Új hozzászólás Aktív témák

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz FollowTheORI #17155 üzenetére

    Nem, ez azért van, mert az nVidiának egészen más céljai voltak. Ők ki akarták terjeszteni befolyásukat az iparágra azáltal, hogy a saját zárt rendszerükbe próbáltak belekényszeríteni mindenkit. Sikerült is volna nekik, ha az AMD nem vásárolja fel az ATI-t. Akkor nem maradt volna a piacon csak az Intel és az nVidia, s mivel akkoriban még az előbbi pasziánszon kívül nem volt alkalmas semmiféle játékra, így ezzel a zöldek zsebre is vághatták volna a játékipart.

    A PhysX csak egy újabb példája annak a CUDA mellett, hogy az nVidia zárt szabványt próbált ráeröltetni a piacra. Ha siekrül, akkor az újabb PhysX verziókkal, azok kiadásával saját szájuk íze szerint manipulálhatták volna az azt használó programok futási sebességét a konkurens termékeken.

    Amennyire ma használják a PhysX-et, annyira használnak 1ok más fizikai motort amik köszönik szépen jól elvannak. Ha a GPU PhysX-re gondolsz, az nem több, mint pár csilivili látvány-effekt lényegi funkció nélkül. Részben azért, mert a GPU PhysX zárt szabvány, nem lehet alapvetően erre építeni, mert azzal kizársz mindenkit, aki ezt nem tudja.

    Rengeteg fizikai API van, minden játék használ fizikát. Más kérdés, hogy a legtöbből nem csináltak bazári műsorszámot... De említhetnék a GTA IV-be debütált Euphoria Physics Engine-t, ami az emberek mozgásának fizikájáért felel.

    Még mindig butaságokat beszélsz. Minden játékban van fizika. De akkor hasogassunk szőrszálat: A PhysX-et sem az nVidia csinálta, hanem az AGEIA. Ők csak "beleültek" a készbe. Megvették kilóra, exkluzívvá tették és megpróbálták a CUDA-val együtt lenyomni a piac torkán.

    Nem jött össze...

    Sub-Dungeoneer lvl -57

Új hozzászólás Aktív témák