-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Szval, a második bekezdésed alapján akkor kijelenthetjük, hogy megcáfoltad a saját korábbi állításod az 512TB-al kapcsolatban. Most már értjük egymást, pontosan így látom én is. A grafikus driver HBCC-vel is csak annyi virtuális területet fog tudni lejelenteni, amennyi fizikailag is hozzáférhető valamilyen formában a rendszerben. Természetesen, az 512TB, mint felső korlát él, de nem tartom túl valószínűnek, hogy a topik olvasói ebbe a Vega várható termékciklusa alatt belefussanak.
(#28499) Abu85: Nyilván hülye példa. De ugyanígy működhet játék is, megnézi van-e hely, és ha van, berakja az extramegabrutáldurva uncompressed textúrát, és pont ugyanaz fog történni, mint a hülye programozós példámnál....
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A virtuális memóriának nem ez a lényege. A Vega esetében az 512 terabájt azt jelenti, amit a 64 bites CPU-knál a 16 exabájt. Aztán van még egy csomó tényező, de egyáltalán nem lényeg, hogy fizikailag legyen annyi memória a gépben, amennyit virtuálisan el tud érni a program. A virtuális memória ugyanis pont azt teszi lehetővé, hogy ha elfogyott fizikai memória, akkor a program ne omoljon össze.
Ezért sürgős az AMD-nek és az NV-nek a GPMP bevezetése a Vega és a Volta esetében, mert a programozó csinálhat olyan dolgokat, amelyeket a mai modellekkel már nem lehet hatékonyan tolerálni, így jobb, ha a hardver végzi a VRAM menedzsmentjét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
->Raizen<-
veterán
válasz velizare #28494 üzenetére
Úgy látom erre itt nem fogok választ kapni, és nem , egy topicba se lett leírva a pontos működési elve. Csak a ködösítés megy. Hogy mi történik textúra betöltéskor, mitől van a deus ex-ben 100%-al több minimum fps hbcc-t használva, történik e valamiféle tömörítési eljárás stb. Kódolatlan textúra használatról kaptam választ, meg hogy ez eddig is volt csak nem a hw vezérelte stb, kevés ez a magyarázat. Mit vezérel pontosan? Nem lesz tele a vram felesleges "szeméttel"? Kevesebb vrammal is lehet maxra tenni a grafikát és nem futunk ki a vramból a használatával?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ->Raizen<- #28504 üzenetére
amit le lehetett írni róla, azt szerintem leírták. máshol sem írtak róla többet. de túrj ki valamit, szívesen elolvassuk.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#45185024
törölt tag
válasz ->Raizen<- #28504 üzenetére
Írj egy levelet a Raja Kodurinak hogy neked meg az NV-nek is küldje el a részletes működését mert jogod van hozzá. Emlékszel arra ami a GCN4ben volt a Primitívek korai eldobása. rémlik ?
Megsaccolja egy eljárás hogy melyik primitíveket kell eldobni és nem számol vele. ezáltal a 480 csomó helyen NV címek alatt is utoléri az 1060at. És képzeld el nem árulják el hogy működik pontosan, ezek annyira gonoszok hallod ...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert be tudja tölteni a szükséges adatokat a rendszermemóriába valaminek a helyére.
(#28504) ->Raizen<- : [link]
Annyi történik, hogy amíg a HBCC off verziónál a szoftver kezeli a menedzsmentet, tehát igen sok felesleges adat ottmarad, és nem tudja őket normális menedzsment, illetve többletterhelés nélkül hatékonyan törölni, addig a HBCC on verzió esetében a hardvernek szabad keze van mindenre, így ugyanakkora területre vonatkozóan csak a fontos adatok maradnak ott, míg a többit törli bármilyen többletterhelés szükségszerű felvállalása nélkül.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz ->Raizen<- #28508 üzenetére
ma talán mondanak majd valamit. ma lesz a financial analyst day. bár szerintem nem fognak, csak a teasing megy. ami nekünk lényeges infó lehet belőle, az az, hogy a 17 productline az on track, vagy csúszások vannak.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
nagyúr
Zárjuk ezt rövidre ködösités nélkül,tehát a Doomon (+egyéb automatán paraméterezö játékokban) elérhetöek lesznek-e azok a grafikai beállitások amik 4+GB VRAMot igényelnek vagy nem?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
válasz TTomax #28513 üzenetére
Ha máshogy nem talán kiadnak rá egy frissítést vagy max driverből "meghackelik" hogy 4+ GB-osnak hazudja...
Eleve idióta húzás volt lockolni a beállításokat, egy figyelmeztetés vagy ignore limit opció elég lett volna.Amúgy van unofficial parancs amivel felül lehet bírálni.
[ Szerkesztve ]
-
.Ishi.
aktív tag
Ez igaz, de remélem, hogy legalább azonos áron tud valami plusszot nyújtani a Vega javára.
A gond természetesen az AMD kezén kívül van (ha jól sejtem), hiszen a kezdőáraktól is függ az emberek vásárlási kedve. Akinek GTX1060-RX480/580 szintű kártyája van, és már tűkön ülve vár a Vegára, nem biztos, hogy várni fog még 1-2 hónapot arra, hogy beálljanak az árai. Sajnos ugyanez a helyzet volt a GTX 1060-RX480 esetében, legalábbis Európában.
Na, de két hét múlva kiderül!
-
TTomax
nagyúr
válasz #85552128 #28514 üzenetére
Már amelyik kiadó foglalkozni fog ezzel,komolyabb dolgokra is tesznek magas ivröl.Tul sokszor olvastam már hogy csak +1sor kell a codeba,a gyakorlatban meg valahogy mégsem igazán mükdött.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #28516 üzenetére
Ez nem teljesen úgy van, ahogy elképzeled. Ha nem ezt az egy soros megoldást választják, hogy a hardver vezérelje a memóriát, akkor jó bő 100-200 sor kell a helyére. Tehát nyilván a fejlesztők nézőpontjából a HBCC aktiválása sokkal olcsóbb és kifizetődőbb explicit API-val.
(#28513) TTomax: Szerintem a Doom azért nem lényeges, mert készül még hozzá patch. Tehát be tudják állítani úgy, ahogy szeretnék. De az sem kizárt, hogy már egy korábbi frissítésben megoldották, mert teszthardverük volt igen hamar.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Callisto
őstag
Szerintem is Te vagy, aki nem érti vagy csak ugyanarra gondoltok, de nem elég jól írjátok le.
Mondok egy szemléletes példát arra, hogy miért nem kell tudnia a szoftvernek, hogy mennyi a valós memória:
Adott játék összesen használ 6 GB textúrát, de a VGA-n csak 2 GB van. Az engine a 6 GB-ot fogja megcímezni és nem érdekli hogy éppen hol található az adat.
Ha az adott megcímzett textúra még nincs a VGA memóriájában, akkor szépen feltölti és onnan dolgozik vele.
A szoftvernek ismét nem fontos tudnia, hogy már ott van. Amíg van szabad VGA memória mennek felfelé a megcímzett textúrák, adatok stb. Ha elfogy, akkor a legrégebben használt és nem lockolt adatot törli a VGA memóriájából helyet adva az újonnan érkező adatoknak.
Tehát a ténylegesen használt textúrák számára kell csak a memória. Nyilván alkalmazástól függően egy minimális memóriamennyiség kell ahhoz, hogy ne legyen folyamatos streamelgetés a sebesség rovására.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #28519 üzenetére
A Doomban biztos. Az exkluzív partnerség a Bethesdával kiterjed arra, hogy a Bethesda az AMD igényeit kiszolgálja, azért cserébe, hogy az AMD is kiszolgálja a Bethesda igényeit. Tehát ha az AMD-től leszólnak, és szerintem már leszóltak, hogy kérnek egy frissítést, akkor csinálnak a játékhoz egy frissítést.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Az a baj,hogy megint vegyes lesz a müködés .Gyártóspecifikus kóddal nem igazán szeretnek a kiadók foglalkozni föként akkor ha az a piac kis részét érinti.Akkor érne valamit,ha out of box menne,de igazából jelneleg csak a HBM2 limitáltsága miatt van szükség az egészre amin ugy is tul fognak lépni.Szóval nem ez lesz a jövö consumer vonalon az biztos.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #28521 üzenetére
Akkor majd beírnak helyette kétszáz sornyi specifikus optimalizálást, és foglalkoznak vele egy nap helyett három hetet. Ez mindenkinek a saját döntése. De nem fogadnék nagy pénzben arra, hogy ezt választják a fejlesztők. Nekik sokkal egyszerűbb megmondani a hardvernek, hogy itt az adat és varázsolj vele valamit automatikusan. Pénzt és időt takarítanak meg ezzel a módszerrel.
(#28522) nubreed: Csak a Bethesda kötött ilyen szoros együttműködési szerződést az AMD-vel. Másnak is van persze szerződése, de nem olyan szoros, hogy gyakorlatilag az AMD végzi el a kutatás jó részét. Maga a szerződés több évre szól, és nem kifejezetten konkrét címekre, hanem arra ami a szerződés időtartamán belül érkezik.
(#28523) ->Raizen<-: Támogatja a Volta is a GPMP-t, de nem biztos, hogy a GeForce-ban aktív lesz, mert az Intel szerint szükséges hozzá az x86 licenc, tehát van egy jogi vita a háttérben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
korcsi
veterán
válasz Malibutomi #28512 üzenetére
Nem kell, mert a virtuális memória az operációs rendszer által biztosítani fogja, hogy rendelkezésre álljon (bár sokkal lassabban) a megfelelő tárterület. Gondolom én
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-Solt-
veterán
válasz Szeszkazán #28528 üzenetére
Szerintem nem megy át amit Abu ír... a kettő közül valamelyiket meg kell tegyék, ebben nincs választásuk. Abban van, hogy melyiket. Legalábbis én így értelmezem...
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Szeszkazán #28528 üzenetére
Értem, de az explicit API esetében erre nincs lehetőség. Biztosan lesz valamilyen szintű optimalizáció a memóriamenedzsmentre, mert enélkül úgy képzeld el a dolgot, hogy egy IGP-t nem tudna megverni egy sokszázezres dedikált GPU. Persze itt maga az optimalizálás nem annyira nehéz. Ha általánosan jól van összerakva a menedzsment alapja, és erre azért figyel mindenki, akkor viszonylag kevés munka azt úgy kiegészíteni, hogy még kapjon az egész egyfajta architektúra specifikus boostot, ami jellemzően 5-10%-os extra, de leginkább a megfelelő működést szolgálja. De ez viszi az időt, a pénzt, a humánerőforrást, stb. A Vega esetében annyi változik, hogy ehelyett lehet kérni azt, hogy csinálja ezt az egészet a hardver, annál jobban úgy sem tud egyik manuális megoldás sem működni. Tehát nem az a fejlesztői kérdés, hogy optimalizáljanak-e Vegára, mert azt muszáj megtenni az explicit API-k jellegzetessége miatt. Hanem az, hogy az ezzel kapcsolatos munkára egy napot szánjanak, vagy pár hetet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #28532 üzenetére
A VRAM mennyiségével szart sem érnek el. Itt a memória menedzsmentjének optimalizálásáról van szó, vagyis arról, hogy a streaming milyen módon pakolja a rendszermemóriában tárolt adatokat a VRAM-ba, és az allokált, de nem használt területekkel mit kezdjen. Ha ezt nem kérik meg a Vega esetében, hogy a hardver intézze automatikusan, akkor a programnak kell megoldania ezt a folyamatot manuálisan. Másképp az alkalmazás nem fog normálisan működni. Ez ilyen explicit API-s "újdonság". Jelenleg minden aktuális VGA esetében manuálisan van kezelve a menedzsment, egyedi, architektúraspecifikus optimalizálásokkal megspékelve, mert ezek nélkül nem jön a sebesség és a minőség. A fejlesztők itt arról dönthetnek, hogy optimalizálnak majd a Vegára is, vagy megkérik a hardvert, hogy csinálja meg automatikusan. Olyan lehetőség nincs, hogy mindkettő kimarad, mert nagyon szar lesz a program működése. Ezt az explicit API-k esetében le kell nyelni, mert nem a meghajtó kezeli a VRAM-ot, hanem az alkalmazás, tehát amit a meghajtóba kellett írni régen, azt ma az alkalmazásba kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
aktív tag
válasz Szeszkazán #28528 üzenetére
Ezek az elméletek honnan jönnek? Még jó, hogy foglalkozni fognak vele. A GameWorks-ös játékokban is van AMD optimalizáció, a nem GW effektekre. Ezek ezek után is lesznek, mert nem ér meg egy aránylag nagy felháborodást az, hogy AMD-n valami szarul fut.
-
HSM
félisten
Igen, és mégis mi történik azzal az adattal, aminek a helyére bekerült?
Hihetetlen, hogy még mindig nem esik le....(#28518) Callisto: A lényeg, hogy az alkalmazás ha lefoglal egy erőforrást (memória), akkor arra onnantól kezdve számít, és tök mindegy, hova rakja a driver, de valahol lennie kell. Tehát nem lesz hirtelen végtelen memória...
Igen, jól gondolod, a HBCC ezzel játszik, hogy kidobálja a VRAM-ból, ami éppen nem kell. De nem dobhatja a szemétbe, mert ha később mégis kell, akkor nem fogja tudja elővarázsolni a semmiből, tehát kell a rendszermemória tárolni a "kidobált" adatokat.
-
Callisto
őstag
Írtam én, hogy végtelen memória lesz? Nyilván rendszermemóriában ott lesznek az adatok, csak amire szükség van az átkerül a VGA memóriájába. Erről beszéltem arra utalva, hogy marhára nem kell tudnia a szoftvernek, hogy mennyi a valós VGA memória.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Raggie
őstag
HSM vs Abu témára sztem ez a válasz:
(fenti a régi alsó az új rendszer)Tehát amire HSM kolléga utal az az szerintem, hogy hiába lesz a virtuális maximum VRAM 512TB, attól még maximum annyit tud valójában allokálni a program amit valahol azért el tud tárolni a számítógép. Ez pedig ha már nincs VRAM akkor a RAM lesz. Tehát továbbra is fenn áll a maximum allokálható rész, csak a VRAM mennyisége megnövekedhet a rendelkezésre álló RAM mennyiségével.
Ha a RAM-ot is elkezdi meghaladni, akkor már csak a vincseszterre lehet kitenni az adatokat, de az már annyira borzasztóan lassan elérhető tároló, hogy nem lenne haszna belőle a rendszernek.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
válasz Callisto #28538 üzenetére
Ja, értelek már. Én sem írtam, hogy tudnia kéne. Én azt írtam, hogy a VGA driver nem jelenthet le 512TB rendelkezésre álló (virtuális) memóriát, mert nincs annyi terület a gépen... Lásd az eredeti fejtegetésem: [link]. Lejelentett VRAM esetén nyilván virtuális tárra gondoltam.
(#28540) Raggie: Pontosan ez volt a mondanivalóm.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Újra 12 fölött van az AMD RÉSZVÉNY
Pedig mekkora hiszti volt belőle, még cikk is született hogy húú 20%al csökkent, akkor most meg... -
Jack@l
veterán
Kemény munka egy fejlesztőnek megírni 200 sort (de bele se kezd, ha látja hogy nincs értelme)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z_A_P
addikt
válasz #45185024 #28542 üzenetére
Ujabb Intel + AMD pletykak miatt:http://fudzilla.com/news/graphics/43663-intel-is-licensing-amd-graphics
OK
-
#45185024
törölt tag
Azért ez így leírva látni hogy AMD loves Intel meredek
2017 Financial Analyst Day
Itt vannak a szereplők és ITT LEHET REGISZTRÁLNI Webcast-hoz.
Nem ez nem olyan Woodman-os
Magyar idő szerint ma este 22 órakkor kezdődik !!!!Más. Ebbe segítsetek már nekem. Konkretizáljuk már az árakat.
399
499
599
Tudtok olyan dolgok árát ami ennyibe kerül ( Dollár ) kint és megvan hozzá egy magyar lehetőleg komolyabb bolt ára ? (nem a varázsló )
Mert akkor be lehetne határolni konkrét árakat Forintban.[ Szerkesztve ]
-
.Ishi.
aktív tag
válasz #45185024 #28546 üzenetére
Ez mindig jó kérdés, de szerintem a kezdő árak az AMD által javasolt ár * USD/HUF árfolyam * magyar ÁFAval lesznek megfelelőek. Később ez majd be fog állni egy 10-15%-os árcsökkenéssel.
Konkrét példa erre a Ryzen 5 1600. Az AMD által megszabott ár 219USD * 279 *1.27 = 78k, és az árak tényleg 80k körül mozognak. Viszont aprón már lehet találni 71k-ért is, amiről feltételezem, hogy az lesz majd a "végleges" ára.
Persze, ez csak egy példa a sok közül, nem hiszem, hogy van erre egy külön egyenlet. A szürkeimport-lehetőségek is sokat nyomnak a latban.
Ennek alapján a Vega árakat a következőre tippelem.
Vega Core 399 * 279 * 1.27 = 141k
Vega Eclipse 499 * 279 * 1.27 = 177k
Vega Nova 599 * 279 * 1.27 = 212kDe ne legyen igazam, és legyenek olcsóbbak. Persze, ki tudja, lehet, hogy négyféle Vega fog jönni...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem akarom elrontani a szórakozásotokat , de én elég egyszerűnek látom ezt a sztorit. Kb. a következő eseteket lehetnek:
a) Játék, ami HBCC aware
b) Játék, ami nem HBCC aware, de egyszerűen fogja fel a streamelést, és teljesen a WDDM / driver hatókörbe utalja a takarítást
c) Játék, ami egyéni memória-allokációs stratégiát használ
d) Játék, ami egyéni memória-allokációs stratégiát használ, és ehhez a VGA fizikai memóriaméretét is tekintetbe vesziAz a) és a b) esetekkel nem lesz gond. A c) eset nem tudom, életszerű-e (vagy csak a d) van), de az ilyeneket jó eséllyel egyszerű profilozással meg lehet oldani. A d)-knél egyedileg meg kell vizsgálni minden játékot, és valamilyen megoldási javaslat kell a drivertől az allokációs stratégia "átverésére". Ez biztos nem fog minden esetben flottul menni, főleg nem az elején - annyi a szerencse, hogy a 4GB fizikai memória számos egzotikusabb megoldásnak elég (ie. a 2 évnél régebbieknek szinte mind), ezért kevés esetben fog komplikált célmegoldás, esetleg game patch kelleni. De az szinte biztos, hogy lesznek ilyen esetek.
Kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210