-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Nekem meg nem mondtak ilyet, miért tiltaná le a program?
Neked ezt mondták, mert ezt kell mondniuk, de már megbeszéltük hogy képesek a csillagokat lehazudni az égről. Másnak megadták az információt. Mert hidd el nem a helyi posta adja kódot a számlaletöltésre.
Nyilvánvalóan a szokásos hülye szövegük, mert azzal a viszont kérdéssel nem foglalkoznak, hogy de bizony van ilyen adat, mert rajta van küldeményen, miért nem használják ezt az információt? A válasz ami szokott lenni arra meg az a reakcióm, hogy senki nem kötelezte magukat hogy egy ilyen gagyi programot használjanak, a maguk hülyesége. Ekkor szokták letenni szó nélkül.
Mert az hogy nincs vagy az adatokból nem tudja ki olvasni az két eltérő kategória. Mindig van elektronikus adat (a postaváltóknál kevesebb) miként mondhatná hogy nincs, ha a címsorba amit nem tudnak lehagyni, beírtuk a telefonszámot és az e-mail címet? A elektronikus postai adatok a címet ahova küldik a küldeményt mindig tartalmazzák. Ha egy postás szerint nem, az nem postás volt akit kérdeztek.[ Szerkesztve ]
-
Sanyi.mTs
addikt
2 napja rendeltem egy tokot tabletre, direkt úgy szűrtem, hogy Németországból hozzák, a magasabb csomagszállítást is kifizettem, hogy 2-10 nap alatt ideérjen. Ma kíváncsiságból beléptem alira és azt írja a rendelésnél, hogy "Will be shipped within: 8 days 6 hours 42 minutes". Ez WTF?
-
peestike
senior tag
Megkérdezem. Elvileg kötőjellel van írva a telefonszám, ezért nem jött sms, email cím meg nincs is, így ez sem nyert. Megkaptam a 6 jegyű kódot, kezdődhet a papírok feltöltése majd. Bosszantó, ez a kínából érkező papíron francia pakkom, ami megérkezett volna dec 21-ig, persze szintén csak elméletben... Kínai jól megszivatott, remélem fel tudom tolni a papírokkal az agyukba, hogy minden ki lett fizetve anno.
42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
Topikgazda
válasz laleeee #58207 üzenetére
Az hogy a kiírt árból levonják az áfát.
Az ár áfásan (bruttó) van kiírva. Ha 150 € alatti az értéke annak amit megvettél, akkor az AliExpress beszedi az áfát, ha ennél több arra már nincs feljogosítva. Ezért ezeket nettó áron adják el és a Price adjustment az hogy levonják az áfát az árból. -
fairi
addikt
Kétszer hívtam és szóban megerősítették: csak utánvét. Kód jelenlétében se tudtam fizetni (legenerálták, de inaktív volt), pedig 8 órán belül voltam.
Kértem erről hivatalos leveles választ, de egyszerűen mellébeszéltek. Már a 3. levélnél vagyok és kértem erről az eljárásrendről hivatalos tájékoztatást törvényi ponttal, na erre majd 1 hónap múlva válaszolnak.Igy van az eljárásrend gyakorlatban: ha nincs elérhető online információ (se a tied, se véletlenül az eladóé), akkor program automatikusan utánvétbe rak át. És ezen nem lehet változtatni, senki nem tudja újra felajánlani az online befizetés lehetőségét.
Ezt az emberek 99%-a nem veszi észre, mert nem kér sms kódot telefonon!ha van adat akkor elérhető online fizetés, és sms kód kérése után fizethetsz.
Ha semmiféle elérhetőséget nem detektál a program akkor CSAK UTÁNVÉT. -
Golfplusz
csendes tag
válasz Golfplusz #58157 üzenetére
Szép napot nektek!
Minden úgy történt ahogy V/ mondta, csak nem voltam eléggé türelmes.
"Import clearance success" infó után egy munkanap telt el (a szilveszteri ünnep napokat leszámolva) és átkerült az EO.-hoz még tegnap este a csomag, és ma már a kézbesítés meg is történt, de előtte küldtek email-t, nem is egyszer, hanem kétszer. A második arról értesített, hogy 15 percen belül címen van a futár. Tudtam is a futárral beszélni, minden rendben zajlott le. Nem volt plusz költség. (Aliexpress Standard Shipping)
2021. dec. 15.-én rendeltem több terméket is, egybe csomagként jött, 2 hét telt el és megkaptam.
Egy rossz szavam nem lehet, remélem később is ilyen zökkenő mentes lesz minden. -
Topikgazda
Oké, de arra aztán sosem adnak ki információt hogy tényleg lássam hogy nincs adat. Kihagyva a gagyi postákat, ahol nem biztos hogy minden adat átkerül, mint ahogy említettem ha beírom a címadatok közé az elérhetőséget, akkor nem mondhatják hogy nem kapták meg, mert a nemzetközi posta adatbázis tartalmazza ezt is.
Azt is beszéltük hogy az adathiány az hiba, nem utánvétre pakolás a megoldás, hanem adatbekérés a lekezelése, mert adathiányosan tilos vámolni.
De ez is egy olyan állami vállalat, ahol törvények, jogszabályok sajátos értelmezést nyernek, általában elmulasztják betartani, mert csak. -
Jahno
őstag
Ezzel meg az a baj, hogy én is dolgozok fel automatán hasonlókat, mint amit a Posta csinálna, de ott pld. külön eldobáljuk azt, hogy ha az utca címében nem utca van, vagy a gyagyás júzer beleírta az anyja nevét akkor az is elég furán néz ki. Adott mezők és formátumok vannak, ott várjuk a paramétert és kész. Két oldalon van specifikáció, be kell tartani és nincs kísérletezgetés. Posták, bankok, kisebb-nagyobb magánzó és állami cégek, van mindenféle ügyfél.
És van postai is, mert helyi cucc megcsinálja a postakönyvet, posta felé az elektronikus feladójegyzéket, ha kell akkor ugyanezzel nyomja a borítékot. Csak azért jutott eszembe, mert most bele kellett kalapálni az új díjszabásokat
Ha nem ismerjük fel a mezőket vagy valamit nagyon kavarnak akkor eldobjuk az egészet és lehet kézzel matekozni.
Ezért is fura nekem az egész, hogy címhez írjuk az emailt, mert ha ennyire szabadon választott akkor tényleg mi a garancia, hogy nem a feladóé lesz előbb,mögötte, melyik az elsődleges, ki a feladó, ki a vevő, ki közvetít? Vám szempontjából persze az utca neve majdnem mindegy, irányítószám alapján eljut egy adott postáig, ott majd szórakoznak azzal, hogy mi van a csomagra írva.
-
őstag
Ezt megszívtam!
Az Express One elvesztette csomagot. Ez lenne a kisebbik baj.
De ennek ellenére "tévedésből" "sikeresen kézbesítve" státuszt kapott, amit nem tudnak visszavonni. Így buktam a Dispute-ot, mert az Ali is a sikeres kézbesítést látja.
Ugyan milyen bizonyítékot tudnék benyújtani az Ali-hoz ennek ellenkezőjéről? A magyar nyelvű levelezést az EO ügyfélszolgálatával?Az eset tegnap az EO reklamációkezelő és kárügyintéző kollégákhoz lett továbbítva.
-
Topikgazda
Írtam már ha valaki hülyeségnek tartja és keres kifogást hogy semmi értelme megadni, akkor az ne írjon be oda semmit. Nálam beírva és nincs értesítési problémám.
Azt is írtam, hogy ez nem az AliExpress vásárlásból eredő ötlet és azon a helyen tökéletesen működik, akkor itt miért ne működne.
Ha valakit jobban érdekel az nézze meg az UPU szabály leírásokat, ott a nemzetközi postai adat formátum leírva, nézze a meg az elektronikus vám-árúnyilatkozat formátumát az is egységes. A Magyar Postának is ez alapján kell dolgoznia. -
Topikgazda
válasz Ali_buyer #58227 üzenetére
Mivel többször hivatkozott arra a Posta hogy azért nem küld elektronikus értesítőt mert nem kapták meg az adatot, itt is javasoltuk azt hogy a címsor folytatásába legyen beírva a telefonszám és az e-mail cím. Ezeket nem mindig szokták beírni a postai adatbázisba a küldemény feladásakor mert külön adatmezők, viszont a legtöbb küldeményt már elektronikusa adják fel és így bekerülhet minden információ, ha a feladó is megadja.
Az hogy oda is beírjuk csak egy kiegészítő opció.
Van aki azt állítja hogy akkor sem veszik figyelembe, én meg (az elmúlt pár év tapasztalata alapján) azt hogy igen.
Ha gondolod akkor erről lenne szó:
-
Joker88
őstag
holnap lesz egy hónapja hogy rendeltem Aliról..
Nem kapkodják el a szállítók. Vagy esetleg ennyire leterheltek lennének Pesten a Postánál?
Régebben hamarabb ideértek a rendelt áruk..In loving memory of Garrett Lockhart
-
atala
addikt
Ezt már ne nagyon várjam?
[link] -
gebro
aktív tag
Fejlemény van dispute ügyben, így megint segítségre szorulnék.
Innen #57780 indult a gondom.Az Ali, ha jól értem valamilyen bizonyítékot vár tőlem, hogy nem én küldtem vissza a csomagot, vagy nem kaptam értesítést a vámkezelésről. Mit tudok ilyenkor tenni? Milyen bizonyítékot várnak el tőlem? Csatoltam nekik képernyőképet is hogy már Kínában van a csomag.
Ezt küldték:
According to the logistics information, the platform found that the package was returned at the customs clearance. In order to solve this problem, the platform required the buyer to provide relevant certification within the response period to prove that the package was returned for non-buyers. If the buyer can provide a valid certificate within the time limit, a full refund will be made according to the platform regulations. If the buyer does not respond or the proof provided is invalid, it will be handled as the buyer’s responsibility. Thank you for your understanding and cooperation.Response time: 5 days
Please provide evidence as requested. Please kindly note that if no response or no valid evidence provided before the deadline, AliExpress would release full payment to the seller or refund the money as per seller's suggestion and close the dispute.
Note: You can resolve the issue by clicking 'Add a New Proposal', 'Accept' (to accept the seller or AliExpress' proposal), 'Upload Evidence' or 'Edit' (to modify comments on the proposal).Your understanding and cooperation will be appreciated.
[ Szerkesztve ]
-
Ali_buyer
csendes újonc
Köszönöm, egy próbát megér. Bár eddig is szerepelt a telefonszámom a csomagokon, de még sosem értesítettek azon.
Tud valaki valamit arról, hogy más EU-s államik is szednek sarcot IOSS áruházból érkező csomagokra, automatikus vámügyintézés címén? Vagy csak mi lehetünk büszkék a postánkra?
Érdekes, hogy kevésbé bizonytalan kimenetelű a nem IOSS-os áruházból történő rendelés. Ott ugye célszerű a nyilatkozatot a csomag érkezése előtt beküldeni. Ebben már ott az email. Értesítenek (ott nincs már kibúvó) és akkor a díj csak 599Ft. -
Topikgazda
válasz Ali_buyer #58235 üzenetére
Mivel a csomagon van és nem biztos hogy az elektronikus adathalmazban benne van előfordul hogy nem értesítenek a vámolási témában, mert a csomagot nem látja a programjuk.
Nem jellemző hogy IOSS-os küldemény esetén díjat kérnek, az Hungarikum. És eltérő a díjazás ha nem IOSS vámolás van. Németországban az 1 € áfát nem kell megfizetni, így náluk lényegében 5 €-ig áfamentesség van.
799 Ft az az 599 Ft mert ez az előzetes beküldés dolog csak az eVám esetén van és ennyi a közreműködési díj.
Ha normál postai vámolás akkor felesleges bármit beküldeni előre, majd az érték alapján lesz sávos díj és még áfát is szednek. És van hogy az eladó kevesebbet ad meg értéknek, nem kell neked vitázni a kiszabott díjjal.[ Szerkesztve ]
-
peestike
senior tag
válasz Ali_buyer #58223 üzenetére
Lehet, hogy félreértem a dolgot, de a: A vámkezeléshez szükséges dokumentumok bekérése (ügyfélre vár) bejegyzés nem a "klasszikus" vámkezelésre vonatkozik? Nyomtatvány kitölt, képernyőképek csatolása, végén vámhatározat..
Amit Te írsz, az meg a 399 vs 799 megfizetése online/postán.42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
kungzi
veterán
UH748393209BE
Üdv, szerintetek ezt ki fogja kiszállítani? Köszi előre is
-
Digitalpimp
senior tag
válasz kungzi #58245 üzenetére
Vagy a posta, vagy átválthat EO-s csomaggá. Nekem most 4 db. UH.....BE-t összevonnak egy EO-ssá.
A postának sikerült megint 220-Ft-al pluszba lehúzni. Én csak azt nem vágom, hogyha a tel.számom sikerül kiolvasniuk az adatokból, akkor azt miért is nem sikerül, hogy meg van fizetve az áfa?! Nyomorékok. Össze kellene már fogni párszáz embernek, oszt indítani egy kollektív feljelentést."...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa
-
peestike
senior tag
válasz Ali_buyer #58249 üzenetére
Köszönöm szépen! Szerintem nem kicsit megtévesztő ez a bejegyzése a postának. Ha nem csinálok semmit, akkor ezek szerint később valami történik.
Ezzel szemben amikor ma beszéltem telefonon a postával, hogy wtf, akkor annyit mondott az ügyfélszolgálatos nő, hogy a kitöltött papírt, képeket töltsem szépen felfelé az oldalukon a megadott kóddal. Nem kicsit zavaros a dolog.
(a legvégén teljesen nyugodt szívvel teszem a kínainak az egy csillagot az tuti biztos)42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!