Új hozzászólás Aktív témák

  • Fotonhámozó

    senior tag

    válasz jjeahh #47401 üzenetére

    Mindegyik panoval az a fő gondom, hogy mintha hiányozna róluk a téma, nincs amin megakadna a tekintet. Az utolsó előttin például jó, ahogy a bányaudvar a kép aljáról elvezeti a szemet a háttérbe, de valahogy félúton megáll az egész, kifúj, végső soron mégsem működik. Ekkora nagy panokat hosszabb gyutávval célszerű készíteni, valósághűbb, „közelibb” élményt ad. A 35-50 mm ekv. körüli gyújtótávolság jól használható erre. Nem lehetetlen egy expóbeállítással meglőni a szembe napot - árnyékos erdőrészletet egy panorámán belül úgy, hogy utómunkázva elfogadható eredményt érj el, de ehhez elengedhetetlen, hogy a szenzorod képességeivel teljes mértékben tisztában legyél. A linkelt képeken a nap környezete túl világos (és ahogy már említették, az árnyék miatt mintha 2 nap lenne az egyik képen). Expósorozattal is lehet bíbelődni, de az az utómunka időigényét exponenciálisan megnöveli. Jó dolog időnként készíteni 1-1 panorámát (és/vagy ultranagylátószögű képet), viszont ha átesel a ló túlsó oldalára és csak iyleneket lősz, egy idő után nemcsak unalmassá válik a nézelődők számára, hanem nehéz lesz visszaállni fejben a hosszabb gyújtótávolságra és a részletek kiemelésére. (Ultra)nagylátós képeknek (panorámáknak) van egy bevált (hatásvadász) receptje: ha a kép alsó harmadába helyezel valamilyen tárgyat kiemelve (szikla, fűcsomó stb.), az segít a térérzet kialakításában, szinte magától meglesz az előtér, középtér, háttér tagoltsága.

    [ Szerkesztve ]

    A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

Új hozzászólás Aktív témák