumpa is megadhatja magát, mivel a folyadék a kenésért is felelős, nem csak a hűtésért.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
BigBlackDog
veterán
válasz gaborka8x8 #35141 üzenetére
"Azt már legalább tudom, miért kell télire 100 oktános benzint tankolni."
Ezzel nem vagyok tisztában, jöhet az infó!
Kenyér poén -> Tartja magát egy olyan mondás, hogy sok "hozzáértő" szerelő valószínűleg pék pályára készült, csak véletlen szerel autókat. De kenyérből biztos finomat tudnak sütni.
Viszont azt nem írtad a korábbi hozzászólásban, hogy mértek is. Így kicsit másabb a helyzet. Viszont én biztos ami biztos elven lecseréltettem (eladáskor is megnyugtatóbb az érdeklődők számára). De bevallom hősiesen, hogy annyira nem értek hozzá, hogy meg tudjam mondani a szükséges mérendő paramétereket.
"Többször tüzetesen átvizsgáltam a szervizkönyvet, de abban sincs olyan, hogy melyik karbantartási periódusnál kell cserélni, csak az, hogy mikor kell megvizsgálni."
Nálam az UFO Civicnél és a mostani S60-nál is találtam infót ezzel kapcsolatban, de el tudom képzelni, hogy nem mindenhol van ez így.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35142 üzenetére
Annak ellenére hogy azt mondja, én lecseréltetném a hűtővizet illetve fékfolyadékot is. Megnéztem a kocsimnál, a 30 000 km-enkénti teljes szervizre írja nekem a fékfolyadék cserét. Ez nálam kb. 1.5 évet jelent, ha nem a km jön hamarabb akkor 2 év. Szóval az én szervizkönyvem 30 000 vagy 2 évet ír a fékfolyadék cserére.
iPhone 13 Pro Max
-
BigBlackDog
veterán
válasz gaborka8x8 #35142 üzenetére
Eszerint mondjuk két évente ajánlott cserélni a két megnevezett folyadékot.
[ Szerkesztve ]
-
japci
csendes tag
válasz gaborka8x8 #35146 üzenetére
Ha szabad kérdezni,mennyiért szokták megnézni,hogy kell-e ezeket cserélni? Csak,mert ha ezért fizetsz is,akkor én szerintem rájöttem,miért röhögnek ki. Ha megnézed,1000 forintért már kapsz egy liter teljesen jó minőségű fékolajat. Annyi ugyan aligha kell,de 250ml-et mondanak kerekenként. Szóval ha én "pék" lennék, örülnék,ha mindenki hozzám járna ellenőriztetni ahelyett,hogy lecserélné.
Amúgy meg pont az üzembiztonság miatt kell lecserélni. A fékolaj nagyon sok vizet fel tud venni. Namost,ha nem cseréled,akkor lehet mondjuk olyan,hogy elkezd befogni a fék. Nem kell neki nagyon,szinte észre sem veszed, de pont elég ahhoz,hogy egyrészt hamar a tárcsát is cserélni kell,másrészt pedig annyira elmelegedhet,hogy azon a keréken megszűnik a fékhatás. Aztán ha benéz a ló az ablakon,az annyira nem vicces.
Amúgy meg,nézzél bele a fékolajtartályba. A fékolaj az kb víz tisztaságú. Ha olyan a 18 éves is,akkor az ász. -
Formaster
Topikgazda
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
Többen leírták itt a lényeget, annyival egészíteném ki az üzembiztonságot, hogy a vizes fékolaj be is tud fagyni, illetve a retkes fékolajtól fognak berohadni a munkahengereid. Jobb esetben csak cseréled darabját kb 50 rongyért, rosszabb esetben akkor fog befogni amikor nem kéne.
Nyugaton a motorkerékpároknál például nem kapsz műszakit, ha az olaj forráspontja nem üt meg egy bizonyos szintet. Illetve a gyártól minden esetben maximum 2 évet adnak meg a csere intervallumra, ez nem lehúzás miatt van, mert ahogy írták a fékolaj piti pénz, egyszerű cserélni.
(#35149) jozsi252 Csak nem a Toyota botrány? Pont ezt akartam példának felhozni, hogy sokszor a gyári szervizek azt sem tudják értelmezni, hogy a saját anyacégük milyen utasítást ad meg.
-
-cobra-
aktív tag
válasz gaborka8x8 #35147 üzenetére
Mi most cseréltük le az Avensisben 14 év után a gyári fékfolyadékot. Hozzáteszem semmi rendellenesség nem volt vele, de azért a lecserélt folyadék és az új folyadék színe köszönő viszonyban sem volt egymással. Plusz mivel hidraulikus a kuplung annál a munkahengernél is leengedtük a régit, és azóta kicsit mintha finomabb is lenne a pedál. A teljes művelethez 1 liter ATE Dot4 SL6 folyadék fogyott el.
-
Formaster
Topikgazda
válasz gaborka8x8 #35161 üzenetére
Nem hiszem, hogy a flexi csövezés a fék gyenge pontja, inkább a tárcsa, féknyereg méretezése és a hűtés foka. Autósportban valószínű már ez is szempont, de nincs róla tudomásom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35310 üzenetére
Teljesen jó módszer! Csak a lényege hogy legyen a kocsin valamilyen wax vagy kerámia bevonat hogy a vízcseppek szépen gyöngyözzenek rajta, így utána már nagyon könnyen le tudod fújatni őket.
stickermajom
Jó mosót kell keresni. Én a fos téli időszakba EHRLE mosót használok és a meleg víz + az adalék ami van hozzá, nagyon szépen lemossa a kocsit. Nyomással vagy bármi mással soha sem volt bajom. Szóval lényege az neki hogy jó mosót kell keresni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35314 üzenetére
Mert kevés lusta ember van.
Viccet félretéve 2db 800gsm-es mikroszálassal szerintem max 10 perc szárazolni egy kocsit. Szóval ha hozzáveszem azt amíg a magasnyomásút előveszem, bekeverem a szert, előmosom a kocsit, samponnal átmosom, majd leöblítem a kocsit, utána a szárazolás már nagyon kevés idő.
iPhone 13 Pro Max
-
ReFleXx
addikt
válasz gaborka8x8 #35333 üzenetére
en multkor benzinnel toroltem le a katranypottyoket
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
bozont
veterán
válasz gaborka8x8 #35333 üzenetére
Szétnézek majd, Berner termékeket még biztos lehet kapni. Mondjuk van külön kátrányoldója is: [link]
A fentebb említett benzinnel is megér egy próbát, az amúgy is van itthon mindig. Mondjuk denaturált szesz sem hozta le.(#35334) Formaster
Annyit azért nem szánnék rá, inkább 100e alatt. De ha ennyiért nincs használható darab akkor marad a kúti mosó. -
i-sti
senior tag
válasz gaborka8x8 #35651 üzenetére
Hilti illetve DeWalt-ról is van ilyen infód?
Novum Forum Siculorum
-
julius75
aktív tag
válasz gaborka8x8 #35651 üzenetére
Én pedig még ennél is halkabban, hogy a Bosch zöld / kék besorolása a kb. 20 évvel ezelőtti termékekre volt igaz. Most én úgy fogalmaznám, hogy a zöld = hulladék, kéket meg csak muszájból szabad megvenni, ha hirtelen nagyon nincs jobb ötlet. Sokkal jobb "ipari" gépek vannak már (Makita, Metabo, stb, Festool) mint a "legendás" kék Bosch.
-
Kereplő
csendes újonc
válasz gaborka8x8 #36063 üzenetére
Mint biokém faktos, aláírom, teljesen értetlenül állok az ilyesmik előtt.
-
senior tag
válasz gaborka8x8 #36201 üzenetére
Azzal a pasztával nem lenne fénytörés és kihozná a karcokat? Sok féle mikronú van, melyik lenne a jó?
Your car, your life ;)
-
senior tag
válasz gaborka8x8 #36234 üzenetére
Én ezekhez teljesen laikus vagyok, a polírozáshoz. Az autóm jobb oldali szélvédőjén keletkezett egy kb. 10 centis vízszintes karc. Körmöm nem akad bele, de mindenki azt mondta, hogy csiszolás nélkül nem jön ki a karc, csiszolással pedig fénytörés lesz. Egy nagyon jó szélvédős céget is megkérdeztem, ők is ezeket mondták. Cériumos pasztával lehet csiszolni, de fénytörés lesz, nem vállalják, pedig rengeteget olvastam, hogy itt is políroztak szélvédőt pl. a carpro ceriglassel és a hozzá való koronggal és nem írták, hogy fénytörés keletkezett volna. Volt aki azt írta, hogy első szélvédőn biztos a fénytörés, mert hajlított a szélvédő, oldalsó ablaküveget lehet polírozni fénytörés nélkül, hát nem tudom.
Your car, your life ;)
-
BigBlackDog
veterán
válasz gaborka8x8 #36259 üzenetére
Mondjuk a hátsó szélvédő kevésbé veszélyes szvsz, az elsőn keresztül többet bámulom a világot. Viszont a személyes véleményem nekem is pozitív a témával kapcsolatban és én is azt tapasztaltam, hogy meg lehet ezt teljesen normálisan (is) csinálni.
-
tibbike01
őstag
válasz gaborka8x8 #36620 üzenetére
Miért kell a felesleget eltávoltítani? Sok helyen olvasom ezt.
Én sosem látok felesleget müanyag ápolás során. Vagy valamit nem jól csinalok? -
MunezXBK
nagyúr
válasz gaborka8x8 #36624 üzenetére
Ezért takarítunk gőzzel.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz gaborka8x8 #36626 üzenetére
Biztos, hogy nem, de nem is ugyanaz a cél.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Filmvilág
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- ASUS ROG Ally
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel