Aktív témák

  • elit_hun

    őstag

    hoppá,itt van a más említett angol szövegnek a forditása

    Az Nvidia legújabb zászlóshajója, a G80-as már egy ideje kapható, ám a rivális R600-as kódnevű GPU-ja körül elég nagy a hallgatás. Most némi információ jelent meg, amelynek segítségével ha pontosan nem is, de körvonalakban képet kaphatunk a kanadai cég soron következő csúcskártyájának GPU-járól.

    Az ATI R600-as tulajdonképpen az Xbox R500 Xenos GPU továbbfejlesztett változata, kettőjük között lényeges különbségek vannak. Az Xbox-nál megtalálható eDRAM mérete 10 MB, az R600 ezzel szemben ötször annyit tartalmaz, valamint a választható felbontások között is jelentős eltérések vannak az R600 javára, annál ugyanis rendkívül sok lehetőség közül választhatjuk ki a számunkra megfelelő, akár 5Mpixeles felbontást.

    Az R600-as memóriavezérlője is említést érdemel, a külső memória vezérlő 512-bites, ám ez belülről kétirányú, azaz megduplázza a sávszélességet, ami így 1024-bites.
    A gyártó elképzelése szerint a pixelek leghatékonyabb feldolgozásának módja az, ha 16 pixelt dolgoz fel az egység órajelenként, ezért 16 ROP egységet kapott a GPU. Pusztán a ROP egységek számának tudatában nem szabad kijelenteni, hogy az R600-as gyengébb a G80-nál, ugyanis a helyzet teljesen más.
    Az eddigi csúszásnak okai az A0-ás szilícium hibáira vezethetők vissza, a jelenlegi A1-es változattal kapcsolatban nincsenek információk, ám a végleges, sorozatgyártásban készülő modellek már az A2-es revíziót foglalják majd magukban.
    Egyelőre az R600-as nem a végleges órajeleken működik, a cég célja a 7-800 MHz-es tartomány elérése, így a GPU fill rate-je azonos vagy kis mértékben magasabb lesz, mint jelenleg a G80-é.
    A 24 db ROP egység 575 MHz-en 13,8 milliárd pixelt képes feldolgozni órajelenként, míg ugyanez az érték 16 ROP egységnél 750 MHz-en 12,0 milliárd pixel órajelenként. Ennek értelmében az ATI a shader-intenzív alkalmazásokban jobb esélyekkel indul a nagy riválissal szemben.
    Ha a nyers marketing mögé nézünk, akkor megérthetjük, hogy nem a shader egységek puszta száma a lényeg, hanem a mögöttük rejlő technikai megoldás. Papíron az Nvidia GPU-ja 128 shader egységet tartalmaz, míg az ATI R600-asa ''csak'' 64-et. Ennek értelmében gondolhatnánk, hogy fele annyi shader feldolgozó egységgel csak fele akkora teljesítmény jár. Ez szintén téves következtetés.
    Az ATI R600-asának shader feldolgozói nem mások, mint 4 utas SIMD egységek. Ez a megoldás sokkal komplexebb, mint az Nvidia ''egyszerű'' skaláris rendszerű shader technológiája.
    Az R600-as az SIMD egységekkel egyszerre 4 skaláris egység adatait tudja kiszámolni, így a teljesítménye 256 skaláris egységével egyenértékű, szemben az Nvidia 128-as értékével.
    A várakozások szerint a DX10-es játékoknál az egyszerűbb feladatok elvégzésénél az NVIDIA terméke lehet gyorsabb, de bonyolultabb shader műveleteknél már az ATI R600-asa veheti át a vezetést. A G80 vs. R600 hasonlít a régi Athlon XP vs. Pentium 4 küzdelemre: az egyik több adatot dolgoz fel órajelenként, míg a másik a magasabb órajel alkalmazásával képes hozni az azonos teljesítményszintet.

    Az R600 és a G80 egyaránt rendkívül komplex termékek, több szász gigaflop-os számolási teljesítménnyel rendelkeznek, és rendkívül sokféle felhasználásnál állják meg a helyüket, legyen az HDTV broadcast vagy akár játék.


    ja és hogy nehogy vki azt higye én forditottam:[link]


    Komplikato:igazad van...

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    hja, ha az embernek nincs szocialis kapcsolata, mindenkihez probal beszelni, ebbol lesznek az utcan motyogo oregasszonyok - meg a bloggerek ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Aktív témák