Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz arabus #62450 üzenetére
Itt valószínűleg az történt, hogy az AMD-nek egy rakás szabad erőforrása maradt a D3D11 és OpenGL meghajtókat fejleszteni, mert a D3D12, Mantle és Vulkan meghajtók egy közös PAL rétegen fekszenek, tehát egyszerre tudják fejleszteni mind. Ezt például nagyon másképpen csinálja az Intel és az NV. Nekik külön D3D12 és Vulkan implementációjuk van, külön rétegekkel, ami az erőforrás befektetésében kétszeres költség minimum, és az ICD alatti réteg is eltérő a D3D12 és a Vulkan esetében, tehát még az absztrakciós réteg fejlesztési költséges is kétszeres. Emiatt az NV és az Intel nem annyira foglalkozik a D3D11 és OpenGL implementációkkal, mert nincs rá kapacitásuk, míg az AMD-nek van erre kapacitása, mert közös absztrakciós réteget használnak az explicit API-kra, így számukra ezt olcsó fejleszteni, olcsó kihozni belőle a teljesítményt, kevés humánerőforrás befektetését igényli.
Emiatt már nem igazán igaz az, ami régen, hogy a D3D11-ben az NV a kiemelkedően jó, D3D12-ben és Vulkan API-ban pedig az AMD. Ezek régen általános nézetek voltak, de manapság a D3D11-ben igen gyors lett az AMD meghajtója, mert valóban fejlesztik, tehát gyorsítják folyamatosan. Az Intel is ezt csinálja, és az NV is tudná ezt, ha nem a modernebb API-kra raknák az erőforrást. De ez az NV esetében normális, mert nekik a D3D12 meghajtójuk hatékonysága nem olyan jó, mint az AMD-é, sőt az Intel meghajtójának hatékonysága is jobb.
Egyébként hatékonyságban most kb. az van, hogy a D3D11-ben van még kis előnye az NV-nek, de jönnek fel a többiek. D3D12-ben az AMD-nek elég nagy előnye van a többletterhelés oldalán, míg Vulkan API-ban az Intel implementációja tűnik a legjobbnak, de nincs messze tőle az AMD és az NV sem. Tehát látszik azért, hogy a cégek közelítenek egymásra, egyedül a D3D12-ben van még látványosabb különbség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen SSD-t vegyek?
- Portfolio Performance - befektetések nyomonkövetése
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Synology NAS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- További aktív témák...
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- NVIDIA 40xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Zotac RTX 3050 8GB Twin Edge OC
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen