Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz namaste #28157 üzenetére

    A szinkronizálásra vonatkozó memória-hozzáférés késleltetésével lesz lassabb. Wave-enként nagyjából 100 ns-os lesz a büntetés az efféle emulációval.
    Sokféle emuláció létezik, de egyik sem lesz gyors.

    A dedikált hardverrel nem megy sokra egyik gyártó sem, ha multiprocesszoron kívül kell szinkronizálni.

    Az egyébként nagyon igaz, és ezt nem lehet letagadni, hogy maga az alapprobléma sokféleképpen megoldható. Tehát van számos hardverünk, mondjuk úgy, hogy 85-90%-ig igen hasonló működéssel. Vagyis lehetne olyan orderes atomics specifikációkat kérni a shader modell 6.0-ban, ami ha nem is az összes, de a legtöbb hardvert jól lefedi. Lehet, hogy nem tökéletesen, de általánosan elfogadható sebességgel, tehát tipikus szabványos megoldást is ki lehet erre alakítani, és ennek az egyik módja nyilván a már meglévő dedikált egységek felhasználása, ami minden hardverben ott van. Ami a lényeg, hogy ezt maga a Microsoft sem tagadja, sosem mondták, hogy a shader modell 6.0 minden esetben optimális lesz a PC-s VGA-k számára. A problémát az adja, hogy a Microsoftot nem tipikusan a PC-s szabványalkotás problémái érdeklik, hanem nekik az a fontos, hogy az Xbox One konzolra írt kódokat ne kelljen módosítani a PC-s porthoz, tehát a PC-s megoldásoknak is olyannak kell lennie, mint amit az Xbox One használ. És innen jönnek elő azok a gondok, amit az Intel már az elején írt, hogy ez a wave operation intrinsics nagyon a GCN-re van írva, és az NV is kifejezetten azt javasolta a fejlesztőknek a GDC-n, hogy a Vulkan megoldását várják, mert az nem egy gyártóra lesz kitalálva, hanem általános lesz. Olyan amilyennek egy szabványnak lennie kell.

    A problémát tehát nem tipikusan az jelenti, hogy az Intel vagy az NV szarul fejlesztett hardvert, hanem az, hogy a Microsoft kitalálta, hogy a PC legnagyobb problémája az, hogy a konzolra írt shadert módosítani kell. Ami egyébként részben igaz, részben pedig elég nagy bullshit, de mit tudunk, vagy mit tudnak a gyártók egy olyan Microsoft ellen csinálni, amely azt mondja a gyártók neheztelésére, hogy ha nem tetszik egy fícsőr, akkor ne támogassa. Iszonyatosan sokat fordult a kocka a Microsofttal, amióta nem Ballmer vezeti. Mondjuk úgy, hogy náluk is vége lett a polkorrekt fejlesztésnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák