Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
core i7
addikt
A zöldek új drivere akit érdekel: 385.69
-
namaste
tag
Hogy is van ez? Egyrészt "a driver elveszi az erőforrást a programtól", másrészt "a zöld paca egy kihasználhatatlan CPU idő".
Ha a többszálú drivernek nincs értelme, akkor az AMD miért fejlesztett ilyet?Hol lehet megnézni ezt az előadást?
Azért kell a külön cache, mert ha az L1-en osztozik pl. a textúra adatokkal, akkor felülírják egymás adatait és többször kell a memóriából olvasni, valamint egyszerre lehet hozzáférni mindkettőhöz.
Konstans pufferbe a GPU nem ír, azért konstans, mert nem változik a tartalma. Az írható puffereket textúra, surface vagy egyszerű memória írással érik el.Még egyszer, a GCN a konstans adatokat a Scalar Data Cache-en keresztül éri el.
-
Raymond
félisten
válasz Venyera7 #30553 üzenetére
De, csak nem elegen hogy a Top 35-be bekeruljenek meg. Vannak ott lejjebb:
50. R9 380 Series
55. R9 200 Series
58. R9 390 Series
plusz
65. RX 470Az RX580 es RX570 nincs eleg jatekos hasznalatban (vagyis nem volt Augusztusban) hogy az "Other"-bol kikeruljenek kiemelve, tehat akarmennyi is volt ott az 0.31% alatt van ezekbol. Meg a csak DX12-es listaban se kerultek kiemelesre. Nem annyira meglepo, mert az RX580/RX570-bol minimum kerul jatekos gepbe eleve, epp a banyasz laz indulasa utan jottek ki.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#85552128
törölt tag
Technical Issues Affecting Custom AMD Vega Card Production
"MSI’s response surprised us. The company traditionally offers re-engineered graphics cards with custom PCB designs for all high-end GPU platforms, but it appears to be skipping the Vega lineup. A company representative told us that MSI “won’t be making a custom card anytime soon,” but could offer no additional information."
Az MSI válasza a legárulkodóbb, már a Furyból se csináltak custom kártyát, nagyon "sikeres" is lett a teljes sorozat.
-
.LnB
titán
válasz #85552128 #30555 üzenetére
Kemény.
Bár gondolom mindjárt meg lesz magyarázva, hogy az MSI egy semmirekellő, hozzá nem értő cég..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nubreed
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #30552 üzenetére
Egyszerű, csak meg kell hallgatni, amit mondanak. A kernel meghajtó server szálai rengeteg stallt eredményeznek, ami a processzoridő jelentős részét kihasználhatatlanná teszi. Látható, hogy deferred context mellett több aktív szerver szál van, és bár ez az Oxide esetében picit pozitív változást eredményez, azt is elmondták, hogy többen negatív változást tapasztaltak. Emiatt hibás a deferred context koncepciója. Ahogy átváltottak explicit API-ra hirtelen elkezdett az egész skálázni.
Mindenki fejlesztett többszálú drivert, és ezeket használják is. Amikor ezt a munkát elkezdték, akkor még nem tudták, hogy ez az egész nem sokat ér. A tapasztalat hozta meg a kijózanító pofont és erre volt reakció az explicit API-k fejlesztésének elkezdése.Nem tudom, hogy az NV meddig tárolja a korábbi press előadásait, de azt tudom, hogy mindenképpen press engedély kell hozzá, tehát ha nem vagy regisztrálva az NV-nél újságíróként, akkor nem engedik ezekhez a hozzáférést. Ezt nagyon komolyan veszik, még a PDF-eket is titkosítva nézhetem meg, benne lesz a letöltött állományban a neved és az azonosítóm, illetve online kapcsolat kell a megnyitáshoz.
Az rendben van, hogy a hardver így működik, de az NV pont ezt magyarázta, hogy nem ezt kell nézni, hanem azt, hogy az API mit enged meg.
A konstans puffer a GPU számára írható. Ugyanolyan pufferként kezeli a hardver, mint egy másikat. Az API nem engedi meg az írását, és mivel a meghajtó sem tudja ezt felülbírálni a D3D12-ben elvesztik erre a trükközést, hacsak nem csinálnak minden alkalmazásra speciális hacket, ami nyilván nem realitás. Eddig csak a Hitmanre vállalták be, mert az nagyon rosszul futott.Ahogy a strukturált puffer is cache-elt a GCN-en, tehát mindegy, hogy egy puffer konstans vagy strukturált. Az elérése ugyanolyan gyors. A GeForce-oknak ez nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - egyébként megtaláltam a PDF-ben ezt a linket. Itt az NV ecseteli a fejlesztők számára beépítendő trükköt, ami gyorsítja a feldolgozást a GeForce-on némi extra másolás mellett. DX11-ben az egészet driverből kezelik. DX12-ben a fejlesztők egy része használja a javaslatot, míg egy másik része nem. Nyilván pro-kontra érv van mellette. Az előnye az, hogy a GeForce úgy ~10%-ot is gyorsulhat tőle a teljes képszáímtásra levetítve, de hátrány az extra másolás, ami GPU stallt okoz, tehát az Intel és az AMD hardverei buknak pár százalékot, ahogy a GeForce is, csak itt összességében előny a gyorsabb hozzáférés.
Emiatt egyébként nincs is egyetértés a javaslatokban. Az NV a másolós megoldást javasolja, míg az Intel és az AMD ellenzi, mert számukra ugyanolyan gyors a strukturált pufferek elérése is.
Driverből DX12-ben ezt nem lehetetlen alkalmazni, de időigényes megvalósítani. Lásd a Hitman című játékot, ahol meg kellett várni, hogy a fejlesztők már ne nyúljanak a leképezőhöz, de amint belőtték hozott is ~10%-ot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.LnB
titán
MSI GeForce GTX 1080 Ti TRIO Gaming X
Mekkora dög, te jó ég!..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Egon
nagyúr
Továbbra sem sikerült bizonyítanod a "szakmai érveid" (ROTFL) megalapozottságát.
Kezdetnek pl. bizonyítsd be, hogy "A survey-t engedélyezők aránya a teljes Steam-es bázishoz képest", miért térne el jelentősen a valós piaci aránytól (azaz pl. mi indokolná azt, hogy mondjuk az nV tulajok, sokkal nagyobb arányban engedélyeznék, mint az AMD-sek). Sok sikert!"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Pug
veterán
Továbbra sem sikerült megértened, ez a felmérés így ebben a formályában csak a Steam felhasználók azon részére nézve reprezentatív, akik kitöltötték. (nehéz feldolgozni, right? )
Az összes többi nagyobb csoportra nem tudod ráhúzni, ez lenne a dolog lényege, de ezt az inputot nem fogja fel a zöld tapsikolós sárkány....
Segítek, nagyobb halmazok:
- Teljes Steam közösség
- összes online gaming közösség
- Offline gamerek
- all gamer
- all PC with discrete VGAMondom, a statisztika egy tudományág, ha lövésed sincsen hozzá, nem szégyen, de hogy még te tapsikolsz, ROFTL....
[ Szerkesztve ]
-
s.bala31
őstag
Amit írsz hogy a "Steam felhasználók azon részére reprezentatív csak akik kitöltötték" igaz. De amit felsorolsz nagyobb halmazokat azokban ezek az egyének benne lehetnek vagy benne vannak. Vagyis biztos torzít a statisztika de az is lehet, ha most valaki csinálna egy olyat amiben az online gamereket megkérdeznék milyen VGA-t használnak ( pl 2000 fős mintavétellel) valami hasonló eredmény jönne ki, mivel azok a Steam felhasználók is benne vannak a megkérdezettek között. Végül is csak arra akartam kilyukadni, hogy ez a Steames statisztika attól azért sokkal informálisabb mintha egy NV-s reddit fórumon dobták volna fel azt a kérdést, milyen VGA-t használsz
-
Egon
nagyúr
Továbbra sem sikerült megértened, ez a felmérés így ebben a formályában csak a Steam felhasználók azon részére nézve reprezentatív, akik kitöltötték.
OMG...
1. "Formályában"...
2. Jó lenne, ha utánanéznél a "reprezentatív" fogalmának... Hint: ez a felmérés a Steam felhasználók azon része vonatkozásában, akik kitöltötték, nem reprezentatív, hanem teljes körű. Hiszen azok és csak azok adatait tartalmazza, akik kitöltötték.A Steam felmérés eredménye azért lehet reprezentatív, mert akkora mintával dolgozik, ami segít elfedni a mintavétel nem reprezentatyv jellegét.
Ha végzel egy felmérést, hogy Magyarországon az emberek hány százaléka kékszemű, akkor az eredmény elég közel lesz akkor is a valósághoz, ha klasszikus reprezentatív mintavételi eljárással (pár ezer vagy pár tízezer fős mintán) vizsgálódsz, meg akkor is, ha mondjuk veszed a dunántúli régiót, és mindenkit megnézel: utóbbi esetben, mivel többmillió embert vizsgálsz, kicsi a valószínűsége annak, hogy az országos átlagtól eltérő eredményt kapjál (mivel semmi sem indokolja azt, hogy a Dunántúlon jelentősen több/kevesebb lenne a kékszeműek aránya az országos átlaghoz képest)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Crytek
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #30570 üzenetére
Ez leginkább a Project Cars 2 motorját minősíti. A legkevésbé sem pozitív minőségben.
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #30572 üzenetére
Nem erről beszéltem... Mind1, nem lényeg...
-
cskamacska
addikt
válasz ->Raizen<- #30572 üzenetére
Petykemanonak nem megírt kommentemben épp emlegetni akartam, hogy az nVidia felé már szándékosan(azaz Hanlon's razor alapján nem lustaságból, bénaságból, vagy pénzhiány miatt elbaltázva, hanem direkte a konkurenciával kitolva) mutatóban sem húz játék, middleware-jeiket sem használja a kutya sem, nincs nV-gyíkember összeesküvés, hanem vérprofi driveres gárda, meg DX11/OpenGL-nek kedvező felépítés van.
De a Project Cars, na, az kivétel. Első videón amit láttam az első részről, minden második reklám táblán nVidia logó díszelgett, és ehhez mérten kriminálisan futott az AMD kártyákon. Szerintem a Project Cars vezető programozóját kiskorában AMD molinóval verték, és a felesége elhagyta egy raklap ATi videokártyáért.
Amúgy a szintén linkelt ECHO tesztben a Ryzen 1300X meg elveri a i7 6700K-t, szóval mit is akartál mondani?
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
HSM
félisten
válasz cskamacska #30574 üzenetére
A dologhoz hozzátartozik, hogy kicsit túl is van talán reagálva ez a "kriminálisan futott AMD kártyákon" dolog.
Van nekem valami Pagani Edition a játékból, és az egyszálon nem túl kompetitív hatmagos Intelemen és akkoriban 290X-es Radeonomon teljesen élvezhetően tudtam vele játszani szép grafikával. Azt a kb. 20 percet legalábbis, amíg lekötött. -
-
namaste
tag
Az API felépítése miatt nem lehet kihasználni a sok magot: soros feldolgozás, felesleges ellenőrzések, ugyanazt az adatot a CPU az egyik kezéből (játék) a másik kezébe (API/driver) teszi és közben a GPU vár.
A nyílt forrású Mesa OpenGL többszálú driverrel már vannak eredmények: nem működik, nincs érezhető hatása, lassul, illetve 5-10-20-...% FPS javulás. Egyelőre még fejlesztik.Másolás csak DX11-hez kell a DX11 korlátai miatt, mert nem tud egyszerre kezelni cbuffert és tömböt. És még másolással együtt is megéri, gyorsabb.
Megnéztem GCN-en, lényegében ugyanazt a kódot fordítja StructuredBuffer és cbuffer használata esetén. A GCN fordító felismeri, hogy csak olvasás történik és az adatok ugyanazok minden szál számára, ezért a skalár egységen keresztül olvassa be a skalár regiszterekbe. Ez megmagyarázza miért mindegy a GCN-nek milyen kódot kap.
Ha az AMD trükközik, akkor az NV-nek is lehet. De ez nem trükközés, hanem okos fordítás.
Ez egy két és fél évvel ezelőtti cikk, érdemes lenne megnézni, hogy a régi és a mai driverekkel mennyi a különbség. -
Petykemano
veterán
válasz cskamacska #30574 üzenetére
Lehet, hogy félreérthető voltam. Mindenesetre az azért érdekelne, hogy hol és mikor írtam én olyat, hogy szándékosan a konkurenciával való kitolás céljából húznak az nvidia felé a játékok? Vagy hogy bénaságból, pénzhiány miatt elbaltázva történne ez? Meg nV-gyíkemberek?? Miről képzelődsz?
Olyan jó, amikor saját projekcióink ellen lehet felülkerekedni egy vitában!
Én az nVidia összteljesítményét (execution) igenis méltattam, ámbátor felhívtam a figyelmet abbéli véleményemre, hogy az összteljesítmény az eredmény nem úgy áll össze, hogy 70% überkirály hardver, mindenekfelettálló mérnöki teljesítmény, 25%vérprofi driveres gárda és 5% marketing és egyéb piaci támogató tevékenység (ideértve a middeware-t), hanem mondjuk 30% kiváló hardver, kiváló mérnöki teljesítmény, 20% és 50% marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység (ideértve a middleware-t, a pénzes támogatásokat, programokat, rendezvényeket, kiskereskedelmi kapcsolatokat, márkaépítést, mindshare építést, PR cikkeket stb, amiket Te épp most gyíkemberkedésnek neveztél)
Miért is érzed szükségét, hogy ezt a megállapítást (nevezetesen, hogy az nvidia jobban hajtja végre üzleti céljait (better execution)) levidd arra az ovis érvelési szintre, hogy "Óvónéni, a Petykemanó szerint nvidia logós zöld gyíkemberek direkt lassítják az AMD kártyákat"?
Jelzem, azt nevezted gyíkemberkedésnek meg összeesküvésnek, amely két hasonlóan kiváló termékből (és itt most nem a videkokártyákra gondolok) az egyiknek meghozza a piaci sikert, a másiknak meg nem. Persze a cégnek elemi érdeke az sugallni, közvetíteni feléd, hogy a piaci sikerei nem a piacon való jobb mozgása, hanem a konkurenciánál jobb terméke miatt következtek be.
A vérprofi driveres gárdához ennyit tennék hozzá: https://www.youtube.com/watch?v=dE-YM_3YBm0
a DX11/OpenGL-nek kedvező hardveres felépítés pedig a csomag része. A maxwell és a Pascal kiváló mérnöki munkák. A maga nemében az nvidia hardvere is és az AMD-é is remekmű. Csak épp a szoftveres környezet előbbinek kedvez. Az én állításom az, hogy azonban ezért az nvidia minden tőle telhetőt meg is tesz "marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység" segítségével. Ha szerinted ez gyíkemberkedés, lelked rajta.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
->Raizen<-
veterán
Rog strix vega 64 cikk újra élesítve. És ugyan úgy nem éri meg. Bios nem jött hozzá. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz ->Raizen<- #30580 üzenetére
Én nem látom annyira rossz vételnek a Vega64-et, ha valaki mindenáron a csúcs AMD kártyát akarja és hajlandó kompromisszumot kötni, de a teszt alapján inkább a Vega56-ot mondanám megfontolandó lehetőségnek. Persze csakis akkor, ha a V64 nem drágább az 1080-nál és a V56 nem drágább az 1070-nél. De asszem mostanában nem nagyon lesz ez a helyzet.
#tarcsad
-
cl.aci
aktív tag
válasz ->Raizen<- #30583 üzenetére
Persze, csak akkor ha nem viszik el a bányába dolgozni (ezen is GDDR5 lesz elméletileg)
"bakker ez tényeg egy fadoboz, azt hittem csak viccelsz"
-
Yutani
nagyúr
válasz turbokappa #30582 üzenetére
Leginkább az AMD fanok fognak Vegát venni, mert a tudatlanoknak NV-t fognak eladni.
#tarcsad
-
erer1000
őstag
Sebessegben melyik RX 550 , GT 1030 hol van egy 550 Ti hoz képest?
Csak kíváncsi vagyok mennyire ment el az alsohaz mellettem
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #30578 üzenetére
Ugyanez volt Windowson a DX11 és OpenGL alatt is. Teljesen kiszámíthatatlan a viselkedése. Hiába fejlesztik, ezen a gyártók átmentek és ugyanezt tapasztaltál. Hol javít, hol nem.
Írtam, hogy az NV trükközik, csak játékra építenek profilt rá. A Hitman csak ezért gyorsult. De mindegyik játékra ezt megcsinálni nem túl célszerű, mert sok erőforrást visz el, és meg kell várni azt a kódot, amikor a játék már nem változik. Ezt konkrétan elmondták a nyáron. Emiatt inkább a hardveren fognak változtatni ... utalás a Voltára? Lehet. Elképzelhető, hogy a Volta már ugyanolyan gyorsan fogja kezelni a konstans és a strukturált puffereket. Ez logikus előrelépés lenne elvégre a GCN és az Intel Gen9 is így működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z_A_P
addikt
Nyilván pro-kontra érv van mellette. Az előnye az, hogy a GeForce úgy ~10%-ot is gyorsulhat tőle a teljes képszáímtásra levetítve, de hátrány az extra másolás, ami GPU stallt okoz, tehát az Intel és az AMD hardverei buknak pár százalékot,
Ez remek
Tekintettel a piaci reszesesdre, inkabb a 2/3-re fognak kodolni, nem az 1/3-ra. Habar...ha nemcsak DGPU-t nezem, akkor maris mas a felallas. Na akkor most hogy lesz? Nem lehet if (nVidia) ... else ... kodot berakni?OK
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt nem tudom, hogy miképpen lesz a jövőben. Azt tudni, hogy ma hogy van. Az explicit API-t használó játékok közül az NV javaslatára csak a Rise of the Tomb Raider épít. A többiek inkább nem másolnak.
Lehet "if"-felni, csak az megnöveli a költségeket. Egyszerűen nem éri meg ezzel foglalkozni. Célszerűbb az elején lemérni, hogy az adott rendszer mivel jár jobban, és utána a tényeket ismerve dönteni valamelyik irány mellett. Az is fontos szempont, hogy ezt a problémát általánosan csak önmagában lehet vizsgálni, de egy motorban már lehetnek olyan tényezők is, amelyek eleve eldöntik a kérdést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyi, hogy az NV-t különösen ez a kis probléma nem érdekli. Itt viszonylag keveset vesztenek. Sokkal jobban érdekli őket a statikus bekötésre tervezett fast pathok elvesztése a bindless játékokba. Olyannyira, hogy a 384-es meghajtók DX12 implementációját megváltoztatták, és az eddigi hardveres megoldás helyett inkább leemulálják egy külön CPU oldali API-val a bekötést.
Ez is pro/kontra dolog. Az eredeti implementációval oda lettek volna a fast pathok, de a processzor terhelése alacsony maradt. Az új implementációval elérhetők a fast pathok, viszont a processzor terhelése magasabb. Utóbbi igazából nem rossz irány, mert eredetileg a négymagos tötyögés volt a legfőbb ellenérv, de ma már olcsón szerezhetők hat-nyolcmagos procik. Az új implementáció azzal számol, hogy ha valakinek van pénze egy 500+ dolláros VGA-ra, az nem egy négymagos proci mellé fogja rakni. Egy hatmagos procival pedig már kedvezőbb egy külön CPU oldali API-t használni a bekötés emulálására.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cskamacska
addikt
válasz Yutani #30592 üzenetére
Annak nem holnap lesz vége, mert már rég lőttek neki, és még random DX12 kavarás sem kellett hozzá.
DX12 alatt akár 72 fps-ig is felmegy az i5 6600, de az én vérnyomásom is, mert a Skylake i3 meg lenyomja ott a 4 modulos FX-et, szóval valami zavar van az erőben.
mod: Coffee Lake hatmagosaival jönni az csalás, mert amiatt 5 generációnyi i7 is beavul máról holnapra.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Raymond
félisten
válasz cskamacska #30595 üzenetére
Az utolso patchben valtoztattak a viszonyokon, 6 szal alatt problemas a DX11, de DX12-vel 6 szal mar hasznalhato es a Skylake i5 azon a 3.3Ghz-en is mar epp a viz felett van, normalisabb orajeleken mar OK a helyzet (az az i5-4670K-s DX12 eredmeny gondolom valami hiba csak):
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Crytek
nagyúr
-
ÁdiBá
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest