Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Petykemano #33215 üzenetére

    Írtam már korábban is, ezeket a limiteket ne úgy képzeljétek el, hogy ha ROP limit van, akkor 20% ROP emeléssel 20%-ot nő a teljesítmény. Ezek nagyon vegyes limitek, ahol vannak dominánsabb és kevésbé jelentős faktorok. Ha a kevésbé jelentős faktoron javítasz, akkor is nő a teljesítmény, csak nem annyival.

    Igen, a felbontás növelésével a ROP-ok szerepe hangsúlyosabbá válik, viszont ezzel szemben csökken a platform és a VGA infrastruktúra limitáció is. Nézd meg itt - a Fury X az MSI 390X-hez képest +5%-ot gyorsul a WQHD -> 4K váltáskor, viszont ugyanez történik a 980 és a Titan X között is, holott a TX szimplán a 980 1.5-szerese, nem változik semmilyen egyensúly. Ez csak arra indikáció, hogy a Fiji nem csuklik össze a ROP-hiánytól, aminek amúgy az egyik oka, hogy kapott sávszélességet bőven, és az addig jellemzőtől jobb a ROP-ok utilizációja. De egy idő után 1 pixel / clk az 1 pixel / clk.

    (#33216) lezso6: a Hawaii-Polaris összevetés nagyon trükkös. Mondjuk legyen az RX580 és a 390X teljesítménye egyenlő. Az 580 tudása 110% ALU + TEX és 66% backend. Az elsőből jön átlag 5% előny, a másodikból 15-20% hátrány, azaz 10-15% hátránynál tartunk. Ezt viszont kb. kompenzálja az a 10-12% architektúrás előrelépés, ami a Hawaii és a Polaris között történt. Ill. szerintem a Hawaii cca. 56 ROP-pal lenne teljesen kiegyensúlyozott, ez még egy kicsit torzít. Egyszóval a Polaris hozza, amit a számok szerint hoznia kell, és a ROP kevés :)

    A Vega teljesítményét addig felesleges mélyebben elemezni, amíg félig emulációs üzemmódban megy, mert teljesen természetellenes limitációk is lehetnek benne. Ami miatt továbbra is a ROP-okon lovagolok, az az, hogy a Vega feature-ök közül egyik sem enyhíti a ROP-okra nehezedő nyomást.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák