-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
-
JóképűIdegen
tag
-
aktív tag
válasz Yutani #30236 üzenetére
Ezt veheted 100%-nak, volt egy link (vagy kép?) tegnap vagy tegnapelőtt valamelyik fórumról, ahol egy AMD RTG-s írta, hogy nem a legfrissebb gamer driver van benne a Frontierhez elérhető pakkban.
De azért egy-két embernek sikerült azt is félreértelmeznie ...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30236 üzenetére
Akkor elmondom, hogy mi van most. A mostani Frontier modell egy előzetes támogatást kapott. Ez igaz a Pro, a "Gaming" és a ROCm csomagra. A Frontier szempontjából ez elég, mert azokat a területeket, amiket céloz már lehet a mostani támogatási szinttel is (OpenCL fordító jó, a HCC is). Az RX Vega egy önálló gaming drivert kap, ami modernebb, mint a mostani. Lesz benne pár olyan újdonság is, ami a mostani meghajtóban nincs még benne (illetve fizikailag benne van, csak a GUI-ra nincs kivezetve vagy bug, vagy időhiány miatt).
Na most ezt az RX Vegának szánt gaming drivert is meg fogja kapni a Frontier, csak mivel ennek a VGA-nak a játék a sokadlagos célpiaca, így nem számít, hogy most még nincs meg neki. Az RX Vegának lesz egy pici időbeli előnye, de két-három hét alatt vissza lesz írva az összes változás a Frontier csomagjába is. Így már érthető?[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz Yutani #30387 üzenetére
Erősebb lesz,a kérdés leginkább az hogy mennyivel (+)30%ot szerintem irreális elvárni.10-20%nál többet nem igazán várnék a realitás talaján maradva.
(#30387) Yutani
Kénytelenek voltak,mert a Fiji felépitése alkalmatlan volt a magasabb órajelen való eredményes skálázódásra.Vagy inkább úgy fogalmaznék,hogy már a magasabb órajelre.Nitro alatt nem mentek 1400MHznél jobban...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30391 üzenetére
Csak a GPU-knál ez addig nem számít, amíg nincs 1 wave-re korlátozva egy CU SIMD.
A Vegának igazából majdnem minden helyzetben nagyobb az IPC-je, mint a Fijinek, csak ahhoz hogy ez ki is jöjjön nem a Fiji-hez írt shader fordítót kell használni hozzá, mert az gyakorlatilag azt hiszi a hardverről, hogy egy Fiji, és olyan kódot is fordít neki, ami a Fiji-nek való. A Vega 10 ezt végrehajtja, mert az utasítások megvannak benne, csak van egy rakás változás még emellett, amire a fordítónak figyelnie kell. De ahhoz előbb be kell építeni a Vega fordítóját. Egyébként érdemes az OpenCL teszteket nézni, ugyanis erre az API-ra már a Vega fordítója működik. Ugyanígy a HCC is tartalmaz már Vega optimalizálást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30588 üzenetére
Igen, de nyernek is vele, mert például az SM6-ban jön a WaveOnce függvény, ami integer matekban és load/store-ban komoly előnyt biztosít a programozható skalár ALU-t használó hardvereknek.
Itt az egész a flexibilitás és a hatásfok közötti játékról szól. Egy programozható skalár egység a multiprocesszorokban lehetővé teszi, hogy az adott hardver akármilyen kialakítású bekötési rendszert támogasson. Viszont ez többet fogyaszt, mint a fixfunkciós konstanspufferek és erőforrás-leíró hardverek használata. Előny és hátrány...
A flexibilitást azért kedvelheti jobban az AMD, mert ha a Microsoft vagy a Khronos úgy dönt, hogy frissíti a bekötési táblát, akkor akármit is csinálnak, az a GCN-re csak egy új drivert igényel, és hatékonyan működik tovább. A fixfunkciós hardverekkel dolgozó rendszereken az emulációt kell elővenni, ami jelentős büntetéssel járhat. És látható az új GeForce driveren is, hogy kell a funkció a gyártóknak. Az NV is inkább bukik multiprocesszoronként maximum 1024 darab 32 bites regisztert. Úgy gondolják, hogy többet nyernek szimplán a legmagasabb bekötési szint támogatásán, mint amennyi sebességet vesztenek az emuláción. Tehát a gyártó felfogása megváltozhat. Lehet, hogy a tervezésnél a fixfunkciós hardver tűnik jobbnak, majd a megjelenés után már inkább a programozható kellene.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Yutani #30874 üzenetére
pro kártyán kell a fesz, szóval nincs vele gond. nem fér bele, hogy emiatt lecumman a cucc renderelés\neurális háló tanítás közben.
más kérdés hogy az amd gaming kártyái is rendre túlfeszelve szoktak érkezni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30874 üzenetére
AVFS. És még nem működik minden eleme. Nem aktív a meghajtóban.
Ilyenek egyébként mindig lesznek, mert a user nem tudja meghatározni, hogy hol stabil. A frekvenciaskálázást nem az alkalmazásokra tervezik, hanem egy speciális szimulációs tesztre, ami képes pontosan 100%-on tekerni a hardvert. Ilyet egy szimpla alkalmazás nem tud. Egy játék eljut kb. 50-60%-ig, de annál tovább nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
válasz Yutani #30911 üzenetére
Akkor nagyon mérges leszek. Jó, alapból is csak azért megyek mert nem voltam még ilyenen. De akkor is..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
válasz Yutani #31404 üzenetére
Kb... bár mivel az AMD szerint is 1080 körül van... csodát ne várj... vagyis attól függ eleve mit vártál tőle.
Ez a teljesítmény már több mint egy éve kapható.
(#31406) Szaby59
No az meg a másik, hogy a vizest leszámítva értelmes hűtéssel ellátott kártyát őszig nem nagyon látsz majd tesztelve.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#45185024
törölt tag
válasz Yutani #31564 üzenetére
Az F16ról már volt szó a szobán:
#30396 és még tisztelettudó is volt a srác...Amúgy már linkeltem róla egy átfogó tanulmányt
AMD Vega mikroarchitektúra műszaki áttekintése
8 oldalon át vesézi ki a Vega működését technikailag.
"Megmutatják a Rapid Packed Math felhasználási esetét a 3DMark Serra használatával - a Futuremark által az AMD számára létrehozott egyéni demó, amely bemutatja ezt a technológiát -, ahol a 16 bites egész és lebegőpontos műveletek akár 25% -os hasznot eredményezhetnek a működésben"[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #31611 üzenetére
Kösz, de nem igazán látom hogy te hogy segíthetnél
Annyit mondtam lesz, majd meglátjuk mennyi, vagy kinek mennyire észrevehető...
Mit gondolsz ingyen van az 5-10%-os + sebesség? Vagy netán annyit romlik is a minősége a rendernek?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
-
nagyúr
válasz Yutani #31798 üzenetére
Nyilván részben ez is a probléma... azért gondolj bele, hogy ekkora piaci részesedéshez jóval kisebb kapacitásokkal terveznek és kötnek le, mint a piacvezető... és rizikós is nagyon növelni, hisz, ha elmérik, akkor óriási bukó nekik... szóval szerintem nagyon lassan növelik óvatosságból, inkább legyen hiány, mint nagy leírható raktárkészlet veszteség utána.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Petykemano
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #31801 üzenetére
Ha ez így lenne 10% nyeresége lenne legalább az amd-nek. Nem annyi lett... De fő a hurráoptimizmus
Steam-es statisztikák is egyfolytában esnek, hatod annyit se adtak el a 480-ból mint 1060-ból, ami ott megjelent. (0.92% vs 6.37%)@FollowTheORI: én csak a darabszámra utaltam
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #31812 üzenetére
De azért durvább nyomot hagyott volna a negyedéves jelentésben, ha fullra járatott gyártósorral elkapkodnák mindet...
Procirészleg gondolom pörgött, konzol eladások is nőnek (még).A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Oliverda
félisten
válasz Yutani #32358 üzenetére
A gyártástechnológiával biztos nincs gond, ugyanazzal a processzel készül, mint a Zeppelin vagy a GP107.
Szvsz ez az ára a magas órajelnek, a jobb hatékonysághoz valószínűleg komolyabban át kellene tervezni az architektúrát. Remélhetőleg a Navinál meglépik majd.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32358 üzenetére
Egyszerű pedig. Az egész a skalár ALU-ból adódik. Itt most a bekötésen van a hangsúly, vagyis nagyon leegyszerűsítve például DX11/12 alatt bekötsz valamit a CPU oldalán (ehhez van külön CPU oldali API). Ekkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wavefrontok vagy warpok elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából.
A GCN azonban más, mert tartalmaz egy skalár ALU-t multiprocesszoronként, ami tulajdonképpen ugyanezt csinálja anélkül, hogy a CPU oldali bekötésre vonatkozó feladatokat igényelné. A skalár ALU teljesen programozható, így minden memória-hozzáférés megoldható a CPU segítsége nélkül.
Az NV azért tud jobb fogyasztást elérni, mert ez a skalár ALU náluk hiányzik, és helyette fixfunkciós egységek vannak, de ezek nem mindig elég jók. Például nemrég ők is áttértek az emulációra a DX12-nél, mert többet nyernek a funkcionalitással, mint amennyi sebességet vesztenek az emulálással. Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék, ami áttér a bindless modellre, ugyanis addig a fixfunkciós egységek olcsóbban dolgoznak, viszont az AMD-t mindig bünteti a skalár ALU-s dizájn általános programozhatóság okozta többletfogyasztása, amit persze a bindless modell mellett áldani fognak. Tehát minden csak viszonylagos. Ennyi a titok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32393 üzenetére
Nem rajtuk múlik, hanem a tervezett motoron. Elsődlegesen azért cserélték le a korábbi bekötési megoldásukat a meghajtóban, mert jönnek rá a játékok, és ezekből az derült ki, hogy a fixfunkciós egységek túráztatása helyett az emuláció a működésben kedvezőbb, még akkor is, ha sebességben rosszabb. De amúgy a sebesség a mostani megoldásokhoz képest mindenképpen pozitív lesz, tehát ezen még emulálva is nyernek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz Yutani #32393 üzenetére
Az AMD-nél arra fogadtak, hogy ezt majd kamatoztatni tudják több alkalmazási területen, a konkurenciánál pedig arra, hogy ez (egyelőre) tranzisztor és energiapazarlás lenne. Eddig az utóbbi tűnik jobb döntésnek.
Abu85:
"Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék,"
Egy játék nem oszt nem szoroz. Ezt minden második játéknak ki kellene használnia ahhoz, hogy kifizetődjön.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
sakal83
addikt
válasz Yutani #32401 üzenetére
Van 980Ti-m, volt 1070-em. Tudom miről beszélek. A 980Ti-nél a brutál tuningot ne felejtsd el(a gyári tuningokról is beszélek). Egykutya a 980ti/1070/Vega56.
A fogyasztás és hőt se felejtsd el, azért mondom, hogy 980Ti (tud zabálni és melegedni) szintje a vega56, nem azt, hogy 1070...
Azt, hogy jó vga-e, azt egyedül az ára dönti el, bányászat ide, vagy oda. De elkésett egy darab...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz Yutani #32438 üzenetére
Az RV670 analógia megvalósulhat:
Ezzel viszont az a gond, hogy addigra akár a TSMC 7 nanométerével gyártott Volta "2" is simán befuthat, és akkor megint ott lesz tudjukkihezképest az AMD ahol most (jobb esetben). Mondjuk ez alapján arra sem tenném fel az összes pénzem, hogy ugyanez a mikroarchitektúra 7 nanométeren mindenben felül tudná múlni a mostani Pascalt.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Yutani #32540 üzenetére
Unboxing elvileg volt, szóval -gondolom- Abunak fontosabb, hogy kellően alapos tesztet rittyentsen össze, minthozy 0day kint legyen "valami".
Korábban idézett itt valaki TPU-ról, hogy 2 nappal release előtt jött egy új driver, de már nem volt idő rá. Lehet itt kerítettek időt.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz Yutani #32540 üzenetére
Már nagyon rég (múlt hét szerdától kb) ott van Abu-nál a Vega, gondolom a teszt is kész csak ki kell tenni.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Minden ami hőszivattyú
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Autós topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Elfelejtettem a film címét
- Horgász topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen